אהלן חברים,

מי שכבר יצא לו לקרוא מדריכים שלי בעבר (חופשת סקי בבנסקו, מוסקבה וסנט פטרסבורג,חופשת סקי בואל טורנס ושלושת העמקים) כבר מכיר את הסגנון, מי שטרם... נעים מאוד.

מדריך זה לא מציע סקירה שגרתית על האתר ולא בא לשכנע אתכם שהוא אחד האתרים היפים והטובים בעולם, אלא מדריך ענייני ופרקטי העוסק באיך מרכיבים חופשת סקי בכוחות עצמך וכל יתר המידע הנחוץ בשביל חופשת סקי מושלמת.

מי שכבר מכור ללבן מכיר את ההתלבטות אם להרכיב את החופשה לבד או להתפתות לדילים של סוכנויות הנסיעות. התשובה שלי היום ברורה מתמיד, ברור שמרכיבים לבד! זה לא כזה קשה, כולנו יכולים לעשות את זה.
רובנו מבינים שזה כנראה ייצא יותר זול אבל לא מבינים עד כמה. התשובה פשוטה, ניתן לחסוך בחופשת סקי בהרכבה עצמית מאות יורו לראש (!) עבור אותה חופשה שמציעות לכם סוכנויות הנסיעות.

על הרשימה הנ”ל תוסיפו עלויות השכרת ציוד, ביטוח רפואי ובזבוזים. זה נכון לשני המקרים, בין אם מרכיבים חופשה לבד ובין אם קונים חבילה.

המרכיבים העיקריים לבניית חופשת סקי:

טיסות, העברות, לינה, ביטוח נסיעות, השכרת ציוד, סקי פס, הדרכות, תקשורת, התמצאות באתר, אזורי גלישה מומלצים ועוד.

1.טיסות

יש כמה אפשרויות הגעה לערים שמהן ניתן להגיע לעיירות הסקי שסביב Sella Ronda:

1. Milano - מילאנו, איטליה - יש 3 שדות תעופה:
הראשון והמוכר מכולם – Milano Malpensa (MXP) – אליו ניתן לטוס דרך עם מספר חברות תעופה, הזולה ביניהן היא בד”כ Easy Jet
השני – Linate (LIN) - כ 360 ק"מ - כ ארבע שעות נסיעה
השלישי – Bergamo – הקרוב ביותר לדולומיטים מבין השלושה. ניתן לטוס אליו עם Ryanair מנתב”ג או עובדה (בעוד כמה חודשים הטיסות יצאו מנמל תעופה רמון)

2. Venice - ונציה, איטליה - שדה תעופה Marco polo (VCE) - כ 180 ק"מ - כשעתיים וארבעים דקות

3. Innsbruck - אינסבורק, אוסטריה - (INN) - כ- 160 ק"מ - כשעתיים וחצי

4. Munich - מינכן, גרמניה - (MUC) כ- 360 ק"מ כארבע שעות נסיעה.

ועוד 2 אפשרויות שקצת יותר קשה למצוא טיסות זולות אליהן:

5. brescia (ברשיה), איטליה - (VBS) - כ 230 ק"מ - כ 3 שעות נסיעה

6.Verona - ורונה, איטליה - (VRN) כ 200 ק"מ - כשעתיים וחצי נסיעה

*המרחקים המצוינים מחושבים משדות התעופה לעיירת הסקי Campitello ומן הסתם משתנים מעיירה לעיירה. למשל ממינכן או Innsbruck יותר קצר להגיע ל Ortisei מאשר Campitello , קחו זאת לתשומת לבכם.

