שלום

שמי עידן ,

בתאריך 23.06-03.07 טסתי עם אבי לטיול טבע ביער השחור וסביבותיו למשך כ-10 לילות .

את כרטיסי הטיסה הזמנו דרך אתר אל על כ-3 חודשים לפני הטיסה במחיר מוזל של 290 $ לאדם .

השכרנו רכב מחברת אוטו שי מדגם FORD Focus Estate למשך 9 ימים בסכום של 400 EUR כולל ביטוח החזר השתתפות עצמית .

23/06 – היום הגדול הגיע , טיסת אל על לציריך LY347 המראה מתוכננת בשעה 08:00 , לאחר עיכוב של כשעה (המטוס המתוכנן איחר בהגעה מהיעד הקודם) ואנו ממריאים לציריך .

נחיתה בשעה 12:30 (כבר מהמטוס רואים את הנוף שמחכה לנו בטיול) , לאחר נחיתה יש צורך בהליכה מרובה עד לאזור בו אוספים מזוודות וכן מטרו אל הטרמינל האחר בנמל התעופה ציריך .

לאחר לקיחת המזוודות בדרכנו לסניף EuropeCar בנמל התעופה , כאשר הגענו נאמר לנו שאנו מקבלים רכב מדגם Skoda Oktavia Stw (רכב מעולה אך לצערנו הזמנו רכב ידני), מיד לאחר אסיפת הרכב נוסעים אל העיירה השוויצרית הראשונה שלנו בטיול – Stein Am Rhein , עיירה מדהימה עם בניינים מצוירים ונהר הנמצא בצידה , עיירה מומלצת מאוד להתחיל בה את הטיול (כ-40 דקות נסיעה מנמל התעופה של ציריך).

לצערנו חלק קטן מהעיירה היה בשיפוצים.

לאחר ביקור קצר בעיירה עלינו אל טירת הוהנקלינגן הנמצאת מעל העיירה במרחק של 7 דקות נסיעה , העלייה מתונה אך יפה מאוד , במעלה הטירה ישנה מסעדה עם נוף על העיירה שמשם ניתן לראות אפילו את הרי האלפים

משם המשכנו אל מפלי הריין (חצי שעה נסיעה) – לא ניתן להסביר את עוצמת המים

ממפלי הריין המשכנו בנסיעה אל הצימר שלנו ביער השחור

אנחנו לנו בHaus Rummele – דירה יפה וגדולה מאוד עם נוף מדהים שנמצאת בכפר קטן שנקרא פרונד – הבעלים מאוד נחמדים והדירה בעלת מטבח מצויד בכל (יש לקחת בחשבון שאין מאווררים) אבל לרוב בלילות היער השחור קריר ולכן אין בהם צורך .

24/06 – מתחילים את היום בנסיעה אל מגלשות ההרים בטודנאו – התייצבנו בדיוק בשעת הפתיחה כדי להימנע מתורים ארוכים וכך באמת קרה , מגלשת ההרים נחשבה אצלנו בין האטרקציות הטובות ביותר שהיו בטיול – המסלול ארוך יחסית ומהווה תצפית מאוד יפה מלמעלה ,

משם המשכנו למפלי טודנאו- בהחלט מפלים יפים (קצת קשה להתייחס אליהם ברצינות אחרי שראינו את הריין)

אנחנו החנינו את הרכב למטה , לאחר מכן עלינו למעלה במדרגות וגילינו שנמצא שם עוד מפל ונוף יפה נשקף משם .

נסענו לפלדברג אך לצערנו היה עומס וההר היה נראה לנו די פשוט יחסית לנופים של היער השחור לכן ויתרנו והמשכנו לנקודה הבאה .

אגם טיטיזי – אגם יפה מאוד (בתקופה בה היינו לא היה עמוס כמו שקראתי שעמוס שם בדר”כ) , המחירים מסביבו מאוד יקרים כמו בכל אתר תיירותי אחר , עלות שעת הפלגה כ28 EUR .

משם נסענו לפרייבורג לסיבוב קניות קצר ולאחר מכן חזרנו לצימר ללילה נוסף .

