סיכום של שבוע שהתחלק בין קרקוב וורשה.

אנחנו משפחה של 5. ילדים בגילאי 9,10, 15 ושני הורים. קרקוב וורשה מאוד מעניינות וכיפיות, ממליץ מאוד.

לינה:

בקרקוב לנו במלון mercure stare miasto. מלון חדיש, עם חדרים נוחים, שירות טוב וארוחת בוקר טובה (לא מבחר עצום). מיקום נהדר של כ 5 דקות הליכה לעיר העתיקה, מול קניון Galeria krakovska (לדעתי קניון נפלא) וליד תחנות אוטובוס, חשמלית ותחנת הרכבת.

בורשה לנו במלון Novotel centrun. לא נהננו מהמלון. החדרים היו ישנים ולא מתוחזקים, מזרן לא נוח, מיטה צרה, רעש מהרחוב (קומה 14) ומקלחת עם זרזיף מים. המיקום טוב ונוח וארוחת הבוקר עשירה ומגוונת.

הוזמן דרך בוקינג. יש במלון כנראה גם חדרים משופצים ובמצב יותר טוב. אני אישית לא ממליץ על המלון.

תחבורה:

טסנו לקרקוב על Lot. הטיסה יצאה בזמן והייתה נוחה וטובה.

בקרקוב התניידנו המון ברגל. השתמשנו גם בתחבורה הציבורית שהייצה נוחה. רכישת כרטיסין במכונות בתחנות (יש גם אנגלית וניתן לשלם גם בכרטיס אשראי). הצחיר 4 זלוטי ל 20 דקות. יש לכרטס בתוך האוטובוס.

השתמשנו גם ב bolt. לא תמיד היו רכבי xl זמינים. ב uber לא היו כלל רכבי xl זמינים.

הנסיעה בין קרקוב לורשה נעשתה ברכבת. כרטיסים הוזמנו מראש במחלקה שניה באתר PolishTrains. הרכבת המהירה חדישה ומרווחת, המקומות שמורעם, אין עמידה, מקבלים מים ויש קרון מסעדה. יש גם wifi וחיבור לחשמל.

בורשה ההתניידות הייתה בעיקר ב bolt. רכבי xl היו זמינים והמחירים זולים.

העברה לשדה התעופה, השתמשנו בשירותיו של דני פולנד.

טיסת אלעל בחזרה הייתה מצויינת. שירות מהיר ויעיל בשדה, מספיק להגיע שעתיים וחצי או שעתיים לפני הטיסה.

תקשורת:

רכשנו שני כרטיסי esim של Airalo. עבדו טוב.

לילדים רכשנו בחנות zabka כרטיסי sim של 5gb לשבוע. מחיר מצחיק של 5 זלוטי. דרוש צילום דרכון או דרכון להפעלה. עבד מעולה.

סיורים:

בקרקוב לקחנו סיור מותאם לילדים, המדריכה הייתה אווה (סיור מחברת דני פולנד). המדריכה מעולה, יסודית, מעניינת ומרגשת. היה סיור מעולה.

בורשה לקחנו סיור היכרות קולי של דני פולנד. זהו סיור מקוצר למי שיש פחות זמן.

בהמשך לקחנו סיור משולב ורשה הפולנית פלוס היהודית בהדרכת גיא צדקה שהיה מעניין ומפורט מאוד.

מסלול באופן כללי:

קרקוב: העיר העתיקה, גבעת ואבל, קזימייץ ( הרובע היהודי), קניון Galeria krakovska, טיילת לאורך הויסלה, מוזיאון שינדלר.

ורשה:

העיר העתיקה (כולל כניסה לארמון המלך), ארמון וילנוב והגנים, הגנים כולל הארמון על המים, קניון ארקדיה (אהבנו), קניון זלוטי (לא אהבנו, נראה כמו תחנה מרכזית), אאוטלט אורסוס (אהבנו), מוזיאון קופרניקוס.