אנחנו זוג בני 60+ שאוהבים לטייל ברחבי העולם. באיטליה זה היה הביקור השביעי שלנו, שהתמקד הפעם בדרום המגף וסיציליה במשך 25 יום.

רכב (אוטומטי) שכרנו ישירות מאוויס בשדה FCO ולשם הוא הוחזר בסיום הטיול. היות והרכב היה די גדול נעזרנו בחיישנים בסמטאות הערים העתיקות.

את מקומות הלינה הזמנו בעיקר דרך booking.com. התקציב שלנו היה בסביבות 75 יורו ללילה כולל ארוחת בוקר (עפ”ר קוראסונים, עוגות, לחם ולעיתים גבינה ונקניק וקפה/תה)

בשעות הצהריים בין 13:00 ל 16:00 רוב החנויות, המסעדות והבנקים סגורים. למעט בערים הגדולות.

החנייה במרכזי הערים בצהריים פטורה מתשלום.

במסעדות מגישים בקבוק מים (ניתן לבקש מוגז או רגיל) +סלסלת לחם כשזה נכלל בתשלום החשבון.

היות והשירות נכלל בחשבון אין צורך להשאיר תשר.

WI-FI לא מצוי ברוב המסעדות ובתי הקפה בדרום, אך נכלל בלינות בהן שהינו.

בכבישי אגרה יש לשלם בנקודות תשלום שלא תמיד מאויישות(ניתן לבחור בשפה הרצויה)

לניווט נעזרנו בתוכנת גוגל מפס שדייקה להפליא.

מרומא ירדנו דרומה לArpino שם התאכסנו במלון משפחתי Hotel Il Cavalier D'Arpino  ולמחרת עצרנו במפלים בעיירה הסמוכה Isola del Liri היפה. משם המשכנו לארמון עם הגנים האנגליים Reggia di Caserta .הארמון שופץ ומרשים הגנים מוזנחים אבל המזרקות בסוף השביל שוות הצצה(יש הסעה בתשלום לגנים) ומשם הדרמנו עוד מעט לעיר Ercolano. בעיר יש אתר עתיקות מיוחד ושמור (קטן מפומפיי)Herculaneum.לנו 2 לילות בדירה מודרנית בבניין ישן עם חנייה, מומלץ!Villa Battista B&B. למחרת עשינו טיול כוכב לכביש Amalfi המפותל והמרשים עם נקודות תצפית; העיר Positano המקסימה והעיר Sorrento וחזרנו להרקולנו. למחרת נסענו בדרך כפרית לעיירה Ravello וביקרנו ב Villa Rufolo עם הגנים המרהיבים ובכנסייה Cappella di San Pantaleone. משם המשכנו דרך הכפרים Minori ו Maiori (חביב) והמשכנו לעיירת הקרמיקה Vietri sul Mare וסיימנו בעיר הנמל Salerno.משם הדרמנו לכיוון Paestum והתמקמנו ללינת לילה.ב Paestum יש 3 מקדשים יווניים-רומיים מהמאה ה-7, בתוך פארק מוקף גדר. מרשים. אם אצה לכם הדרך, ניתן להביט מעבר לגדר, לצלם ולהמשיך. המשכנו להדרים לעיר Cosenza שם יש מדרחוב עם פסלים מרהיבים בשם The Bilotti. מכאן המשכנו לאורך החוף המערבי דרך

