בתאריך 26 לפברואר 2019 טסנו לשבוע קסום באי טנריף, אחד מששת האיים הקנאריים (והגדול מביניהם).

טיסה: לטנריף טסנו בטיסה ישירה עם צ'רטר צ'כי Smart Wings. הטיסה יוצאת וחוזרת בימי שלישי מידי שבוע. נחיתה בשדה התעופה הדרומי.

הזמנו את הטיסה באתר חברת smartair. עלות הטיסה 590 דולר, וכוללת מזוודה אחת לכל נוסע לבטן המטוס. הטיסה אינה כוללת אוכל ומוגשים בה רק מים ע"י צוות הדיילים. ניתן לרכוש בזמן הטיסה כריכים ושתיה קלה או חמה. אנחנו, באופן אישי הצטיידנו באוכל מהבית. הטיסה יחסית ארוכה, כ- 7.5 שעות בממוצע.

רכב: את הרכב הזמנו דרך חברת Cicar הקאנרית. שכרנו רכב אופל קורסה אוטומטי. עלות ההשכרה 145 יורו ל- 8 ימים, והיא כוללת נהגים נוספים וביטוח מקיף. למרות שרכב אוטומטי מעט יקר יותר, העלות שווה. חלק מהדרכים באי מפותלות מאוד וכוללות עליות וירידות רבות.

דירה: את הדירה הזמנו דרך אתר Airbnb החביב עלינו מאוד. הדירה הייתה פשוט מקסימה. מצויה במיקום מעולה, העיירה Tegueste, שנמצאת כ- 5 ק"מ מהעיר הLa Laguna , וכ- 15 דקות נסיעה מהעיר Santa Cruz. בנוסף, במרחק של 1.5 ק"מ יש סופר גדול ונוח של רשת Hiper Dino. הדירה נמצאת על כביש ראשי – TF-13, והנוף מהמרפסת פשוט עוצר נשימה, כל הרי שמורת Anaga פשוט היו פרושים לפנינו.

הדירה הייתה מאובזרת להפליא, נקייה ומסודרת ובאמת לא היה חסר לנו כלום. בדירה יש שני חדרי שינה עם מיטות זוגיות. החדר שפונה לכביש הראשי, שהוא הקטן מבין השניים, מעט רועש יותר, אבל החדר הגדול יותר שפונה לצד האחורי, נוח ושקט.

לזוג, הדירה פשוט אידיאלית. בעל הבית תיאם אתנו שעת הגעה וחיכה לנו עם מפתח. בדירה חיכתה לנו עוגה ביתית טעימה.

פרטי הדירה: LA CASITA DEL MIR, ANGARA FOOTHILLS, TEGUESTE

מסלול הטיול:

1. יום שלישי 26/2

נחיתה בשעות הצהריים המוקדמות בשדה התעופה הדרומי. מומלץ לא להתעכב והגיע כמה שיותר מהר לדוכן של חברת ההשכרה, היות שרבים שוכרים רכב מחברת Cicar, והתור מתחיל להתארך די מהר.

קיבלנו את המפתחות לרכב, וניגשנו אל חניית הרכבים שקרובה מאוד ליציאה משדה התעופה. מיכל הדלק היה ריק לחלוטין ומיד ביציאה מהחניון יש תחנת דלק. הדלק זול מאוד בטנריף (כמעט כמו כל דבר אחר באי. הכל פה זול ממש!!) כ- 1 יורו לליטר.

היות שקבענו עם בעל הדירה בשעה 17:30, החלטנו להעביר את הזמן בעצירה בדרך בעיירה Candelaria. עיירה קטנה וחמודה על שפת הים. הגענו לכיכר המרכזית. כיוונו את הוייז ל Basilica de Nuestra de Candelaria. הכיכר יושבת ממש על שפת הים ובה מצויה הבזיליקה של העיירה. מקום יפה עם תצפית יפה על הים והעיירה כולה. את הכיכר מקיפים 9 פסלים גדולים של תושביו הקדמונים של האי, הגואנצ'ים.

