טיול לסלובקיה 02-13.06.2011

טיילנו בסלובקיה 12 יום עם הילדות בנות 5 ו-2.

02.06

טיסה לבודפשט שלוש שעות. נסיעה של שעתיים לגבול עם סלובקיה. נסיעה שעתיים ל- Banska Bystrica. נסיעה של 20 דקות ל- Spania Dolina. בעיירה מספר מסלולים קצרים לתצפיות. לינה ב- Penzion Resterant.

03.06

נסיעה של שעה עד שעה וחצי למערת הקרח Demanovska lad. Jask. חנייה 5 יורו, כניסה 7 יורו (ילד מגיל 6). המערה לא משהו. בקטע האחרון זוכים לראות נטיפי קרח – מאד יפה. סה"כ זמן הסיור כ- 45 דקות (הסברים בסלובקית, ניתן לבקש הסברים באנגלית). סיור יוצא כול שעה עגולה בין 9:00 ל- 16:00. מחניית הרכב יש טיפוס של 20 דקות עד לקופה בה קונים את הכרטיסים למערה.

מן המערה נסענו לחלקו הצפוני של Lipt. Mara (אגם Lipt.). לאורך הכביש מספר גדול של כפרים בהם ניתן למצוא לינה במחירים של 45-50 יורו. אנחנו ישנו ב- Villa Betulla. שילמנו 44 יורו. מלון מצוין, יש בו גן שעשועים גדול.

04.06

נסיעה של 40 דקות להרי הטטרה הגבוהים Strbske Pleso. משם עלינו ברכב ל- Horsky Hotel. כדי לעלות בכביש יש צורך לתאם מראש עם המלון ולהזמין לינה. בשנת 2010 בנו מלון חדש בצמוד ל- Horsky Hotel. שם המלון Majlathova Chata. מספר הטלפון 0910830162, מחירים דומים. מספר הטלפון של Horsky Hotel 0910948160. לינה עולה 13 יורו למבוגר + 7 יורו לחנייה לרכב ליום + 6.5 יורו לילד. מקלחת עולה 1 יורו למבוגר (ילדים לא משלמים). עשינו מסלול הליכה מאד יפה לאגם עם קרחון Velke (מסלול מסומן בצבע כחול). מסלול של 6 ק"מ הליכה הלוך ושוב עם עלייה של 500 מטר בגובה. לקח לנו 6 שעות. לינה Horsky Hotel.

05.06

נסיעה חזרה ל- Strbske Pleso. משם לקחנו רכבל ל- Chata Pod Soliskom (5 יורו למבוגר). מה- Chata יוצא מסלול מסומן בצבע אדום, 1000 מטר עם 300 מטר עלייה לתצפית מאד יפה. לקח לנו 3 שעות. נסיעה כשעה וחצי לכפר Batizovce. לקחנו דירת סקי 30 יורו ללילה. שני חדרי שינה + מטבחון + אמבטיה. בעלי בית נהדרים (7 לילות).

06.06

יום מלא בפארק המים הגדול בסלובקיה טטרלנדיה. הפארק נמצא בסמוך ל- Liptovsky Mikulas (רבע שעה נסיעה).

07.06

נסיעה ל- Tatranska Lomnica כשעה. עלייה ברכבל שתי תחנות (רכבל סגור) ל- Skalnate Pleso. במקום גן שעשועים לילדים. משם הליכה במסלול האדום בירידה עד ל- Zamkovskeho Chata. המסלול הוא ברמה קלה עם נוף יפה לעמק. בשלב מסוים נכנסים ליער כך שהמסלול מגוון. ב- Chata ניתן להזמין ארוחת צהריים. המשך ירידה למפלי Hrebienok. מסלול מאד יפה ומגוון. מ- Hrebienok רכבת ל- Stary Smokovec. מ- Stary Smokovec רכבת חזרה ל- Tatranska Lomnica. הכרטיס לרכבל כולל את הרכבת מ- Hrebienok ל- Stary Smokovec ועולה 13 יורו למבוגר. הרכבת חזרה ל- Tatranska Lomnica עולה 0.64 יורו למבוגר.

08.06

נסיעה של 40 דקות לטירה הגדולה באירופה Spisske Podhradie. טיילנו בטירה כשלוש שעות. ניתן לקחת הדרכה או מכשיר Audio. הטירה מאד יפה וגם הנוף ממנה. עלייה לכניסה לטירה לוקחת 20 דקות. בשנת 2011 הכניסה לטירה רק מהשער המזרחי. כניסה עולה 5 יורו.

