ביולי 2021 הזמנו כרטיסי טיסה לקרקוב עם ריינר 24$, לא היה לנו מסלול והחלטנו להתגלגל מידי יום. שכרנו רכב לשבועיים. את כל המלונות הזמנו דרך אתר הוטלס כל מלון באותו יום- מקום שהיה יפה נשארו יומיים. כל המלונות עם ציונים מעל 9 והמקסימום היה 100 יורו לזוג! סים קנינו בסופר הראשון שראינו- 30 ג'יגה ב5 זלוטי! הספיק לנו לשבועיים עם ניווט והמון תמונות ושיחות וידאו. האוכל זול מאד, המלונות זולים הקניות קצת יותר זולות מהארץ. המותגים המקומיים זולים מאד.

הטיול הזה התמקד יותר בצד הקולינארי- הלכנו למסעדות רק מומלצות בגוגל שקיבלו ציונים 4.7+ ובכולם הצלחנו מאד. במיוחד במסעדות נידחות בהרים.{יש המון מסעדות מומלצות לכן לא אפרט את אלו שאכלנו}

הגענו לקרקוב ביום שבת, עיר עתיקה מהממת ביופיה ותוססת מאד. ישנו במלון מקסים בעיר העתיקה.Hotel Legend כולל ארוחת בוקר עשירה. בערב הסתובבנו בעיר העתיקה ובכיכר השוק-הכל קרוב ותוסס עד שעות מאוחרות. למחרת נסענו לעיירת הסקי ביילסקו ביאלה בפולין- עיירה רדומה למדי, רחוב אחד קניון אחד יקר מאד וזהו- אתרי ספא למבוגרים למתעניינים ישנו ב- Qubus Hotel Bielsko-Biala הדרך לשם היתה מהממת, עברנו דרך אגמים,עיירות והרים! (מסעדת דגים מעולה בדרך - przystan stanica)

למחרת החלטנו לנסוע לכיוון סלובקיה בדרכים מהממות ולא ראשיות, בפולין אין צורך לשלם על כבישים אבל בסלובקיה חייבים לעצור בתחנת דלק על אחד מהכבישים המהירים ולקנות אישור נסיעה לחמישה ימים, עשרה ימים או חודש! הגענו לברטיסלבה וישנו בעיר העתיקה במלון LOFT Hotel Bratislava בערב עשינו סיבוב בעיר העתיקה, בערב ישבנו במבשלת בירה שנמצאת במלון! ולמחר עשינו סיבוב לרובע היהודי וכמובן סיבוב בקניון הענק של ברטיסלבה. החלטנו לפי המלצות מהאתר לנסוע בדרך היין- טעות מיותרת!!!!! הגענו לעיירה modra מיותר, ישן עלוב ושומם. משם המשכנו פיישטיאני עיירת מרפא עם מתחמי ספא-יקרים ישנים ולא מומלצים בעיירה מדרחוב אחד עם מסעדות והכל נסגר בשעה 21:00. ישנו בעיירה במלון גרוע ולא מומלץ- Hotel Park Avenue- הנפילה היחידה שלנו עם המלונות!

למחרת על הבוקר ברחנו מהעיירה המשעממת והמיותרת והתחלנו לנסוע לכיוון הרי הטטרה, עצרנו בעיירה באנסקה ביסריקה המהממת, עיירה ציורית עם גלידה טעימה ליד המגדל העקום! מעדניות ומאפיות מעולות אווירה נעימה ומקום מקסים ולא יקר! המשכנו בנסיעה להרי הטטרה הגבוהים. טיילנו בעיירות הסקי המקסימות, עשינו מסלולי הליכה לראש ההר, באגמים וירדנו ברכבל ישנו בוילה מהממת בעיירה vysoke tatry אצל בחור יהודי נחמד מאד בשם ג'וזף. מקום מושלם במיוחד בעונת הקיץ החמה.

למחרת חגגנו 30 שנות נישואים- במלון קפסינסקי בטטרה! מעולה מעולה! במיקום מנצח על גדות אגם strbake pleso זוהי הפעם החמישית שאנחנו באזור שהיה עד היום ממש בטולי ולא תיירותי, הפעם הכל נהייה מסחרי, המוני ועל כל חניה ועל כל מקום לוקחים כסף! לא יצאנו מהמלון ונהננו מהספא ומשאר הפינוקים במלון.

חוזרים לפולין לעיירה המהממת זקופנה נוסעים לפולין דרך עיירות סקי מהממות,כל הדרך נהרות, משטחים ירוקים,עיירות קטנות, אתרי סקי ונופים עוצרי נשימה. בערב הגענו לזקופנה- עיירת סקי מהממת ביופיה ומיוחדת מאד. רחוב אחד עמוס בפאבים ומסעדות, חנויות והמון המון תיירים. ישנו במלון מעולה ממש במרכז Aparthotel Cristina . למחרת חזרנו לקרקוב לאסוף את הבת שלי שהגיע מהארץ. נשארנו לישון לילה בקרקוב בעיר העתיקה.

למחרת על הבוקר נסענו לשמורת פיאניני-לעשות ראפטינג רגוע. השייט עצמו נמשך כשעתיים וחצי נהננו מהנוף, ממזג האויר ומהחויה- לא כל כך חתרנו-פשוט שטנו לאט. חוזרים לרכב באופניים או בשאטל שמזמינים מהמקום שלוקחים את הקיאקים. ישנו בפופרד!

למחרת עשינו את המסלול סוצ'ה בלה {sucha bella} מסלול אטרקטיבי וקשה. חייבים לקחת תיק עם מים ואוכל! ארבעה קילומטר של עליה מאתגרת מעל סולמות אנכיים ואופקיים שמונחים מעל נהרות ובתוך מפלים. ולאחר מכן חמישה קילומטר של ירידה קשה ותלולה! מסלול קשה אבל מהנה ובהחלט הייתי עושה זאת שוב!

משם חזרנו עם הבנות להרי הטטרה לוילה של ג'וזף עשינו באזור עוד מסלולי הליכה, רכבל ואגמים נשארנו שם יומיים.

חזרנו לזקופנה ליומיים נוספים- התפנקנו שם במלון עם ספא, טיילנו בעיירה, עלינו לרכבל לראש ההר ועשינו קניות בקניון. {בדיקת קורונה בבית החולים}

יומיים אחרונים בקרקוב נחנו במלון- Mercure Krakow Stare Miasto (Old Town)

המלון נמצא מול הקניון הענק של קרקוב!כל המותגים במחירים טובים!