חזרתי עכשיו משבועיים בפינלנד יחד עם בן הזוג שלי, לא יעד שגרתי לבני 22 אבל נהנינו מאוד.

פינלנד אינה מונגשת מספיק לתיירים, אין עליה הרבה מידע בוודאי שלא בעברית, ולכן החלטתי לפרסם את מסלול הטיול שלנו והמלצות על מנת לעזור לטסים בהמשך.

אתחיל מהמלצות כלליות:

נהיגה בפינלנד- קל מאוד כבישים פשוטים ונוחים משולט היטב לא פגשנו משטרות אך יש הרבה מצלמות מהירות לכן מומלץ לנסוע עם וויז שגם היה מדויק מאוד.

לשים לב לעיתים יש ירוק גם לנו וגם לכלי רכב נוספים שחוצים את הדרך ועל כן לא לנסוע על עיוור.

לקחנו הילוכים כי זה זול יותר, זה היה סבבה בעיקר כי בפינלנד אין פקקים ונסענו הרבה על כבישים מהירים.

חבילת גלישה- ממש אין צורך לעשות מהארץ, בכל קיוסק/ סופר אפשר לקנות סים פיני זול עם אינטרנט חופשי  במחיר של בערך יורו ליום, הרבה יותר משתלם.

תאריכים- אנחנו טסנו מה 18-31/08 זה כבר היה אחרי החופש הגדול ועונת התיירות בפינלנד, על כן המלונות היו זולים ויחסית פנויים, סגרנו לעיתים איפה נישן באותו היום בלי בעיה.

פסטיבל סוף הקיץ- קורה בשבת האחרונה של אוגוסט, שווה להיות בעיר מרכזית על מנת להנות ממנו.

קניות- המחירים של בגדים ושל מסעדות בפינלנד זהים לארץ, בכלל לא זול, זה לא היעד למי שמחפש טיול שופינג, עם זאת מצאנו קצת מציאות בחנויות outlet.

Roberts coffee רשת בתי קפה פינית טעימה ובמחיר נעים.

הנחת סטודנט- אם אתם נראים בגיל המתאים שווה להגיד שאתם סטודנטים חותך את המחירים באטרקציות ובתחבורה הציבורית בחצי ולפחות מאיתנו לא ביקשו תעודה בשום מקום.

פירות יער ופטריות- יש בפינלנד בשפע פגשנו בהם בכל מסלול שעשינו, חשוב לברר לפני או לשאול את המקומיים מה ראוי למאכל.

איים בפינלנד

מסלול הטיול:

התחלנו ב 3 ימים בהלסינקי בהם ישנו ב Indigo Hotel מומלץ בחום.

לא השתמשנו בתחבורה ציבורית וחרשנו את הלסינקי ברגל, נהנינו לשוטט במרכז העיר, ברחוב הקניות המרשים, בשוק החיצוני ולצידו בשוק המקורה, בשדרות Esplendi בעיקר אחר הצהריים אז כולם יוצאים לשתות על הדשא, בשתי הקתדרלות המרשימות, בספרייה החדשה ובבניין הפרלמנט.

יש אפשרויות שיט לשני איים קרובים Vallisaari/ Suomenlinna המומלץ בלי ספק הוא סמולינה, גדול ומרשים יותר, מספר על ההיסטוריה של פינלנד על רקע נוף מהמם, בואליסרי לא היה שום דבר מיוחד.

האי סמולינה

פארק החבלים Zippy שבעיר היה מאתגר וכייפי יש מסלולים נפרדים לקטנים ולגדולים, מחולק לרמות קושי ולגבהים שונים.

החניון החינמי היחיד שמצאנו בעיר הוא מגרש עפר מלא בורות ליד החוף Hietaranta Beach.

העיירה הציורית Porvoo מאוד תיירותית, לא התרשמנו ולא מיוחדת יחסית לעיירות אחרות שראינו בהמשך.

פטריות בפינלנד

לאחר מכן יצאנו מהלסינקי השכרנו רכב ונסענו לכיוון Turku בה ישנו ב King Size Dreams דירה מקסימה ומומלצת.

בדרך עלינו עם הרכב על מעבורת חינמית Skaldo ferry התלהבנו מהחוויה הסתובבנו קצת על האי וחזרנו.

העיר טורקו גם מקסימה ולבבית על נהר נהנינו להסתובב בה בשעות הערב.

בבוקר יצאנו אל האי Ruissalo יש בו גן בוטני מקסים בו גם מרכז מידע לתיירים בו הפנו אותנו למסלול בקצה האי שהיה יפה ומוצלח.

משם המשכנו ל Vanha Rauma רובע עתיק בעיר שהמבנים מעץ בו נשתמרו בצורה מצוינת, נהננו מאוד להסתובב עצרנו שם במקרה והופתענו לטובה, בנוסף יש שם עצי תפוח מרשימים בני מאות שנים.

בשביל החוויה לקחנו לילה בבקתה מבודדת Mokkikyla Vanha Mylly צריך לפחות אחת בטיול, להיות לבד באמצע שום מקום היה מעט מלחיץ, אבל נחמד לישון על שפת אגם עם סאונה פרטית ולבשל ארוחת ערב.