09.06

נסיעה של 40 דקות ל- Slovensky Raj. כיוון שסגרו את הכביש לעבודות נאלצנו לעשות סיבוב שהוסיף עוד 40 דקות (דרך יפה מאד). נסענו לכפר Biele Vody. משם הלכנו במסלול Zejmarska Roklina. נקיק מאד יפה עם סולמות. אורך המסלול כקילומטר וחצי עם עלייה של 300 מטר. מומלץ לעשות המסלול רק בכיוון זה (עלייה). העלייה במסלול הכחול עד למפגש עם הירוק. יש בקתה וניתן לעשות הפסקה לצהריים. כאשר הרכבל עובד ניתן לרדת בו (רכבל כסא בודד). במידה והרכבל לא פעיל יורדים במסלול הירוק כ- 50 דקות עד Dedinky. במקום אגם יפה עם ברווזים. מ- Dedinky הליכה של 15 דקות מחזירה אותנו ל- Biele Vody על השביל האדום.

10.06

נסיעה של שעה וחצי לעיירה Biely Potok הנמצאת 50 ק"מ מערבית ל- Liptovsky Mikulas. העיירה נמצאת על הכביש לכיוון Terchova (5 ק"מ מזרחית). בכביש הראשי מצד שמאל נמצא מלון Diary. חונים בחנייה ומשם יצאנו במסלול הכחול בנקיק יפה מאד לאורך הנחל, הליכה של 50 דקות לכיוון. בסוף המסלול הכחול, ניתן להמשיך עם הצהוב עוד 15 דקות ל- Pass יפה לכיוון העיר Stefanova. חזרה כשעה עד למלון (נקודת ההתחלה).

11.06 (שבת)

יום בטטרלנדיה. לא להגיע בשבת. מקום מלא. באותה שבת עברו למתכונת קיץ, שילמנו 42 יורו במקום 30 יורו + 2 יורו על הלוקרים.

12.06 (יום לפני הטיסה)

עזבנו את דירת הסקי, ונסענו לכפר Zuberec הנמצא כ- 50 ק"מ מ- Liptovsky Mikulas. סה"כ נסיעה של שעה וחצי. מהכפר עולה דרך עד ל- Rohacska Dolina. מחנים את הרכב ומשם עולים על הכביש כארבעה קילומטרים על המסלול האדום. אם יתמזל מזלכם תתפסו טרמפ עם אחד הפקחים. אין אפשרות לעלות עם רכב!!!. מגיעים לבקתה על אגם קטן. משם יוצא מסלול כחול וירוק. לאחר חצי שעה של הליכה נפרדים הכחול והירוק ואנחנו ממשיכים עם הירוק עוד 20 דקות עד לאגם. אנחנו ירדנו בחזרה ולא המשכנו לאגם נוסף הנמצא כחצי שעה נוספת של הליכה. המסלול ממשיך בירידה של עוד שעה עד למפגש עם הכביש (המסלול האדום) כאשר חזרה לרכב יש ללכת עוד 2 ק"מ (המפגש הוא במחצית הדרך של האדום, לא חוזרים לבקתה עם האגם הקטן!!!

נסיעה חזרה להונגריה. לינה כ- 50 דקות משדה התעופה.

13.06

נסיעה לשדה התעופה, החזרנו רכב וטסנו הביתה.

הערות כלליות

• בכניסה לסלובקיה חייבים לקנות תג לרכב המאפשר נסיעה בכבישים המהירים. תג לשבוע עולה 7 יורו ולשבועיים 14 יורו.
  • קניות כדאי לעשות ב- Tesco. פתוח כול השבוע משעה 6:00 עד 22:00.
  • עלות הדלק בדומה לישראל 1.5 יורו לליטר.
  • מים ניתן לשתות מהברז. אין צורך לקנות מים מינרלים.
  • Koliba – מסעדות מקומיות "על הדרך". מומלץ מאד, זול וטעים.
  • כדאי (לדעתי חובה) לקנות SIM מקומי. ניתן למצוא ב- Tesco אולי גם בתחנות דלק. עלות כשני יורו. שיחה מקומית 10 סנט לדקה. אנחנו לא הזמנו מקומות לינה מראש. ברוב מקומות הלינה יש מספר טלפון ליצירת קשר ואין אנשים במקום לכן לקח לנו הרבה זמן למצוא מקום לינה. אורנג' בארץ רצו למכור לי חבילה של 50 דקות ב- 250 ש"ח (החבילה הכי קטנה).

מפות טיולים ניתן לקנות בכול תחנת דלק, 4-6 יורו למפה.