טיול משפחתי לצ'כיה 29.5.17-5.6.17

29.5.17 יום שני

טיסה אל על אפ שהיתה אמורה לטוס בשעה 17:55 ממריאה באיחור של חצי שעה ואנחנו בדרך לפראג בירת צ'כיה.

נוחתים כ 35 דקות לפני הזמן המקורי – הטייס טס ממש מהר.

לאחר ביקורת דרכונים ואיסוף הרכב הגענו למלון בשעה מאוחרת מאוד 23:00 פירוק מזוודות מקלחות ולישון.

30.5.17 יום שלישי

החלטנו לקום יקיצה טבעית אבל לא יותר מאוחר מהשעה 9:30 כדי שנספיק לארוחת בוקר, אכלנו ויצאנו לכיוון פראג. החנינו את הרכב בקניון פלדיום, שתינו קפה ושוקו בסטארבקס פרטנו קצת כסף ויצאנו לטייל ברחבי פראג.

ביציאה מקניון פלדיום היה שוק חביב שם איתן רכש שרשרת עבודת יד בצורת דרקון.

עלינו לתצפת על העיר ממגדל אבק השריפה, שילמנו כ 50 קרונות עבור כולנו סבלנו עוד קצת וטיפסנו כ 186 מדרגות לתצפית. סיבוב קצר על ראש המגדל וחזרה למטה. (היה נחמד).

L9xKx7ZvH2VY70u-Xe1A9UmHPau5dGcsjyhg5YlU

משם המשכנו לכיוון מוזיאון השעווה, טיילנו בסמטאות העיר ונהנינו מהאווירה. לאחר סיור של כחצי שעה ברחבי העיר הגענו למוזיאון, במוזיאון הצטלמנו סלפי עם כל המפורסמים, עשינו את סרטון בובות השעווה עם כל השחקנים השתעשענו בתמונות מדליקות עם אביזרים, הילדים ציירו על שולחן מואר וסיירנו בין כל הקומות ונהנינו. (יש לשים לב קיימים בפראג 2 מוזיאוני שעווה, האחד מחוץ לעיר, אנחנו נסענו בטעות לזה שמחוץ לעיר 7 ובאמצע הדרך גילינו שקיימים 2 ושינינו את כיוון הנסיעה).

כתובת המוזיאון של מאדאם טוסו: Celetná 6, 110 00 Prague 1

אתר המוזיאון: http://www.waxmuseumprague.cz/

8UpH7uS8N69505fBrRZMDIrKte8_-5fCZxLqHoE1UBFcNlrbljKzChWB0OBlDHESMCoyHFtdb56zKvFZ

משם המשכנו לטייל ברחבי העיר, הגענו לגשר קארל המפורסם, קצת הצטלמנו והמשכנו לכיוון מבוך המראות על גבעת פטז'ין. הגענו לרכבל המוביל למעלה מותשים ועייפים אך לאחר שגילינו שניתן לשלם לרכבל רק עם מטבעות (ולא היו לנו כאלה) אז החלטנו לטפס למעלה רגלית, עליה תלולה ומתישה יחד עם גשם שטפטף עלינו מדי פעם הגענו לפסגה, להפתעתנו הרבה לא מצאנו את המבוך ולאחר שהיינו כולנו מותשים החלטנו להפסיק לחפש ולהתחיל להתדרדר כלפי מטה, בדרך למטה תפס אותנו גשם חזק וניסינו להסתתר מתחת לעצים כשהתחיל מעט להיחלש הגברנו מהירות והתגלגלנו למטה עד למקום מחסה שם חיכינו כ 10 דקות עד שהגשם פסק.

מאוחר יותר גילינו שכדי להגיע למבוך המראות היינו צריכים לעלות עם הרכבל לתחנה השניה ואנחנו הגענו רק לתחנה הראשונה.

החלטנו לוותר על המזרקות המזמרות ועל עולם הים היינו מותשים עייפים כואבים ובעיקר רעבים.

עצרנו לאכול במסעדה איטלקית ליד השעון האסטרונומי היה לא רע בכלל.

חזרנו למלון עייפים אך מרוצים.

31.5.17 יום רביעי

התעוררנו יחסית מאוחר, ארוחת בוקר ויציאה מהמלון לכיוון צפונה היום נעשה רפטינג ב jizera ונטייל במבוך סלעים.

בתכנון המקורי היה להתחיל עם צוקי פרחוב אך בגלל שיצאנו מאוחר מהמלון החלטנו לבדוק קודם את הרפטינג ורק אחר כך להמשיך הלאה שלא יסגרו לנו את האתר.

