טיול זוגי בפורטוגל יוני 2019 יומן טיול - ענת ודיויד גלס

היום הראשון:

טיסת אל על: המראה מתל אביב, נחיתה בליסבון.

רכב הוזמן מהארץ מחברת Guerin דרך Rentalcars – דלפקי החברה נמצאים בתוך שדה התעופה והרכב נמצא בחניון השכרת רכב במרחק הליכה של כ- 600 מטר מהדלפקים.

הצטיידנו E- TOLL לכבישי האגרה (עם מנוי זה ניתן לנסוע במסלול שנקרא: Via verde במסלול V הירוק שלרוב נמצא בנתיבים השמאליים בכבישים המהירים).

לינה בליסבון:

Portugal Boutique Hotel

Rua João das Regras, 4, Santa Maria Maior, 1100-294 Lisbon, Portugal

מלון בוטיק בדירוג 4 כוכבים. מיקום מרכזי (מרחק 200 מטר מכיכר רוסיו). יש חניה חינם.

הזמנו חדר סטנדרטי ושודרגנו לחדר דלוקס

היום השני:בוקר: סיור מודרך בלב ליסבון עם נימי החינמי: "יותר אתרים פחות דיבורים"

התחלנו בכיכר רוסיו

כיכר רוסיו

אנדרטת מגן הדוד של ליסבון

ליקר דובדבנים (ז'ינז'יניה) טעים

מעלית סנטה ז'וסטה

חנות סרדינים

בית קפה שמגיש קורנפלקס מיוחד ובדרך מיוחדת... (שימו לב לזוג בצד שמאל)

גרפיטי

נקודת תצפית: Miradouro de sao Pedro de Alcantara

השירותים הכי סקסיים שיש...

אחה"צ שייט לרובע בלם

אנדרטת התגליות בבלם

מגדל בלם

קונדיטוריה מפורסמת בבלם- Pasteis de Belem

פשטל דה נאטה- קינוח פורטוגלי מבצק עלים מיוחד וקרם פטיסייר

מסעדות מומלצות בליסבון: FIGU'S .2 LA TAVERNA .1

היום השלישי:

סינטרה (Sintra):נסיעה מליסבון לסינטרה, עיירת נופש מקסימה, שמפורסמת בעיקר בזכות הארמונות והשרידים הארכיאולוגיים המרשימים שקיימים בה מתקופות שונות.

סיור עצמי באדמות הארמון פנה (Palacio de Pena) – ארמון הפנה הוא אחד מהאתרים הידועים והפופולאריים ביותר בסינטרה ובסביבה.

הארמון המפואר, הצבעוני והציורי הזה הוא אחד משבעת פלאי פורטוגל והוגדר על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית. אחרי ביקור בחדרים הייחודיים של הארמון, שהוקם כבר במאה ה-10, ניתן לצאת אל מרפסות התצפית השונות ואל הגנים המרהיבים, שמקיפים את הארמון והופכים אותו לייחודי עוד יותר. הכניסה במחיר סביר.

שעות הפתיחה: מדי יום בין השעות 9:30-18:00. (האתר סגור ב-25 בדצמבר וב-1 בינואר).

ארמונות נוספים בסינטרה:

ארמון המורים (Castelo dos Mouros)

Quinta da Regaleira

אחר הצהריים: קאבו דה רוקה (Cabo da Roca) –הנקודה המערבית ביותר באירופה, יש שם תצפית עוצמתית על האוקיינוס האטלנטי מגובה של כ-150 מטרים.

מקאבו דה רוקה חזרה לליסבון.

היום הרביעי:עוזבים את ליסבון ונוסעים אל שתי ערים מעניינות מצפון לליסבון.

1. טומאר (Tomar) - טומאר היא אחת מהערים העתיקות ביותר בפורטוגל.

יעד ראשון בטומאר: מנזר הטמפלרי העתיק, Convento do Cristo (מנזר הצלוב בטומאר) – המנזר, שהוקם במאה ה-12, נבחר על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית ולא בכדי. הכניסה במחיר סביר.

שעות הפתיחה: אוקטובר עד מאי בין השעות 9:00-17:30, יוני עד ספטמבר בין השעות 9:00-18:30. האתר סגור ב-1 בינואר, ביום ראשון של פסחא, ב-1 במאי וב-25 בדצמבר.

ביקור באחד מבתי הכנסת העתיקים בפורטוגל (Synagogue of Tomar– נבנה במהלך המאה ה-15, הוא אחד מבתי הכנסת העתיקים שהשתמרו בפורטוגל. כבר אין מניין בטומאר כדי להפעיל את המקום, אבל הוא עדיין פתוח למבקרים. הכניסה בחינם.

שעות הפתיחה: מאוקטובר עד אפריל בימי שלישי עד שבת בין השעות 10:00-12:00 ו-14:00-17:00. ממאי עד ספטמבר ימי שלישי עד שבת בין השעות 10:00-12:00 ו-15:00-18:00.