משם המשכנו לדירה. עשינו קניות בדרך והתמקמנו.

בערב יצאנו לארוחת ערב במסעדה מקומית בעיירה Tegueste בהמלצת בעל הבית – La Bodeguita Del Colgadizo. אוכל מקומי, תפריט בספרדית בלבד ומלצרים שלא דוברים אנגלית. עם הרבה רצון טוב של המלצרית ותנועות ידיים + המחשות ויזואליות, הצלחנו להזמין יין אדום ומנות עיקריות. סך הכל אוכל טעים וזול.

2. יום רביעי 27/2

את היום הזה, בתיאום מראש עם רונן פרוייליך, ישראלי שגר כבר הרבה מאוד שנים בטנריף, והומלץ רבות באתר למטייל, הקדשנו לטיול באזור המערבי של האי.

נפגשנו עם רונן בפאתי העיר Puerto de la Cruz, שם נסענו לסניף מקומי של חברת Cicar על מנת להוסיף את רונן לרשימת הנהגים המורשים לסוע ברכב. שדרוג משמעותי וכיפי. ניצן יכול היה ליהנות מהדרך, ורונן ששלט בדרכים לא היה זקוק כלל לוייז.

יצאנו לדרך ודי מהר עצרנו בנקודה הראשונה, ,Mirador de San Pedro שהייתה תצפית מדהימה על החוף המערבי של האי. התענגנו על כוס מיץ (אני) ועל קפה בוראקיטו (ניצן) שייחודי לאי. קפה שמכיל גם קינמון, לימון וליקר.

בהמשך, עצרנו בנקודה מיוחדת שאין לי מושג מה שמה, וגם לא הייתה מסומנת, פשוט הברקה של רונן. שם הציג לנו רונן את התופעה של יערות עננים. העפלנו על פסגה קטנה שממנה ניתן היה לצפות ביערות, בעמק ובים שמולנו.

משם, המשכנו בנסיעה על כביש TF-82 עד לעירה Santiago del Teide, ואז התחלנו בנסיעה בעלייה על כביש מפותל ויפיפה TF-436 עד לכפר Masca. לאורך כל הדרך יש מספר עצירות מדהימות לתצפיות. אל תפספסו. עצרו בכל נקודה. חפשו את השלטים עם המילה Mirador (תצפית בספרדית). מרבית האנשים מגיעים לכפר Masca, אבל בזכות רונן, עצרנו כמה מאות מטרים לפני הכפר עצמו, בשלוחה גבוהה יותר של הכפר (הכפר מפוזר לאורך מדרון ההר בשלושה מקבצים עיקריים) – חפשו את השלט Lomo Masca. שם החננו את הרכב וירדנו לאורך רחוב צר להולכי רגל שיורד בין בתי הכפר וממשיך לאורך כמה מאות מטרים, חוצה את העמק ומגיע עד למרכז הכפר. שם אני נחתי וניצן ורונן עלו כמה מאות מטרים על הכביש על מנת להביא את הרכב. המסלול היה מקסים והיה ממש נעים ללכת בין בתי הכפר ולפגוש את המקומיים. ממש ממליצה לא לוותר ולעשות משהו קצת שונה ממה שעושים רוב התיירים.

משם המשכנו לארוחת צהריים מעולה בכפר El Palmar. מדובר על מסעדה מקומית שמתמחה בצליית עופות על האש. רונן הזמין לנו מנות פתיחה שמאפיינות את האי, כמו גבינה צלויה על האש ושמלווה ברטבים המקומיים שנקראים mojo (מוחו) אדום או ירוק (פלפלים ופפריקה או כוסברה), ולחם שום ולחם עם רוטב מוחו ירוק וגם Gofio שזה עיסה יבשה של קמח דגנים עם סילאן שגם אותו טובלים במוחו. ואז הגיע העוף. היה פשוט מושלם!! ושחס וחלילה לא נשכח את הקינוחים המעולים. בחרנו שלושה מתוך מבחר גדול. מיני מוסים עם תוספות מדהימות מעל. בקיצור חוויה קולינארית אמיתית ובזיל הזול (משהו כמו 30 יורו לארוחה מלאה לשלושה כולל יין). מומלץ מאוד מאוד – Restaurante El Palmar.

