הטיול לכלכותה 19 יוני 2006

כלכותה Kolkata

היא בירת מדינת מערב בנגל שבהודו והעיר הגדולה במדינה זו.
שטחה של קולקטה הוא 1,480 קמ"ר, בשנת 2009 התגוררו בעיר עצמה מעל 5 מיליון איש. ואילו בשטח המטרופולין של קולקטה מתגוררים מעל ל-15 מיליון איש;הגובה 9 מטר,שיעור יודעי הקרוא וכתוב בעיר עומד על 81%,הממוצע הארצי בהודו 59% , השפה הנפוצה בעיר היא בנגלית
העיר נמצאת בין נהר הוגלי - Hooghly התוחם אותה ממערב לבין אגמי המליחה ממזרח. מדרומה של כלכותה מצויות הביצות הטובעניות ששמן יצא לשמצה. כל האזור מהווה חלק מהדלתא הנרחבת של שפך נהר הגנגס.
שדה-התעופה הבינלאומי - Dum Dum Airport נמצא כ-20 ק"מ צפון-מזרחה למרכז העיר והוא מחובר למספר בירות אסיאתיות, כמו בנגקוק, קטמנדו, סינגפור ורנגון, וכן למספר שדות-תעופה באירופה. בעיר רכבת תחתית
בעיר 4 תחנות רכבת המשרתות את העיר כלכותה והעיר Howrah Chitpur Railway Station מפת Chitpur אזור התחנה מפת אזור chitpur
האחרות הן Sealdah Station בכלכותה תחנת Shalimar Station ב-Howrah ו-תחנת Howrah Station ב- Howrah.
מפת כלכותה

המקדש הג'ני Digambara
מסגד נאקודה
וכמובן המבנים הקולניאלים בעיר
ובשעה 1625 נחתנו בשדה התעופה ב-כלכותה ,לאחר שאספתי את התרמיל הלכתי לדלפק התיירות של כלכותה קיבלתי מפה ורציתי לבדוק מקומות לינה אבל האיש אמר לי שהטלפון שלו לא תקין,ניגשתי לדלפק המוניות עם השלט Pre- Paidוביקשתי לנסוע לרחוב Lindsay למלון CRT שמומלץ בלונלי פלנט ,הנסיעה לקחה שעה מאד עמוס מהמקום שירדתי לקחתי ריקשה בן אדם למלון הוא עלה איתי אבל המלון היה מלא מכאן הלכתי
למלון Ashreen Gust House אבל גם כאן היה מלא אבל הוא הבטיח לי מקום למחר שלח אותי למקום אחר של הרשת בשם Aafreen International

יום שישי 20/10/2006 כלכותה
היום עברתי למלון Ashreen Gust House הלכתי לאכולארוחת בוקר ב-Blue Sky Café.

מאד טעים ונקי ולאחר מכן הלכתי לטייל נכנסתי למוזיאון ההודי כניסה לזרים 150 R להודים 10 R , בערב הלכתי לראות את החגיגות לאלה קלי מול השוק החדש עליתי למלון Lindsy  ממנו נשקף נוף יפה של השוק החדש וחלק מהעיר.
חגיגות לאלה קלי

איש ריקשה
קניתי כרטיס לרכבת התחתית ב-160 רופי והוא טוב לחודש ואפשר לנסוע כמה

שרוצים.אתה יכול לרדת מתחנה לתחנה אבל צריך להיות הפרש של 10 ד. השמות

של התחנות בתוך הרכבת אינן מופיעות בצורה רצופה של קו אלה בצורת vתחנה למעלה לאחר מכן למטה ושוב למעלה וכ"ו.
 התחנה הראשונה שנסעתי אליה היא הצפונית ביותר ונקראת   Dum Dum  ברכבת תמיד מכריזים על התחנה הבאה ומאיזה צד יוצאים הגעתי לתחנת Dum Dum Dum בעיקרון היא קרובה יחסית לשדה התעופה מונית עולה מכאן לשדה כ-120 רופי מהמקום שאני מתגורר זה 250 R אבל מתחנה זאת אפשר לקחת גם טוק טוק בפחות כסף.לא היה כאן הרבה מה לראות חזרתי לתחתית נסעתי תחנה אחת ל-Belgachia
 ירדתי והלכתי למקדש ה-ג'יני Digambarכאשר בדרך עברתי מקדש קטן של קרישנה,הגעתי למקדש ה-ג'יני זמן ההליכה מהתחתית כ-8 ד.המקדש יפה צבוע אדום וגן עם אגם קטן [דומה למקדש הקופים ב-וראנאסי] צילמתי המקום שווה ביקור.
 המקדש הג'נ י Digambar