הכתובת: Rua Dr. Joaquim Jacinto, 73. בית הכנסת נמצא במרחק כ-10 דקות הליכה מהמנזר.

ביקור בכנסייה המקומית של טומאר (Igreja de São João Baptista) – במרחק קצר מבית הכנסת, שכבר לא מתפקד, נמצאת הכנסייה המקומית של טומאר. זו כנסייה קטנה וחביבה, הממוקמת במרכזה של טומאר.

שווה להיכנס פנימה, להתרשם מהעיצוב היפה.

1. קוימברה (Coimbraבעבר הייתה הבירה של פורטוגל. משך הנסיעה מטומאר לקוימברה הוא כשעה.

האוניברסיטה של קוימברה (Universidade de Coimbra) – היא האוניברסיטה הראשונה שהוקמה בפורטוגל, ובין 15 הראשונות שקמו ברחבי אירופה לפני סוף המאה ה-13. היא גם אחת מהאוניברסיטאות המפוארות ביותר.

ניתן להסתובב בספרייה המפוארת, שמחזיקה בתוכה קרוב ל-57 אלף ספרים, חלקם נדירים ביותר. בתוך מבנה האוניברסיטה יש אזור שהיה בית הסוהר מאז ימי הביניים ושימש כבית הסוהר של האוניברסיטה, בו נכלאו מורים ותלמידים, שעברו על החוקים.

בסיום הסיור, מומלץ לעלות ב-180 המדרגות של מגדל השעון של האוניברסיטה, שבראשו ניתן ליהנות מנוף מהמם בגובה של 34 מטרים! (הטיפוס בתוך המגדל לא מומלץ לקלסטרופוביים)

דמי הכניסה סבירים. שעות הפתיחה: מה-14 באפריל עד ה-15 באוקטובר בין השעות 9:00-19:30, ומה-16 באוקטובר עד ה-13 באפריל בין השעות 9:30-13:00 ו-14:00-17:30. מגדל השעון פתוח מה-16 במרץ עד ה-21 באוקטובר בין השעות 10:00-18:00, והספרייה פתוחה עד השעה 16:40 אחר הצהריים. ספריית הברוק נפתחת כל 20 דקות ואסור לצלם שם.

לאחר הביקור באוניברסיטה, יצאנו לשוטט ברחבי העיר העתיקה.

לינה בקוימברה: Tivoli Coimbra

Rua João Machado Nº4, 3000-226 Coimbra, Portugal. מלון חביב בדירוג 4 כוכבים. ממוקם ליד נהר מונדגו.

מסעדה מומלצת: DUX TABERNA URBANA

היום החמישי: נסיעה לשמורת הטבע סרה דה אשטרלה (Serra da Estrela): יוצאים מקוימברה לכיוון Seia, משם ניתן להגיע בקלות אל שערי הפארק. בעיירה Seia יש מרכז מבקרים של השמורה, שם קיבלנו מפות ומידע על מסלולים שמתאימים לנו.

שמורת הטבע סרה דה אשטרלה (Serra da Estrelaהיאהאזור המוגן הגדול ביותר בפורטוגל, קיימות אינספור של אפשרויות למסלולי טיול רגליים או ברכב, טבע ונופים עוצרי נשימה.

מסלול ראשון: Lagoa Comprida

מסלול שני: Torre תצפית מהממת!

נסיעה אל העיירה בלמונטה (Belmonte), שהייתה עיירת אנוסים בעברה.

הדרך לבלמונטה מלווה בנופים עוצרי נשימה

בלמונטה- "ההר היפה"

מוזיאון היהדות של בלמונטה (Museu Judaico de Belmonte) – סיפורה של הקהילה היהודית בפורטוגל הוא מרתק, לכן החליטו להקים את המוזיאון הזה, המוזיאון הראשון בפורטוגל שעוסק ביהדות, בחייהם של היהודים בפורטוגל ובתרומה שלהם בתחומי האמנות, התרבות, הספרות והמסחר. מחיר כניסה 5 יורו.

שעות הפתיחה: מה-15 בספטמבר עד ה-14 באפריל בין השעות 9:00-12:30 ו-14:00-17:30. מה-15 באפריל עד ה-14 בספטמבר בין השעות 9:30-13:00 ו-14:30-18:00.

הכתובת: Rua da Portela, 4.

בית הכנסת של בלמונטה, “בית הכנסת בית אליהו”, שממוקם ברחוב Rua Fonte Rosa , בית הכנסת נמצא במרחק הליכה של כ5 דקות ממוזיאון היהדות.

הטירה של בלמונטה (Castelo de Belmonte) – הטירה היפהפייה של העיירה, שמשקיפה על כל הסביבה היפה של בלמונטה, “ההר היפה”. שעות הפתיחה: בין השעות 9:00-12:30 ו-14:00-17:30.

בלמונטה

לינה בבלמונטה

Largo de s.sebastiao Sinai Hotel

בלמונטה, פורטוגל 351800910275+

המסעדה במלון מעולה! יש שם 2 תפריטים: אחד כשר והשני לא כשר

מדורג ברמה של 4 כוכבים. ממוקם במרחק 600 מטר מכנסיית בלמונטה קלבאריו.

