החלטנו לצאת לחופשת קיץ כדיי לברוח מהחורף ... ומכיוון שכלכך נהננו מהקרוז שעשינו לפני שנתיים החלטנו לחזור שוב לקרוז בקריביים.

הפעם יצאנו בהרכב מורכב: אני ובעלי, הבת שלנו בת 23, הבן שלנו בן 8, האחיין שלנו בן 8 ואבא שלי.

האונייה: NORWEGIAN ESCAPE

המסלול: מיאמי – רואטן (הונדורס) – הרווסט קיי (בליז) – קוסטה מאיה (מקסיקו) – קוזומל (מקסיקו) – מיאמי.

המסלול והאוניה נבחרו ע"פ התאריכים שהתאימו לטיסות שמצאנו וע"פ מה שחשבתי שיתאים להרכב שלנו: גם ילדים, גם מבוגרים, גם צעירים ....

טיסות: עם בריטיש איירוויז ללונדון, קונקשן של 4 שעות בהית'רו ומשם טיסה למיאמי.

כרטיס עלה 1000$ למבוגר, 700$ לילד.

מכיוון שהיינו 6 אנשים, אבל הכרטיסים הוזמנו ב-3 הזמנות שונות (כל פעם עוד מישהוא נזכר שהוא רוצה להצטרף) ובטיסות לארה"ב צריך להכניס את מספרי הויזות לארה"ב, ולילדים קטנים יש להם תהליך אחר ...היה מאוד קשה לעשות צ'ק אין לטיסה לפני ההגעה לשדה אז היה לנו קצת בלאגן עם ההושבה במטוס אבל תודות לכמה אנשים נחמדים במטוס – הסתדרנו בסוף.

הטיסות עברו בצורה חלקה – המטוס בטיסה הקצרה היה יותר מרווח (מבחינת מקום לרגליים) מהמטוס בטיסה הארוכה, השירות של הבריטים מדהים – אדיב, חייכני, מהיר, יעיל, האוכל היה לא רע, הצוות היה נחמד וידידותי מאוד, מערכת הבידור שלהם מעולה: המון סרטים וסדרות ומוזיקה ומשחקים לילדים.

אחת החברות הטובות שיצא לי לטוס בה. ממליצה בחום.

הגענו למיאמי בערב, תוך שעה מרגע הנחיתה היינו כבר בחוץ מחכים לשאטל למלון - לקחנו לילה במלון בקירבת שדה התעופה

Days Inn by Wyndham MiamiAirport North, למלון יש שאטל חינם מהשדה למלון ובבוקר מהמלון לנמל. המלון נחמד, יש בו סניף של SUBWAY, כמה צעדים יש מקדונלדס, חדרים מרווחים, נקיים, הסעות בחינם – היה אחלה ללילה לפני השיט.

קמנו בבוקר עם מלא אנרגיה להתחיל את ההרפתקה בקריביים.....מזג האוויר במיאמי היה די סגרירי, קיווינו שהקיץ הגיע לקריביים.

נסיעה קצרה עם השאטל מהמלון לנמל, תורים מטורפים בעלייה לאוניה אבל האמריקאים יעילים מאוד וכל התהליך עובר די מהר ובצורה מאוד מאורגנת .... והנה! עלינו על האוניה – אפשר להתחיל את החופשה !!!

עושים סיבוב באוניה, בודקים מה יש ואיפה, איך מגיעים לכל מקום ומתיישבים לאכול עד שמקבלים את החדר.

לקחנו חדרי מרפסת, קיבלנו 2 חדרים בקומה 13 וחדר נוסף בקומה 10.

החדר מרווח יחסית, לא חסר מקום איחסון, יש מקרר, מכונת קפה וגם קפה/תה/סוכר, מייבש שיער, טלויזיה, חדר המקלחת גם הוא מרווח והמקלחת עצמה בהחלט מרווחת.

