כלבי ים לבנים 035.jpg

שנים רבות רציתי לצפות בכלבי ים לבנים, עוד מאז שקראתי את הלונלי פלאנט של קנדה המערבית. אז הילכו עליי קסם הטריטוריות הצפוניות עם שמות כמו נונאבוט, וכן אפשרות הצפיה בכלבי ים לבנים שניתן לפגוש גם כן בצפון מזרח קנדה. את 2 החלומות האלה הגשמתי בשלושת השנים האחרונות, ברוח המוטו שלי.
 אז אחרי תחקיר קצר בעקבות גוגל היקר, הגעתי למסקנה שניתן לצפות בכלבי ים לבנים, הנקראים בשפה מדיצינה harp seals, בצפון קוויבק, באיים שנקראים איי מדלן (איל דה מדליין בצרפתית). ואפילו ניתן לארגן טיול מהמלון העיקרי באיזור, שעולה כ- 1100 דולר קנדי. הטיסה לאיזור היתה מחרידה, וכללה עצירת ביניים הזויה בגספזי, בה השאירו את דלת המטוס פתוחה לקור הצורב, כמותו חוויתי רק באיזורים מרוחקים עוד צפונה או דרומה. מחריד. המלון עצמו מפנק ונחמד, ולכלבי הים עצמם טסים במאורגן בהליקופטרים שחונים מחוץ למלון. רוב התיירים יפנים, ואנחנו היינו ללא ספק הישראלים היחידים במלון... נחתנו על האוקיינוס הקפוא, ולצורך הליכה מקבלים מעין קרמפונים מגומי שמסייעים בהליכה שאם לא היתה אמורה להיות החלקרח. המחשבה שמה שקורה מתחת לרגליי הוא האוקיינוס, מדהימה ומעוררת כבוד בעת ובעונה אחת. כלבי הים שוטטו עם אמותיהם על האוקיינוס הקפוא, עם חורי כניסה/יציאה מהמים, שמהם היינו צריכים להיזהר. חשבו על טמפרטורת המים, ותבינו למה התרחקנו מהאיזורים האפורים/שקופים... כלבי הים עצמם מדהימים- וממש תענוג לבהות בצילומים בדיעבד. יש לציין כי האמהות מגיעות מהצפון להמליט את הגורים, כיוון שבאיזור זה אין להן טורפים טבעיים (אורקה ודובי קוטב) שאינם נמצאים באיזור כלל. לאחר חודש משתנה צבעם של כלבי הים הלבנים והם מותרים לכל צייד- עובדה מדכאת שהשתדלתי שלא לחשוב עליה בהיותי שם. ובפרט, כשהמדריך שלנו הופך לצייד חודש אחר כך. ללא ספק, החיים באיזור מורכבים, אולם קשה להבין את האכזריות בהרג היצורים הקסומים האלה, גם אם צבעם שונה...כלבי ים לבנים 052.jpgתמונה10.jpgכלבי ים לבנים 126.jpgכלבי ים לבנים 016.jpgכלבי ים לבנים 174.jpgכל הצילומים 060.jpg