5 ימי סקי בנסקו בולגריה- אמצע פברואר 2017

חופשת הסקי הראשונה שלי, עד לאחרונה ממש לא הלהיב אותי תחום ספורט החורף וההחלטה לצאת לסקי היתה ספונטנית, לאחר לבטים קצרים הוחלט על בנסקו בולגריה דרך אופיר טורס שהציעו חבילה שכוללת 5 ימים מלאים (הגענו לאתר לפני הצהריים, ויצאנו לפנות ערב ב18:00), חצי פנסיון, ציוד בסיסי וסקי פס 4 ימים, הדרכה 4 ימיםX 4 שעות, העברות ) 735 יורו (כולל תוספת ליחיד) (המחיר משתנה בהתאם למלון שבוחרים).

נתחיל מהסוף – היה מאד מאד כיף , חופשה עם המון חוויות חדשות, שלג, נופים , גלישה, אופנועים, אווירה וכו.. .

הטיסה – בולגריה אייר- מטוס צפוף מאד – אולי הכי צפוף שהייתי בו מבחינת מרווח לרגלים ואני לא מאד גבוה. מצד שני הטיסה קצרה מאד והזמנים של הטיסה כאמור מאד אטרקטיבייים ומשאירים ימים שלמים כמעט באתר.

העברות – נציגת אופיר טורס חיכתה בטרמינל – נתנה תדרוך ראשוני ושילחה אותנו לאתר באוטובוס סביר+. האוטובוס מפזר בין 6-7 בתי מלון שאופיר טורס מציעה .

המלון – אני הייתי במלון פרון לודג' – מלון 4 כוכבים שהוא 3 כוכבים. מסודר ונקי אך החדר פשוט. ללא מקרר, ללא קומקום, מקלחון קטן. יש ספא: סאונה יבשה, רטובה, ובריכה בחינם. ז'קוזי ומסאג' בתוספת תשלום. הארוחות סבירות והמגוון בינוני אבל לא היתה לי בעייה למצוא מה לאכול.הצוות מסביר פנים ונכון לעזור בכל (צ'ק אין לפני הזמן, ומקום להתקלח לאחר הצ'ק אאוט). המיקום יחסית במרכז -5 דק' מהגונדולה-חשוב! לא לקחת מלון רחוק מהמרכז. בגדול ממליץ לקרוא את הביקורות ב- booking לפני שבוחרים מלון- די משקף את המציאות .

ציוד- הגעתי עם מעיל ששאלתי מחבר שמתאים לסקי לכן חיפשתי מכנסים וכפפות. מכנסים רכשתי יד שנייה (90 ₪/45 לבה) בחנות אאוטלט שנמצאת ברחוב המרכזי וכפפות חיפשתי הרבה בסוף מצאתי משהו שיהיה נח במחיר סביר (75 ₪/ 38 לבה) יש זול יותר אך הן לא מכסות עד השרוול. נפלתי טוב בשתי הרכישות. חבר קנה מעיל חדש –( 130 לבה /260 ₪) ומכנסיים חדשות בקצת פחות. אלו המחירים הזולים ביותר שראיתי. היה שבוע חם יחסית לבשתי רק חולצת דרייפיט מתחת למעיל, גטקס דרייפיט, וגרביים צבאיות עבות.

נציגי אופיר טורס מסרו לנו את הסקי פס רק במפגש בערב באחד הפאבים בנסיון למכור עוד אטרקציות בעיר- קצת מעצבן- אבל ניחא.- לאחר המפגש לקחו אותנו לאחת החנויות שיש להם הסכם איתם (10% הנחה) להשכרת ציוד נלווה- הנחתי שאין הפרש גדול במחיר לכאן או לכאן והשכרתי קסדה במחיר ( 64 ₪/ 32 לבה) ל-4 ימים.

עד כאן הקדמה לדבר האמיתי: היום הראשון של הסקי- והתור בדרך לגונדולה. ליד התור מחכים מספר טרנספורטרים שתמורת 5 יורו יעלו אתכם לתחנה העליונה של הגונדולה. סה"כ תוספת של 20 יורו לחבילה וחסכתי שעה ביום.