vnesa vdwhbh

הודו 2006 Sikkim Kolkata Digambara Temple 068.jpg

התחנה הבאה שכדאי לרדת בה היא
Girish Park משם הולכים לבית טאגור

שהוא מרכז לדרמה ,מוסיקה וריקודים הודים,הבניין בסגנון בריטי וכן באזור עוד מבנים בריטיים
 בית טאגור
 באזור עוד מבנים מתקופת הבריטים. המשכתי ללכת לאורך הרחוב הראשי j Mohan Ave.  בשלב מסוים פונים ימינה הולכים כ-200 מ. ובצד שמאל ארמון השיש אבל תיירים זרים לא יכולים להיכנס בלי אישור מ- Tourist Information משרד כזה נמצא לא רחוק מתחנת התחתית Mahatma Gandhi Roadאבל באותו יום היה סגור עקב חג. חזרתי לתחנת Parkליד המוזיאון ההודי

הלכתי ברגל עד קפה Blue Sky שתיתי קולה קניתי מים מינרלים והלכתי למלון.

קפה Blue Sky

Blu Skay cafe
Blu Skay Cafe

יום ראשון 22/10/2006 Victoria Memorial

לאחר ארוחת הבוקר צעדתי לתחנת התחתית פארק הסתבר לי שביום ראשון התחתית מתחילה לנסוע בשעה 1400 .

צעדתי ברחוב Jawaharial Nehru Road עברתי את תחנת התחתית Maidanלאחר מכן הגעתי לצומת עם מעבר חציה ,חציתי את הרחוב ימינה בערך מול הכניסה לגן ויקטוריה המשכתי ללכת בכביש הראשון פניתי ימינה והלכתי עד הכניסה למוזיאון ויקטוריה.בכניסה שילמתי 150 R לדעתי זה מקום שכדאי לבקר בו ,בפנים אסור לצלם יצאתי מהמבנה וטיילתי בן המוזיאון שהוא יפה ולאחר מכן יצאתי.

הערה: לדעתי מספר אפשרויות להגיע לבקר במקום.

1 ללכת ברגל מרחוב Sudder כ-20עד 25 דקות

2 לקחת מונית צד אחד 60 R

3 לנסוע בתחתית עד תחנת Maidanאו לזאת שאחריה.

4 מהמוזיאון ההודי לנסוע באוטובוס כ-4 תחנות.

מוזיאון ויקטוריה

יצאתי מהשער הראשי בכוונה להגיע למבצר ויליאם מהשער פניתי שמאלה והלכתי עד פסל הסוס
 פסל הסוס

ואז פניתי ימינה והלכתי לאורך הפארק הליכה של כ-20 ד.עד שרואים בצד שמאל את הכניסה למבצר וליאם , אבל אי אפשר להיכנס מאחר וזה מתקן צבאי, צילמתי את הגן בכניסה.לאחר מכן הלכתי ימינה מזרחה עד שהתחברתי לרחוב פארק,כאן פניתי שמאלה וצעדתי עד אנדרטת אוצ'טרלוני הנמצאת ליד תחנת התחתית Esplanade  וכן התחתנות הסופיות של האוטובוס והחשמלי האזור כאן היה מאד מלוכלך .מכאן חזרתי למלון.
 אנדרטת אוצ'טרלוני
acheterlony monoment

אחה"צ יצאתי שוב במגמה להגיע לכיכר Dalhousie  [בי בי די באג] מהמלון הלכתי עד המוזיאון ההודי כאן פניתי ימינה ברחוב Jawahrl LAL NEHRU Roadעוברים את תחנת המטרו Esplanadeוממשיכים עד צומת רמזורים חוצים כאן את הכביש שמאלה והולכים ישר עד בית המושל

שער הכניסה לבית המושל

בית המשפט העליון

בניין העירייה ו-ראג ' באוואן שהוא בית המושל,וכן משרדי הדואר הבינלאומיים
 משרדי הדואר הבין לאומים. תקשורת

בניין התקשורת

יום שני 23/10/2006 קתדראלת סנט פול מקדש קלי.