נכון למרץ 2016 הטיסות הזולות ביותר היו למילאנו מלפנסה, הרבה בזכות טיסות ה low cost של חברת easy jet, בסביבות ה 220 יורו (כולל מזוודה גדולה).
נכון לאוקטובר 2016 שחקנית חדשה נכנסה לשוק ושינתה את התמונה קצת, חברת Transavia ההולנדית. טראנסאוויה מפעילה טיסות low cost למינכן בעלות של כ 200 יורו, מה שהופך את מינכן לגמרי כיעד מעולה לנחות בו, בייחוד אם החופשה שלכם היא בואל גרדנה! (ראו מפת הפוסט למטה ).
נכון לדצמבר 2017 – ניתן למצוא טיסות ב 40 יורו בלבד מעובדה לברגמו, או טיסות זולות של איז'גיט לונציה (פחות מ 100 יורו), כך ששווה לבדוק את הכל האופציות!

מידע לנוחתיםMilano Malpensa (MXP)
* לטסים בטיסה של easy jet הנחיתה היא בטרמינל 2. טרמינל 2 קטן וקצת עלוב, נכון למרץ 2016 סוכנות הרכב היחידה שפתוחה בו בשעות הלילה המאוחרות היא של Europcar, כך שאם שכרתם רכב שלא דרכם תהיו חייבים לנסוע לטרמינל 1 עם ההסעה הפנימית של שדה התעופה שעוברת כל חצי שעה בערך (במהלך היום כל 7 דקות בערך). אל תבנו על זה שיהיה לכם במי להיעזר בטרמינל, הוא די שומם ב 12 בלילה.

** מי שבחר לישון בלילה ליד שדה התעופה ולא לעשות נסיעת לילה לעיירת סקי שלו, יכול להיעזר בהסעה של המלונות שיוצאת מטרמינל 1 ועוברת דרך טרמינל 2 (התחנה נמצאת ליד הPharmacy , איך שיוצאים מדלתות הטרמינל פונים ימינה והולכים כ 20 מטר). ההסעה האחרונה יוצאת בסביבות 01:20 בלילה, כדאי לוודא את זה מראש עם המלון שלכם. המלונות שליד שדה התעופה מספקים בד"כ הסעה לשני הטרמינלים גם בבקרים, אך לא לפני 5 בבוקר.

תחנת האוטובוס בטרמינל 2, מילאנו מלפנסה שממנה עולים על ההסעה לבתי המלון שליד השדה

* תחנת האוטובוס בטרמינל 2 ליד ה הPharmacy

המלצה חמה על מלון על הכיפאק Idea Hotel Milano Malpensa Airport. ממוקם כ 5 דקות נסיעה מטרמינל 2 וכ 10 דקות נסיעה מטרמינל 1. המחירים שלו מעולים - יצא לנו 100 שקל ללילה לאדם. החדרים נקיים, יש לו שירות הסעות (שאטלס) לשדה התעופה וממנו, וארוחת בוקר (ארוזה במידת הצורך).

המסלול משדה התעופה מילאנו מלפנסה לעיירת הסקי קמפיטלו

2. העברות - דרכי הגעה למלון/אתר סקי וממנו

השלב הבא אחרי סגירת הטיסות זה לסגור את ההעברות למלון. בגדול יש 3 אפשרויות:

אפשרות ראשונה – שאטלים
קיימים לא מעט שירותי הסעה משדות התעופה לעיירות סקי, רובם יקרים להחריד ובכל זאת מצאתי חברה אחת עם מחירים מספיק טובים (שאשכרה מתחרים באופציה הברורה מאליה, השכרת רכב), שאוספת משדה התעופה ומפזרת בפתח המלון (ולא, זה לא מונית). החברה נקראת Busgroup.eu – הם מציעים שאטלים שיוצאים בין 4 ל- 5 פעמים ביום משדות התעופה במינכן, מילאנו (מלפסנה וגם Linate ) וורונה, לעמק ואל גארדנה (לעיירות השונות שם – אורטיזיי, סנטה קריסטינה, סלבה ) ולבולצאנו (למקרה שעיירת הסקי שלכם נמצאת בואל די פאסה). הם גובים מחיר מסויים עבור הורדה ביעדים שמהם ניתן לקחת מונית או שאטל נוסף לעיירות סקי (כגון בולצאנו , קוזה- chiusa או Ponte Gardena ) + תוספת של 20 יורו לכיוון עבור הורדה בעיירה הספציפית שלכם. אלו התעריפים שלהם משדות התעופה השונים נכון לשנת 2016:

ממינכן לעיירה ספציפית בואל גרדנה – 130 יורו ( 90 +20+20 ) – הלוך ושוב

ממילאנו לעיירה ספציפית בואל גרדנה – 170 יורו – (130 + 20 +20 ) – הלוך ושוב

מורונה לעיירה ספציפית בואל גרדנה – 100 יורו (60 + 20 + 20) – הלוך ושוב.

טלפון לבירורים – 39-0471-09-5156+
הם מדברים אנגלית כמובן ורספונסיביים גם במייל, נוח מאוד. את ההזמנה ניתן לעשות ישירות דרך האתר שלהם.
ערב לפני הטיסה שלכם, הם שולחים לכם הודעת SMS עם שם הנהג ומספר הטלפון שלו על מנת שתהיו איתו בקשר. ייתכנו מצבים שהאוטובסים ייצאו מוקדם מהצפוי במידה וכל הנוסעים כבר עלו ואין עוד צורך לחכות לנוסעים נוספים שיגיעו, לכן חשוב להיות עם הנהג בקשר!
אפשרות שנייה – תחבורה ציבורית
לא אופציה נוחה ממש, די מסורבלת ולא בהכרח משתלמת יותר, ובכל זאת למי שמתעקש:

מכל הערים הנ"ל למעט Innsbruck (אוסטריה), ניתן להגיע ברכבת לעיר Bolzano (איטליה) - >מ Bolzano יש אוטובסים לכיוון Val Di Fassa ו Val Gardena. המון ישראלים בוחרים לישון ב Campitello שב Val Di Fassa. כדי להגיע לשם צריך לקחת אוטובוס ל Pozza di fassa (פוצה) או ל Vigo di fassa ומשם אוטובוס נוסף ל Campitello .

אפשרות שלישית – השכרת רכב
השכרת רכב בשדה התעופה זו האופציה הנוחה וכנראה גם המשתלמת ביותר, בעיקר תלוי כמה אנשים אתם. רצוי מן הסתם לסגור רכב מראש דרך אחד מאתרי ההשוואה הבאים: kayak, orbitz, priceline ודומיהם, או ישירות באתרים של סוכנויות רכב: Avis, Budget, Hertz, Rentalcars, Europcar, Sixt, Dollar, Enterprise, Ofran, Alamo, וכו'.

עלות לרכב משפחתי מרווח מפנק (ניסאן קשקאי למשל) כולל ביטוחים ונהגים נוספים + צמיגי חורף או שרשראות ברזל, מסתכם בגדול בין 40 ל 50 יורו ליום. ניתן לחסוך עלויות ולשכור רכב קטן יותר, מפנק פחות וזול יותר (פיאט פנדה למשל) בעלות של כ 30-35 יורו ליום.
דלק - כ 75 יורו, כבישי אגרה - כ 40 יורו. ראו טבלה למעלה.

* כבישי אגרה באיטליה – Autostrada tolls

כשאתם מגיעים לכניסה לאוטוסטרדה יחכו לכם מלא מלא ביתני תשלום לעיתים מאויישים ולעיתים לא. עליכם להתקדם לכיוון הביתנים שכתוב עליהם BIGLIETTO ׁׂ(=כרטיס).

תתרחקו מאלה שכתוב עליהם TELEPASS, אלה שייכים למנויים בלבד בעלי טרנספונדר (התקן אלקטורני) ברכב. פשוט לחצו על הכפתור וייצא לכם כרטיס, ברגע שקיבלתם אותו צאו לדרככם.