25/06 – את היום הזה הקדשנו על מנת לראות את העיר פרייבורג במיטבה

בדרכנו לפרייבורג נסענו תחילה אל רכבל שאוניסלנד (הרכבל הארוך ביותר בגרמניה באורך של כ-4 ק”מ) – חוויה מהנה מאוד אך לצערנו הראות לא הייתה לטובתנו באותו היום .

(היו גם רגעים כאלו)

המשכנו לפרייבורג , העיירה מאוד יפה ומיוחדת הבניינים בסגנון ימי הביניים והכל מאוד עתיק ויפה , פה כבר פגשנו הרבה יותר מטיילים , הרבה מסעדות ומקומות לבילוי .

סיימנו את הביקור בפרייבורג מוקדם מהצפוי והחלטנו “להאבד” פשוט לנסוע ביער השחור ולא להפסיק לטעות (המסקנה- כשטועים בדרכים מגיעים לדרכים היפות ביותר) ולאחר מכן חזרנו לצימר ללילה נוסף .

ֹׁ(הנוף שנשקף מהצימר)

26/06- נפרדים מהצימר ונוסעים אל מפלי טריברג היפים

אנחנו בחרנו במסלול האדום שאורך כשעה ועובר דרך האגם Bergsee – אגם מאכזב ביחס לאגמים אחרים)

ממשיכים בדרכנו אל באדן באדן בדרך העמקים של היער השחור (Hochschwarzwaldstrasse) – דרך יפה מאוד עם נוף מדהים הנשקף ממנה , בדרכנו עצרנו באגם Mummelsee – אגם מאוד מאוד יפה וגבוה עם נוף עוצר נשימה שנשקף ממנו

מגיעים למלוננו בבאדן באדן ​אחר הצהריים – Hotel Quellenhof Sophia – מלון מצוין עם תמורה מלאה למחיר – תמורת 70 EURO ללילה – חדר זוגי גדול מאוד נמצא בדיוק במרכז באדן באדן והרחוב הראשי , חנייה חינם צוות יווני ונחמד מאוד שמאוד אוהב ישראלים ואת ישראל -בהחלט מומלץ .

לנו יצא להיות ביום ראשון בבאדן באדן (שבת) לכן ניצלנו אותה פחות אך עדיין כיף להסתובב במרכזה – חשוב לציין שבאדן באדן מאוד מאוד יקרה .

בשעות הערב עלינו לתצפית על באדן באדן מהר מרקיור – נחמד מאוד .

27/06 – מתחילים את היום בנסיעה לאאוטלט מצינגן עם נוף יפה כבר מהנסיעה

באאוטלט ניתן למצוא בעיקר חנויות מותגים – ניתן למצוא מציאות בעיקר בחנויות אדידס אספיריט , טימברלנד ופולו ראלף לורן אך סך הכל המחירים מעט יקרים .

ממשיכים בנסיעה אל שטוטגרט

לשטוטגרט הגענו לקראת ערב וישנו במלון B&B Hotel Stuttgart City – עשו לעצמכם טובה ותתרחקו ממנו – הצוות לא נחמד בכלל , החנייה בשעות הערב מלאה וצריך להחנות במיקום מרוחק מאוד ליד המדרכה ולהסתכן בדוח – החדרים קטנים ובכלל המלון ברמה לא טובה.

שטוטגרט אמנם עיר יפה אך היא די דומה לאחרות ואינה מצריכה נסיעה מיוחדת כך שאם חסר זמן לדעתי ניתן לוותר על האאוטלט ושטוטגרט ולהמשיך אל היעד הבא .

28/06 – התחלנו את היום בנסיעה להיידלברג – עיירה יפה מאוד אך לא מצריכה נסיעה מיוחדת

מהיידלברג המשכנו על שטרסבורג (צרפת) , ישנו במלון IBIS Ponts Couverts – המלון נמצא במיקום טוב (5 דקות הליכה מצרפת הקטנה) והשירות מצוין אך החדרים די קטנים .

