אנחנו משפחה בת 4 נפשות הורים ושתי בנות (15 ו 11) עשינו טיול קיץ של שבועיים מבוקרשט עד לסופיה. למי שרוצה אפשר להעזר במסלול זה ולשנות אותו טיפה למסלול מעגלי מסופיה לסופיה.

25.06.2019

המראנו ב23:40 בטיסת בלו אייר. שימו לב, מי שלא שילם על מקומות ישיבה, חברת התעופה עלולה להושיב אתכם במקומות מרוחקים... הטיסה נמשכה כשתיים וחצי ועברה חלק.

הגענו בערב לדירה במרכז העיר בוקרטש ליד כיכר Piata Romana

יום 1 – 26.06.2019

יצאנו בבוקר להכיר את השכונה. הגענו לבית קפה קטן בשם m60 (בכתובת - strada mendeleev nr.2). המנות היו טעימות, ארוחות בוקר בסביבות 24 ליי. עם זאת, היה מאכזב שהזמנו 3 ארוחות בוקר וקיבלנו אותן בנפרד בהפרשים של 10 דקות.

המשכנו לאתנאום הרומני(ateneul roman) - בניין התזמורת הפילהרמונית הרומנית בשדרת ויקטוריה (calea victoriei). השדרה יפה מאוד עם חנויות יוקרה ובניינים יפים. ישבנו בפארק קטן בחזית האתנאום הרומני. הבניין היה סגור.

המשכנו לכיכר המהפכה (the revolution square), הכיכר לא מלהיבה במיוחד. במרכזה עומד פסל המהפכה הרומנית

בדרך עברנו ברחוב המטריות (Pasajul Victoria) היפה. הסמטה מחברת בין הרחובות Calea Victoriei & Strada Academiei

תוך כדי השוטטות, נכנסו לחנות אומנות מדהימה בכתובת str. ION campineanu Nr.24, מדובר בחנות אומנות, כלי ציור וכלי כתיבה גדולה ויפה.

הגענו לגני צ׳ישימיג׳ו (Gradina cismigiu), פארק גדול, ירוק ויפה, אבל אין שירותים מסודרים (רק שירותים כימיים ואין ברזי מים). שטנו בסירות פדלים באגם (ביום חם מומלץ לקחת סירת פדלים עם גגון ולא סירת משוטים.

עברנו בכיכר אוניברסיטת בוקרשט (Piata Universitatii), יש בכיכר בתי קפה ומסעדות רבים. נכנסנו לקפה טד (Ted's coffee) בסגנון של סטארבאקס, אבל יותר זול.

עברנו בכנסיית סטרברופולאוס (Biserica Stravropoleos), כנסייה יפה אך הייתה בשיפוצים. שווה ביקור.

המשכנו לרובע ליפסקני(strada lipscani), מדרחוב עם שפע של פאבים, בתי קפה, מסעדות וחנויות. רחובות קטנים וקסומים - הפנינה של היום. ברובע ישנה חנות ספרים עצומה ומרהיבה בעלת 5 קומות (קרטורסטי קרוסל - carturesti carusel). בחנות נמכרים ספרים, דברים מעניינים ומיוחדים ומזכרות.

נכנסנו למסעדה "בזאר" (BAZAAR) המנות טעימות וגדולות.

בערב נסענו במטרו לכיכר עצומה המלאה במזרקות צבעוניות ‪Unirii Square‬.

דברים שרצינו ולא הספקנו לבקר בבוקרשט: בניין הפרלמנט (הבניין של צאוצסקו) Palace of Parliament, פארק Herastrau Park, בית הכנסת Great Synagogue וקניונים MEGA MALL ו- AFI, ומוזיאון החושים Museum of Senses Bucharest.

המלצה כללית לבוקרשט – להסתכל מתחת לרגליים כי יש די הרבה מדרכות שבורות.