התשלום מתבצע ביציאה מהאוטסרדות ולפעמים במעבר ביניהן. יש 2 אפשרויות לתשלום: כרטיס אשראי או מזומן. מי שרוצה לשלם בכרטיס אשראי צריך להתקדם לאחד הביתנים הכחולים עם הכיתוב CARTE. מכניסים את הכרטיס שקיבלתם, ממתינים שהסכום לתשלום יופיע על צג שמולכם ורק לאחר מכן תכניסו את כרטיס האשראי. מי שרוצה לשלם במזומן חייב להתקדם לכיוון לקופות הלבנות עם הסמל של היד עם השטרות והמטבעות. אם יש קופאי מוסרים לו את הכרטיס, הסכום לחיוב יופיע על צג קטן מולכם, משלמים לקופאי. בקופות אוטמטיות פשוט הכניסו את הכרטיס למכונה, הסכום לחיוב יופיע, משלשלים מטבעות או מכניסים שטרות בפתח המיועד.

* אפליקציות ניווט מומלצות:
בראש ובראשונה Google Maps, אח"כ Here maps - תוכנות ניווט לא מקוונת (offline navigation). שימו לב, חשוב מאוד להוריד את המפות הרלוונטיות (נכון לשתי האפליקציות הנ”ל) כדי שתוכלו לנווט לעיירה גם מבלי להיות תלויים באינטנרט סלולרי.
אם סגרתם כבר בארץ חבילת תקשורת לחו"ל זה אומר שיש לכם אינטרנט סלולרי כבר מרגע הנחיתה, במקרה הזה אתם לא חייבים להוריד מראש מפות. אופצייה נוספת במקרה כזה, פשוט להיעזר באפליקציית Waze אף על פי שהיא פחות טובה מ Google Maps ו- here maps (על סמך ניסוי וטעייה של שלושת האפליקציות).

3. לינה

אפשרות אחת לחפש מלונת באמצעות אתרים כגון Trip advisor , Booking ודומיהם.
אפשרות שנייה וזולה יותר היא לחפש דרך האתר של דולמיטי סופר סקי, שם אפשר למצוא המון אופציות זולות שלא מופיעות בבוקינג ובאתרים אחרים! אל תגידו לא ידעתי!

על מנת לחסוך זמן לאלו שמגיעים לכאן לראשונה חשוב להכיר Sella Ronda זה לא שם של אתר סקי או עיירת סקי, זה פשוט שם של אוסף מסלולי גלישה המקיפים את קבוצת סלעים הקרויים Sela. למעשה ה Sella Ronda חולש על 4 מתוך 12 מרחבי גלישה הנקראים Dolomiti SuperSki השוכנים באלפים האיטלקיים המוכרים גם בשם דולומיטים.
על מנת לסגור חדר במלון אנחנו צריכים להכיר את שמות העיירות הרלוונטיות לאזור ה Sella Ronda, אלו מפוזרות למעשה בשלושה עמקים Val Di Fassa, Val Gardena, Val Badia (מוכר יותר בשם של האתר סקי Alta Badia ) ובאזור הר Marmolada.

Val Di Fassa - העיירות הרלוונטיות הן Campitello , Canazei, Alba. Campitello נחשבת כעיירה זולה יחסית והקישוריות ממנה ל Sella Ronda ובכלל לכל אתרי הגלישה היא די נוחה. סך הכל עיירה מאוד חביבה ונוחה, בהחלט מומלצת. כנראה שמסיבות אלו סוכנויות הנסיעות בארץ אוהבות להלין בה את לקוחותיהן. גם מ Alba ו Canazei (מבטאים קנאציי) יש מעליות שמתחברות למסלול ה Sella Ronda. החיסרון העיקרי של שלושתן זה שהן עיירות מנומנמות למדיי ומתאימות יותר למשפחות, לא תמצאו שם יותר מידי חיי אפרה סקי או כל עניין אחר (יש שיגידו שזה נכון לגבי כל העיירות באזור Sella Ronda).

Alta Badia - העיירות Corvara ו Colfosco. Corvara מתאימה במיוחד לגולשים מתחילים בשל שפע המסלולים הכחולים שיש באזור. אם זו חופשת סקי ראשונה של כולכם, בהחלט מקום מומלץ להתחיל בו.

