גאורגיה טיול ג'יפים חלק א'

לבלוג המעודכן לחץ כאן

אנחנו (11 זוגות) שמכירים מעל 20 שנה החלטנו לעשות טיול ג'יפים משותף בגאורגיה לאחר הרבה ברורים והתיעצויות פנינו לחברת טיולים ע"מ להוציא את הטיול לפועל.
הטיול בוצע בתור קבוצה סגורה ללא משתתפים נוספים והותאם לבקשות בספציפיות של החברים.
ימים 1-2/ 29-30.9 - ת"א – טביליסי - בקוריאני
נחיתה בשעת בוקר מוקדמת, בטביליסי, בירת גיאורגיה עם הנחיתה קיבלנו את הג'יפים ויצאנו בנסיעת שטח מערבה, ביקור באתר ההנצחה בדידגורי. המשךדרך רכס הרי הקווקז הנמוך לכיוון אגם צלקה. משם בנסיעת שטח מערבה אל אגם טבצקורי, עליה לכיוון מעבר ההרים צחרה-צקרו וירידה צפונה אל עיירת הסקי בקוריאני. - לינה בבקוריאני.

יום מספר 1.jpg
יום 3 - 1.10 - בקוריאני – מערות וארדזיה – אחלציחה
בבוקר עלינו דרומה למעבר צחרה-צקרו, המקום בו גם עובר קו צינור הנפט-גז באקו-טביליסי-שיהאן (דרום תורכיה). המשכנו דרומה על רמות יבחטי, רמה ולקנית בהרי הקווקז בגובה כ 2000 מטר עם משטחי אחו ירוקים הכפרים כאן ברובם מיושבים ע"י תושבים ממוצא ארמני, לקראת צהריים הגענו לעיר אחלקלאקי. לאחר הפסקה בעיר וסיור בשוק, המשכנו בנסיעה מערבה עד הגיענו לאתר וארדזיה - אתר מהחשובים ומהמרשימים בגיאורגיה, (ארוחת צהריים דגים ליד הנחל) בהר קומפלקס של אלפי חדרים חצובים בסלע, אשר ירדו לעומק של כ 13 קומות. טיילנו וזחלנו במחילות בין החדרים. מכאן נסענו למקום הלינה שלנו בעיירה Akhaltsikhe. - לינה באחלציחה.

יום מספר 2.jpg

יום 4 - 2.10 - אחלציחה – שמורת בורג'ומי/חרגולי - קוטאיסי
סיור בבוקר בבית הכנסת העתיק של Akhaltsikhe בהמשך סיור במצודה החדשה וקניות בשוק. נסיעה צפונה בטיפוס הררי מרהיב אל תוך Borjom-Kharagauli- שמורה גדולה עם יערות עד, נסענו במישורי האחו שבחלקים העליונים. וחצינו את רכס הרים מערבה בגובה מעל 2000 מ' וירדנו לעיירה Sairme עם מעיינות המים המינראליים ומעינות המרפא. לעת ערב הגענו לעיר Kutaisi - לינה בקוטאיסי.
יום מספר 4.jpg

. יום 5 - 3.10 - קוטאיסי – מסטיה – מחוז סוונטי
בבוקר יצאנו מהעיר קוטאיסי בנסיעה צפונה לכיוון מחוז סוונטי, הפסקה ב- צ'חלטובו לקניות בשוק. נסיעה בדרך המטפסת על פסגות ההרים הגבוהים , פיקניק באמצע הדרך, והגעה בחשיכה לכפר אושגולי הממוקם בגובה 2200 מטר. הכפר נחשב למקום המיושב הגבוה באירופה. התארגנו בחדרים + ארוחת ערב (חדרים זוגיים, שירותים משותפים). - לינה באושגולי .

יום מספר 5.jpg

יום 6 - 4.10 – מחוז סוונטי
בבוקר נסיעה למעבר ההרים, שעברנו בחושך, לתצפית על הר שחארה. סיור בכפר אושגולי ארוחת צהרים משם המשכנו בנסיעה מערבה לאורך נהר האנגורי לכיוון מסטיה הנחשבת לבירת האזור, הגעה למלון וסיור ערב עצמאי בעיר. -לינה במסטיה.