טנריף בחורף

יום 1- הגענו לטנריף לאחר שהיית לילה בסמוך מאד לשדה התעופה מריניאק בבורדו. נחתנו בטנריף דרום, מיהרנו לעמדת cicar לאסוף את המכונית, למרות הנאמר, התור היה קצרצר. שידרגו לנו את האוטו מאחר שלא היה גלגל רזרבי. לאחר התלבטות ,היות והיה לנו בעצם חצי יום ללא תכנית ממשית, נסענו לLos gigantes והפלגנו שעתיים בספינה לראות דולפינים ולוויתנים. הלוויתנים לא נראו אבל הדולפינים עשו פרזנטציה מרשימה , שחו מסביבנו וקיפצו במים. מלהיב. בהמשך שטה האניה למול המעגן של masca. מי שרצה ירד לרחוץ,(קר מדי) , אנחנו נהנינו מההפסקה בשיט שכללה גם אוכל ושתיה , בירה חופשית ואוכל פשוט וסביר. לאחר שובנו לנמל, החלטנו לנסוע למקום הלינה בעיירה ווילפלור, דרך כביש TF 38. הכביש יפהפה, הנוף שונה ומיוחד. הגענו לצימר שהזמנו בווילפלור, hotel rural vilaflor ,חדר ענק וריהוט עתיק. לא היה חימום אבל גם לא היה צורך בו. אכלנו במסעדה הפחות טובה שהיתה היות והטובה יותר, casa Pana, נסגרה בשבע. המסעדה El rincon de roberto.היתה סבירה . ארוחת הבוקר במלון היתה מצוינת ומילאה אותנו לכל היום.

יום 2- הר טיידה- התחלנו את הבוקר במסלול לroques del Garcia. הלוך ושוב כ 3.5 ק"מ. הליכה מישורית לסלע עם תצורות וולקניות מרשימות ביופיין. אפשר להפוך את המסלול לכמעט מעגלי אם ממשיכים לכיוון התצפית la rulers vista point . ואז צריך לרדת בכביש למקום השארת הרכב כ ק"מ בירידה. מסלול בוקר מרענן ונחמד של כשעה וחצי. משם נסענו לרכבל המוביל לטיידה, היה מזג אויר מושלם!!! כאן המקום לציין כמה דברים...אם באים בסביבות 14.00 הרבה פחות צפוף ויש מקומות חניה ממש למעלה. גם אם נראה מלמטה שהכל מלא, זה שווה לנסות כי התחלופה גבוהה. למעלה הלכנו רק למסלול שצופה לשני כיוונים, אורכו כ 600 מ' לכל כיוון, התצפיות מרהיבות. לא הבנו שצריך להזמין מקום גם לעליה לפסגה ,ולא רק לרכבל כך שלא היינו מורשים לעלות עד למעלה. בדיעבד זו היתה הצלה , לפחות בשבילי היות והעליה נראתה ממש , ממש תלולה. גם את השפעת הגובה הרגשנו קמעה.כל אזור ההר מהממם בתצורות הוולקניות שבו, עצרנו בכל מיני מקומות לאורך הדרך. לדעתנו זו גולת הכותרת של טנריף. לאחר שירדנו ונהנו מעצירה במסעדה החביבה שלמטה..המשכנו בדרכנו לכיוון לה אורטבה בכביש TF 21. דרך יפהפיה שיורדת לכיוון צפון מערב. הגענו לאורוטבה אחה"צ. המקום שהזמנו pension silence. עדיף לוותר. העיר נחמדה מאד, אבל לא חייבים לישון בה.

יום 3- יצאנו לכיוון icod de los vinos . מקום מקסים , גולת הכותרת היא עץ קקטוס ענקי אבל בעיני , העיירה הקולוניאלית מקסימה ונעימה לשהיית בוקר נחמדה, העץ עצמו , לא כזה... יצאנו משם בכביש TF-82 לכיוון masa. הדרך המפותלת עוברת דרך סנטיאגו דל טיידה, ומשם בכביש מפותל עם המון תצפיות נהדרות עד למסקה. לצערנו המסלול הרגלי שיוצא ממסקה עד לחוף הים עדיין סגור , עושים בו שיפוצים כבר שנתיים תמימות עקב תאונה שקרתה שם. משם המשכנו בנסיעה בכביש TF436 עד Buenavista del norte. לא עצרנו בעיירה אלא המשכנו ישר לחוף הים, ליד מועדון הגולף יש מסעדה שיושבת ממש על המים. לידה טיילת בחוף הים, גלים מתנפצים ומראות מרהיבים. משם המשכנו ל garachico. עשינו טיול בעיירה ובבריכות הטבעיות. נחמד. לא התלהבנו יותר מזה. משם המשכנו לפוארטו דה לה קרוז. התאכסנו במלון maritim ונהננו ממנו. תצפית מרהיבה לים מהקומה ה 12. חדרים גדולים ומרווחים וארוחת בוקר מצוינת. הרגשנו שקיבלנו תמורה נאותה למחיר.