MarmoladaArabba היא העיירה הגדולה הקרובה יותר להר המרמולדה. עיירה שקטה שמתאימה במיוחד לגולשים מנוסים בשל היצע המסלולים המאתגרים יחסית סביבה.

Val Gardena - ללא ספק העמק עם מרחבי הגלישה הטובים ביותר באיטליה, מבחר מטורף של מסלולים מדהימים, אתרי סקי ומעליות איכותיות ומהירות. לא משנה באיזה עיירה תבחרו ללון, אתם תמצאו את עצמכם לא פעם ולא פעמיים חוזרים למרחבי הגלישה המדהימים של ואל גרדנה. מעבר לזה זה ה_מקום לצעירים ולכל מי שחשוב לו לגור באזור חי שוקק ולא מנומנם. מומלץ בחום ללון בעיירות Selva או Ortisei , אלו שתי העיירות הכי תוססות בדולומיטים. Ortisei גדולה ותוססת יותר מ Selva מצד אחד, מצד שני אין לה קישוריות למסלול ה Sella Ronda (לא נורא בכלל אגב). מבחינת מיקום ופופןלריות Selva ללא ספק היא האחת. מקושרת ל Sella Ronda וקרובה לכל מרחבי הגלישה של ואל גרדנה, כולל מרחב גלישה מושלם למתחילים - Plan de Gralba. עיירה נוספת בעמק היא Santa Cristina, מ , ממקומת בין סלבה ואורטיזיי אך היא שקטה ורגועה ויותר.
* מחיר ללילה בחדר במלון 3 כוכביםarrow-10x10.png ל 2 אנשים - נע בין 40 ל 50 יורו (ראו טבלה)
* יש מס מקומי שעל כל תייר לשלם פר יום בסך כ 1.3 יורו ליום לאדם הנגבה בעת הצ'ק אין על ידי המלון. המס משתנה מעיר לעיר, במילאנו למשל המס היה 1 יורו.

עיירת הסקי קמפטילו אחרי לילה מושלג

4. ביטוח נסיעות

לשים לב שהפוליסה שלכם כוללת כיסוי עבור ספורט חורףarrow-10x10.png. אפשר להעזר ב Wobi על מנת לקבל סדר גודל של מחירים ולהשוות בין ביטוחים. ניתן גם לסגור דרכם כמובן אם נאות בעיניכם הצעותיהם.

מומלץ לסגור ביטוח ביום בו סוגרים את הטיסה או כמה שיותר מראש (ניתן בין חודש לשלושה חודשים לפני הטיסה), כך במקרה של ביטול נסיעה תוכלו לקבל את כספכם חזרה (בנסיבות מסוימות).

שימו לב לסעיף הוצאות אשפוז ליום בחו"ל, סעיף קריטי שלא מרבה להופיע בצורתו המפורשת בטבלת עיקרי הפוליסה, צריך לנבור בפוליסה המלאה כדי לבחון אותו. בביטוחים טובים צריך להיות רשום "כלול בגבול הכיסוי" + "ללא הגבלה ליום אשפוז". בפוליסות החינמיות של כרטיסי האשראי למשל, הסעיף הזה מוגבל לעד 2000 דולר ביום. משמע שאם חלילה אושפזתם ועלות האשפוז במקום בו אתם נמצאים עולה 3,000 דולר ליום, את ההפרש של ה 1000 דולר כפול מספר ימי האשפוז, תשלמו מכספכם.

5. השכרת ציוד

ללנים בCampitello יש 2 אופציות: הנוחה ביותר, ללא ספר היא חנות euroski center שנמצאת בכיכר הראשית ליד בית הספר לסקי ברחוב Piaz de ciampedel .