את הרפטינג התחלנו ב mala skala בנקודה שנקראית zluta plovarna שכרנו 2 קיאקים ויצאנו לדרך, כמובן שהקיאק שלנו (איל איתן חגית) התהפך בירידה הראשונה (למרות שהזהירו אותנו ממנה, התהפכנו איבדנו משוט חטפנו מכות בכל הגוף, למודי ניסיון כיוונו את הבנות לירידה נכונה עלינו על הקיאק אחרי שקפאנו במי הנהר והמשכנו הלאה בשיט, בהמשך מצאנו את המשוט האבוד. חתרנו המון, צחקנו, קפאנו, הסתובבנו ואחרי כשעתיים וחצי הגענו לנקודת הסיום.

k3TGP4z66F0WYuDIhnd27gW9ChMLWUT-itr7cMfZXF0FJvBBvOjCNrySOk9IFf_ZIPTLw0VgoniYGEttEbZ8Yeg44lgkKh24TcWnJBa6qFozCPBMK7P-swsj

משם לקחנו סקוטר וחזרנו 9 ק"מ על הסקוטר לנקודת ההתחלה, אחת הבנות התהפכה עם הסקטור בדרך ונמרחה על אחד הברזלים, לא לפני שצווחה והבהילה את כל הסביבה, לאחר ההתמרחות היא סירבה להמשיך לרכוב על מה שכינתה "האופניים שהמציא השטן", אני חברתי אליה הכל השאר התקדמו לכיוון ההתחלה. מדי פעם נסעתי קצת על הסקוטר וחיכיתי לה בהמשך.

j_s52KiaD-pIbKbyMEgs2EX7rU5vkfsvwjTPEflm

לאחר כשעה וחצי של רכיבה / הליכה הגענו לנקודת ההליכה כואבים, כחולים, מותשים פצועים ובעיקר רעבים.

אתר הרפטינג: http://www.sundiskfamily.cz/en/booking.html

החלפנו בגדים חבשנו פצעים ויצאנו לדרך לכיוון מבוך הסלעים בעיירה besedice. במרכז העיירה הצטיידנו בארטיקים בקבוקי מים ויצאנו למסלול מדדים אך נחושים, מאחורי הקיוסק קיים מסלול המסומן בצבע אדום איתו התחלנו וכשהגענו לאמפי המשכנו עם המסלול הצהוב (לכיוון ימין כי הוא מתפצל, זהו מסלול מעגלי) סה"כ 4-5 ק"מ של טבע קסום, חלק מהמסלול עוברים בתוך יער ובחלק האחר בתוך מבוך סלעים, באמצע המסלול לאחר עליות וירידות (לא נוראיות) הגענו למבוך סלעים מקסים שעובר בין הצוקים הגבוהים, בין לבין יש נקודות תצפית לכיוון גן העדן הצ'כי ועל עמק mala skala – פשוט קסום, השתעשנו בין הסלעים, התחבאנו האחד לשני, הצטלמנו ובעיקר נהנינו. לקראת סוף המסלול כ 1.5 ק"מ מהסוף החלטנו להמשיך במסלול האדום, יצאנו באמפי ומשם ירדנו חזרה לחניון. סה"כ טיילנו במסלול כשעה וחצי.

מזל שלא ויתרנו על המסלול הוא היה מקסים.

אתר המבוך: https://rock-maze-besedice.czech-mountains.eu/

d4Ny4GD7s3pZyMwDd4H8_4vJznIXVp35j_aDb81tbD0YutWm817In56VJ8lKyNUUT-oQMQNJBtu3bTtM

d3jzwKbXXmRU0p42UpiFzRWAE65_Csot1EttR2WG

1.6.17 יום חמישי

החלטנו שעבר עלינו אתמול יום קשה ולכן היום נצא לטיול קניות ונבלה במלון.

העברנו חצי מהיום ב fashion mall וב euro park 2 קניונים.

את החצי השני של היום בילינו בפארק המים במלון.

2.6.17 יום שישי

לאחר המנוחה של אתמול היום התעוררנו מוקדם ויצאנו לכיוון צפון (הנסיעה הכי ארוכה בטיול) נסענו לכיוון גם העדן הבוהמי, התחלנו את היום בהליכה קצרה למפלים mumlavske fall. https://mumlavske-vodopady.ceskehory.cz/

הליכה קצרה ואיטית עם עצירות לצילומים של כחצי שעה עד למפל הגדול, ישבנו קצת על האבנים השתעשנו במים (טבלנו רגליים במים הקפואים) אכלנו חטיפים וחזרנו לכיוון הרכב הליכה הלוך חזור של כ 2-3 ק"מ קליל ביותר.