לפני שאתחיל בתיאור המסלול, כמה מילים על האוניה לסיכום דעתי האישית:

• האוניה התאימה מאוד לילדים, בהחלט לא היה חסר להם מה לעשות: פארק מים עם כל מיני מגלשות, מתחם מים לילדים קטנים יותר, מגרש ספורט לכדורסל וכדורגל, פארק חבלים, מיני גולף, באולינג, אולם משחקי וידיאו, סרט כל ערב, מועדונים לילדים בגילאים שונים, פעילויות של צוות הבידור במיוחד לילדים לאורך היום ...
  • האוכל בחדרי האוכל של הבופה היה טוב מאוד, היו דברים קבועים אבל מידי ערב היו שינויים קלים (ערב איטלקי, ערב טקסני..) לעומת זאת האוכל בחדרי האוכל בו יושבים כמו במסעדה עם מלצרים היה מתחת לכל ביקורת.
  • העיצוב של האונייה הוא מעין OPEN SPACE , הרבה אזורים פתוחים לאזורים אחרים מה שמצד אחד נותן הרגשה "זורמת" אבל מאוד מאוד לא פרקטי בחיי היום יום על האונייה. לשבת לאכול במסעדה פתוחה כשבקומה מתחת נערך שעשועון רועש במיוחד – לא נעים, לנסות לדבר עם העובדים בקבלה כשיש הופעה של זמר 2 מטר מהם – לא נעים.
  • צוות העובדים מאוד נחמד ולבבי
  • האונייה מתוחזקת בצורה מדהימה – הכל נקי ומסודר
  • לא עשינו שום חבילות שתיה – אנחנו לא שתיינים של אלכוהול ולא הזיק לעשות הפסקה קצרה משתיה קלה מתוקה. באוניה היה מים, לימונדה, תפוזים, תפוחים, תות .. הספיק לנו בהחלט.

בגדול – האונייה בהחלט עמדה בציפיות.

בבלוג נפרד עשיתי השוואה בין 2 האוניות השונות ששטתי בהן – דעתי האישית כמובן.

יום 1 – יום בים

התעוררנו ממש מוקדם (כי גם הלכנו לישון מוקדם) והילדים היו מאוד נרגשים להתחיל את היום על האונייה.

מזג האוויר עדיין היה קצת מוזר: מעונן, לא חם מידיי ... זה לא הפריע לילדים לקפוץ לבריכה. בילינו את רוב היום בבריכה, בג'קוזי, הילדים קיפצו בין המים למגרש הכדורגל.

עשינו עוד סיבוב באונייה לבדוק את החנויות דיוטי פרי ... חוץ ממחירי סיגריות ממש טובים, לא היה משהוא שווה – רוב החנויות מתמקדות בתכשיטים ובשמים.

בילינו יום רגוע, עם הרבה אוכל ומנוחה.

יום 2 – רואטן הונדורס

קיץ בקריביים – יש!!!!!!

היינו אמורים להגיע לרואטן על הבוקר, אבל במהלך הערב הראשון של ההפלגה נוסעת הייתה צריכה פינוי דחוף – האונייה חזרה על עקבותיה על מנת לפנות אותה לקי-ווסט ולכן איבדנו כמה שעות והגענו לרואטן רק בצהריים, אומנם האריכו לנו קצת את השהות ודחו את שעת החזרה לאונייה קצת אבל עדיין איבדנו כמה שעות.

עוד מהארץ יצרתי קשר עם בחור בשם פרנקלין שראיתי עליו המלצות חמות מאוד בקבוצות הפייסבוק השונות. זה הפייסבוק שלו: https://www.facebook.com/francklinalexisgalvezbonilla

התכתבתי איתו בפייסבוק וקבענו – הוא יחכה לנו בנמל עם רכב שמתאים ל-6 איש, יקח אותנו לאן שנרצה, יראה לנו את האי, ויחזיר אותנו לנמל בזמן. 25$ לאדם.

הוא חיכה לנו בנמל, אסף אותנו ברכב חדש וממוזג ובגלל שהזמן שנשאר לרשותנו היה קצר יחסית, היינו צריכים לוותר על חלק מהדברים שרצינו לעשות – הוחלט לנסוע לנקודה הכי גבוהה באי, לגן חיות קטנטן ולחוף הים.

