אוקטובר… לאן נוסעים?

החגים השנה שוב סידרו לנו חופשה ארוכה, והפעם החל מסוף ספטמבר. קצת מאוחר לטייל ברוב המקומות באירופה בגלל מזג האויר, ומצד שני טיול סתיו טומן בחובו לא מעט יתרונות: off season שמשמעותו מחירים נוחים יותר ועומסים קטנים יותר באתרים המתויירים, ולא לשכוח את צבעי השלכת שהופכים את הכל ליפה כל כך.

אחרי התלבטות קצרה מאוד הוחלט ללכת על מקום שגם בקיץ גשום, כך שלא נרגיש מרומים אם ירד גשם ;-) וסקוטלנד על נופיה הפראיים נשמעה כמו התאמה מושלמת לטיול ארוך ונינוח בן 18 יום (ספוילר – בהחלט ירד גשם...)

אחרי הרבה גשם כל קרן שמש יוצרת קשת

מסלול כללי

למי שלא זוכר מהפוסטים הקודמים – אנחנו משפחה עם שלושה ילדים שבינתיים גדלו בשנה למרבה ההפתעה ועכשיו הם בני 6, 9 ו-10.5 – אוהבים טבע, טיולים וחיות (אחרות).

אחרי שקראתי בבלוג של מיקהמיקה על החופשה שלהם רצתי להזמין מקום בבית הקסום שלהם בבלאוכליש, ואפשר לומר שהמסלול נבנה סביב השבוע שהוזמן שם. אזורים נוספים שלא רציתי לוותר עליהם הם אזורי מזקקות הויסקי הידועות של ספייסייד (כי גם לאבא מגיע אטרקציות), אזורים מבודדים יותר בחוף המערבי (כי גם לאמא מגיע), והאי סקאי כי פשוט אי אפשר לוותר.

הפעם, בשל מזג האויר הלא צפוי אספתי מאגר של מסלולים קצרים יחסית (עד שעתיים-שלוש) בכל אזור שבו שהינו, וכך יכולנו לבחור בכל פעם מה לעשות לפי מצב הרוח ומזג האויר – לא בהכרח בסדר הזה.

חלק ממסלול Old man of Storr באי סקאי – כשסיימנו כבר התחיל גשם...

הגעה, תחבורה ועלויות

גם הפעם נצמדנו לתכנון לואו קוסט אבל בלי לוותר על הקלאס P-:

טיסה הוזמנה עם פתיחת המכירה של איזיג'ט. כדי לנצל את הזמן בלי נסיעות ארוכות מדי הזמנו טיסה ללוטון ומשם לגלאזגו. היתה לי התלבטות אם לנחות בגלאזגו או באדינבורו ובסוף הוחלט על גלאזגו בגלל ששעות הטיסה התאימו יותר.

הזמנת שתי הטיסות היא בעצם קונקשן עצמאי, מה שאומר שצריך לקחת את המזוודות ולעשות להם צ'ק אין שוב בין הטיסות, וגם שחברת התעופה לא אחראית שתספיקו למקטע השני.

סה”כ טיסות לכולם עלו כ-1000 פאונד כולל מזוודה גדולה. שימו לב שעלויות הטיסה לילדים בטיסות איזיג'ט לבריטניה נמוכות משמעותית מעלויות הטיסה למבוגרים, דבר שמוזיל את העלות הכללית כשמדובר במשפחה עם ילדים קטנים.

עם הזמנת הרכב דווקא חיכיתי, כי ידעתי שאזמין דרך אוויס בארץ. מנסיון העבר בניגוד לארצות אחרות באירופה שבהן משתלם לפעמים לשכור דרך חברות מקומיות, בבריטניה כדאי מאוד לשכור דרך חברות ההשכרה בארץ וספציפית דרך אוויס. 17 ימי השכרה של רכב משפחתי גדול (יונדאי טוסון) עלו לנו 400 פאונד כולל ביטול השתתפות עצמית.

בדיעבד ההמתנה השתלמה כי הפאונד ירד וירד…

הנהיגה בצד שמאל קצת מבלבלת בהתחלה, וגם הכבישים בחלקים המרוחקים של סקוטלנד לא מקלים את העבודה. כרגיל – נוסעים בזהירות. מאוד כדאי להוריד בגוגל-מאפס את המפה של סקוטלנד באופליין לניווט כשאין קליטה סלולרית.

מקומות הלינה שהזמנו עלו בממוצע כ-120 פאונד ללילה והיו שווים כל שקל. אפרט בפוסט הבא.

לגבי האוכל… מהר מאוד הבנו שארוחות במסעדות בסקוטלנד יקרות (סביב 80-100 פאונד לארוחה למשפחה) וגם לא כל כך לטעמנו – כמה פיש אנד צ'יפס אפשר לאכול?...

הסופרים לעומת זאת מאוד נעימים ולא יקרים, וכמו בטיולים אחרים נהננו להסתובב בהם ולמצוא דברים חדשים. מקומות הלינה שלנו כללו כמעט תמיד מטבח מאובזר מ-א' ועד ת', מה שהפך את חוויית הבישול והארוחות המשפחתיות לחלק מהטיול.

מבחינת אטרקציות, אם מחפשים פארקי חבלים וכאלה אפשר למצוא, אבל לא הרבה. יש מספר גני חיות מסוגים שונים, וטירות (אם זה נחשב אטרקציה). הכניסה לכל אלה יקרה יחסית אם לוקחים בחשבון חמישה אנשים…

שורה תחתונה – עלויות למשפחה בת חמש נפשות ל-18 יום (בפאונד):

טיסות – 1000

רכב – 400

לינה – 2300

עלות ממוצעת ליום כולל אוכל, דלק ועוד – כ-130 פאונד

סה”כ כ-27,000 ש”ח.

על המסלול שלנו תוכלו לקרוא בפוסט הבא...