אחרי הארוחה התחלנו לרדת עם הכביש לכיוון Buena Del Norte ונכנסנו לכביש TF-445 שמוביל לכייון מגדלור Teno. שימו לב שהכביש פתוח לנסיעה רק בימים שני, שלישי ורביעי. הכביש הוא ללא מוצא. נוסעים עד המגדלור וחוזרים.

באמצע הדרך למגדלור עצרנו בנקודת תצפית Ponte del Fraile – "עמוד הנזיר". בסוף הכביש, חונים ופשוט משוטטים באיזור לאורך שבילי העץ. יש המון פינות חמד וכשהים רוגש (כמו שהיה לנו) התנפצות הגלים על הסלעים פשוט מהפנטת.

משם חזרנו לכיוון Buena Del Norte ואז נסיעה על כביש TF-42 עד לכפר Garachico. הכפר מקסים ביופיו, יושב על הים וידוע בזכות הבריכות הטבעיות שלו, שהיו סגורות לרגל שיפוצים. הסתובבנו במרכז הכפר ובכיכר המרכזית.

בהמשך הכביש עצירה בעיירה Icod the Los Vinos. חנינו סמוך לכיכר המרכזית של העיר הסתובבנו והגענו עד ל Plaza de La Inglesia. שם, בצידה המערבי של הכיכר ישנה את התצפית על העץ הידוע ביותר באי - עץ הדרקון. אומנם רואים את העץ הזה הרבה באי, אבל שם, זהו העץ הגדול והעתיק ביותר, יש טוענים שבן למעלה מאלף שנים. נקודת תצפית יפיפה על עץ ובכלל כיכר מקסימה עם המון עצים מיוחדים ויפים.

זהו, יום ארוך ומקסים עם רונן הסתיים סמוך שעה 19:30.

לסיכום, רונן היה מקסים, קשוב לרצונות שלנו, נינוח ולא האיץ בנו בכלל. יתרון עצום בסיור איתו הוא העצירות בכל אותן נקודות שלא היינו חולמים לעצור בהן בעצמנו. בונוס נוסף הוא העובדה שהוא נהג. אין צורך בניווט וניצן היה חופשי להנות מהדרך ובעיקר לשתות יין.

מאוחר יותר בערב, אכלנו במסעדה איטלקית מצויינת שממוקמת ב Tegueste סמוך ממש לדירה שלנו – La Gigi. אחלה פיצות ופסטות.

3. יום חמישי 28/2

כבר בארץ, החלטנו שזה היום שנעפיל להר הגעש Teide. הזמנו כבר בארץ רכבל לשעה 9:20 תמורת 27 יורו הלוך חזור לאדם. כמו כן, הזמנו ללא תשלום את הכניסה לעליה לפסגת הר הגעש – Pico del Teide, לשעות 9:00-11:00. בכל יום כמות האנשים שמותרת לעליה לפסגה מוגבלת ויש להזמין מראש ולהגיע עם האישור מודפס ועם דרכונים.

* הזמנת רכבל באתר Volcano Teide Experience.

* הזמנת אישור כניסה לפסגת ההר Online Booking Office – National Park's Regional Organism ושם לבחור את שמורת Teide.

מהדירה ועד להר מדובר על שעה וחצי נסיעה. יצאנו מוקדם לדרך על מנת לא לאחר, עצרנו בדרך לעצירת תצפית ותמונה ופשוט קפאנו למוות. חששנו מהבאות...לנקודת יציאת הרכבל הגענו קצת באיחור. אני הייתי כבר בלחץ אבל מסתבר שלא כל כך מקפידים על השעה והכניסו אותנו לרכבל הבא שהגיע.