התחלנו במקום הכי גבוה באי – הנוף משם בהחלט מרהיב. היו כמה באסטות של מזכרות, קנינו דברים קטנים.

משם המשכנו לגן חיות קטן שם פגשנו קופים, תוכים, עצלנים, איילות ועוד מיני חיות. למדנו עובדות שונות על כל חיה, נתנו לקופיפים קטנים לקפץ עלינו, לתוכים לעמוד עלינו וחיבקנו עצלן

משם המשכנו לחוף הים, פרנקלין לקח אותנו לחוף מקסים (לא זוכרת את שמו לצערי), המים היו צלולים ונעימים, החול רך, מתקנים צפים במים, יש איפה לשבת לשתות או לאכול משהוא – סיום מעולה ליום נהדר.

פרנקלין היה מדריך מעולה, שופע ידע, ידידותי וחביב, עשה מעל ומעבר להבטיח שנהנה. אני ממליצה עליו בחום!

יום 3 – הרווסט קיי בליז.

היום עגנו בחוף פרטי של חברת נורוויג'ן בבליז. הירידה לחוף כאן התבצעה ע"י סירות (מה שנקרא TENDERING), האונייה לא יכלה להגיע לעגינה בנמל.

האונייה הגיעה לאי ב 07:30 בבוקר ואנשים קמו מוקדם כדיי להספיק לאכול ארוחת בוקר, להתארגן ולהיות מוכנים לרדת .... האישור מהרשויות של בליז התקבל רק בשעה 10:00 מה שגרם לאנשים להתחיל להיות קצת עצבניים ...

הירידה לחוף בסירות מתבצעת ב"תורות": יש 2 או 3 סירות שלוקחות את האנשים מהאונייה לחוף, מי שרוצה לרדת בין הראשונים צריך להירשם לסירות הראשונות, כשמתחילים את הירידה לחוף כורזים את מספר הקבוצה שעכשיו תורה (ירדו 3 קבוצות כל פעם).

אנחנו היינו קבוצה מספר 4 והגענו לאי בשעה 12:00 – כשבשעה 16:00 וקצת הייתה הסירה האחרונה מהאי בחזרה לאונייה. היו 16 קבוצות שהיו אמורות לרדת ...

אני חייבת להגיד שהחוויה של לרדת מהאונייה עם סירות ה TENDER הייתה מעצבנת מאוד!

ההמתנה הארוכה (מאוד) עד שמגיע תורך לרדת, ואז תור לסירה, מחכים בסירה עד שכולם מתיישבים, ואז השיט עד לאי (10-15 דקות) .... מסורבל מאוד, מבזבז המון זמן מהזמן המועט שיש לך ביעד ....

אז הגענו לאי .. סוף סוף .... האי דיי גדול ובהחלט יש הרבה מה לעשות פה, מה שמרגיז זה שהרוב בתשלום... יש אומגה, אפשר לשכור קאייקים או סאפ, יש בריכה גדולה מאוד עם אזור לילדים ואזור עם בר במים, יש משחקיית מים לילדים, יש חוף ים ארוך עם חול יפייפה אבל המים עצמם היו מלאים אצות ולא מזמינים במיוחד, יש חנויות (יקרות), יש מסעדה ... בעיקרון נחמד מאוד לבילוי של כמה שעות אבל כשאני הולכת לטיול במדינות אחרות אני מחפשת לראות משהוא מהמדינה, מהתרבות, מהאנשים .... ביקור באי ששייך לחברת הספנות לא בדיוק עומד בציפיות האלו – זה פשוט אי שיש בו מתקנים ושעשועים לאנשים.

יום 4 – קוסטה מאיה מקסיקו

האונייה עגנה בנמל מוקדם ובשעה 08:00 כבר היה אפשר לרדת.

קבענו מראש טיול עם חברה שנקראת THE NATIVE CHOICE .

הטיול היה להריסות המאיה ב CHACCHOBEN , כולל ארוחת צהריים. 5.5 שעות, המחיר היה : 75$ למבוגר ו 65$ לילד.