טיילנו בעיר שטרסבורג היפה (מלאה בקונדטוריות וקרפים)

29/06 – מתחילים את היום בנסיעה בדרך היין (דומה ליער השחור אבל עדיין לא היער השחור) הנוף שם הוא יותר של שטחי הגפנים הרבים .

תחילה נסענו אל העיירה ריקוויר – עיירה ציורית ויפה עם בתים בשלל צבעים

בדרכנו לקולמר עצרנו בסניף Dechatlon – רשת ספורט צרפתית – ניתן למצוא בה שלל ביגוד לספורט , ציוד לרכיבה , לדייג , לשחייה, צלילה ועוד ..

הגענו לקולמר – העיירה הציורית ביותר שהבתים בה נראים פשוט כמו גלויה

התכנון שלנו היה היום לנסוע לבאזל אך ברגע האחרון החלטנו לוותר ולהמשיך אל היעד הבא בטיול (מודעים לכך שהיום ניסע הרבה) .

המשכנו את הנסיעה אל Quarten שבשוויץ העיירה שצמודה לאגם היפה ביותר בכל הטיול

הנסיעה מתחילה בהרי האלפים “הנמוכים” ואז יש הרבה מנהרות , לאחר המנהרות לפתע יוצאים אל הנוף הזה

מרוב התלהבות התבלבלנו בפנייה אך הגענו למקום תצפית יפה אחר

מבחינתנו זה היה כמו להגיע לגן עדן .

ממשיכים בנסיעה אל ואדוז – עיר הבירה של נסיכות ליכטנשטיין

ואדוז די משעממת אך עדיין עצרנו בה לצורך מנוחה ולאחר מכן עלינו לטירת ליכטנשטיין . ​

ממשיכים בדרכנו אל אינסברוק (אוסטריה) , לאחר שקנינו את המדבקה של הכבישים באוסטריה (עלות של 10.5 EUR) התחלנו בנסיעה היפה בכבישים שממוקמים בין הרי האלפים הגבוהים והיפים – משתדלים שלא לעבור במנהרת St Anton אך לצערנו מבלי להשים לב נכנסו אליה – השילוט לא כל כך טוב לפני הכניסה והתשלום הוא רק ביציאה כך שאם לא שמת לב שנכנסת אל המנהרה שבתשלום לא תדע זאת עד שיגבו ממך 10 EUR ביציאה . (ישנם הרבה מנהרות ללא תשלום באזור) .

מגיעים לאינסברוק בסביבות השעה 21:00 למלון Hilton Innsbruck , מלון 5 כוכבים ברמה גבוהה , הריהוט קצת ישן אך המלון מאוד כפרי והצוות מאוד נחמד , מיקום המלון מצוין ממש בתוך הרחוב הראשי והמפורסם של אינסברוק Maria Theresian Strasse והולכים לנוח .

(הנוף מהחדר בקומה 13)

30/06 – אינסברוק – מתחילים במדרחוב הראשי והמפורסם

דבר שמאוד חשוב לדעת על אינסברוק – העננים שם קופצים לבקר בכל כמה רגעים , לכמה דקות יכול להיות שלא יהיו עננים כלל ולאחר מספר דקות הם יחזרו בפתאומיות וחוזר חלילה ..

דבר נוסף – אוסטריה אמנם יותר זולה ממדינת ישראל אך עדיין יותר יקרה מגרמניה לכן מומלץ לקנות בגרמניה את הפריטים להמשך הטיול .

אחת מהאטרקציות המתוכננות באינסברוק היה לעלות עם רכבל הNordKette אל מעלה ההר Hafelekar , בדרכנו אל התחנה הראשונה בה קונים כרטיסים התחיל מזג אוויר מעונן ותוך כמה רגעים התחיל גשם בחוזקה , נכנסו בכל זאת אל התחנה על מנת לא להירטב , לאחר כמה דקות נפסק הגשם והעננים נעלמו , שוב רצינו לעלות אל מעלה ההר אך לצערנו אמרו שישנה תקלה ברכבל המחבר בין התחנה שבHafelekar (הנקודה הגבוהה ביותר) לבין התחנה שלפניה ולא ידוע מתי תתוקן . מיד עם יציאתנו מהתחנה החל שוב גשם סוער אך הפעם ליותר זמן .

