אנחנו טיילנו עם ילדים מתבגרים . נחתנו בפרנקפורט, שכרנו רכב מראש דרך "אוטו שי", ונסענו עם הרכב לאורך כל הטיול.

טסנו באוגוסט. ממליצה לארוז חצי מזוודה בגדים ארוכים וחצי בגדים קצרים, מטריה, קפוצ'ון, נעלי אצבע, בגד ים, סנדלים, נעלי הליכה.

לקנות מראש כרטיס הנחות של היעד השחור.

עשינו טיול כוכב, והתאכסנו במלון   Dorfplatz 5 Lenzkirch - Saig, 79853  Hotel Hochfirst

יום שבת (1)  - באדן באדן

משדה התעופה נוסעים בכביש מס. 5 לכיוון באדן באדן. 10-15 ד' לפני הכניסה לעיר יש מרכז מידע לתייר. לחנות את הרכב ב KARLSPLAE CJBHUI AK VEBHUI)

יש בעיר פארק גדול. ללכת בשביל עד גן הורדים. לבקר בקזינו (בשעה 11:00 אפשר להיכנס בבגדים "רגילים" לסיור.אחרת צריך חליפה).

לטייל במדרחוב לכיוון הכנסיה. ליד הכנסיה יש קונדטוריה מדהימה.

*בעיקרון אפשר לדלג על עצירה בבאדן באדן

אגם שלוכטזה SCHLUCHTSEE נמצא בגרפנהאוז - שביל מעגלי ומקסים. לחפש שלט עץ עם דמות סנאי שעליו הכתובת NATURPFAD. יער יפה, אגם קסום, שביל משופע בפסלים רבים.

העיירה גרפנהאוז GRAFENHAUSEN טיול רגלי בעיירה, לאכול במסעדת טננמולה.

יום ראשון (2)

הינטרצרטן ושביל הגמד פלחטל HINTERZARTEN

ממרכז הכפר, ליד לשכת התיירות (שם אפשר לקבל מפה של המסלול) יוצא מסלול הליכה. ללכת במסלול הכחול. בשלטים לאורך השביל מצוייר גמר ששמו פלחטל המצביע על כיוון ההליכה.

רוונשלוכט וניפוח זכוכית

כביש מס. 31 מהינטרצרטן לכיוון פרייבורג חולף בתוך "עמק הגיהנום" HOLLENTAL שנקרא כך משום  שהוא פתלתל. מתחתית העמק יוצא שביל הליכה קצר בערוץ רוונה RAVENNASCHLUCGT. מסלול קצר ויפה ביותר באיזור.

נקודת ההתחלה במלון הופגט HOFGUT STERNEN. צמודה למלון חנות למוצרי זכוכית, בה מדגימים ניפוח. ממגרש החניה למלון, מצד שמאל גשר בעל קשתות מרשימות, נקודת המוצא מיד לאחר הגשר.

*מהכרטיס השחור מקבלים קפה עם עוגת היער השחור בקפיטריה הנמצאת במבנה של השעון וגם מזכרת קטנה מזכוכית בחנות ניפוח הזכוכית שממול

אגם טיטיזה - אווירה שמחה, חנויות מזכרות, שיט בסירת מנוע, טיול אופניים. שיט חינם בסירה הגדולה של חברת DRUBBA מהכרטיס האדום. ניתן להיכנס לחנות צילום BLACK FOREST FOTO ולעשות תצלום משפחתי עם בגדים מסורתיים של היער השחור. החנות סמוך לטיילת בכתובת: 12STRANDBADSTR (אנחנו ויתרנו).

*הטיילת עד שעה 19:00

*חניה מול הכניסה לחוף STRANDBADSTRASSE 1

*חניה חינם בחניון הרכבת: PARKSTRABE 14 TITISEE –NEUSTADT

בערב - פארק המים באדפארדיס BADEPARADIES. להיכנס למתחם  GALAXY שבו 18 מגלשות. לא להחמיץ את מתחם הספא!  שעה וחצי חינם עם הכרטיס האדום. פתוח עד 22:00. תשלום לפי שעות. שווה!!!!!!!

יום שני (3)

המוזיאון הפתוח SCHWARZWALDER FREILICHTMUSEUM VOGTSBAURNHOF (כרטיס אדום). אתר רחב ידיים המציג בצורה בלתי אמצעית את חיי היום יום של האזור כפי שחיו אותם בעבר. יש הדגמות וסדנאות עד השעה 15:00. לאחר מכן המבנים נשארים פתוחים. *אפשר בהחלט לוותר על זה. אטרקציה לא משהו

מגלשות הרים בגוטאך RODELBAHN GUTACH. פתוח עד 22:00. כתובת: GUTACH SINGERSBACH 4

שביל החושים. כתובת: HAUPTSTRABE 95, 77793 GUTACH

מוזיאון השעונים פורטוונגן (נסיעה על כביש 500).