בוקרהלכתי לתחתית ונסעתי עד תחנת M.G.r חיפשתי את ה-T.I ולא מצאתי חזרתי בתחתית לתחנת Maidanיצאתי פניתי שמאלה והלכתי כמעט מול הפלנטריום.וראיתי את קתדראלת סנט פול
הפלנטריום

קתדראלת סנט פול

פניתי שוב שמאלה ושם היה המשרד ברחוב Shakespeare Saranino:4 קיבלתי שם מפה הסברים כולל דף מחשב מודפס וכן אישור לבקר בארמון השיש..מכאן נסעתי במטרו כיוון כללי דרום עד תחנת Kalighatוהלכתי למקדש קלי הנמצא במרחק של כ-15 ד. הליכה.היו כאן המון אנשים בפנים אסור לצלם יצאתי מהמקדש שהוא לא מיוחד וצילמתי בחוץ.
מקדש קלי
פגשתי כאן את הספרדים, ההולנדי ועוד ניוזילנדית שהצטרפה אליהם לאחר מכן חזרנו במטרו הם ירדו בתחנת פארק ואני המשכתי עד תחנת M.G.Road והלכתי מכאן למסגד הגדול שהוא במרחק 5 ד. הליכה מהתחנה.זה בניין גבוהה בצבעים כחול ולבן ,חלצתי נעליים נכנסתי פנימה צילמתי בקומה ראשונה ושנייה יותר גבוהה היה סגור היה כאן ילד שליוה אותי וביקש שאצלם אותו ואת אחיו הקטן ואכן צילמתי .המבוגרים לא היו כל כך מסבירי פנים.
המסגד הגדול נאקודה
 המסגד הגדול

הילדים שליוו אותי במסגד
הילדים במסגד

מתפללים המסגד

מתפללים במסגד

חזרתי בתחתית לתחנת פארק משם צעדתי למלון.
 לפנות ערב ראיתי תהלוכה של מוסלמיםבבגדים לבנים החוגגים את הרמדאן
תהלוכת סיום הרמדאן
תהלוכת רמדאן
 נעים לאחר מכן הלכתי New Market היכן שהחגיגות לאלה קלי מתקיימות אנשים יושבים ליד מדורה מול הקיר של האלה קלי כאשר מחלקים שם מנות אוכל לאנשים,זה כפי הנראה מנהג הכרוך בטכסים לאלה קלי.תזמורת
חלוקת אוכל
חגיגות לאלה קלי הקיר של האלה
חגיגות לאלה קלי

יום רביעי 24/10/2006 חזרה לארץ.

אכלתי בוקר לידי היה ההולנדי נתתי לו את כרטיס התחתית שהוא בתוקף לעוד 3 שבועות כדי שישתמש בו ויעביר אותו לאחר לפני שהוא עוזב את כלכותה בעוד יומיים, נתתי לעובדי המלון 100 רופי לאחר מכן סיכמתי עם נהג מונית שיאסוף אותי לשדה התעופה בשעה 1030 בדרך נתעכב בארמון השיש וכל זה בעלות של 250 רופי.
 יצאנו בשעה 1030 הגענו לארמון השיש אחרי 15 ד.נכנסתי מסרתי להם את הפרמיט שקיבלתי ב- T.I אין דמי כניסה עם הפרמיט, בכניסה חלצתי נעליים ומדריך מקומי הדריך אותי בסיור, המקום מאד יפה אסור לצלם בפנים וגם בחצר סיירנו בערך כ-25 ד. המדריך ביקש מימני תשר כנ"ל השומר בשער.
ארמון השיש

חזרתי למונית המשכנו לשדה נתתי לנהג 250 רופי ניכסתי לשדה ועשיתי את הסידורים לטיסה ב- Jet Airways .

המראנו לבומבי משך הטיסה כשעתיים וחצי השרות במטוס מצוין נחתנו הגענו לאולם הנכנסים לקחתי את התרמיל המתנתי כ-45 ד. לשאטל שלקח אותנו לשדה הבין לאומי נסיעה של כ-15 ד.