ביציאה מהרכבל מקבלת את פנינו שמש חביבה וכמעט ללא רוח. מי צריך כובע וצעיף. איזה כיף. נוף מהמם נשקף מסביב. הכל טרשי ושחור, כמו שהגדרנו ניצן ואני, ממש כמו על הירח😊

הגענו לנקודת הכניסה למסלול העלייה לפסגה. כפי הנראה, בגלל שמדובר בגובה של 3500 מטר, אני הרגשתי ממש לא טוב. הנשימה הייתה לי קשה ולכן החלטנו, שהיות שמדובר עליה תלולה של 200 מטר, ניצן יעלה לבד ואני אחכה לו. למעלה היה נוף מדהים והעלייה שווה (למי שמסוגל).

ירדנו חזרה לרכב והמשכנו לנקודת העצירה הבאה.

תובנות לגבי עליה להר: בהחלט חשוב להזמין כרטיס מראש לעלייה להר. כשירדנו היה תור עצום שהשתרך בקופות. מה גם שלא כולם יזכו לעלות אם לא יהיו מספיק כרטיסים. כמו כן, ההחלטה להגיע מוקדם להר הייתה חכמה. אומנם השכמנו קום, אבל כשהגענו כמעט שלא היה תור לרכבל עצמו. לעומת זאת, כשירדנו, גם לרכבל עצמו היה תור עצום.

עצירה הבאה – Roques de Garcia. שעת צהריים, עומס גדול בחנייה הלא גדולה. עצירה של כ- 15 דקות. אם רוצים להקיף את פארק הסלעים מדובר על הליכה של כשעה וחצי. אנחנו הסתפקנו בהליכה לסלעים הסמוכים וצילום בעיקר עם הידוע מכולם – Roque Cinchado - אצבע האלוהים.

בדרך, עוד קצת צילומים עם הר Teide ועוזבים את השמורה.

משם המשכנו דרך Santiago del Teide לנקודת תצפית, שכבר אתמול אמר לנו רונן שהיא אחת היפות באי – Mirador de Garachico . תצפית על הכפר המקסים שביקרנו בו אתמול. אכן, אחת התצפיות היפות שהיינו בהן באי. לא להחמיץ. מומלץ קודם לבקר בכפר ורק אז לעלות לתצפית עליו.

היום עוד צעיר, אז המשכנו לעיירה La Ortava, עיירה ציורית ומקסימה. חנינו במרכז העיר וסיירנו באתרים העיקריים שהם Plaza Constitucion, Casa de Los Balcons, Casa del Turista. בנוסף מומלץ הגן הבוטני שצמוד לכיכר המרכזית. אנחנו בחרנו דווקא בגן הבוטני הקטן יותר שקצת יותר רחוק מהכיכר – Hijuela del Botanico. חמוד ויפה.

חזרנו לדירה, התרעננו, התקלחנו ונסענו למסעדה מקומית בכפר El Portezuela. מסעדה שמשרתת בעיקר מקומיים, אין תפריט באנגלית, אבל קיבל את פנינו מלצר מקסים שלא דובר אנגלית. כשניסינו להבין את התפריט ולהזמין, המלצר, עם הרבה תנועות ידיים הסביר לנו שהוא פשוט יביא לנו את המנות שהוא ממליץ. היה בהחלט מעניין, לא את הכל אהבנו ממש אבל אי אפשר להגיד שלא ניסינו את האוכל המקומי. היה זול להפליא. עם יין, מנות ראשונות, עיקריות, קינוח וקפה הגענו ל- 24 יורו. מצחיק. Restaurante Bodegon Casa Tomas.