שעון הקוקיה הגדול בעולם בהורנברג HORENBERG  (בונוס בכרטיס השחור). דמויות מסתובבות ומוסיקה כל חצי שעה, או בהפעלה ע"י יורו. כתובת: LANDSTR. 7 HORNBERG

מפלי טרייברג - הכניסה למפלים מתוך העיירה טרייברג, מהכניסה הראשית יש חניה.לקנות בוטנים כדי להאכיל אותם. מסלול ההליכה המומלץ הוא השביל הצהוב הראשי. עולים אל תצפית מעל המפלים וחוזרים באותה הדרך. המפלים פתוחים עד 22:00

*אופציה לערב - שוב פארק המים באדפארדיס BADEPARADIES

יום שלישי (4)  - פארק אירופה (כרטיס שחור)

פתוח בין השעות 9:00-18:00 כתובת: EUROPA PARK STRASS 2 77977 RUST

הכי טוב לנסוע ברכבת הפנורמה (PANORAMABAHN) לאזור הספרדי שבקצה המרוחק, ומשם לנוע בין האטרקציות נגד זרם המבקרים. מנקודת היציאה לכיוון הכניסה. כך מספיקים יותר מתקנים.

רכבות ההרים:

blue fire Megacoaster– לופים אינסופיים לאורך מסלול של 1,000 מטר באזור איסלנד;
 Euro-Mir  – נסיעה שמתחילה באופן רגוע יחסית ומסתיימת בירידות מהירות מסביב לשני בנייני זכוכית בקרוניות שמסתובבות סביב עצמן, הרכבת ממוקמת באזור רוסיה.

Eurosat – לא תוכלו לפספס את המבנה המתכתי העגול בו נוסעת הרכבת, אשר מדמה נסיעה בחלל בין כוכבים. קצת מזכיר את ה-space mountain של פארקי דיסנילנד, אבל למי אכפת. ממוקם באיזור הצרפתי.

Silver Star – אחת מרכבות ההרים הגדולות והגבוהות באירופה, המגיעה למהירות של 130 קמ"ש ותחסיר פעימה מלבכם.

מומלצות במיוחד הן ה-Poseidon water coaster  באזור היווני.

וה-Atlantica SuperSplash* בפורטוגל. שתיהן מערבות מים ויש סיכוי גדול שתצאו מהן רטובים. באיסלנד נמצאת האטרקציה WODAN – Timburcoaster, רכבת הרים מלהיבה שעשויה מעץ. במהלך הנסיעה יצטלבו דרכיכם עם עוד שתי רכבות הרים, דבר שיש לו אפקט מרגש מאוד.

יש בפארק מופעים שבהחלט שווים צפייה. מומלצים במיוחד הם מופע ההחלקה על הקרח Surpr’Ice באזור היווני, המחזמר Waterloo באזור הבריטי, מופע של אבירים, גבירות וסוסים בשם Milady's Revenge בזירת השוורים הספרדית ומופע הקסמים Miraggio באיטליה. חשוב מאוד לעקוב אחר לוחות הזמנים של המופעים!

יום רביעי (5) - שווייץ

*לא צריך אוטוסטרדה כי נוסעים למפלים. לקחת דרכונים (כרטיס שחור)

מפלי הריין (המפלים הגדולים באירופה) נמצאים בעיירה שפהאוזן. להגיע דרך הגדה הצפונית שבה נמצאת טירת ורת'. חונים ב8212  NEUHAUSEN AM REINFALL , 142  NOHLSTRASSE. חוצים את הגשר שממול ונכנסים לטירה. לקחת שייט מס 1 שמסומן בצהוב. (הלוך ושוב כ- 20 ד') 4 פרנק לילד (6-16), 8 פרנק למבוגר.. השייט בין השעות 9:30 עד 18:00

שפהאוזן - עיר קטנה ונחמדה עם רובע עתיק יפיפה. העיר גדושה בבניינים מחושקי עץ עם חלונות בולטים, חזיתות מצויירות, מזרקות מקושטות ופסלים צבעוניים. חניון בכתובת: VORDERGASSE 3, 8200 SCHAFFHAUSEN

שטיין אם ריין - עיירה קטנה ויפה. לטייל הכיכר העיריה RATHAUPLATZ וברחוב הראשי HAUPTSTRASSE. לחצות את הגשר על הנהר ולטייל לאורך האגם מומלץ לאכול שם דג. חנויות פתוחות עד שעה 18:00 חניה: CHLINI SCHANZ 40, STEIN AM RHEIN 8260  שווייץ

מעל העיר (על המצוק)  עומדת טירה עם נוף מדהים. לשבת שם בבית קפה. כשעולים לטירה בין הכרמים אפשר להיכנס עם האוטו ליער עבות – מושלם! כניסה למבצר חינם. ביציאה לעלות לקומה ב' בחנות המזכרות. יש שם פוחלצים.

