חזרנו עכשיו משבוע ביוון שמתוכם 5 ימים באי אנדרוס, היה משגע!.

בד"כ אנחנו לא אנשים של בטן גב וחששתי שלא אתחבר לקונספט, לכן בחרתי ביעד שאפשר לשלב בו גם מסלולי טיול . בסופו של דבר התחברנו לשלווה שהאי מציע ופחות התלהבנו מהטיולים.

מה יש לאי אנדרוס להציע

הרבה שלווה ואותנטיות. זהו אי פחות מוכר שלמרות קרבתו לאתונה (שעתיים במעבורת ), מגיעים אליו מעט תיירים, ואפשר ליהנות מאווירה יותר יוונית טיפוסית.

אין באנדרוס מלונות פאר (וילות מפוארות יש), אין מלונות "הכל כלול" ,אין "אטרקציות" . יש משהו יותר בתולי ופשוט - הרבה מקומיים, מעט תיירים , כפר תיירותי אחד (באטסי Batchi ), עיר/עיירה אחת מהצד השני - Chora חורה, מסלולי טיול וזהו.

אנדרוס מאוד הררית, המעבר מחוף לחוף כרוך בד"כ בנסיעה במעלה הר וירידה לחוף הבא.

האי ירוק מאוד (במיוחד בחורף ובאביב) . יש בו הרבה מסלולי טרקים מסומנים המזכירים מאוד את נוף הגליל והכרמל שלנו, כמה מפלים, מעיינות, מוניומנטים מהמאה התשיעית לפני הספירה ,כנסיות ומנזרים.

בדרך אל חוף ויטלי
Pythara waterfall ביוני

העיר חורה Chora

חורה היא ה"עיר" של אנדרוס. יש בה רחוב קניות תיירותי אחד קטנטן ויפה וכמה סמטאות מטופחות חלקית שנראו לי ריקות מדיי אך עדיין ציוריות. שווה לבקר יום אחד בחורה, יש כאלה שישנים בחורה. אני אישית העדפתי לישון בקרבת באטסי שהיא בצד השני של האי. אומרים שחורה יותר חשופה לרוחות, וכשיש רוחות באנדרוס, מאוד מאוד לא נעים...

אלו תמונות מחורה, אנחנו טיפסנו למקום שלא כל כך נראה לי שמותר לטפס (גם מסוכן) כדי לצלם את התמונות האלו:

לא לנסות, נראה פשוט אבל מפחיד ומסוכן
אבל זה מה שרואים - מראה על חורה אנדרוס מראש הצוק
סמטאות חורה Chora
חורה
חוף ויטלי, אחד החופים היפים.
החוף "שלנו" מתחת למלון Aneroussa beach hotel
הדרך מהמלון למרכז הכפר באטסי
מסעדת מרתה בבאטסי
באטסי
לתפוס פוזה אינסטגרמית 😉
החוף מהמלון

באטסי Batchi

באטסי הוא הכפר התיירותי והייצוגי של אנדרוס. כפר מגניב, שוקק חיים (בקנה המידה של אנדרוס). כפר אסתטי וציורי עם הרבה מסעדות שוות. אנחנו ישנו במלון המרוחק כ 10 דקות הליכה ממרכז הכפר כך שהרווחנו גם את הכיף שבכפר ובמסעדותיו וגם את השלווה והנופים המדהימים שהיו במלון. בחרנו במלון שאני ממליצה עליו בחום - Aneroussa Beach Hotel שבמידה רבה עשה לנו את הטיול. הרבה לינות מתהדרות בנוף לים אבל מבנה האי הוא כזה שרבות מהן ממוקמות באופן שהגישה לחוף אינה אפשרית (האי בנוי על הר אז אמנם הרבה לינות משקיפות אל הים אבל מהגובה וללא גישה אל חוף. למזלנו המלון שלנו היה אמנם גם הוא על צלע הר אך עם ירידה ישירה אל חוף רומנטי ומהמם.

כל יום לבשנו חלוקי רחצה, הצטיידנו במגבות חוף שהמלון נתן וירדנו לחוף הכי רומנטי שיש. מי צריך יותר מזה? האמת, נסענו לבדוק כמה חופים אבל מהר מאוד הגענו למסקנה שמי צריך להתניע רכב כדי להגיע לחוף כשאפשר ללבוש כפכפים ולרדת לחוף אחד השווים באי מתחת לחדר...

בלילה ישנו עם חלונות פתוחים ונהנינו מבריזה ובעיקר מרחש הגלים. מבחינתי - חופשה מושלמת עם בונוס - מחירים זולים.

איך מגיעים אל האי אנדרוס

כדי להגיע אל אנדרוס טסים לאתונה, לוקחים מונית או אוטובוס לנמל רפינה (כ 20 דקות נסיעה משדה התעופה) ומשם לוקחים מעבורת לאנדרוס (Gvario). עלות כיוון מעבורת 19 יורו ולוקח שעתיים להגיע.

האם צריך רכב באי? - מגבריו אפשר לקחת מונית אל באטסי. אם אין לכם כוונה לנוע באי אז אין צורך. אם הייתי בטוחה שאסתפק בחופשת בטן גב, הייתי בוחרת במלון הזה (או במלון בלו ביי הקרוב אליו) ומוותרת על רכב. בהחלט אופציה. מכסימום אפשר לקחת יום אחד רכב כדי לסוע לחורה.

אם אתם רוצים לטייל קצת אז אפשר לשכור רכב בגבריו עצמה או להגיע עם רכב מאתונה ולשלם עליו את המעבר במעבורת (כ 48 יורו לכיוון עולה להעביר את הרכב במעבורת). מוניות לא ממש ראיתי . התעבורה באי לא קלילה, אני נהגת מנוסה וממש פחדתי לנהוג ברכב הידני כי יש המון עליות וירידות תלולות מאוד! לפעמים אפילו עצמתי עיניים כשבעלי נהג. (לא אופייני לי ).

לסיכום - אנדרוס אי מקסים. לבוא עם ספר טוב ושלווה. הטברנות מצויינות! זאת ליד החוף שישנו בו היתה טעימה וביתית אך המסעדה המומלצת ביותר שלנו היא במרכז הכפר באטסי - Mi se meli @Themelos , מסעדת גורמה שכל מנה מקבלת כאן טוויסט ומחיריה ממש לא יקרים בהשוואה לארץ. הלכנו אליה פעמיים, ניסינו מגוון מנות והכל היה וואו!.

החוף מהמלון שלנו
הטברנה המשפחתית הצמודה למלון שלנו. אוכל פשוט וטעים.
באטסי בלילה
באטסי
הנוף מהחדר במלון. את רחש הים אי אפשר להעביר...