טיול לרומניה אוגוסט 2017

הרכב של 9 אנשים: זוג עם שני ילדים בני 7 ו 13, אם יחידנית עם תאומים בני 3 וסבא וסבתא

משך זמן הטיול: 8 ימים – ראשון עד ראשון

יום א 20.8.2017 – טיסה מהארץ עם חברת בלו בירד, עם הנחיתה הלכנו לקחת את הרכב המושכר מחברת enterprise. את הרכב הזמנו בארץ מחברת אלבר שעושה עם enterprise שיתוף פעולה. הרכב שלנו מסתבר נמסר למישהו אחר ונאלצנו ללכת ל avis להזמין רכב שעלותו מן הסתם בשלב הזה היתה כפולה. (מסקנה ראשונה, לא להתעסק עם אלבר)

לקחנו את הרכב ונסענו ישירות לפויאנה ברשוב למלון escalade hotel המצוין. החדרים מרווחים והיו זמינים לנו למרות שהגענו באחת בלילה. שימו לב שבמלון אין מעלית אך מצד שני יש בו רק שלוש קומות.

במלון יש בריכה, חדר ג'ימבורי שצמוד לחדר האוכל ( מאוד עזר בארוחות הבוקר כשהקטנים סיימו לאכול לפנינו), מגרש משחקים, מסעדה ובר. המיקום שלו נהדר, מאוד קרוב לרכבל של אתר הסקי, למסלול קרטינג קטן. בפויאנה ברשוב יש לא מעט מסעדות רומניות עם אוכל טוב וזול. בעיירה יש גם שוק קטן.

יום ב 21.8.2017 – קמנו, אכלנו ארוחת בוקר ונסענו לבראן. הגענו לאיזור יחסית מאוחר (עשר בבוקר) והתור לטירת דרקולה היה אימתני. נאמר לנו שבתוך הטירה יש גם תורות להיכנס לכל חדר וחדר. ויתרנו על הטירה והסתובבנו בשוק הקטן שצמוד אליו. קנינו כמובן קיורטוש בכמה טעמים, זול וטעים מאוד. הילדים הגדולים נכנסו לטירת השדים שנמצאת במתחם השוק, פעילות של מספר דקות בלבד של מסלול מפחיד עם שדים ומכשפות. לאוהבי הז'אנר מומלץ. מבראן נסענו לאיזור המצודה של רסנוב. למסעדה הסמוכה למתחם היה זמן המתנה של 40 דקות ומתחם המצודה היה מלא עד אפס מקום. בחרנו לחזור לפויאנה לארוחת צהריים ובילוי בבריכה.

יום ג 22.8.2017 – הפעם קמנו מוקדם ויצאנו מהמלון בשמונה וחצי, הגענו למתחם המצודה ברסנוב קצת לפני תשע, המקום היה ריק מאדם. עלינו למצודה עם טרקטור שאליו הוצמדו קרונות. הנסיעה עלתה 5 ₪ לאדם. עשינו טיול במצודה, מקום מומלץ מאוד עם נוף מהמם. אח"כ ירדנו עם הטרקטור חצי מהדרך למטה עד לפארק הדינוזאורים – גם שם מומלץ מאוד לבקר. הפארק ממוקם בתוך יער, יש מסלול הליכה שבו פזורים דגמים של כל סוגי הדינוזאורים בגודלם הטבעי. עוד במתחם יש גן משחקים ופארק חבלים, חנות מזכרות וסרטי הסברה.

בערב אכלנו במסעדת הציידים בפויאנה, צריך להזמין מקום מראש. מסעדה שממוקמת באמצע היער, עם פרוות על הכסאות ורהיטים מעץ שנראה שנבנו בעבודת יד. האוכל טעים, האווירה משגעת. היתה הופעה של להקה מקומית עם מוזיקה רומנית.

משם נסענו לעיר העתיקה של ברשוב, הסתובבנו במדרחוב וברחבת בנין העיריה, המקום קסום עם מזרקות, יונים, נוף משגע של ההר ומופעי פולקלור אותנטיים. המדרחוב מלא בחנויות, מסעדות ובתי קפה, אוירה אירופאית נעימה. כיף לבלות את אחר הצהריים שם.