4. יום שישי 1/3

יערות Anaga וצפון האי

בשלב ראשון בבוקר מכוונים את הוייז למרכז המבקרים של הפארק – Cruz del Carmen. היום קצת סגרירי ודי מהר כאשר מתחילים להעפיל להרים אנחנו פשוט נוסעים בתוך עננים (טוב נו, בכל זאת זה נקרא יער עננים).

נסיעה על כביש TF-12. כ- 3 ק"מ לפני שמגיעים למרכז המבקרים עוצרים לנקודת תצפית יפה שלמזלנו לא הייתה מכוסה עננים – Mirador de Jardin.

במרכז המבקרים, פגש אותנו המדריך המקומי, שהתנצל על מזג האוויר ואמר בצחוק שלולא העננים הללו לא היה יפה כל כך סביבנו. הוא המליץ לנו, שוב בגלל גשמים קלים שירדו לעשות מסלול לא ארוך של 1.3 ק"מ (כשעה הליכה), היוצא ממש ממרכז המבקרים והוא מעגלי. המסלול נקרא The Path of Senses, והוא אכן הפעיל את כל החושים. מקסים מקסים, בעיקר בזכות מזג האוויר. צעדנו בתוך יער יפיפה עפוף בעננים, רטיבות וזרזיפי גשם. גזעי העצים מלאים בטחב ועשב, שביל מסומן היטב עם שלטים והסברים לאורכו. שיאו של המסלול (בערך באמצע) הוא נקודת תצפית מרהיבה שפורצת לפתע מתוך היער לכיוון סנטה קרוז והמפרץ שבו יושבת העיר.

שוב, בהמלצת המדריך, עצרנו כ- 1.5 ק"מ ממרכז המבקרים בהמשך כביש TF-12 בנקודת תצפית Pico del Ingles. לצערנו, לא ניתן היה לראות כלום, כי פשוט היינו במרכזו של ענן. אבל אל דאגה, בדרכנו חזרה אחה"צ, עצרנו שוב בנקודת התצפית ואז הכל היה בהיר ואפילו ראינו קרני שמש. בקיצור, בהחלט שווה להתאמץ ולעצור להתבוננות. אם לא בהלוך אז בחזור.

בהמשך הדרך, ניתן לבחור בין נסיעה דרומה לכיוון חופי San Andres או נסיעה צפונה לכיוון חופי Benijo. אנחנו בחרנו לפנות בשלב ראשון דרומה.

הגענו עד לחוף הים Playa de Las Teresitas שנמצא בכפר San Andres. חוף הים הזה ידוע בחול הזהוב שלו שהגיע ממדבר הסהרה. משם עלינו 3 ק"מ מעל הכפר לתצפית מדהימה ושווה במיוחד על חוף הים שהרגע ביקרנו בו – Mirador Las Teresitas.

חזרנו על עקבותינו והצפנו לכיוון Playa de Benijo. נסענו לאורך החוף שמאופיין הפעם בחול שחור (שגם זה לא נפוץ פה בגלל העובדה שמרבית החופים סלעיים מאוד). המשכנו בנסיעה עד לכפר הקטן Benijo וחזרנו על מנת לשבת במסעדה קטנה וחמודה על חוף הים שהומלצה על ידי בעל הדירה שלנו – Casa Africa. במסעדה, שידועה בעיקר במאכלי הים שלה, אכלנו דג מצויין ואפילו ניסינו לאכול מאכל ים מאוד פופולארי באי – תמנון מטוגן (Pulpo בספרדית). ממש לא אהבנו, אבל אי אפשר להגיד שלא ניסינו.

לכל אורך הנסיעה על כבישים TF-12 ו- TF-134, שהיו מפותלים עולים יורדים בתוך יער העננים של השמורה, יש המון נקודת עצירה לתצפיות. עיצרו כמה שיותר כל עוד יש ראות טובה.

5. יום שבת 2/3

את שעות הבוקר/צהריים העברנו בעיר המקסימה La Laguna. כיוונו את הוייז לעבר השוק המקומי Mercado Municipal de San Cristobal de La Laguna. מדובר על שוק מקורה לפירות, ירקות, גבינות, נקניקים, דגים וכד'.

