ביום 9.6.19 הגעתי לברצלונה לאחר טיול בפורטוגל.

משדה התעופה לקחתי אוטובוס אירובוס במחיר של 10 אירו הלוך חזור ונסעתי בנוחות וברווחה עד לכיכר קטלוניה. נכנסתי למטרו הצמוד לכיכר וקניתי את הכרטיס של 10 הנסיעות ונסעתי למחוז חפצי. יופי של שירות.

הנני תרמילאית – פנסיונרית – המטיילת בעולם בתחבורה ציבורית.

התמקמתי באיזור מנצח הנמצא ברובע הגותי מאחורי כיכר ג'אומה.

המקום קרוב לכל האטרקציות החשובות של ברצלונה.

טיילתי בכיכר וראיתי המוני תיירים המצלמים את בנין הממשל ובנין העיריה.

ביום ראשון הלכתי לקתדרלה וראיתי ברחבה הופעות רבות והמקום המה תיירים.

הקתדרלה יפהפיה מבחוץ ומבפנים, מאד מרשים.

קרוב למקום נמצא קיר הנשיקה אשר לא הרשים אותי במיוחד.

המשכתי לבית המוסיקה שהינו יפה מאד מבחוץ.

טיילתי באל בורן, נכנסתי לשוק סנתה קתרינה המקורה שהינו שום כמו כל שוק, שום דבר מיוחד.

הלכתי לקונדיטורית הופמן במיוחד לטעום את הקוראסון מסקרפונה המדובר. היה טעים אך אכלתי עוגות טעימות יותר וממש לא היה שווה להגיע במיוחד בשביל זה.

רציתי גם לטעום מעוגת השוקולד המפורסמת של קונדיטורית בבו אך היא בגודל של ביס אחד ומחירה מאד יקר לכן וויתרתי.

טיילתי בפארק סיטאודלה בסוף השבוע כאשר המקום המה במשפחות העושות פיקניק.

ראיתי את האגם ואת המזרקה היפה שגאודי עיצב, ראיתי את שער הניצחון וטיילתי לאורך הפארק שהמה אנשים והופעות.

ביקרתי בשוק בוקריה ההומה אדם וקונים מכל הבא לפה. כל מה שקניתי לא היה טעים.

טיילתי בשכונת ראבל שעל יד השוק אך ראיתי שאין מה לראות.

המשכתי לטייל לאורך הרמבלה, ראיתי את פסל קולומבוס, הקניון ואיזור הנמל.

ביקרתי בבצלונטה לא היה כדאי להגיע למקום.

מהרמבלה לקחתי אוטובוס לטיבידאבו. בדרך לשם עברתי בשכונות עם וילות מפוארות.

כהגעתי לפורניקולר בכדי לעלות להר הסתבר שהמקום נסגר לפני הזמן.

ממול יש תצפית מדהימה על כל ברצלונה וזה כנראה הנוף שהייתי רואה מלמעלה.

בקניון ארנה עליתי במעלית הפנימית לקומה האחרונה ועוד מספר מדרגות לגג.

מהגג נשקף נוף מדהים.

לקחתי אוטובוס מהקניון אל הר היהודים שזו היתה אכזבה כי אין מה לראות שם ומשם.

כיכר אספניה יפה יותר מכיכר קטלוניה אך אינן מרשימות במיוחד.

קאסה באטיו מאד יפה מבחוץ מאד מרשים.

קאסה מילה גם יפה אך פחות מקאסה באטיו.

יום אחד בכל הטיול ירד גשם שוטף במשך כל היום לכן נסעתי לקניון דיאגנול.

קניתי פירות בסופר הגדול ואני רוצה לציין שלפירות בספרד יש טעם גן עדן, מעולם לא אכלתי פירות כל כך טעימים כמו בספרד.

פארק גואל באיזור החינמי – מאד יפה, גנים, הופעות, פסלי אבן, נוף יפה, שבילים נוחים ואף רואים את הספסל של גאודי הנמצא באיזור בתשלום.

סגרדה דה פמיליה – ראיתיה מבחוץ מכל עבר – כנסיה מרשימה ביותר העיניים לא שבעו מכל היופי הזה ולחשוב שכל זה פרי יצירתו של גאון בשם גאודי – לא נתפש.