יורו סקי – הסניף בעיירה קמפיטלו

היתרון הגדול שיש ל euroski center על המתחרים, הוא שיש להם סניף נוסף שנמצא על ההר (20 מטר מצד ימין אחרי שיורדים מהרכבל Col Rodella שיוצא מCampitello ). ניתן בסוף כל יום להשאיר את הציוד שם (ללא עלות נוספת) ולא להיסחב איתו למלון, מה שהופך את הגלישה לסוג של סקי אין/סקי אאוט, פשוט תענוג! כמובן שאם יש תקלה בציוד או רוצים להחליף אפשר לעשות הכל בסניף שעל ההר. ניתן לבצע את כל הזמנת הציוד און ליין באתר החנות ולאסוף את הציוד מהחנות בהר. על הזמנת און ליין תקבלו 10% הנחה.

הסניף של יורו סקי על ההר בקול רודלה

את רשימת המחירים ניתן למצוא בקישור כאן, ובתמונה למטה:
*שימו לב המחירים בטבלה הם לפני 10% הנחה.

אופציה שנייה מעולה, היא חנות Mountain Life שנמצאת גם כן במיקום מעולה, ברכבל של קמפיטלו, Col Rodella, בקומה התחתונה. כאן תמצאו את רשימת המחירים שלהם.

6. סקי פס

את הסקי פס ניתן לרכוש בכל כניסה לרכבל ראשי ודרך בתי המלון.

ניתן לקנות סקי פס לעמק ספציפי ואתרי הגלישה שלו בלבד (נגיד Val Gardena/Alpe di siusi), וניתן לקנות את סקי פס מורחב של כל Dolomiti SuperSki - מקנה כניסה לכל 12 העמקים. הסקי פס המורחב יקר יותר אבל לא באופן מהותי. המחירים נעים בין 40 ל - 50 יורו פר יום בהתאם לכמות הימים שלוקחים. את טבלת המחירים המלאה ניתן לראות בלחיצה כאן.
* אין הנחה לסטודנטים, יש הנחות לילדים עד גיל 16 ולמבוגרים מעל גיל 65 (ראו טבלה)

* יש משמעות לתאריכים - יש מחירים שונים ב pre-season , High season וב season (ראו טבלה)

7. הדרכות

מחירי בית הספר לסקי בקמפיטלו הם כדלקמן:

שיעור (שעה) פרטי לאדם בודד – נע בין 38 יורו ל- 43 יורו

שיעור (שעה) לשני אנשים – נע בין 48 יורו ל- 51 יורו

שיעור (שעה) לשלושה אנשים – נע בין 58 יורו ל- 63 יורו

שיעור (שעה) לארבע אנשים – נע בין 68 יורו ל- 73 יורו

* המחירים תלויים בעונה (season או High season) ותלויים בשעה בה בחרתם – שעות השיא (10:00 – 13:00) יקרות יותר.
* לקישור לטבלת המחירים לחצו כאן

*למיקום בית הספר על המפה לחצו כאן

המדריכים מקצועיים, דוברי אנגלית טובה. מומלץ.

8. תקשורת - Sim Cards

היום זה כבר די ברור לכולם שעל מנת להנות מאינטרנט זמין בטלפונים הניידים שלכם ללא תלות ב Wi-Fi, ולתקשר אחד עם השני ויתר העולם בקלות בחופשה, מומלץ בחום לרכוש כרטיס סים מקומי. לרוב זה יוצא משתלם יותר מאשר לעשות חבילת תקשורת לחו"ל מהארץ. תוכלו למצוא כמעט בכל עיירה לפחות חנות אחת שמוכרת כרטיס סים עם חבילת אינטרנט ו/או שיחות.
ב Canazei תוכלו לרכוש סים ב 20 יורו בחנות בשם Elettrogas עם 6 גי'גה בית נפח גלישה (ללא שיחות) ל 90 יום!

בקמפיטלו אין יותר חנות שמוכרת סים, בעבר הייתה.