את הציוד אספתי ממחסן הציוד שאופיר טורס עובדים איתו שנמצא ליד הגונדולה – בכל יום אוספים ומחזירים את המחלקיים והמקלות אבל את הנעליים לוקחים למלון – קצת טרטור. יש מקום להשאיר את הנעלים הרגילות.

בית הספר ulen – הבית ספר המרכזי באתר (חלק מהדיל של אופיר טורס) -

ההדרכה מתחילה כל יום בשעה 10:00 בתחנה העליונה של הגונדולה שמהווה נקודה מרכזית באתר. נרשמים אצל האחראי. באופן כללי בשבוע העמוס הזה- הברדק בכל הקשור להדרכה חגג.

לקח המון זמן להתחיל את ההדרכה. הקבוצה גדולה מעל 16 איש בשיעור הראשון- כל הזמן הוסיפו לנו אנשים מה שמבזבז מזמן המדריך והקבוצה. התרגול הוא בטור אחד כך שכל השיעור יצא לתרגל רק מעט. הקבוצה מאד הטרוגנית מבחינת ההתקדמות. מסוע הכפתור במדרון של המתחילים עמוס ויש תור של 15-20 דק שגוזל הרבה זמן מהתרגול. באופן כללי גם נראה שהמדריך נהנה מבזבוזי הזמן לא עושה מאמץ ורק מחכה לשיעורים הפרטיים שיכניסו לו כסף מהצד.

התלונות ביום הראשון לא עזרו. ביום השני המגמה היתה דומה. המדריך נעלם לחצי שעה והאחראי לא ידע ולא ניסה ממש לאתר אותו ובאופן כללי היה אפאטי לבזבוז הזמן שלנו אז החלטנו לחקור את המדרונות לבד. התרגול הוכיח את עצמו.

ביום השלישי ביקשנו לעבור לקבוצה של מתקדמים יותר. זה גם לווה בויכוחים ובחוסר נכונות לעזור. בסופו של דבר צירפו אותנו לקבוצת המבחן – גם למבחן חיכינו 20 דקות על חשבון זמן השיעור.

המדריך של קבוצת הבינונים היה הרבה יותר טוב (למרות שגם הוא איחר לשיעור השני בגלל שיעור פרטי), והקבוצה הצטמצמה ל-8 תלמידים ברמה הרבה יותר הומוגנית. בסוף היום הרביעי הצלחתי לגלוש במקביל וירדנו את מסלול 10 מראש ההר (כמעט) ועד למטה לעיירה- מסלול ארוך ומגוון.

טיול אופנועי שלג- – דרך אופיר טורס (110 לבה/ 220 ₪)- לקחו אותנו מחוץ לעיר לאתר סקי קטן יותר 20 דקות מבנסקו- סיבוב של שעה בנהיגה עצמית (שניים באופנוע) איזור בתולי ביער ירוק עד עמוס בשלג. בשבילים צרים שלא מגיעים אליהם רכבים או אנשים ללא אופנועים. הכל לבן ויפה. לקראת סוף הסיבוב הגענו לקרחת יער גדולה ומושלגת ושם ניתן לנסוע במהירות גבוהה יותר. היה כיף אך הכלי מסוכן כמו טרקטורון בייחוד שאין להם קשתות התהפכות.

מסעדות/ פאבים- יש מלא, הופעות חיות, אוכל טוב, בירות מצויינות בחצי מחיר מהארץ. הייתי שני לילות באמיגו בר- הופעה חיה מצויינת .

חזרה- האיסוף של כל ההסעות יחסית מוקדם – גם מקדם ביטחון וגם הצורך לאיסוף את הנוסעים שהגיעו עם המטוס . המתנה ארוכה בשדה התעופה .

סיכום: היה מאד כיף, חלק מהזמן הרגיש שהאתר קצת עמוס מידי (ברדק בבית הספר לגלישה שלא השתלט על כמות האנשים, תורים ארוכים בחלק מהמקומות, ובשעות אחה"צ עומס גדול במסלול הירידה לעיר). המינונים היו בדיוק בשבילי- קצת מכל דבר.