בבוקר לאחר שיט קצר באגם המשכנו לעיר Vaasa ולטיול ב Kvarken Archipelago עשינו מסלול בקצה האי של 4 ק"מ מומלץ, האתר עם נוף ייחודי מלא האיים מוכר כאתר מורשת של אונסקו ומגיעים אליו דרך גשר ארוך שהנסיעה עליו מרשימה. בעיר ישנו ב Green Star Hotel מלון זול ונעים מומלץ מאוד, מעט רחוק מהמרכז, אך קיבלנו בחינם אופניים בעזרתם הכרנו את המזח והעיר.

הגשר המוביל לאי
אופניים בעיר ואסה
Kvarken Archipelago

משם המשכנו להצפין לעיר Oulo עיר סטודנטים ולכן מומלץ להגיע בסופ"ש, אז יש יותר מה לעשות ואווירה יותר תוססת. הסתובבנו בשווקים החיצוני והמקורה ובאיים הקרובים ישנו בדירהLovely Northern Apartment שהיתה נחמדה אך במיקום לא טוב. נסענו למרכז קניות Ideapark Oulo שהיה זול ונחמד.

בדרך ליעד הבא עצרנו בנקודת תצפית ב Jattilaisenmaa נוף מקסים על ארץ האגמים.

החלטנו לנסוע לחוויה ייחודית של צפייה בדובים על יד הגבול הרוסי שם הם חיים באופן טבעי, בחרנו בחברה Bear Centre כי היא היתה הזולה ביותר (100 יורו לאדם) ולא התאכזבנו, על אף כל החששות הגענו למקום מאוד מסודר ונעים. עשינו סיור ערב 16:00-21:00 בקתה עם ווי פיי שמיכות וחימום (שלא היה חזק), ראינו מספר דובים ואף גרגרן שממש התקרבו לזכוכית הבקתה, זאת היתה חוויה מרגשת ומומלצת.

מתוך חווית הצפייה בדובים

הסיור נגמר מאוחר ועל כן הנהיגה ל Kuhmo העיר הקרובה ביותר ארכה כשעה והיתה קשה, ובדיעבד גם לא מומלצת, במחיר של עוד 50 יורו ניתן ללון במתחם הצפייה בדובים ולקבל גם סיור בוקר. המלון שלקחנו נקרא Hotelli Kainuu היה סביר ולא מעבר. בעיירה עצמה יש נהר גדול ועליו גשר יפה לטיול.

הגשר בעיר קוהמו

משם החלטנו לנסוע לעשות מסלול ב Hiidenportti National Park פארק קטן ומקסים עם נוף מגוון של אגם, ביצות, גשרים נקודות תצפית ובעיקר הרבה פטריות בכל הצבעים והסוגים שהלהיבו אותנו. עשינו את המסלול הצהוב והמעגלי של 11 ק"מ מומלץ מאוד למיטיבי לכת. ההגעה לפארק דורשת נסיעה ארוכה בכבישי עפר מותאמים גם לפרייבט. כבר כמעט הסתובבנו אבל בסוף הגענו לחנייה מסודרת, ולצידה מפה עם מסלולים אפשריים ואפילו שירותים.

מתוך המסלול בפארק הלאומי

משם המשכנו לעיר Joensuu על אף היותה קטנה היתה כיפית, נעימה ומזמינה הרבה ברים ושוק מקסים. בחרנו שוב במלון Green Star אך התאכזבנו המלון שם היה יותר יקר, מיושן ופחות נעים מבעיר ואסה. בבוקר נסענו בעקבות המלצות שראינו למוזיאון היער הפיני שהיה מאכזב, מוזיאון יפה אך משעמם.

משם המשכנו למלון Imatran Kylpyla Spa הגענו מוקדם כי במלון יש מתחם בריכות וסאונות בו העברנו כ 3 שעות מרגיעות ונעימות. בערב יצאנו לעיר Lappeenranta בה היה פסטיבל סוף הקיץ שכלל דוכנים, מופעי רחוב וגם משט סירות מוארות ומקושטות, בלי קשר בעיר יש גם מדרחוב מקסים ובקיץ כל שנה מתקיים בה פסטיבל פיסול בחול.

משט סירות מקושטות בלפינרנטה

משם נסענו לראות את Saimaa canal נסענו למוזיאון שהיו סגור, אך לידו ניתן לראות בצורה טובה את אחד השערים בהם מורידים ומעלים ספינות. יש שיט שאורך כשעתיים יוצא מלפינרנטה, יורד ב 2 שערים וחוזר חזרה, אנחנו בחרנו לא לעשות אותו.

בתור חובבי היסטוריה נסענו לראות את קו הביצורים Salpa Linga המתפרש לאורך 1000 ק"מ יש מספר נקודות לראותו עם בונקרים, שוחות וביצורים, אנחנו אהבנו אך לא ממש משווקים, פשוט סעו ע"פ השלטים.

פירות יער

ומשם חזרנו להלסינקי עשינו בדיקת קורונה בחברת PR2YOU בעלות של 100 יורו והכל עבר חלק.

מדינה מקסימה עם נוף מגוון וגם שומרים היטב על כללי הקורונה על כן ממליצים בחום!