יום ד 23.8.2017 – יום אחרון באיזור ברשוב, עלינו ברכבל של אתר הסקי לתחנה הגבוהה ביותר באתר, משם נחשף נוף יפיפה של כל איזור ברשוב. ירדנו לפארק החבלים המדהים בברשוב, adventure parc הילדים הגדולים בילו בו שלוש שעות, מבין כל המקומות שביקרנו באיזור זה המומלץ ביותר. צמוד לפארק החבלים ישנו פארק פתוח עם אגם ושיט בסירות פדאלים, גן חיות, גן משחקים קטן לילדים. מקום נהדר לשהות בו.

בצהריים התחלנו בנסיעה לכיוון בוקרשט, נסיעה שארכה שלוש שעות לא כולל עצירה לארוחת צהריים. הגענו למלון בבוקרשט premier spa hotel הלא מומלץ בעיקר בגלל המיקום שלו שרחוק ממרכז העיר ואין שום דבר מענין בסביבתו. שהינו בבריכה, אכלנו ארוחת ערב והלכנו לישון

לפני שאמשיך אסכם את איזור ברשוב – מקום מומלץ מאוד כדאי לשהות בו יותר משלושה ימים. דברים שלא הספקנו לעשות:

• פארק הדובים אליו צריך להגיע לפני תשע בבוקר כדי לראות את הדובים
  • כפר ויסקרי - כפר ששמר על צביונו המקורי ונראה כפי שהיה בימי הביניים
  • מגלשות הרים - Fun Park Kalinderu Busteni
  • קניון בברשוב
    • Coresi Shopping Resort, Strada Zaharia Stancu 1, Brașov
  • רכבל בברשוב לתצפית על העיר

קצת על בוקרשט – העיר גדולה מאוד ופקוקה מאוד מה שמקשה על ההתניידות בה וכל נסיעה של קילומטר יכול לקחת 15 דקות ואף יותר. קשה למצוא חניה ליד המקומות המרכזיים

יום ה 24.8.2017 – נסענו ל Orăşelul Copiilor לונה פארק , הידוע בכינויו עיר הילדים. המקום גדול עם המון אטרקציות אבל בעיקר לילדים קטנים. לגדול בן ה 13 לא ממש היה מה לעשות שם. במתחם יש לונה פארק עם רכבת הרים, קרוסלות, מכוניות מתנגשות, קרטינג ועוד. יש שם מזרקות רחוב וגימבורי סגור גדול וממש מומלץ לילדים. משם נסענו לקניון של לבייב - ‪AFI Palace Cotroceniבתוך הקניון יש מתחם משחקים לילדים, החלקה על הקרח וטיפוס קירות. קניון גדול, המון חנויות מאוד מומלץ להעביר בו כמה שעות

יום ו 25.8.2017 – התוכנית ליום זה היתה להסתובב עם האוטובוס תיירים בעיר, התברברנו מאוד בעיר ולא מצאנו מקום שבו אפשר להחנות את האוטו ולהגיע לתחנה של האוטובוס (במלון לא היה עלון של האוטובוס אז ממש התברברנו) חנינו בחניון של ארמון המלך, לא נכנסנו פנימה (היינו שם בלי ילדים לפני כמה שנים, הארמון מרהיב ומומלץ לבקר בו, לדעתי לא מתאים לילדים קטנים). אחרי הארמון נסענו ל military מרכז קניות גדול בפאתי בוקרשט. חנות ענקית של decathlon, Adidas ועוד... מחירים זולים מאוד

יום שבת 26.8.2017 – פארק המים divertiland, יופי של מפארק מים, מתאים לכל הגילאים מאוד מגוון. העברנו שם מספר שעות בכיף. בתחילת היום נסענו לפארק המים Therme אל תתקרבו לפארק המים הזה, עושק לאור יום. לא התאים להם שהגענו לבושים בבגדי הים (הדרישה מסתבר היא להגיע בבגדים רגילים ולהחליף לבגד ים במלתחות), לא התאימו להם הכפכפים שלנו וניסו לחייב אותנו לקנות כפכפים שלהם. לבסוף מה ששבר אותנו הוא שגם לא הסכימו לגברים ללבוש את בגד הים שלהם ורצו שיקנו בגד ים במקום.

יום א 27.8.2017 – חלקנו המשכנו לקניות ב fashion house וחלקנו לקח את הילדים הקטנים לפארק Herastrau ובו שייט באגם, מגרשי משחקים, מוזיאון הכפר, פארק חבלים, מלא מסעדות ובתי קפה על גדות האגם. מקום נהדר. משם לשדה התעופה והביתה