בבניוס היינו לראשונה בשנת 1993 פגשנו את גידי ואורית אשר החלו בהקמת אתר נופש מזרחית לבניוס באזור ג'ונגל יפיפה ליד מפל השטן.בבניוס פגשנו את אורית והתחלנו לנסוע איתה לכיוון האתר על דרך גרבל מלאה בורות והמון קפיצות עד אשר הגענו לכנסייה החנינו בה את הרכב והתחלנו ללכת על דרך עפר צרה ובוצית וכעבור כ- 20 ד' הגענו לגשר התלוי בכניסה לאתר ומעליו מפל השטן, נכנסנו לאתר שהיה עדיין בבניה ולא פעיל ופגשנו שם את גידי

החווה גידי אורית מלכה
בספטמבר 2010 חזרתי לאקוודור עם אישתי כלתי ושני נכדי דנה שסיימה צבא ואוהד שמתגייס והזמנו טיול בחברת גוליבר לבניוס ,דרך המפלים אתר הנופש והמעיינות החמים. מפל השטןמפל השטן
ואכן גיליני שנויים מדהימים בדרכי התנועה לבניוס נבנה כביש מהיר דו מסלולי שמקצר את משך התנועה מקיטו לבניוס לשעה וחצי בכביש מצויין במקום 4 וחצי ש' בעבר ובכביש רעוע, כמו כן נסלל כביש אספוט טוב מזרחה כולל מנהרות לכיוון הג'ונגלים,אנחנו הגענו עם הרכב עד לחנייה שממנה יורדים למפל השטן המקום היום הוא פארק לאומי והכניסה מחויבת בתשלום כמו כן יש במקום מסעדה השביל בדרך לאתר ולמסעדה שופר , הגענו עד הגשר התלוי אבל אין אפשרות להיכנס לאתר הנופש מאחר וכיום הוא איננו פעיל ובמקום צוות מקומי שמשגיח עליו, מהגשר עולים במרחק קצר עד לתצפית על המפל שהוא מדהים
חזרנו לבניוס והלכנו למעיינות החמים הסתבר לנו שחבל על הזמן כי המעיינות החמים שהיו קיימים ב-1991 נחרבו ברעידת האדמה והמקום החדש הוא פחות טוב ,מכאן המשכנו לכיוון היציאה של בניוס לכיוון קיטו ירדנו מהכביש הראשי במקום יש גם שלט של רכבל ונכנסנו ברכב כ-100 מ' עד מקום שיש בו גשר ומתחתיו קניון צר עצ צוקים זקופים ונהר זורם מאד יפה [אני לא זוכר את השם] ולאחר מכן חזרנו לקיטו