Hxk3x4dlNtyfAu2h2z26yXPhM2VomUP8xWzbXvpw6u40ITuV0yM3Ie5LGqt5n-EzKB7n_VjkZq6WAT2f

9FefGqQDqWQcs1jc7iVsQVv2Fn1Tc_M3zMaozrytmRrV2BW7Yv7dzJzvr__NDcgVyEyUNJSyIR2SaXLg

משם נסענו לפארק הקופים בהרכוב 9 דקות נסיעה שם רכבנו במגלשות הרים והילדים עלו לפארק חבלים קליל ומגניב עם מלא אומגות ומתקני חבלים מגניבים.

lbEg1nWVEkJhku09zMIWIALGuVXLMLleSl9sDo2lpyX3X8pdqcMQKIOinrHT-BeLVRpuY97qRDUKNeM8

uBYeDR4THDSU94o2I7u5pL0GRlKkIaGJbWOEQ4jAL8rKfSuPb4Msya5v4c92zuq46Qo6hqKk99fUlPrl

lwzcsKafEfk3ugUgYjWz7E8yHvzb4X8j8vlP8hDX

משם נסענו לעיר ליברץ', לא מצאנו שום דבר מעניין שם, הכל נסגר שם ממש מוקדם בסביבות השעה 17:00 ומכיוון שהגענו אחרי לא הספקנו "להנות" ממנה, נכנסו לקניון קצת קניות, ארוחת ערב במסעדת la piazza בכיכר המרכזית, מסעדה איטלקית מומלצת עם אוירה נהדרת (רק חבל שישבנו באיזור מעשנים) ארוחות טעימות ובמחירים סבירים.

TtLm9ty2k4lLFPMhtgwGOukXIDkfjip13JH6Kaf2

lDlIJ6xy01AdySFY2flL9715dWgJzFepNpHW2HOg

וזהו עוד יום הגיע לסיומו, נסיעה של עוד כשעה ורבע ואנחנו חזרה במלון.

יום שבת – 3.6.17

פתחנו את הבוקר בכנסיית העצמות -הילדים היו די מזועזעים, אנחנו היינו משועשעים ונפעמים, כנסיית המורכבת כולה מעצמות בני אדם – מקסים. הילדים לא הסכימו להישאר בפנים יותר מ 5 דקות.

ביקור של כ 15 דקות והמשכנו לטירה עצומה – הגענו לסיור האחרון שהיה רק בצ'כית – לא הבנו הרבה – הסיור בטירה מאוד מרהיב – פה ושם המדריכה דיברה באנגלית, הצלחנו לקרוא את ההסברים מהחוברת שנתנו לנו בכניסה. סיור נחמד של כ 45 דקות, הנוף מהטירה קסום. הטירה מלמטה נראית מדהים.

wymtZ_Ra1TnfmA2xvcohg1lXyo_SmCJFKyo4D-70mrMeMz7uLunhdARDfGmN98g0P9Sj89Q2N0_0MHVz

rZbnf9TfA2bi5N-GIuhF_nRy9AbjKHvCwLhZQK7o

מסלול צוקי פרחוב:

-3uUCyswYH_Sim2L5sTkupmy7PCtBt5NKLR3bSBTw5lBh6EM9g8O2VmfuOqJx19Vo7530muO5HK0uCtI

TFaRgDz_6Y2mqLLRMgukARqYTpz0C1FBNJbf_fgO-tyBBrnU-7HXcBXxbaerM6tGGYM1mje5k9RLIn_z

יום ראשון – 4.6.17

טיול נוסף בעיר פראג, נכנסנו לחנות המשחקים הענקית HAMLEYS, בילינו שם כשעתיים, אפילו הגדולים נהנו.

WBO5MEK0H1u312fcjeNyIvXGcA-B1bzSF3WvzvwG

טיילנו עוד ברחובות פראג וסיימנו עם ארוחת ערב בקניון פלדיום - במסעדת הרכבות.

DiIkyZsCTXSoitZYA633JE5418SZs5PBOYRVaR4fsL5CcacGoKTONqtqnGaZ4ZZOugX727SKJLsbwxxp

יום שני – 5.6.17

טיסת אלעל מפראג לתל אביב יוצאת בזמן 11:40.