9. התמצאות באתר

מרחבי הגלישה באזור Sella Ronda הם עצומים ולא קל להתמצא בהם גם לא לנווטי העל בינינו. תוסיפו על המרחבים העצומים שילוט שלא מסונכרן עם המפות וקיבלתם סלט. למזלנו יש האפליקציה המדהימה שנקראת כשמו של האתר Dolomiti SuperSki . היא נוחה הרבה יותר מהמפות המסורבלות, וכמובן שהיא יודעת להשתמש ב GPS של מכשירכם. מומלץ מאוד להתקין אותה מראש עוד בארץ ולהוריד את כל מפות ה Offline הרלוונטיות (באיכות הגבוהה ולא הנמוכה): alta badia, val gardena, val di fassa, arabba, sellaronda).
יישומים עיקריים באפליקציה שכדאי מאוד להכיר:
Map View – המפה של האפליקציה מדהימה ובשילוב עם ה GPS של הנייד שלכם תאפשר לכם בקלות להתמצא, בעוד אלו שילדכם יסתבכו עם מפות נייר גדולות, מסורבלות ולא עדכניות. מומלץ להפעיל את אופציית ה 3D.
Ski planner - עוזר לתכנן מסלולי גלישה. מציינים נקודת התחלה ונקודת סיום, והאפליקצייה פולטת את המסלול על המפה או ברשימה הכוללת את שמות המסלולים והליפטים. יישום מאוד מאוד נוח ושימושי. תלמדו להשתמש בו לא כשאתם על ההר ואין לכם סבלנות ורק בא לכם לגלוש, אלא בזמנים המתים של החופשה או לפני החופשה. אם תדעו לעבוד איתו, הוא יסדר לכם את החופשה.
Tracking - רלוונטי רק למי שקונה את ההרחבה של האפליקציה ב 28 ש"ח. מאפשר הקלטה ושמירת נתוני הגלישה שלכם, אחלה של דבר.

* מעבר לאופציית ה Tracking שבאפליקצייה, באתר של ה Dolomiti SuperSki תמצאו את מדד הביצועים שלכם על ידי הזנת מספר הכרטיס שמופיע על הסקי פס שלכם. יישום אדיר שפולט לכם נתונים על הגלישה שלכם על סמך המעברים שלכם בליפטים השונים.

רגע של מנוחה באמצע המסלול שיורד מפסגת Seceda המדהימה לכיוון Santa Cristina

10. אזורי גלישה מומלצים
אחחח... סוף סוף הגענו לחלק המעניין… אני לא יודע מאיפה להתחיל אז אני פשוט אתחיל.

ללא צל צילו של ספק, העמק עם מרחבי הגלישה הכי טובים שיש, הלא הוא Val Gardena!
ואל גרדנה מפורסם בתחרויות הגביע העולמי, ברמת המתקנים הגבוהה שלו והשירותים המצויינים. אחד אתרי הסקי האידאליים שיש לעולם היפה שלנו להציע. מרחבי הגלישה המדהימים שיש לו להציע הם: ,Plan de Gralbe/piz setur, ciampinoi, Dantercepies, Seceda כל אחד מהם אתר מדהים!

יחד עם זאת אזור ה Sella Ronda הוא לא רק Val Gardena וגם לאתרים האחרים יש היצע די מרשים. אזור Belvedere/Pordoi pass שמעל העיירה קאנציי שבואל די פאסה, שופע במסלולים אדומים מהנים במיוחד + עולה ממנו רכבל לאחת התצפיות היפות ביותר בסלה רונדה – Sas Pordoi

Corvara – אזור מושלם למתחילים, שופע במסלולים כחולים. אזור מעולה נוסף למתחילים הוא Plan de Gralbe/piz setur . מעבר למסלולים למתחילים יש לו מסלולים מצויינים אחרים ופאן פארק אדיר!

Arabba – אתר המתאים במיוחד לגולשים מתקדמים עם מסלולים קצת יותר מאתגרים.