(עיר נופש עם חוף יפהפה ומנזר על אי)Tropea ,(עם פיאצה ומבצר)Pizzo,Vibo Valentia

ומשם לReggio di Calabria. ביקרנו שם במוזיאון הארכיאולוגי המרשים עם 2 פסלי הברונזה מהתקופה היווניתBronzi di Riace.חוויה!עשינו גם טיול מחוץ לעיר לPentidattilo, עיירת רפאים עם נוף סלעים פראי מרהיב! לנו מעל העיר במלון צנוע עם נוף מדהים Il Giardino Di Ausonia B&B.למחרת עברנו לסיציליה עם מעבורת מVilla San Giovann הסמוכה(כ-20 דקות שייט) נכנסנו למרכז Messina בדיוק בזמן למופע השעון האסטרונומי ב12:00 בצהריים!מרשים וכך גם הכנסייה והמזרקה. משם המשכנו לעיירה התיירותית Taormina.לנו מעל העיר(יורדים לעיר במדריגות)בווילה עם אפשרות חנייה מקורה בתשלום נוסף: Villa Sara,המנוהלת עי אישה מבוגרת ונמרצת.הנוף ממרפסת החדר על המפרץ והר אתנה מרהיב! בטאורמינה יש אמפיתיאטרון יווני-רומי שהשתמר ושווה ביקור! למחרת ירדנו לקניון Gole dell Alcantara חוויה מומלצת(למתקשים בהליכה ולממהרים יש מעלית תמורת 8 יורו)ניתן לטבול במים בעונה ויש מסלול הליכה מעניין . מהר אתנה לא התרשמנו ולכן לא נמליץ.למחרת דרך Catania בדרך חד גונית ברובה נסענו ל Piazza Armerina, לראות את Villa del Casale, עם הפסיפס באגפים השונים, חובה! משם לעיר Enna ללינת לילה במלון דירות מודרני בתוך מבנה ישן בפיאצה המרכזית עם נוף יפהפה. שם המלון Una Casa al Belvedere White עם חנייה חינם ליד.למחרת עלינו לCefalu, עיירת דייג מתפתחת ומעניינת עם שרידי מבצר שמשקיפים על העיר.למחרת נסענו למסינה, לקחנו את המעבורת חזרה לייבשת והמשכנו לעיר Matera. העיר העתיקה עם ה Sassi di Matera הינו מראה מרהיב ביום ובלילה. גם כאן לנו בדירה מודרנית בבנין ישן Residence Le Vie del Centro אמנם ללא חנייה צמודה אבל ניתן למצוא ברחוב.למחרת הלכנו בתוך ה-Sassi. מרשים! מכאן המשכנו דרך Martina Franca האלגנטית ונכנסנו לאיזור הטרולים. המכנו לעיירה התיירותית Alberobello ו- Locorotondo. ניתן ללון שם או להמשיך צפונה לאורך החוף המזרחי. למחרת ביקרנו ב Ostuni הלבנה והיפה והדרמנו לעיר Lecce הקתולית והמרשימה ושם גם גילינו את המוזיאון היהודי מתקופת ימי הביניים. חוויה חשובה! מכן הצפנו לעיר מונופולי עם נמל ומבצר מעניינים והעיירה המהממת לידה בשם Polignano a Mare! דילגנו על Bari והמשכנו לכיוון חצי האי Gargano.התמקמנו בעיר San Giovanni Rotondo בעיקר מטעמי תקציב.ביקרנו ב Mont Sant Angelo Sanctuary, מבצר עם גנים, מוזיאון ותצפיות.יפה!

כמו כן מומלץ לבקר בעיר Vieste ממנה יוצא כביש עם תצפיות על צוקים לבנים ומי טורקיז. מדהים! מגארגאנו הצפנו לחבל Abruzzo. איזור הררי עם עיירות וכפרים קטנים. אנחנו התמקמנו בעיירה Sulmona במשך 4 הימים האחרונים לטיול ולקחנו מסלולי טיול כוכב. לנו בווילה בשם B&B Marchese del Grillo. המקום שופץ ושוחזר ולאוהבי הענתיקות זהו גן עדן! ארוחת הבקר מוגשת על הגג(מדריגות!) עם נוף עוצר נשימה של העיר העתיקה סולמונה, מומלץ בחום!

תם ונשלם עד לטיול הבא!

מצורפות מספר תמונות מהטיול לטעימה:

1. Scavi di Ercolano צפונית לנפולי
  2. כביש אמאלפי

3. Golle Dell'Alcantara ליד Taormina בסיציליה

1. Sassi di Matera בעיר העתיקה של Matera- מדהים!
  2. Tropea- עיירת נופש עתיקה ליד חוף הים בדרך לרג'יו קלבריה
  1. Locorotondo עם בתי טרולי ליד אלברובלו7. Polignano a Mare ליד Monopoli -יפהפיה