היום שישי: נסיעה לעמק הדורו (Douro Valleyהמרהיב ביופיו.

נסיעה אל מרכז העמק לפסו דה רגואה (Peso de Regua)- הדרך אל פסו דה רגואה עוברת בחלקה לצד הנהר היפה.

שייט אל העיירה Pinhão עם חברת Cruzeiros Douro : מתחילים במעגן של פסו דה רגואה, משם יוצאים לשייט של כשעתיים עד ל- Pinhão, ביקור בתחנת הרכבת של העיירה, שנחשבת לאחד מתחנות הרכבת האייקוניות של פורטוגל ושיטוט בסמטאות העיירה.

השייט כולל יין, חטיפים וארוחת צהריים.

אחרי הביקור בעיירה (45 דקות) חזרה לפסו דה רגואה (שעתיים שייט) ומשם נסיעה לפורטו.

פורטו

התארגנות במלון ויציאה לסיור עצמאי בעיר היפייפיה- מסתבר בדיעבד שהגענו היישר להכנות לחגיגות לכבוד אנטוניו הקדוש. ההכנות כללו במת הופעות, מוזיקת רחוב ופאבים עמוסי תיירים ומקומיים.

לינה בפורטו:Pao de Acucar Hotel ממוקם במרכז ההיסטורי של פורטו. מיקום מעולה! חניה חינם. המלון מעוצב בסגנון ארט דקו. נהר הדורו נמצא במרחק כ- 10 דקות מהמלון.

היום השביעי:

סיור עם עומר מדריך בפורטו: עבר, הווה ועתיד

תחנת הרכבת סאו בנטו (שמקושטת 20,000 אריחי קיר נפלאים)

יחד עם עומר צפינו על העיר ממרומי המפלס העליון של גשר דום לואיש הראשון, והתרשמנו ממגדל קלריגוש.

פשטל דה בקליאו, שהוא מאכל פורטוגלי ידוע ועממי עשוי דג בקלה, גבינה פורטוגלית ומרכיבים טעימים נוספים.

התור לספריה המפורסמת

בערב, חגיגות לכבוד אנטוניו הקדוש, חוויה מדהימה! הסתובבנו עם פטישי אוויר מפלסטיק כמו המקומיים ודפקנו לאנשים זרים על הראש... כולם עשו את זה...הרחנו בזיליקום כמו המקומיים.

חצינו את הגשר לעבר וילה נובה דה גאיה

צפינו בהפרחת פנסים יפניים. השמיים היו מלאים בפנסים אלו. בשעה 00:00 היה מופע זיקוקים.

קניות בפורטו: מדרחוב הקניות סנטה קתרינה – Rua de Santa Catarina: זהו מדרחוב הקניות המפורסם והמרכזי של מרכז העיר. ברחוב זה ניתן למצוא בעיקר רשתות מוכרות כמו זארה, פול אנד בר, אייץ' אנד אם, בנטון וכדומה. במרכזו של הרחוב יש קניון נחמד שנקרא ViaCatarina.

במרכז העיר יש חנויות מקומיות וייחודיות, ברחובות:

Rua de Cedofeita, Rua das Carmelitas, Rua dos Clérigos, Rua das Flores

היום השביעי: חזרה לליסבון ובדרך חזרה עצירות במקומות הבאים:

אביירומסביב לאביירו יש שפע של לגונות וביצות מלח, ובתוך העיירה עצמה ניתן לשוט בתעלות המלאכותיות, שעוברות בין בתי העיירה.

מוליסיירוס (Moliceiros) –כלי השייט בתעלות של אביירו

נזארההליכה לאורך הטיילת ובדוכנים הססגוניים

אובידוש: שיטוט בסמטאות היפות של העיירה אובידוש, שמבוצרת בחומות מימי הביניים. השער הראשי מוביל לתוך אובידוש ולקפלה היפהפייה מהמאה ה-18. הקפנו את חומות העיר טיילנו ברחוב הראשי של אובידוש, Rua Direita, יש שם מגוון חנויות, בתי קפה ומסעדות.

שתינו כוסית ליקר דובדבנים מקומי מתקתק בתוך כוסיות שוקולד, ג'ינג'ה

לקראת שקיעה SKY BAR בגג של מלון טיבולי

קניות בליסבון:

חנויות ברחובות –באזורים הבאים:

באישה-שיאדו (Baixa-Chiado) – באזור זה יש רשתות בינלאומיות מוכרות כמו: זארה, אייץ' אנד אם, פול אנד בר וכו'.

הרחובות הראשיים הם: Rua do Carmo , Rua Garrett , Rua Augusta (וכל מה שמסביב)

קניון קולומבו (Colombo) – הקניון המומלץ ביותר! יש כ-340 חנויות וגם הסניף היחיד של פריימארק נמצא שם. הקניון לא רחוק ממרכז העיר.