בית חולים סיינט פאו – בנין מאד יפה ומרשים מבחוץ.

יום אחד נסעתי למונסרט. כרטיס הרכבת טוב לעוד 4 נסיעות במטרו בברצלונה.

הדרך למעלה עם הפורניקולר יפה. למעלה עליתי עם הרכבת המשוננת לסנט ג'ון.

ביציאה יש עליה למוזיאון קטן ומשם יש את התצפית הכי יפה על האיזור.

רואים את ההרים המשוננים כשכל צוק נראה בדמות אחרת כיד הדמיון הטובה עלינו.

רואים את הבזליקה עם המוני האדם הנמצאים ברחבה.

הטבע יפה אך ראיתי יפים ממנו.

ירדתי לבזיליקה. המוני אדם חיכו בתור להכנס ולשמוע את שירת הילדים, אני המשכתי לשוק הגבינות שהיה די מאכזב ומשם חזרתי לברצלונה.

נסעתי באוטובוס לחירונה. מהתחנה היתה הליכה מרובה ברגל לעיר העתיקה.

עליתי על אחד הגשרים וראיתי את הבתי ם הצבעוניים הנושקים לנהר,הלכתי לכוון הקתדרלה כשבדרך עוברים דרך בית כנסת.

חזרה – שוב הולכים רבות עד ההגעה לתחנת האוטובוס.

זה היה טיול מאכזב והייתי מוותרת עליו אילו ידעתי שכך יהיה.

מחירונה לקחתי אוטובוס ליורט דה מאר בכדי להגיע לטוסה דה מאר (אין אוטובוס ישיר).

הדרך לטוסה דה מאר מאד יפה, זו דרך שעולה גבוה עם נוף משגע.

על יד תחנת האוטובוס בטוסה דה מאר יש מרכז מידע, הלכתי להתעדכן איך חוזרים משם ולהצטייד בלוח זמנים.

מסתבר שאם לא קונים כרטיס מראש לשעה מסויימת ייתכן שלא תהיה אפשרות לחזור באוטובוס.

מאד חשוב להתעדכן לפני יציאה לסיור.

טוסה דה מאד היתה עבורי פיצוי על האכזבה מחירונה.

עיירה מהממת. ביקרתי בעיר העתיקה המוצפת תיירים, חנויות ובתי קפה.

הגעתי למבצר, טיילתי בין הבתים העתיקים ועליתי על חומה ארוכה שהוותה הפתעה עבורי.

הלכתי לאורך החומה וראיתי חוף רחצה עם נופשים רבים ומים תכולים, בתים עתיקים ובתים חדשים לבנים עם גגות אדומים, טיילת הומה אדם, מתרחצים רבים, סירות וספינות המשיטות תיירים.

בתי מלון רבים והרים עם בתי מגורים בראשם והכי הכי מדהים היה שלאורך המסלול על החומה אנשים גרים בתוך החומה, עברתי דרך החלונות, הבתים והחצרות שלהם.

חזרתי לעיר העתיקה וראיתי אירוע בכנסיה עם חוגגים במיטב מחלצותיהם.

שבתי לאוטובוס וחזרתי לברצלונה, כשנהניתי מכל רגע בטוסה דה מאר.

יופי של מקום!

עמק הנוריה – בדרך אליה ירדתי בריפול. טיילתי בה אך המקום די משעמם ואין מה לראות.

נסעתי ברכבת לנוריה. הדרך לשם מאד יפה אך שם מאד מאכזב.

הרכבל פועל רק בחורף, ומה שיש לראות זה רק אגם וכנסית אבן קטנה.

לא שווה את ההגעה למקום.

בחזרה הצטרכתי להמתין שעתיים לרכבת הנוסעת לברצלונה.

ריבאס דה פרסר – היות והיה לי זמן החלטתי לטייל בעיירה.

עיירה יפה עם נהר הזורם באמצע ועובר מתחת לבתי התושבים, האיזור יפה ושליו וממש נהניתי.

לסיכום – הטיול לברצלונה והסביבה היה יפה ומענין אך היו לי טיולים יפים יותר!