עשיתי הזמנה באינטרנט, שילמתי מקדמה וכשהגענו שילמתי את השאר.

הליכה קצרה מהנמל למשרדים של החברה, שם שילמנו את שאר הטיול וחילקו את כל האנשים לקבוצות בוואנים של 15 איש – הוואן לא היה מלא אז היה נוח.

היו איתנו בקבוצה אמריקאים וקנדיים וגם גילינו שהמשפחה הקנדית הם יהודים עם משפחה קרובה בארץ – אז היה לנו על מה לפטפט.

במהלך הנסיעה עד לאתר ההריסות המדריך המעולה שלנו סיפר לנו על ההיסטוריה של המאיה, על ההיסטוריה של האזור וכל מיני עובדות מאוד מעניינות על האזור של קוסטה מאיה.

הוא עצר לנו בדרך כדיי שנקנה (בגרושים) אננס טרי חתוך – היה מעולה!

הגענו לאתר עצמו – CHOCCHOBEN – למי שמתעניין בהיסטוריה ואוהב את כל הנושא של שבטים עתיקים אבודים (כמוני למשל) זהו טיול נהדר.

היה לי ברור כשתכננתי את הטיול, שאחד הדברים שנעשה יהיה ביקור באתר היסטורי של שבט המאיה. זה משהוא שנמצא ב TO DO LIST שלי כבר הרבה שנים ולא התאכזבתי ....

האתר היה מדהים, לראות את השרידים של הפירמידות של שבט המאיה ולשמוע את ההסברים והסיפורים של המדריך היה מדהים!

מבט מלמעלה….

לאחר הסיור באתר המשכנו בנסיעה לכפר באזור שם עצרנו בבית של משפחה מקומית, צאצאים של המאיה ששומרים עדיין על המסורת העתיקה.

קודם עשו לנו סיור בגינה שלהם – שם הם מגדלים את כל האוכל שהם צריכים

ובו זמנית שומרים על גינה מעוצבת ויפה

קיבלנו הסבר איך מכינים טורטייה, כל אחד ניסה להכין בעצמו (מזל שבעלת הבית הייתה שם לתקן לנו )

ולאחר מכן ישבנו לארוחת צהריים שהורכבה ממאכלים מסורתיים תוך כדיי קיבלנו גם הסבר על המרכיבים השונים ודרכי ההכנה.

בסיום הסיור הורידו אותנו בנמל, שם הסתובבנו קצת בין החנויות השונות, קנינו כמה מזכרות – וחזרה לאונייה!

יום 5 – קוזומל מקסיקו.

הגענו לקוזומל בבוקר מוקדם אבל שוב – האונייה לא עגנה בנמל אלא במרחק מה והירידה הייתה ב סירות TENDER. אז נכון, זה היה הרבה פחות גרוע מבליז אבל עדיין לקח זמן ועדיין הרגיש מאוד לא מאורגן. בנמל עגנו 5 אוניות של קרניבל ורויאל קריביאן והייתה עוד אונייה שעגנה בים כמונו ..

למי שמכיר את הסרט פורסט גאמפ….

לילדים היו 2 בקשות לטיול – שחיה עם דולפינים ופארק שעשועים. אז הפארקים חיכו לאורלנדו, ואת הדולפינים בחרתי לעשות בקוזמל.

יצרתי קשר עם המקום DOLPHIN DISCOVERY שנמצא בתוך הפארק CHANKANAAB , עשינו הזמנה ללא צורך בתשלום של מקדמה וכשהגענו למקום נתתי את מספר ההזמנה והשם – ונכנסנו!

בחרנו בתוכנית SWIM ADVENTURE שכללה: נשיקה, לחיצת ים, חיבוק, גלשן ושחיה על הבטן של הדולפין, המחיר: 130$ למבוגר ו 90$ לילד.

החוויה הייתה נהדרת, הילדים לא הפסיקו לחייך, אפילו אני לא הפסקתי לחייך ... אין ספק שזו חוויה של פעם בחיים.