המשכנו אל Cafe Strudel Kroll המפורסם באינסברוק ואכלנו שטרודל אוסטרי קלאסי .

קנינו כרטיסים לתחבורה הציבורית של אינסברוק בעלות של 8 EURO לשנינו ונסענו ברחבי אינסברוק היפה (לאחר מכן עלינו עם החשמלית אל תחנה בשם Igls – החשמלית ממש עולה בגובה כשלידה אגמים וכמובן אינסברוק היפה שנמצאת מתחת למסלול .

01/07 – מנצלים זמן שמש בבוקר ומתחילים מיד בעלייה ברכבל , למזלנו התקלה תוקנה והרכבל חזר לפעילות , מחיר הרכבל הוא 32 EURO למבוגר אך משתנה בהתאם לגיל (ילד ,נער ועוד)

העלייה לתחנות הראשונות נעשית בעזרת פוניקולר שעולה בצורה מתונה את ההר ועובר מעל נהר האין שזורם באינסברוק

לאחר כמה תחנות שעלינו בעזרת הפוניקולר מגיעים לתחנה בה יש צורך להחליף אל הרכבל (כבר מפה הנוף ממש יפה)​

תחנה אחת מעל הקודמת ואנחנו כבר מעל העננים :)​

התחנה האחרונה והסופית – הגענו לHafelekarspitze ​

תוך כדי ההתלהבות מהגובה בו אנחנו נמצאים לפתע אנחנו רואים שלג !

התאריך הוא הראשון ביולי ועדיין נמצא שלג בפסגת ההר

חוזרים חזרה אל אינסברוק לאחר חוויה מטורפת .

מאינסברוק נוסעים לעיירה מיטנוולד היפה בדרכינו לקניון לאוטש .

לאחר סיבוב קצר בעיירה הקטנה והיפה המשכנו לקניון לאוטש היפה – גשרים בגובה רב הצמודים להרים ומתחת לכפות הרגליים זורם נהר עם צבע מדהים של מים , לאורך כל הדרך ניתן לראות את הנוף של האלפים היפים והנהר , בחלק השני לאחר חציית הגשר הגדול והמפורסם הסתבכנו קצת עם הדרך חזרה ולכן חזרנו באותה הדרך ממנה באנו .

לאחר שסיימנו בקניון התלבטנו האם לחזור למלוננו באינסברוק או למצוא מקום אחר לנסוע אליו , לאחר כמה דקות שראינו שאנחנו במרחק שעה וחצי נסיעה ממינכן הוחלט לנסוע למינכן לסיבוב ממש קצר בעיר ​

ממינכן חזרנו למלוננו באינסברוק .

02/07 – התחלנו את היום מוקדם בנסיעה יפה ביותר עד לציריך , הפעם הצלחנו שלא להיכנס אל מנהרת St Anton – דבר שהשתלם לנו לא רק מבחינת התשלום – הנוף שרואים בדרך בה עוברת המנהרה הוא עוצר נשימה , מפלים הנופלים מגובה רב של הרי האלפים ועוד .

הנסיעה לציריך עברה גם דרך אגם Bodensee היפה .

הגענו לנמל התעופה של ציריך על מנת להחזיר את הרכב וכבר שם חיכתה לנו ההסעה שלנו ממלון Holiday Inn Express Zurich Airport , מלון זה הוא מלון ברמה טובה (לא מצדיק מחיר יקר) , השירות טוב אך המיקום פחות (לנו לא הייתה בעיה בגלל שנסענו רק פעם אחת לכיוון המרכז וחזרנו רק בערב) , כמה דקות הליכה והגענו אל תחנת הרכבת שם רוכשים כרטיסים לתחבורה הציבורית בציריך .

בגלל שהגענו לציריך רק ליום אחד העדפנו לרכוש כרטיס לכיוון ולאחר מכן כיוון חזרה אך השוויצרים החליטו שלא משתלם לעשות זאת – כרטיס ל-2 כיוונים (הלוך וחזור) תואם לעלות של כרטיס ליום שלם (13.2 CHF) .