יום 2 - 27.6.19

היה יום חם מאוד (35 מעלות) והחלטנו לבלות אותו במים. ב 10:30 עלינו על שאטל חינם לכיוון טרמה בוקרשט (Therme Bucuresti). בהסעה היה חם וצפוף מאוד ולא היה מזגן - לא מומלץ בתקופות עמוסות וחמות. (מידע על שאטלים לטרמה http://therme.ro/ro/contact/cum-ajungi/). בערב חזרנו כבר עם מונית (כ 60 שקל). את המונית אפשר להזמין במקום דרך מסך ייעודי.

הגענו לטרמה בוקרשט- מתחם ענק בעל שלושה מתחמים:

1. מתחם הדקל (the palm) -לא מיועד לילדים, הכניסה מגיל 16 ומעלה. המתחם מוקדש להירגעות ומדיטציה. במתחם בין 500 עצי דקל, בריכות מחוממות, בריכות מינרליות וגן טרופי.

2. מתחם גן העדן (Elysium) - הכניסה מגיל 16 ומעלה. ספא שכולו סאונות טרמיות ועיסויים מפנקים.

3. מתחם הגלקסי(galaxy) - מיועד למשפחות עם ילדים בכל הגילאים.

קנינו כרטיסים לאזור הגלקסי. שילמו 248 ליי למשפחה (2+2) לכל היום. מומלץ להשאר גם לשעות הערב כי המתחם מואר ויפיפה. ישנה אפשרות לקנות כרטיסים גם ל 3/4.5 שעות. בקופה כל אדם מקבל צמיד מיוחד שבעזרתו הוא משלם על רכישות שונות בטרמה. בנוסף צמיד זה פותח וסוגר את הלוקר של אותו אדם וחוסך את הצורך להסתובב עם מפתח (כל מבוגר מקבל לוקר). יש הגבלה כלשהי על רכישות בצמיד – צריך לבדוק בקופה.

מתחם הגלקסי כולל בריכת גלים מחוממת (הגדולה ביותר ברומניה), 16 מגלשות מים איכותיות ומהנות בשלל רמות קושי, עם ובלי אבובים, בריכת ה"דלת המסתובבת" הדלת המסותבבת מחברת בין בריכה חיצונית המחוממת המשקיפה על אגם אקולוגי יפיפה לבריכה פנימית. בנוסף יש מיטות הידרו לעיסוי מפנק בתשלום של כמה לב. אם שוכחים להביא דברים נחוצים לבריכה, ניתן לקנות במקום נעלים, מגבות ,בגדי ים ומשקפות, אך המבחר מצומצם ביותר.

במקום יש 2 מזנונים. הקטן עם מעט קינוחים ובינהם קראפ צרפתי והוט דוג, ובגדול יש מבחר
אוכל מגוון, במחיר סביר. האוכל יחסית טעים. מומלץ לשאול את הצוות האם המנה חריפה!
 הקוקטיילים והפרפוצ'ינו בברים בברכות טעימים מאוד. הבריכה "מגודרת" במיטות ג׳קוזי הנמצאות בתוך המים. הבריכה כולה בנוייה כמו ג׳קוזי ענק ובתוכה נמצא בר על המים. המתחם כולל אזור טרופי ענק עם המון עצי דקל ומיטות שכיבה ומנוחה, חדר מלח (בתוכו משחקי וידאו בתשלום), 3 סאונות שונות ומדליקות- כל סאונה מועשרת בריח שונה של צמחים - מוסיף מאוד לאווירה של ספא.

בנוסף, המקום מכיל אגם אקולוגי וסביבו פארק עם הרבה סוגי צמחים, אזור עם מזרקות לילדים, אזור עם מיטות שיזוף וחול. המקום מושקע, נקי מסודר ומומלץ לקנות כרטיס ליום שלם לכל המשפחה על מנת למצות את האזור כולו.יש שפע מהכל: מיטות,חדרי הלבשה,מקומות ישיבה, ג'קוזי ושולחנות בתוך בריכה ולא חסר כלום. שימו לב, הצילום בתוך הבריכות אסור! טרמה זה המקום הכי מומלץ בבוקרשט בכל מזג אוויר.