משם, המשכנו רגלית לסיבוב בעיר העתיקה של לה לגונה, שנושאת את התואר עיר הבירה הישנה של טנריף. התחלנו את הסיבוב בכיכר – Plaza del Adelantado. משם הליכה במדרחוב Calle Obispro Rey Redondo, עד לנקודת המפגש בין שני המדרחובים בכיכר – La Concepcion. המדרחוב עמוס בחנויות נחמדות, בתים יפים, כנסיה קתולית גדולה (Laguna Catedral).

משם, המשכנו לכיוון עיר הבירה Santa Cruz. החלטנו להשקיע מספר שעות לנושא הקניות, וריכזנו אותו בקניון עצום בלב העיר שמכיל את כל המותגים המקומיים וגם הרבה אחרים. בין היתר C&A ו- Primark וכן חנות סופר ענקית. שם הקניון Meridiano.

בשעות אחה"צ נסענו לכיוון Plaza Espania. והתחלנו לשוטט בין הבמות המרכזיות בהן היו הופעות, ריקודים ושירים – הקרנבל התחיל!!

ידענו מראש שבשבוע שבו אנחנו מגיעים מתחילים אירועי הקרנבל השנתי שנערך בפברואר (דומה מאוד לאחיו הגדול מריו דה ז'נרו שבברזיל). בשבת בערב אמור היה להיות אחד מהאירועים המרכזיים – מצעד "Rhythm & Harmony". בשעה 21:00, לאורך רחוב Av. Francisco Roche החלה התהלוכה. במשך שעתיים וחצי, ללא הפסקה, בעודנו עומדים על שפת המדרכה יחד עם המוני תיירים ומקומיים, פשוט צעדו 13 קבוצות גדולות של רקדנים ותזמורות שלא הפסיקו לרקוד, לקפוץ, לרוץ ולנגן בעיקר על תופים, את הקצב הברזילאי. כמובן שגם היו במות נוסעות עם תפאורות גרנדיוזיות ובחורות מרקדות עליהן. אין לי מילים לתאר כמה יפה, משמח ומיוחד זה היה. אולי כמות התמונות שניצן צילם המחישה את ההנאה הגדולה שלנו מהאירוע. בכלל האווירה ברחובות הייתה כיפית. הכל מקושט ומואר, אנשים מתהלכים בתחפושות, שרים בקולי קולות. ממש נחמד.

עייפים ורצוצים חזרנו אחרי חצות לדירה.

6. יום ראשון 3/3

התחלנו את היום הזה באיזי, קמנו מאוחר יותר ולקחנו את הזמן.

החלטנו לסוע דרומה באי לאזור החופים הידועים באזורי הרחצה והמלונות שלהם סטייל אילת.

הגענו לחוף Playa de Las Americs, התמקמנו על מיטות שיזוף...אבל, בעיה שהשמש התחבאה מאחורי עננים ובנוסף הייתה רוח מקפיאה. לא שרדנו הרבה התקפלנו והחלטנו לסוע חזרה לכיוון צפון דרך הכבישים המערביים שהם מפותלים הרבה יותר ומהירים הרבה פחות מהכביש המזרחי שהוא למעשה אוטוסטרדה.

בדרך עצרנו בכפר Los Gigantes. כמובן שלפני שהגענו לכפר עצרנו לתצפית מעליו.

ניסינו לחפש מסעדה לאכול בה צהריים, אבל מהר מאוד הבנו, מה שנתקלנו בו כבר כמה ימים קודם, שבשעות הצהריים המאוחרות (החל משעה 16:00) ועד לשעות הערב המוקדמות (החל משעה 19:30) כמעט הכל סגור. החברה נחים את הסיאסטה שלהם וקשה מאוד למצוא מקום לאכול בו. בעיקר המסעדות שמומלצות Tripadvisor.

