רומניה, הפתעה ענקית בעיקר עבור ילדים, גילנו מדינה מאוד יפה, עם אתרים ואטרקציות לילדים ובעיקר במחיר הגיוני מאוד. 12 יום של נופים, אוכל מצויין, ובעיקר זמן איכותי עם המשפחה. במילה אחת: וואו!

תכנון: ההצלחה לטיול עם ילדים ( 4,7,9 ) מתחילה ונגמרת בתכנון!! לא חיכיתי לדקה האחרונה ולא השארתי שום דבר פתוח. טיסות , רכב , מלונות ,מסלולים, הכל סגרתי מראש. ידעתי כל יום איפה אהיה ומה אעשה. לא מספיקים הכל, צריך לזכור שמדובר בטיול עבור הילדים ובקצב שלהם, אבל, לא היה יום, שבו לא ידענו מה עושים ולאן נוסעים. תכנון נכון ונבון הינו קריטי להצלחת הטיול.

רכב: למרות שיותר יקר ( עלות שולית ביחס לטיול ) התעקשתי על רכב גדול של 9 מקומות!! אין הורה אחד שלא יודע שנסיעה ברכב עם 3 ילדים קטנים יכולה להיות מאוד קשה. ומכיון ברומניה נוסעים בקצב אחר ( ממוצע הוא בין 60-70 קמש ) אין ספק שרכב מרווח, בו ניתן לעשות 'הפרד ומשול' הוא חשוב להצלחת המסע ולאוירה רגועה. בנוסף, בטיול מתגלגל שכזה קל מאוד להעמיס רכב גדול ולפרוק אותו. אולי היתרון הנוסף הם החלונות הגדולים שמכל מקום ברכב נהנים מהנוף והמרחבים הגדולים. אנחנו נסענו ברנו טראפיק ידני דיזל (סופר חסכוני) כל הדלק סה”כ עלה לנו כ 600 ש”ח – בחציית רומניה מדרום לצפון.

טיסות: ישנן טיסות יותר זולות, אבל אני העדפתי לרכוש כבר בחורף טיסות סדירות של אל על לבוקרשט, בשעות מעולות לילדים. הדבר האחרון שרציתי זה להתחיל להתעורר באמצע הלילה עם הילדים ולהתחיל יום קשה עלינו ועליהם. טסנו בטיסה של 16:00 אחה”צ וחזרנו בטיסה של 14:00.

לינה : את כל ההזמנות ללינה עשיתי דרך booking

נגישות: רומניה לא נגישה! גם המלונות המפנקים לא נגישים ולא פעם פשוט אין מעליות ! קחו בחשבון שאתם לוקחים מזוודות איתכם. לא נורא אבל חשוב לדעת...שלא תהיו מופתעים...

** במסלול שלנו טסנו גם טיסת פנים מהצפון, בחזרה לבוקרשט, מה שהסתבר כצעד מאוד חכם שחסך המון שעות נסיעה מיותרות ברכב. טסנו בחברת tarom טיסה שהזמנתי מראש, וגם מאוד זולה כ-100 דולר למשפחה.

זה המסלול שעשינו:

שני 21.8 : נחיתה מתוכנן 20:30 – איסוף רכב נסיעה למלון airport residence שינה – מלון דירות ( נסיעה של 7 דקות משדה התעופה ) בכניסה למתחם יש סופר קטן, מומלץ לקנות מים מינרלים וקצת נשנושים לאחר הטיסה. מקום מאוד נקי ומרווח.

שלישי 22.8 : יציאה לכיון Piteşti נסיעה של כשעה וחצי – כל הטיול עבדתי עם גוגל או waze שניהם שירתו אותי נאמנה לאורך כל המסלול. לפני העיר יש מרכז קניות עם דקתלון – שם קנינו בגדים חמים ( חשוב מאוד!! ) וכרטיסי סים לטלפונים (עלות של כ 40 ש”ח גלישה חופשית שהספיקה לנו לכל הטיול ולשירים ברכב). נסיעה לCurtea de Argeş אופציה כניסה למנזר ממשיכים לכיון Vidraru Dam – סכר מקסים . עצירה שם ( צילומים , אוכל, להיכנס לעניינים ) עלייה על הכביש של כביש הטרנספגרשאן (C7) עד למלוןHotel Valea cu Pesti.