יום 3 - 28.6.19

סיימנו עם בוקרשט, למרות שפספסנו כמה מקומות שרצינו לבקר בהם. הזמנו מראש רכב מחברת NAYCAR מדובר בחברה קטנה שפועלת בבולגריה ויש לה כמה סניפים. מחירים נוחים ויחס טוב של הבעלים Nayden. הבעלים בעצמו הביא לנו את הרכב מסופיה לבוקרשט והתחלנו במסע שלנו לסופיה.התחלנו בנסיעה מבוקרשט למעבר גבול עם בולגריה ולאחר החתמת דרכונים הגענו לרוסה (Ruse), הנסיעה ארכה כשעה וחצי.

התמקמנו בדירה המרכז העיר רוסה (habitat holiday apartment).הדירה ממוקמת ממש בסמוך לכניסה למדרחוב. הדירה מעוצבת ומודרנית וכוללת מטבח מאובזר, סלון ושולחן אוכל, חדר רחצה מודרני, חדר שינה ומרפסת יפה. היה רק מזגן אחד בסלון, אבל זה הספיק לקרר את הדירה. לאחר שהתמקמנו וקנינו סימים (Sim) לטלפון ברשת A1 (עשרים שקל לסים 5G ושיחות מקומיות), נסענו למערה אורלובה צ׳וקה (orlova chuka), המערה היא מערה טבעית שנוצרה על ידי מים. מערה יפיפייה, הכניסה היא עם מדריך שמסביר נהדר ובצורה מצחיקה, הסיור המעגלי לוקח כחצי שעה עד ארבעים וחמש דקות. הטמפרטורה במערה קבועה לאורך כל ימות השנה והיא 14 מעלותמומלץ להתלבש בהתאם. המערה שווה ביקור. בנוסף, ישנו אזור צילומים מדהים ביציאה מהמערה. שימו לב יש מדרגות בדרך למערה. לא יותר מדי, אבל צריך לטפס אותן חזרה.

חזרנו לדירה ומשם יצאנו לסיור בעיר. סיירנו במדרחוב של רוסה - מדרחוב ענק עם המון חנויות, אך חלק ניכר ממנו היה בשיפוצים.

המשכנו לטייל לאורך נהר הדנובה וישבנו במסעדת טרסה (TERASSA) הנמצאת בקומה השנייה ומשקיפה עליו - הנוף יפייפה. המסעדה היא מסעדת גורמה ויקרה יחסית לבולגריה, אך עדיין במחירים סבירים בהשוואה לישראל. המסעדה הייתה טעימה מאוד ושווה ביקור.

לאחר המסעדה ביקרנו בפארק ה"צעירים" (youth park - младежки парк), פארק עצום שמשתרע על קילומטרים רבים. הפארק בנוי כך שבמרכזו שדרה רחבה במיוחד ובצידיה יער עם עצים, שמספקים צל רב. מפאת גודלו העצום של הפארק לא הספקנו לעבור אפילו חצי ממנו. העיר רוסה בהחלט שווה ביקור של יום - יומיים.

מקומות השווים ביקור וצילום ברוסה: The Dohodno Zdanieבניין מהמאה ה-19 שמואר יפה מאוד בלילה ונמצא בכיכר המרכזית שנמצאת על המדרחוב Freedom Square. רצינו ולא הספקנו לבקר במוזיאון Eco Museum & Aquarium.

יום 4 – 29.6.19

יצאנו מרוסה לכיוון המלון בווליקו טרנובו הנסיעה ארכה כשעה וחצי.