החלטנו להגיע ל Puerto de La Cruz, ושם למצוא איפה לאכול. גם בעיר הזו הכל ממוקד לענייני הקרנבל. מרכז העיר מקושט ומואר. רחובות חסומים וכו'. החנינו את הרכב בחניון בתשלום ממש במרכז העיר שגובה מחיר מצחיק של 0.026 יורו לכל דקה. החניון נמצא סמוך ל Plaza Europa. שם גם הייתה ממוקמת הבמה המרכזית, ובמרחק של כמה רחובות משם היתה במה נוספת. מרכז העיר יפה ממש וכיף ונעים להסתובב שם ברחובות.

לא רחוק מהמרכז, התיישבנו במסעדה שמאוד הומלצה הן ע"י ישראלים רבים והן ע"י Tripadvisor. המסעדה הייתה הרבה פחות עממית ממה שהיו עד כה ןלכן המחיר היה גבוה יותר, אבל האוכל היה פשוט מצויין. אכלנו שם טאפאסים מעניינים, שתינו יין טוב ואכלנו בשרים טובים, ובכלל האווירה הייתה נעימה מאוד. שם המסעדה El Pescador.

7. יום שני 4/3

יום שלם ב Park Loro. גן חיות גדול ומקסים. מעבר למגוון עצום של חיות המוצגות בו ישנן 4 מופעים מרכזיים שמופיעים מספר פעמים ביום: דולפינים, ליוויתנים, אריות ים ותוכים. כרטיס כניסה 37 יורו לאדם. הגענו מוקדם לפארק (9:30) חנינו בחניון של הפארק תמורת 4 יורו.

כשנכנסנו לפארק, קידמו את פנינו עובדי הפארק דוברי מבחר מגוון של שפות, שהציעו תמורת 11 יורו נוספים סיור מאחורי הקלעים של הפארק שאורך שעה וחצי. מי שרוצה יכול להוסיף 12 יורו נוספים ולקבל ארוחת צהריים ומושבים שמורים במופעים. איזה מזל שניצן רצה להוסיף כסף וללכת לסיור באנגלית. היה מצויין. קיבלנו המון מידע שלא יכולנו לקבל על הפארק ועל החיות. ראינו את כל האזור של הטיפול הווטרינרי של גן החיות, נכנסנו אל מאחורי הכלובים של הגורילות ראינו את תאי השינה שלהם, מה הם אוכלים ומה ההרגלים שלהם. בהמשך ראינו את כל המערכות שפועלות מתחת לעולם הפינגווינים, ובסוף ביקרנו מתחת לבריכות של הלוויתנים וצפינו בהם בחלונות מיוחדים. בקיצור חוויה מדהימה.

אנחנו היינו בפארק עד השעה 18:00 בקירוב. לא פספסנו כלום, ביקרנו בכל פינה וראינו את כל המופעים. איך נהנינו.

חשוב לציין, שהפארק כולו מאוד ממוקד בשמירת איכות הסביבה והגנת בעלי החיים. החיות מטופלות היטב ומקבלות יחס הוגן וטוב.

בערב, החלטנו ללכת למסעדה איטלקית מומלצת בעיר La Laguna. הייתה בעיית חניה נוראית באזור וכמעט שכבר התייאשנו (מזל שלא). מדובר על מסעדה איטלקית אוטנטית לחלוטין, כולל גריסיני על השולחן בפתיחה. התפריט, שוב, היה כולו בספרדית אבל צוות המלצרים ידע קצת אנגלית. האוכל היה מעולה. היין מצוין והטירמיסו לקינוח טעים טעים. בקיצור, אחת המסעדות הטובות שביקרנו בהן באי. שם המסעדה - Il Capriccio. איזה כיף לסיים ככה את השבוע המקסים שהיה לנו באי.

8. יום שלישי 4/3

זהו, עוזבים את האי. לקראת טיסה בצהריים עוזבים את הדירה ונוסעים דרומה כשעה לכיוון שדה התעופה.