המלון מצויין – מיקום מדהים עם נוף לאגם, מסעדה במלון מהממת עם נוף. במלון בריכה מחוממת ( במונחים ישראלים – קרה ) ומסלול באולניג. ארוחת בוקר מצויינת….אין תלונות. ( בתמונה : נוף מהמלון )

רביעי 23.8: נסיעה לאגם balea טיול רגלי המשך כביש c7 והגעה עד ברשוב

30 דקות נסיעה מהמלון לאגם בלאה Balea, הגענו למזג אויר מאוד קר 3 מעלות!!! צריך להערך בהתאם...באגם יש חנייה מסודרת ומאוד יפה, אנחנו, בגלל הקור לא בילנו זמן רב על הפסגה אך יש מקום לטייל עם הילדים מסביב לאגם. ברומניה אתם תיתקלו בהמון דוכנים ליד כל אתר תיירותי – מחירים זולים, יש תירס וכל מיני פינוקים...קשה להגיד לילדים לא :). לאחר קניות בדוכנים, גבינות, נקניקים, מאפה קיורטוש ודבש, עולים חזרה על הכביש לכיון ברשוב. בברשוב ישנו במלון משגע שנמצא 10 דקות הליכה מהעיר העתיקה ומרווח מאוד בחדרי המשפחה ( hotel kolping ). לפני הכניסה למלון נסענו לרכבל של ברשוב ( פתוח עד 18:00 ) ועלינו להר/ שם יש שלט גדול של ברשוב ( בסגנון הוליווד ) קצת להצטלם וללכת ברגל ( לא יותר מ10 דקות ). ובערב יציאה לעיר העתיקה – הליכה נחמדה וקלילה לילדים וסתם לאכול בכיכר המרכזית פיצה …(תמונה : הדרך מאגם בלאה לברשוב )

חמישי 24.8: פארק החבלים בבראשוב והטירה ברשנוב. פארק החבלים בברשוב ( 16 דקות מהמלון ) הוא חובה לילדים!!! שימו לב תגיעו בזמן!! נפתח ב10 בבוקר , וב9:30 יש כבר תור ( בעיקר ישראלים ). אם תאחרו יש סיכוי שהפארק יהיה מלא ותאלצו להמתין 3 שעות בחוץ ( חבל )...הפארק מחולק לשני גילים: עד גיל 8 ומתחת. במסלול של הבוגרים יש חוץ מהמסלולים אומגה מדהימה באורך של כ 350 מטר מעל לאגם' מדהים וכייף! בכל מקרה הנאה גדולה מובטחת! בחוץ יש אגם מקסים שאפשר להמתין עם ילד שלא רוצה להשתתף. אחרי שמסיימים, אפשר לאכול במקדולנדס ( 3 דק נסיעה ) ולהמשיך לרשנוב ( כ30 דקות ). הטירה של רשנוב מהממת ומזכירה מאוד טירה ממשחקי הכס. נורא נחמד להעלות בטרקטור עם עגלה ( ממליץ מאוד ) ולטייל בטירה. נוף משגע , דוכנים שוב…. הילדים מאוד אהבו. יום מושלם לחזור למלון בערב. ( בתמונה: פארק חבלים בברשוב )

יום שישי 25.8 : 7 הסולמות – מסלול מאתגר שרובו עלייה ביער במשך כשעה. לאחר מכן מגיעים לנקודה שבה מתחיל מסלול של שבעה סולמות מעל מפלים. לאחר מכן, ירידה בחזרה. לילדים מעל גיל 14 יש אפשרות לרדת בחזרה באומגות. אנחנו לקחנו את הקטנה במנשא,לקח כ4 וחצי שעות כל המסלול. יש לקחת בחשבון שיכול בקלות לקחת גם 6 שעות. מסלול מהמם, מים, יער חוויה של טיול בחול. הילדים מאוד נהנו ובעיקר היו רעבים ועייפים...ממליץ להכין כריכים ופירות למסלול. בכל מקום אפשר לעצור ולאכול משהו ( תמונה : מסלול 7 הסולמות )

יום שבת ה26.8 . פארק הדובים וטירת ברן.. שמורת הדובים מקום מאוד מומלץ לבקר וללמוד על הצלת הדובים ברומניה ובכלל. פארק גדול – לוקח כשעה ( סיור מאורגן ). חשוב לדעת שהפארק נסגר ב11!!! מומלץ להגיע ב9 ( נסיעה של כ 35 דקות מברשוב ). הגעה מוקדמת בקבוצה הראשונה מבטיחה לראות את הדובים.