מקטע ממסלול הפאן פארק בפלאן דה גראלבה

מסלולים מומלצים במיוחד:

1. Sella Ronda - הוא יותר “טרק” של גלישה מאשר מסלול קלאסי כמו יתר הרשימה שמופיעה כאן למטה בשל האורך והאינטסיביות שלו. הסלה רונדה הוא מסלול היקפי גדול מאוד הסובב את מצוקי Sella ומכאן שמו. זהו מסלול מאוד מפורסם המתפרש על ארבעת העמקים שהוזכרו למעלה, עם נופים עוצרי נשימה וגלישה סופר מגוונת של כ- 25 ק”מ + כ- 14 ק”מ במעליות. ניתן לעשות אותו עם כיוון השעון (סימון כתום) או נגד כיוון השעון (סימון ירוק), שני המסלולים מדהימים, מומלץ לעשות לפחות אחד מהם. קחו לכם יום שלם לזה (6 שעות ברוטו לפחות) כי מעבר לגלישה הרבה שיש לעבור באותו יום, יש גם לא מעט תורים במעליות השונות. יום שבת זה יום מצויין לעשות אותו מכיוון שזה היום כי פחות עמוס בכל האתרים.

2. מפסגת Seceda ל Ortisei – מומלץ ביותר!

3. מפסגת Seceda ל St.Cristina – מומלץ ביותר!

4. מסלול מ- Dantercepies ל Selva

5. ירידה מ Ciampinoi ל Selva- או באדום או בשחור

6. ירידה מ Ciampinoi ל St.Cristina - במסלול Saslong - אדום או שחור (מקבילים)

7. מפסגת Col Rodella מסלול 11 ל Canazei

8. מפסגת Belvedere (passo pordoi - pordoi joch ) ל Lupo bianco – מסלול 2 + 6

9. מפסגת Marmolada הגבוהה ביותר באזור ל Arabba – מומלץ לעשות אותו ביום בהיר ולצאת מוקדם בשל הגובה הרב של פסגת המרמולדה – ערפל כבד יכול להתפתח בקלות, מה שיכול להקשות מאוד על הגלישה. הדרך עד למרמלודה גם לוקחת זמן ויש לקחת את זה בחשבון.

10. מ Alba ל Pozza di Fassa – שימו לב שצריך גם לחזור איכשהו ובחזור יש וואחד שחור!

אם יש גן עדן בחורף זה כנראה נראה כמו הדולומיטים

11. מידע חשוב נוסף
* תוודאו שכרטיס האשראי שלכם בינלאומי ו/או תקנו יורו לפני הטיסה
* Snow Forecast.com - אתר תחזית מזג אוויר מעולה!

* תביאו איתכם סוללה ספייר לטלפון הנייד שלכם או Power Bank (סוללה טוענת) בייחוד אם אתם הולכים להשתמש באפליקציה של האתר או של הגו פרו.

* חשמל/שקעים - מתח החשמל באיטליה דומה לזה בישראל כך שאין בעיה לחבר מכשירי חשמל ישראליים, אבל צורת השקע שלהם קצת שונה. כל עוד יש לכם מכשירים עם 2 פינים אין בעיה, אך למכשירים בעלי 3 פינים (חיבור הארקה) כמו למשל מטען של מחשב נייד תצטרכו מתאם.

* מסעדות מומלצות בCampitello Tobia ,Mini Restaurant (חייב להזמין מקום מראש, ראו הוזהרתם – Tel 0462 750168)
* מסעדה מומלצת ב Pozza di fassa (כ 10 דקות נסיעה מקמפיטלו) - Vecchio Mulino
* המלצות נוספות על מסעדות בעיירות אחרות תמצאו בקלות ב Trip advisor
* לאוהבי היין - בקשו במסעדות יין הבית, הוא זול ומשובח (6-7 יורו לחצי ליטר​

* מומלץ להעיף מבט במפת הפוסט המופיעה למטה על מנת לקבל קצת מושג על מיקומי העיירות ושדות התעופה השונים.

….…...…...…....……....…....…...…...….……......…...……....….…....….….....…....…...….

מקווה שאהבתם את המדריך. פרגנו בלייק/שיתוף אם כן :-)