התכנון: כחצי שנה מראש הזמנו כרטיסי טיסה בחברת אל על במחיר מצויין של 388$ לנוסע.

קבענו כי אנו יוצאים לטיול בן 12 יום . את כל מקומות הלינה הזמנו כחצי שנה מראש באתרי האינטרנט בוקינג קום ואקספדיה , הזמנה מראש נותנת לנוסע גמישות ומאפשרת לטייל באופן חופשי עד לשעות הערב ללא דאגה היכן נלון הלילה. על פי התכנית השתדלנו להזמין שני לילות בכל אזור כדי שלא נדלג יותר מידי.

טיסה קצרה של שעתיים ונחתנו באתונה , לקחנו את המכונית השכורה שהוזמנה מראש מחברת אוויס ויצאנו לדרך צפונה בכיוון כללי סלוניקי.

המסלול:

אוטסטרדה נוחה הביאה אותנו אל התחנה הראשונה בטיול , חצי האי פיליון, כאן מומלץ לבלות על החופים ולטייל בין הכפרים לפחות יומיים , אנו התמקמנו במלון נפלא מומלץ ביותר PELION RESORT מלון 4* בעיירה פורטריה במחיר 90 יורו ללילה כולל א. בוקר עשירה , עבור שלושה אנשים. מחצי האי פיליון יצאנו לכיוון שמורת הטבע וההר המפורסם אולימפוס, עלינו עד לחניון המכוניות בפסגה ויצאנו למסלול הליכה רגלי בטבע . יש מסלולי הליכה נוחים המתאימים לכל אחד אנחנו בחרנו מסלול שבו לאחר הליכה של כשעה החלטנו לחזור על עקבותינו. בשמורה שבילים נוחים , עצי יער גבוהים , מים מהפשרת השלגים מלווה את המטיילים, טיול מומלץ בן חצי יום. בירידה עצרנו בכפר ליטוכרו לארוחת צהריים מאוחרת.

מכאן יצאנו אל האוטוסטרדה לכיוון היעד הבא סלוניקי, התמקמנו לשני לילות במלון אולימפיה 3* במחיר 90 יורו לילה כולל א. בוקר עשירה.

בסלוניקי מספר אתרים מענינים , מומלץ לבקר במוזיאון היהודי. (לגבי אתרי העיר סלוניקי ראו המלצות באתר למטייל).

מכאן יצאנו לכיוון העיר ורגינה בה נמצא הקבר ומוזיאון אוצרות מלך מקדוניה פיליפוס אביו של אלכסנדר מוקדון , סיור של בערך שעתיים ממצה את המקום. המשכנו לכיוון העיר וריה כאן מומלץ לטייל ברובע יהודי ובו בית כנסת עתיק מומלץ ביותר לתאם ביקור בבית הכנסת המעוטר ומקושט בציורים נפלאים , (פרטים בטיפים של אתר למטייל). מכאן נסענו בכיוון לעיר אדיסה שם צפינו במפלים המרשימים.

מכאן המשכנו לעבר העיר KASTORIA והתמקמנו לשני לילות במלון 4* נפלא ומומלץ במיוחד בשם CALMA לינה + א. בוקר לשלושה 99 יורו , מובטחת תמורה מלאה עבור כל יורו. בבוקר יצאנו לטיול באזור אגמי פרספסה בקצה הצפוני מערבי על גבול מקדוניה – אלבניה.

מכאן יצאנו דרומה לכיוון כפרי זגוריה מומלץ לבקר בכפר קוניצה, בכפרים פפינגו ומיקרו פפינגו, בכפר מונודנדרי לערוך תצפית על קניון ויקוס המרשים , בכפר קיפוי תצפית על גשרי האבן העתיקים, לעת ערב הגענו לעיירה קסטיראקי והתמקמנו ללילה אחד במלון 4* METEORA HOTEL AT KASTRAKI במחיר 105 יורו מלון טוב אם כי קצת מאכזב, למחרת בבוקר יצאנו לסיבוב במנזרים היפים הנמצאים במרחק של 10 דקות נסיעה מהעיירה קסטיראקי. מומלץ להכנס למנזר אחד ולצפות מבחוץ באחרים. ראית אחד הבנת את הפרנציפ. המנזרים התלויים על קצה הצוקים יפים ומרשימים מבחוץ מיותר להכנס לכולם. טיול של חצי יום ומיצינו.

מכאן יצאנו לסיור קצר בכפר METSOIVO מומלץ לעשות סיבוב בכיכר במרכז הכפר, המשכנו אל העיר יואנינה סיור בן שעתים שלוש וממשיכים לכיוון העיירה KARPENISSI הנמצאת בלב הרי הפינדוס. הGPS וה WAZE קצת מזייפים , לא מכירים את הדרך , GOOGLE MAP'S לא מאכזב ונותן לנו כיוון נסיעה מדוייק, התמקנו לשני לילות במלון בוטיק / צימר 4* OLD INN במחיר 77 יורו ללילה. בעלי הבית מכינים ארוחת בוקר לכל אורח על פי העדפה אישית , מקום מומלץ בהחלט.

לאחר ארוחת הבוקר הגיע הג'יפ ויצאנו לטיול ג'יפים שהזמנו מראש במחיר של 120 יורו (על פי המלצות באתר למטייל הכוללים כתובת מייל ). טיול בנופים המרשימים של הרי הפינדוס ואשר משלב הליכה קלה ונוחה במים בערוץ נחל , המים מגיעים עד לברכיים, המרחק 1500 מטרים הלוך וחזור. כל הטיול כולל הליכה במים בערך 6 שעות. כל הפרטים התבררו באמצעות המייל מול חברת התיירות של ניקוס בקרפניסי.

מכאן יצאנו לכיוון העיר אתונה לקראת סיום הטיול, בדרך עצרנו בעיר דלפי ביקרנו בעתיקות ובמוזיאון דלפי ביקור קצר בן שעתיים ומיצינו.

בערב הגענו לאתונה החזרנו את המכונית והתמקמנו לשני לילות במלון 4* נפלא AIROTEL STRATOS VASSILIKOS במחיר 95 יורו , מלון מומלץ ביותר , נותן תמורה מלאה למחיר.

האתר העיקרי באתונה הוא כמובן האקרופוליס עם מקדש הפרתנון בראשו , המלצות על אתרי העיר תמצאו ב”למטייל”.

נסיעה של 30 דקות במונית שהזמין עבורינו המלון במחיר 44 יורו הביאה אותנו לשדה התעופה וזהו חוזרים הביתה.

מקווה שעזרתי לכם לתכנן טיול , מאחל לכם נסיעה טובה.

אפשר לפנות אלי במייל אשמח לעזור במה שתבקשו.