המלצה לטיול בצפון יוון 5 ימים

מסלול לטיול בצפון יון בתחילת נובמבר, שלכת עוצרת נשימה בגוונים מטורפים. חוויה.

יום ראשון:

נחיתה בסלוניקי, נסיעה בנוף מהמם עד מטאורה Meteora  שעתיים ארבעים וחמש .המלצה, קחו את הזמן עצרו בדרך לקפה יוני מקומי ומאפים. אל תמהרו הנוף פשוט מקסים!. הדרך בחלקה מאוד צרה ומפותלת. תשקיעו ברכב נח ומרווח, עדיף אוטומטי. מתאים רק למי שאוהב לנהוג כי באזור הנסיעות ארוכות אבל הנוף ... משאיר אותך נפעם! לילה בכפר מתחת לצוקים, עדיף במלון הצופה לנוף. אנחנו ישנו ב: מלון חמוד בעיצוב קצת מיושן, נקי מאוד ועם שירות אדיב Hotel Doupiani House. ארוחת ערב, רדו למטה עם הרכב יש מסעדה מימין בשם: Taverna Dias אוכל מעולה שירות מצוין ומחיר מעולה. (פחות מומלץ המסעדות במרחק הליכה מהמלון).

יום שני:

טיול בבוקר במנזרים וסביבתם. מבחוץ מטריף נופים מיוחדים וייחודיים. המנזרים בפנים פחות מיוחדים . ביקור באחד או שניים מספיקים. משם המשכנו ליואנינה.

יואנינה Ioannina עיר מרכזית מרחק שעה+45 דק. נסיעה בנוף מהמם. בעיר עצמה הרחובות המרכזים יפים ומלאי מסעדות, בתי קפה וברים. טיילנו ברחובות ישבנו לאכול, הינו בעיר העתיקה. מומלץ לקחת שייט לאי שבאגם (סירה יוצאת כל 15 דק) במחיר 2 יורו לאדם לכיוון. יורדים באי, מטילים, שותים קפה, כדאי במסעדה מול העץ בכיכר המרכזית. תזמינו קפה יווני וריבה מקומית-פשוט טעים . יש מוזיאון נחמד ונוף נהדר. טיול של שעה, שעה וחצי עם מזג האוויר טוב, וחוזרים. אם נשארים לישון כאן מלון מומלץ:  Hotel du lac

יום שלישי:

נסיעה בבוקר לנקודת תצפית מיוחדת הצופה על קניון עמוק ומרהיב: Oxya Viewpoint. מגיעים עם הרכב אחרי נסיעה לגובה מטורף בכבישים צרים מאוד. חונים והולכים טיפה ברגל. נוף נהדר!

משם נסיעה לכפר  אריסטי טיול בכפר וחובה לעצור במסעדה שבמרכז הכפר, אוכל מעולה (המלצה סופלקי) משם המשכנו  לנקודת טבע יפיפייה של מעין עם מים צלולים הנקראת: voidomatis river יש מסלולי טיול של שעה ויותר באזור. או פשוט פפיגו Papigo ומיקרו פפיגו טיול רגלי ברחבי הכפר יש נקודות תצפית על נופים מטריפים.

משם לאורך עשרות גשרים עתיקים באזור כפר קיפי  Kipoi שווה לעצור ולרדת ליד הגשרים . הנוף באזור פשוט מרהיב, היערות בגווני צהוב, כתום ואדום , גם סגול . אנחנו זכינו לימי שמש מפנקים. לא קר. היה פשוט אידאלי.לילה במלון    Ameliko Zagori בכפר המקסים Ano Pedina.

מלון מאובזר יפיפה עם מארח אדיב ומקסים. מסעדה מומלצת מאוד היא מסעדת:

KANELLA & GARYFALLO The Mushroom Restaurant רק לוודא שהיא פתוחה באותו יום. המסעדה על טהרת הפטריות. אבל בעל הבית היה גמיש והכין לי מנה לפי בקשתי עם ירקות.

יום רביעי:

קסטוריה  Kastoria

העיר עצמה יפיפייה . יושבת על גדת אגם. ובעונה זו היא מהממת בשלכת. ברבורים, ברווזים וציפורים שטים כאן. הטבע חוגג. שווה לנסוע במסלול עם הרכב סביב האגם (נוף חלום). במקום כנסיה ביזנטית בלב העיר באקרופוליס. מערת הדרקון היא עוד אופציה לביקור (זו מערת נטיפים). ולעלות לאנדרטה לזכר הקהילה היהודית הענפה שהייתה ונעלמה לגמרי בשואה.

אנחנו יצאנו מהעיר אחרי ביקור בסביבות 17.00 לכיוון סלוניקי. שעתיים נסיעה.

בסלוניקי לקחנו את מלון:  Electra Palace Thessaloniki

מומלץ ביותר. מלון חמישה כוכבים במיקום מרכזי. העיר חיה ותוססת עד השעות הקטנות של הלילה. עשרות מסעדות, ברים, בתי קפה וטברנות.

יום חמישי

יום קניות בעיר, דקות מהמלון רחובות שלמים של כל חנויות המותגים ועוד... מחירים מצויינים. יום מעולה לשופינג וטיול רגלי בעיר.

אנחנו התפנקנו במסאג' בספא של המלון- היה מעולה, באיכות גבוהה.

ארוחת הבוקר מפנקת ביותר.

מסעדות מול הים יש רבות וכולן מעולות. אוכל מגוון.

אם יש זמן טיילו לאורך הטיילת, המגדל הלבן והרובע היהודי (אנחנו ביקרנו שם מקסים).

שישי על הבוקר יצאנו לשדה : 25 דקות נסיעה, החזרנו את הרכב וטיסה הביתה.

כמה טיפים:

-אין חלב סויה אז אל תבנו על קפה עם סויה ביון.

-רצוי להביא שמפו ומרכך מהבית (כל המלונות נותנים משלהם אבל הריח... לא משהו)

-תזמינו קפה יווני הוא מיוחד וטעים.

-חובה לבוא עם רישון בינלאומי כי לפעמים שוטר משועמם עוצר אותך הכביש, והרישיון הזה הכי יעיל ופחות שאלות.

-תזמינו סופלקי, קישואים מטוגנים וקינוחים מקומיים האוכל מצוין ופשוט.

-למנזרים במטאורה לבוא עם צעיף לנשים (כדי לשים כמו חצאית על הג'ינס)-חובת כניסה למנזרים.

-אנשים מקסימים ושמחים לשוחח בכפרים ובכל מקום בדרך.

-מאוד נקי ביוון, שומרים מאוד על כללי ניקיון, בכל מקום מקפידים על מסיכות וחיטוי ידיים.