לנו היה רושם קצת פחות טוב מהרכבות של שוויץ , תחנת הרכבת הצמודה למלון הייתה מאוד ישנה ומוזנחת והרכבות היו ברמה סבירה .

מגיעים למרכז ציריך אל תחנת הרכבת Zurich HB – בתכנון היה לעלות לגבעת אוטילברג אך עקב מזג האוויר הגשום שתפס אותנו זה ירד מהפרק .

עם ההגעה לציריך אנחנו מבינים שיש אירוע שמתרחש בעיר – 02.07=פסטיבל ציריך , משתווה מאוד אל יום העצמאות של מדינת ישראל אך עם הרבה דוכנים של אוכל וקינוחים , פארק שעשועים מאולתר ,מטס, הופעות של זמרים מפורסמים , מתנות המחולקות חינם (לדוגמא AXE החליטה לחלק לאנשים ברחוב מספריי ועד קרמים במתנה) ועוד שלל חברות שנהגו בדרך זו .

ציריך עצמה מאוד יקרה – עלות קרפ צרפתי באותו היום הייתה כ-40 שקלים .

גם העיר ציריך מאוד יפה וגדולה ומאוד כיף להסתובב בסמטאותיה .

לאחר יום שלם בו ביקרנו בציריך עד שהגשם ממש התחזק, נסענו חזרה למלון שלנו

(הנוף מחדר המלון – מומלץ מאוד לחובב מטוסים כמוני)

מסקנות :

אנחנו בחרנו שלא לרכוש את כרטיס היער השחור מפני שהרוב האטרקציות שהיו מתוכננות לנו אליו לא נכללו בכרטיס והוא יצא כלל לא משתלם .

מומלץ מאוד פשוט “להאבד” ביער השחור – ככל שתאבדו יותר תיחשפו לנופים יפים יותר ויותר .

כדאי מאוד להתחיל עם היער השחור – ככה מתחילים מה”גבעות” היפות והירוקות של היער ועוברים אל ה”הרים” של שוויץ ואוסטריה .

גרמניה מדינה מאוד זולה – גם לביגוד וגם למחייה , עלות ליטר דלק נעה בגרמניה בין 0.8 EUR ל1.2 EUR ואילו בשוויץ מגיעה עד ל1.7 EUR , המחיר באוסטריה דומה למחירים בגרמניה .

מוצרי פארם למינהם מומלץ לקנות ברשתות כמו Rossmann או Muller הזולות .

הגרמנים מאוד נחמדים ומאוד אוהבים לעזור (כמובן שגם ידיעת השפה בגרמנית אפילו במקצת יכולה לעזור) , עדיין יש גרמנים רבים שאינם דוברים אנגלית .

הכבישים לאורך כל הנסיעות היו נוחים מאוד , לא היו פקקים למעט אזורים מסוימים מאוד והנסיעה הייתה ממש חלקה .

תהליך החזר המס בנמל התעופה ציריך הוא לא קל ומאוד מבלבל- אם לא עשיתם קניות בשוויץ התהליך תואם לשלנו , אם עשיתם קניות בגרמניה וצרפת יש צורך להחתים את המדינות בזמן מעבר הגבול שבין המדינות לשוויץ – בגלל ששוויץ לא חלק מהאיחוד האירופי .

תחילה צריך לעשות צ'ק אין ולשלוח את המזוודות אל בטן המטוס לאחר מכן כאשר מגיעים לדיוטי פרי צריך ללכת לסניף Global Blue עם קבלות חתומות על ידי מעבר הגבול וכן מספר כרטיס אשראי ופרטי הדרכון ועוד . תוך כמה דקות תסיימו את התהליך .

הרבה יחשבו שהטיול היה עמוס אך הצלחנו לסדר אותו בצורה שהתאימה לנו לאורך כל יום , היו ימים מעייפים יותר והיו ימים מעייפים פחות – העיקר שנהנינו !

לכל שאלה או עזרה הקשורה בטיול אשמח לענות .