אחריי החוויה עם הדולפינים הכניסו אותנו למתחם אחר שם היו פרות ים, עמדנו במים עם פרות הים, ליטפנו אותן בזמן שהמדריכים סיפרו לנו כל מיני עובדות מעניינות על החיה המיוחדת הזו.

בפארק יש גם בריכת שחיה, לגונה קטנה שאפשר לשבת על חול לבן ורך ולהכנס לשחות קצת ויש גם אזור גדול לעשות שנורקלינג, יש מסעדה ובר – מקום נחמד מאוד להעביר בו חצי יום.

והצבעים של המים …. אוי הצבעים …...

חזרנו לנמל, ועשינו סיבוב בחנויות לפני שעלינו בחזרה לאונייה.

יום 6 – יום ים ויום אחרון לקרוז

יום אחרון לקרוז, האונייה בדרכה חזרה למיאמי ואנחנו נהנים ממתקני האונייה – הילדים רצים בין הבריכה, פארק המים, פארק החבלים ומגרשי הספורט ואנחנו מנסים לעמוד בקצב.

זה גם היה יום האהבה 14.2.2020 אז בארוחת הערב צוות האונייה הכין קישוטים מיוחדים

יום 7 – חזרה במיאמי

הגענו חזרה למיאמי מאוד מוקדם בבוקר אבל הירידה מהאונייה הייתה מאוד מסורבלת, לא מאורגנת ולקחה המון זמן. אנשים עמדו הרבה זמן בתור כדיי לרדת מהאונייה – ללא שום הסבר מהצוות מה קורה ולמה יש עיכובים.

אני לא יודעת אם זה היה בגלל שהרבה מאוד אוניות הגיעו לנמל בו זמנית והיה עומס מאוד גדול בנמל או בגלל שזו הייתה התחלתו של משבר וירוס הקורונה ובדקו כל נוסע לעומק לפני שנתנו לו לרדת .... בכל מקרה זה היה מעצבן מאוד!

אז הסתיים לו הקרוז המשפחתי שלנו, אלו התובנות האישיות שלי מהקרוז:

• הילדים נהנו בטירוף, ורוצים לדעת מתי עושים עוד קרוז. זה היה מושלם בשביל הילדים: יש כל כך הרבה דברים על האונייה בשבילם לעשות, והכל נמצא ממש שם, קרוב, לא צריך לנסוע, לא צריך ללכת הרבה. הילדים לא היו משועממים לרגע והעובדה שהכל קרוב וזמין היה נהדר בשבילנו המבוגרים.
  • הירידה ליעדים בסירות TENDER לא הייתה אידיאלית בלשון המעטה: זה עיכב את הירידה מהאונייה, גרם לאבד זמן בילוי ביעד והתהליך כולו היה מסורבל ומעצבן. אם אפשר כדאי לנסות לברר באיזה יעדים האונייה לא עוגנת בנמל והירידה נעשית בסירות ואולי להימנע מהמסלולים האלו ולבחור מסלול אחר.( אני בטוח אנסה בפעם הבאה)
  • העצירה בחוף הפרטי של חברת הקרוז הייתה מבחינתי בזבוז מוחלט. אני רוצה לטייל ולראות עולם, לראות משהוא מהתרבות, מהאנשים מההיסטוריה של מקומות בעולם.... חוף פרטי של חברת הקרוזים זה פשוט חוף שחברת הקרוז בונה עליו אטרקציות כמו בריכות, פארק מים, פעילויות ספורט שונות, חנויות ... לא בדיוק מה שאני מחפשת.
  • עשינו קרוז משפחתי הפעם, בפעם הקודמת זה היה קרוז זוגי – 2 חוויות שונות לחלוטין, 2 חברות קרוז שונות, על 2 אוניות שונות – אבל שתי החוויות היו מדהימות! חוויית הקרוז בהחלט מתאימה לכל הרכב, צריך רק לעשות שיעורי בית לפני ולבחור את החברה ואת האונייה בהתאם להרכב ולציפיות.

עד לפעם הבאה ….. ממשיכים לשבוע וחצי טיול בפלורידה.