צפון יוון ההררית- סיכום טיול מאי 2022

צפון יוון-ההררית בשבעה ימים- פיליון, מטאורה, זגוריה, סלוניקי.
מאי 1-8 שני זוגות גילאי 60-70
היום הראשון
: נחיתה בסלוניקי, רכב דרך אופרן פיגו טרוולר גדול 9 מושבים, גדול מדי, לא מתאים לדרכים בהם נסענו. להסתפק ברכב 7 מושבים. משדה התעופה בסלוניקי נסיעה ישירה לפליון.
הגעה ל mouresi לאחר כ 5 שעות עם נופים מרהיבי עין ומשובבי נפש בנהיגה לא קלה בדרכים צרות ללא שוליים שבהם הקטעים הישרים הם בני 10 מטר, כל השאר עיקולים חדים, חדווה לחולי הנהיגה.
התמקמנו בצימר המפנק  המקסים והמדהים ביופיו Adisonierou  מומלץ בעליל.
היום השני: נסיעות מאתגרות בהרים עלייה  וירידה לסירוגין , העפלנו לעיירה Chania שלג עדיין ערום לצידי הדרכים, וזיגזגנו חדות בירידה דרך Karamova ל Zagora דרך Pouri סריקת חופים בחלק הצפוני של פיליון , לעיירת החוף Elitsa  (אפשר לוותר) חוף Chorefto טיילת נחמדה, עיירה מנומנמת, העונה רק מתחילה, מדלגים דרומה לחופים נוספים ומקנחים במפרצון המקסים Damouchari עם צלחת מזטים. חוזרים דרך Tsagkarada עיירה על צלע ההר עם הרבה מסעדות טובות, סגנון אמריקאי Apalou וסגנון מקומי ביתי Itamos  מצויינת ומסעדה צרפתית יקרה אבל מעולה luxury resort restaurant .

היום השלישי-  נוסעים דרומה ומערבה לחופים של מערב פיליון . נסיעה בערפל וגשם מ moursei  דרך Neochori ו Argalasti ובהגעה לרצועת החוף המקסימה מ Chorto  דרומה מזג האוויר האיר לנו פנים לכל אורך הנסיעה הצמודה לחופים המערביים של פליון . עד שהגענו לעיירה המקסימה Trikeri  להתענג על הנוף ולשבת בבית קפה מקומי חמוד.

בדרך חזרה עברנו דרך Volos אבל לא היה זמן לקניות.

היום הרביעי - עיקרו יום נסיעה. נסיעה מפליון מערבה לחצות את כל יוון ובדרך לבקר בפלא של המנזרים של Meteora  שב Kalabaka. סיור ברכב בין המנזרים והליכות רגליות קצרות בתוך ובין המנזרים ללא כניסה למנזרים עצמם. ממשיכים  בנסיעה ליעד העיקרי ביומיים  הקרובים, Zagoria. מגיעים למלון בעיר Ioanina על שפת האגם . מלון מחודש ויפה, מיקום מעולה, ניתן להגיע למרכז ולמבצר castel of Ioanina ברגל או ברכב. מומלץ מאד לסייר לעת ערב במדרחוב. הוא מתחיל מול מתחם מסעדות הצמוד לחומת המבצר. המדרחוב וכל הסביבה מלאים מסעדות וברים.

היום החמישי- טיול מקסים באתרי Zagoria. קניון Vicos המדהים אליו הגענו וצפינו מכמה כיוונים עם תצפיות מרהיבות ומרגשות. מקומות כמו, stone forest, Oxya viewpoint  papigo, artisi, kipi נופים עוצרי נשימה וגשרים ונחלים מרהיבי עין. יום קסום . בערב חזרנו למלון ב Ionina. לא הגענו לאיזור צומקרה המומלץ הדורש לפחות עוד יום יומיים בטיול.

היום החמישי- נסיעה לסלוניקי , דילגנו על Metsovo אבל נסענו לאורכו של האגם עם האצבעות הרבות water Lilies lake. לפני ההגעה לסלוניקי עצרנו בכפר Veria להסתובב קצת ברובע היהודי וראינו את בית הכנסת אולם לא נכנסנו פנימה (לא תיאמנו מראש עם הגברת Evi)  משם נסענו לבקר במפלים של Edessa וישבנו לאכול באחת המסעדות במקום המאד מתוייר הזה. הגעה לקראת שעות אחר הצהריים למלון המרכזי והמפואר Electra Palace הכי בצנרום שאפשר. הכנסנו את הרכב לחנייה 24 שעות (עלות 36 יורו ליומיים) ולא הוצאנו אותו אפילו פעם אחת, פשוט לא צריך.

היום השישי- סיור רגלי בעיר סלוניקי כולל סיפור הקהילה היהודית המפוארת שכמעט כולה הושמדה בשואה. המשך סיור רגלי סביב הטיילת של חוף הים עם עשרות המסעדות והברים מכל הסוגים.

היום השביעי- משקימים קום, מוסרים את הרכב וטסים לארץ עם ישראייר.