מסלול טיול לדרום ספרד – אנדלוסיה 14 יום בדגש נופים, הרים וגם ערים

לבלוג המעודכן לחץ על הקישור

יצאנו לטיול לספרד למשך 14 יום בדגש נופים, נופים ואתרים יפים.
השתמשנו באטלס של "מישלין" ספרד ופורטוגל.
מסלול הטיול שלנו
לאחר טיסת לילה נחתנו בבוקר במלגה
את בוקר היום הראשון התחלנו בנסיעה מ"מלגה" לכיוון מזרח (לא על הכביש המהיר) אל העיירה "נרחה" (Nerja). ביקור במקום כולל "מרפסת אירופה". המשך נסיעה לכיוון מזרח לעיירה Salobrena - במקום ארמון ערבי מפואר שהוקם בראש גבעה עם נוף מדהים לים.
בהמשך הדרך הגענו לעיירה "קלהונדה" (Calahonda) שם סימנו את היום הראשון.
היום השני - הוקדש כולו לשיפולים הדרומיים של הרי "סיירה נוודה" (Parque Nacional de Sierra Nevada).
נסיעה בדרכי נוף דרך "סיירה קונטרויסה" (Sierra de la Contraviesa) לכיוון "לאס אלפוחרס" (Las Alpujarras).
המשך הדרך לכיוון מערב דרך הכפר "טרוולץ" (Trevelez) – ישוב תיירותי מאד ומוגדר ע"י המקומיים כמרכז ה"חמון".
המשך בכביש דרך Busquistar , Pampaneira ו-Lanjaron לכיוון "גרנדה" (Granada).
היום השלישי – עליה לכיוון העיירה Sierra Nevada סיור ועליה ברגל לתצפיות נוף ולאחר מכן סיור בעיירה. ירידה חזרה לכיוון "גוחר" (Guejar). והמשך בכביש נוף 3201-GR לכיוון העיר Guadix סיור ברובע המערות והעיר העתיקה וחזרה למקום הלינה ליד "גרנדה".
היום רביעי - היום הוקדש כולו לעיר "גרנדה" (Granda).
היום חמישי – שמורת הטבע "קסורלה" (Parque Natural Sierra de Cazorla) יציאה מזרחה בכביש המהיר לעבר העיירה Cullar Baza,
המשך צפונה בכביש A-330 ולאחר מכן A-317 עד לעיירה "אורנוס" (Hornos). המשך לכיוון דרום לאורך האגם בכביש A-319.
עד לעיירה "קסורלה" (Cazorla), לינה במקום.
היום שישי – יציאה מ עיירה "קסורלה" (Cazorla) לכיוון העיר "אובדה" (Ubeda) וסיור בעיר העתיקה שלה. המשך נסיעה לכיוון צפון ומערב על כביש מס' A-301 לכיוון "קרולינה" (La Carolina). המשך נסיעה ל כביש JA-6100 לכיוון צפון מערב לשמורת הטבע Sierra de Andujar. המשך לאחר מעבר ההרים לכיוון דרום בכביש JM-5003 עד לעיירה Andujar הדרך-דרך נוף רצופת תצפיות, בעלי חיים שונים וחוות לגידול שוורים. (חלק מהדרך היא דרך עפר עבירה לכל כלי רכב). המשך נסיעה לעיר "קורדובה" (Cordoba) לינה בכניסה לעיר.
היום השביעי – היום הוקדש לסיורים בעיר "קורדובה" ואתריה.
היום השמיני – יציאה מ-"קורדובה" לכיוון "סביליה" (Sevilla) בדרך עצירה וסיור בעיר המיגדלים "אסיחה" (Ecija), ביקור ב-פרדור בישוב "קרמונה" (Carmona) והגעה ל-"סביליה" (Sevilla). סיור בעיר ואתריה ובערב נסיעה ללינה בעיר "חארס" (Jerez).
היום התשיעי – נסיעה מ"חארס" לכיוון הכפר "ארקוס דה לה פרונטרה" (Arcos de la Frontera) טיפוס וסיור בכפר היושב על מצוק.
המשך בכביש נוף CA-6103 דרומה, ובהמשך בכביש A-2201 לכיוון מזרח לצד האגמים. המשך דרומה לכיוון הכפר Alcala ונסיעה
לעיר "קדיס" (Cadiz). סיור בעיר העתיקה בין החומות (בשפיץ של קדיס) כולל עליה לתצפית ממגדל הקתדרלה על כל העיר העתיקה.
בסיום חזרה ל"חארס" (Jerez) וסיור בעיר העתיקה בין בתי היין והחנויות. לינה במקום.
היום העשירי – בשעות הבוקר יציאה לכיוון "גיברלטר" בדרך עצירה לתצפית מהנקודה הכי דרומית בספרד בעיר "טריפה" (Tarifa)
בהמשך דרך העיר Algeciras עד ל"גיברלטר" (Gibraltar) סיור העיר, עליה ברכבל לראש הצוק וירידה רגלית דרך האתרים בצוק חזרה לעיר. בסיום לקראת ערב נסיעה לכיוון "מיחאס" (Mijas) שליד מאלגה שם חיכה לנו מלון ל-4 לילות אחרונים.
היום אחד עשר – יציאה מ"מיחאס" (Mijas) במעלה כביש מס' A-387 ובהמשך בכביש A-366 לכיוון העיר "רונדה" (Ronda). סיור בעיר העתיקה סביב סביב עד שעות הצהריים המאוחרות. בסיום הסיור יצאה לכיוון דרום דרך הגשר העתיק על כביש A-369 וכביש MA-7307
דרך הכפר Juzcar שצבוע כולו בצבע תכלת והבתים מקושטים בציורי דרדסים !! משם המשך לכביש הראשי A-397 וחזרה ל"מיחאס".
היום שנים עשר – יום סיור בעיירות החוף. "מרבלה" (Marabella), נמל היכטות "פורטו בנוס" (Puerto Banus) והעיר "פונגירולה" (Fuengirola) וחזרה ל"מיחאס".
היום שלושה עשר – יציאה לכיוון שמורות הטבע מצפון למאלגה. נסיעה לכיוון הכפר Cartama והמשך לכיוון Alora והגעה לכפר
El Chorro תצפית מהכפר על הנהר והמשך לתוך השמורה על כביש מס' MA-448 ו-MA-9006 כניסה וטיפוס לנקודות התצפית המרהיבות לאורך הדרך על האגמים מסביב.
המשך לכיוון העיר "אנטקורה" (Antequera) ומשם דרומה לכיוון פארק הסלעים El Torcal de Antequera כביש מגיע עד מרכז המבקרים ובמקום מסלול מעגלי מדהים ביופיו. בסיום חזרה לכיוון "מיחאס" ללינה.

היום הארבעה עשר – בבוקר חזרה לארץ דרך "ברצלונה" עם הפסקה של 14 שעות (בונוס לסיור בעיר).