אם יהיה זמן - אגם קונסטנץ ועולם המים (חינם עם כרטיס היער השחור) - העולם התת ימי של נהר הריין ואגם בודן. לשים לב לאקווריום המרכזי שעובר דרך מנהרה. פתוח בין השעות 10:00-18:00. ביקור של כשעה. יש זמני האכלה. לברר מראש, כדאי לראות. כתובת: HAFENSTRASSE 9 78462 KONSTANZ

*מול עולם המים יש קניון גדול בשם LAGO, בהמשך הרחוב יש גם חנות C&A

ספא סולמאר SOLEMAR בבאד דורהיים BAD DURHEIM. הטבה בכרטיס היער השחור(מומלץ מאוד). כניסה ל- 4 שעות של שחייה כולל סאונת היער השחור כתובת: 78073 Bad Dürrheim  "Huberstraße 8 "פתוח עד 21:30

יום חמישי (6)

הר פלדברג - מתחילים במסלול טוני התרנגול (סיפור על פרדיננד הדוור שמחפש את tנטוניו תרנגול הבר(. השביל מתחיל מאחורי מלון FELDBERGER HOF HOTEL. לחנות בחניון הגדול (שהוא גם החניון של הרכבל).מתחת למלון יש סוםרמרקט עם מחירים זולים. פתוח עד שעה 18:00 (אפשר להיכנס לבית הטבע ליד התחנה של הרכבל).

טודנהאו - לעלות ברכבל ולרדת במגלשות הרים חינם בכרטיס האדום. כתובת: TODTNAU14BRANDENBERBSTRABE

מפעל הזכוכית בטודנאו

מפלי טודנאו TODTNAUER WASSERFALL  - ארבעה מפלים גדולים, יש שביל הליכה קצר. כסאות נוח מול המפלים.

בערב - פארק המים באדפארדיס BADEPARADIES להיכנס למתחם  GALAXY שבו 18 מגלשות. יש לנו הנחה עם הכרטיס האדום.פתוח עד 22:00. תשלום לפי שעות.

יום שישי (7) (כרטיס שחור)

פארק הציפורים והקופים VOGELPARK STEINEN (עמ' 49) מומלץ להביא אוכל איתנו כרטיס שחור. מופע הציפורים מתקיים ב 11:00 וב 15:00, האכלת הקופים ב 12:00 וב 16:00. מומלץ להקדיש כ 3 שעות לפחות לפארק. כתובת: STEINEN HOFEN 79585.

העיירה שטאופן  STAUFEN IM BREISGAU - בלב העיר מרכז עתיק חינני, שנשמר היטב מימי הביניים. במרכז העיר בתי עץ צבעוניים, תעלות מים, חנויות בוטיק ובתי קפה על הגבעה טירה עתיקה שאפשר לעלות אליה (20 ד' הליכה). לאכול במגדניית קפה דקר CAFÉ DECKER, HAUPTSTRASSE 70)). עוגות וקינוחים מדהימים.

ספא קסיופאה (כרטיס שחור) - הספא המפואר ביותר בדרום היער. כניסה ושימוש במעיינות חמים. מתחם סאונות עירום –כניסה מגיל 12. חניה חינם למי שנכנס לספא בחניון PARKHAUS ZENTRUM (5 ד' הליכה).  פתוח עד 22:00. כתובת: ERNST-EISENLOHR-STRABE, 79410 BADENWEILER

יום שבת (8)

פרייבורג - תעלות מים בכל העיר, שוק איכרים גדול (בשבת שוק גדול במיוחד עם מופעי רחוב) ומדרחוב קניות. לאכול נקניקיות בדוכן MAYER או בדוכנים בשוק, ונציה הקטנה, רכבת תיירים (עם הסברים בעברית). חניה בחניון: ROTTECKGARGE PC, צמוד לחנות A&C. חניון נוסף בקניון CITY SCWARZWALD בכתובת SCHIFFSTR 5 FREIBURG. המרכז בכיכר ראטהאוז בו עומד בית העיריה עם השעון בחזיתו + מזרקות. מהכיכר עוברים למדרחוב הראשי קייזר יוזף שבו נמצא אחד משערי העיר, בתים צבעוניים, חנויות משגעות. מומלץ לשבת בקפה שטיינמץ במדרחוב הראשי ולאכול עוגות מדהימות. כיכר מיניסטר MUNSTERPLATZ היא כיכר השוק. בכיכר הזאת נמצאת הקתדרלה הגדולה. לעלות את כל המדרגות במגדל הפעמונים עד למרפסת התצפית. עולה 1.5 יורו למבוגר. מסביב לכיכר יש מספר ארמונות. על המדרכות פסיפסים המסמלים באיזו חנות מדובר.

MULLER – חנות קוסמטיקה טובה וזולה, KARSTADT – כל בו לביגוד והנעלה כולל סופרמרקט.

אפשר לעשות סיור סגווי 30 דק' חינם עם הכרטיס האדום. כתובת:  79104 Freiburg  Habsburgerstraße 132