יום 4- למחרת יצאנו בדרכנו לאנאגה,פארק יערות הגשם , כיוונו את הוויז ל carmen del Cruz, מרכז המבקרים בפארק אנאגה. אין לנו אלא רק תשבוחות לבחור שמאייש את תחנת המידע.. הוא יכול להתאים לכם כל מסלול שתירצו, הסבריו בהירים ומדויקים. היות והמרכז המה תיירים מקומיים וזרים כאחד, הוא המליץ לנו על מסלול פחות עמוס. אורכו 6 ק"מ , חציו בירידה וכמובן שחציו השני בעלייה..חלק קטן תלולה ,והשאר מתונה ממש. לאחר שעתיים סיימנו את המסלול, שתינו בירה, אספנו כוחות והחלטנו"בקטנה" ללכת גם במסלול הנוסף, sendero do Los sentidos . כל הכותבים עליו לא מזכירים שיש , אחרי הירידה הנוחה, עליה תלולה ממש שהותירה אותנו ללא אויר, ועם כאבים ברגליים. התנחמנו בקפה מצוין ועוגה בקפיטריה במקום. משם נסענו ל Punta del Hidalgo, שם הזמנו מקום לינה במקום שנקרא Punta paradiso. זוהי וילה שיושבת ממש ממש על הים, נוף מרהיב ,בריכת שחייה. משכירים בה חדרים כשבכל יחידה מקלחת והשטחים הציבוריים משותפים. אכלנו בערב במסעדה מקומית ,לכאורה אוכל מקומי, מאד מאכזבת .cofradia des Pescadores.

יום 5 -התעוררנו בבוקר הבא ליום שהתחיל גשום, קצת הופתענו היות והתחזיות לא בישרו זאת. החלטנו לעשות שינוי בתוכנית ובמקום מסלול הליכה בפארק אנאגה, נסענו בתחילה ללה לגונה, עיר הבירה העתיקה של טנריף. הסתובבנו בעיר המקסימה ביותר הזו. מכל ערי טנריף(והן לא רבות) זאת מצאה חן בעינינו במיוחד. עיר מרהיבה עם בתים קולוניאליים, כל המרכז העתיק יפהפה , מלא חנויות , בתי קפה ומסעדות. היות והיה יום ראשון הסתובבו הרבה מקומיים ברחובות , כל החנויות למעט מסעדות ובתי קפה, היו סגורות, למגינת ליבי . לאחר כשעתיים עזבנו את לה לגונה, בשמחה הייתי שוהה בה גם לילה, אך לא הסתייע. משם המשכנו דרך סנטה קרוז לחוף הלבן והיפה Las teresitas. חוף עם חול לבן שיובא מהסהרה. לאחר שהסתובבנו על החוף ,מתבוננים בתיירים האמיצים שמעיזים להיכנס למים, חזרנו לוילה בpunta del Hidalgo. נכון שהמקום קצת רחוק , ולא ממש על הדרך לשום מקום, אבל הוילה והים הפראי שנשקף ממרפסתה ,מחפים על הכל.

יום 6- למחרת ,מזג האוויר היה מושלם, נסענו דרך פארק אנאגה ל benijo , למסלול שהומלץ לנו במרכז המבקרים בפארק. הדרך עד ל benijo מדהימה ומאתגרת לנהג. משהגענו התחלנו ללכת במסלול לכיוון el draguillo. ההתחלה מבטיחה, בערך 2 ק"מ בעליה מתונה, בדרך עפר רחבה. כשמגיעים לכפרון יש סימון ימינה לכיוון chamorga, שם מתחילים בעליה תלולה מאד מאד למרחק של ק"מ. לאחר מכן יש פיצול שלוקח ימינה בדרך מתונה, על קו רכס במשך כחצי ק"מ ואז מתחילה ירידה תלולה ובה קטעי דרדרת . לאחר עוד 2 ק"מ של ירידות תלולות וחלקלקות מגיעים לאוטו. סה"כ המסלול לקח כ- 3 שעות, די מאתגר אבל הנופים מרהיבים. משם עצרנו בדרכנו חזרה ,במסעדה casa Africa. הי שם עמוס מאד ובכל זאת האוכל הוגש מהר והיה מוצלח מאד. מומלץ. משם בתוך שעה הגענו למחוז חפצנו, מלון כפרי ליד גוימאר. מחר נבקר בפירמידות. המלון נקרא Hotel Rural La Raya.

יום 7- המלון הכפרי מעוצב ויפה אך תקוע למדי, אנחנו הגענו אליו לאחר שכבר אכלנו ולא יצאנו עד הבוקר. ארוחת בוקר מצוינת הוגשה במרפסת היפה, משם מיהרנו לפירמידות של גוימאר

בסה"כ ,אתר יפה ומעניין, למי שדברים כאלו מעניינים אותו כמו בן זוגי. מיהרנו להדרים למסלול ההליכה שתוכנן ליום האחרון עקב הימצאותו בדרום. נקרא ערוץ הגהינום , barranco de inferno . כשמו כן הוא..הגענו ב12.00 ,רוב המסלול למעט החלק האחרון בשמש הקופחת , לנו לקח 4 שעות כמעט וההרגשה היא שאין בו משהו מיוחד ממש ששוה את ההליכה בחום ,מה גם שחייבים לחבוש קסדות שמחלקים בכניסה למסלול. חשוב לציין שרק 300 איש נכנסים כל יום כך שעדיף להזמין כרטיסים מראש באתר. ובכל מקרה להתחיל רק בבוקר, כשעוד פחות חם. המסלול הינו הלוך וחזור באותה הדרך. קינחנו בביקור חטוף בקניון סיאם. סתמי ביותר.

זהו, ביי,ביי טנריף!!

אי מקסים ומומלץ. לא משנה היכן נוחתים, עדיף להיות בצפון .

פארק אנאגה מספק המון ימי טיול ומסלולים מגוונים. העיר לה לגונה היא מקסימה לשהות בה.

הנופים בטיידה פראיים ,הים בחופים המערביים סוער ומרתק, המחירים זולים ממש, אוכל, דלק, לינה פחות.