בהמשך, נסענו לטירת ברן. טירת ברן כמו טירה מהאגדות מקום חובה לדעתי, נכסנו לטירה , הילדים למדו ונהנו , נוף מטרף וחוויה של להבין מה זה מלך? ואיפה חיה נסיכה? בחוץ מלא דוכנים ומסעדות. מומלץ לאכול צהריים…

משם, נסענו לעיירה סיגאשוורה ( כשעתיים + ).הגעה לסיגשאוורה מלון מצויין hotel korona. מלון עם בריכה ו7 דקות מהעיר העתיקה. אפשר לטייל בערב אם יש כח לעיר העתיקה מאוד נחמדה מפורסמת בגלל מגדל השעון ובכלל עיר צבעונית ונעימה. (בתמונה : פארק הדובים )

ראשון 27.8 : סיגאשווארה . היינו ביום מנוחה במלון – נהנינו מאוד בבריכה העמוקה והתחלנו יום ברגוע. לקראת הצהריים התחלנו לנסוע לכיון העיר טורדה (שעתיים וחצי ). לקניון טורדה. קניון מקסים ונחמד. טיול של כשעתיים הלוך חזור מאוד נחמד לחלץ עצמות ולהצטלם בטבע. כמובן מלא דוכנים בכניסה וביציאה של אוכל ומזכרות. (בתמונה : השעון מהעייריה סיגאשוורה )

יום שני 28.8: מכרות המלח בטורדה ( ישנו באכסנייה מקסימה דקה הליכה ממכרות המלח ) sarea-n buctate מקום מהמם, אוכל טעים, חדרים מאוד מרווחים ונקיים. והכי חשוב מאפשר להיות ראשונים במכרות המלח. מכרות המלח מהממים נפתח בשעה 9:00 כיף גדול לילדים ולמבוגרים. מבלים בקלות כ 3 שעות במכרות ( בניגוד למה שאומרים יש שירותים גם בלב המכרה ). המקום משגע ולא לוותר על שייט באגם של כמה דקות לחוויה. אחרי שיוצאים מהמכרות יש מלא אוכל טעים וזול לצהריים….יציאה צפונה לחבל מרממרוש המהמם ( נסיעה לא קלה של כ3 וחצי שעות….שינה בעיירה Viseu de Sus אכסנייה מעולה עם ארוחת בוקר מצוינת ו7 דקות הליכה מרכבת הפחם התיירותית. שם המקום stancuta bb

חשוב: יש לרכוש כרטיסים לרכבת מראש! כשמגיעים לאכסניה – ללכת למשרד הכרטיסים (פתוח עד 20:00) ולרכוש כרטיסים ליום למחרת. בגלל שמאוד עמוס. בעל האכסנייה שמו אלין דובר אנגלית מצויינת וישמח לעזור בכל דבר. גם יפנה למסעדה מעולה לארוחת ערב בעיירה (מסעדת לה קאסה).

( בתמונה: מכרות המלח מבט מלמעלה ).

יום שלישי 29.8 : http://www.cffviseu.com/content/en רכבת הפחם – מסע של 6 שעות מקסימות לילדים. חשוב לקחת בגדים חמים יכול להיות קריר ברכבת ( הקרונות פתוחים ) חוויה מקסימה דרך נופים ומים. ארוחת צהריים והפסקות יזומות בדרך לקפה ומאפה. יום סופר חוויתי לילדים.

יום רביעי 30.8: יום טיול טרקטורונים , סיור במנזרים עתיקים ונסיעה לקלוז נאפקה.

בבוקר טיול טרקטרונים ביער ( לא חובה ).

נסיעה דרך חבל מרמרוש לכנסיות העתיקות שצויירו במאה ה-17. נופים משגעים ונסיעה מהממת לעיר הגדולה באזור קלו'ז. שינה aparthoet gutinului. דירה מאוד מפנקת ומודרנית גם כ10 דקות מהעיר העתיקה של קלוז. סיור בעיר העתיקה ארוחת ערב והכנה לטיסה לבוקרשט. (בתמונה: הכנסייה המצויירת העתיקה בדרך לקלוז )

יום חמישי 31.8 : Cluj-Napoca נסיעה מוקדמת לשדה התעופה – טיסה ב8:25 נחיתה ב9:30 בוקרשט נסיעה למלון airport residenceנסיעה לפארק המים !

יום כיף וסיום ברומניה. הטיסה מאוד נוחה והשדה התעופה קטן. הטיסה חסכה לנו 9 שעות נסיעה לבוקרשט ואפשרה לנו לנצל את היום האחרון ברומניה בחכמה. חזרנו למלון דירות ליד שדה התעופה, בו ישנו בלילה הראשון בטיול.

נסיעה לפארק המים ( יש 2 ) אחד צמוד למלון ולשדה התעופה -משום מה סגרו אותו ב21 לאוגוסוט...ואחד כ40 דקות נסיעה. divertiland היה שווה את הנסיעה. פארק ענק מלא מתקנים לילדים מושלם לסיום המסע. (בתמונה: פארק המים ליד בוקרשט )

1.9 יום שישי : טיסה הביתה נסיעה- לשדה התעופה ב9:00 טיסה בצהריים

כפי שרשמתי, המפתח להצלחת הטיול היה בעיני התכנון. אשמח לשתף את מי שירצה.