ממרכז העיר וליקו טרנובו נסענו למפלי קרושונסקי (krushunskiye waterfulls). (המלצה: לבדוק מראש באיזה מסלול הוויז או הגוגל מובילים אתכם. לפעמים הם בוחרים במסלול הקצר אך בכביש לא סלול עם המון בורות (נסענו בכביש 3011 (suhindol) - בהתחלה הוויז הראה נסיעה של שעה וחצי שבפועל לקחה יותר משעתיים בכביש שבלתי אפשרי היה לנסוע עליו)).

יש חנייה מסודרת בכניסה למסלול. הלכנו על השביל האדום, המסלול הקל ביותר למשפחות, לקח לנו בין רבע שעה לעשרים דקות. המסלול נקי עם המון פחים וספסלים, היינו בסוף יוני והכל היה ירוק ויפה. הנוף באמצע המסלול מרהיב ושווה. המסלול הוא מעגלי. בנוסף ישנו המסלול הכחול, מסלול קשה יותר שדורש טיפוס ועלייה במדרגות. כשמסיימים את המסלול יש בחוץ דוכני אוכל ומזכרות נחמדים. אכלנו באחד הדוכנים על האש והיה טעים מאוד (שימו לב שבחלק מסוגי הבשר יש גם גבינה).

לאחר מנוחה קצרה נסענו למערת (Devetashka cave). במערה חיים עטלפים אך לא ניתן לראותם בשעות היום. מומלץ לבקר במידה ואתם בסביבה ופחות כביקור עצמאי מכוון שהביקור במערה אורך דקות בודדות. המערה היא ענקית פתוחה וגבוה ומקום יפה לצילום.

חזרנו לווליקו טרנובו. בסביבת עשר ראינו מופע של אורות וצלילים במבצר טסרביץ (tsarevits fortress). ראינו את המופע מהמרפסת בחדר שלנו בבית המלון, היה נחמד אך המופע קצר יחסית. מומלץ לראות את המופע מהמרפסת של הכנסיה (הכנסיה שצמודה לבית המלון the hill). יש לציין שאפשר לראות את המופע בתשלום (גבוה) וכנראה שמקבלים תוספת סאונד איכותית לחוויה. פרטים באתר: https://soundandlight.bg/en/

יום 5 – 30.6.19

וליקו טרנובו (veliko ternovo) היא עיר קטנה יחסית, ציורית, העיר יושבת על הר ובשל כך קשה לנסוע ולחנות - הכבישים בשיפוע.

לקראת שעה 10 יצאנו מהמלון (The Hill) והלכנו 5 דקות לכיוון מבצר טצרביץ׳ (tsarevits fortress), המבצר נשמר בצורה טובה יחסית ובהחלט שווה לבקר בו כמה שעות. היינו בו כשעתיים והספקנו רק חלק קטן ממנו. בשטח המבצר היו הופעות, מוזיקה, דוכני מזכרות ואוכל.

על הגבעות שבתוך המבצר ישנה כנסייה משוחזרת. מהמרפסת שסביב הכנסייה נשקף נוף יפייפה של כל העיר וליקו טרנובו. מכל חומות המבצר רואים את העיר, הנחל והטבע המרהיב שסובב בה ומחוצה לה. בתוך המבצר ישנם המון מקומות צילום שווים.היה יום חם מאוד ולכן הפסקנו את הטיול במבצר לפני שבאנו על סיפוקנו.

נסענו למפלי קאיה בונר (kaya bunar). המסלול מאתגר ולא מומלץ עם ילדים קטנים או לכאלה שלא בכושר... הטיפוס על המדרגות והאבנים קשה וביולי לא היה שווה את המאמץ אז הסתובבנו כעבור 45 דקות וחזרנו באמצע המסלול. למי שרוצה יש אפשרות לראות את המפל בתחילת המסלול בלי צורך בטיפוס. בדיעבד היינו צריכים לנסוע למפל אמן (Emen waterfall), הקל יותר למשפחות.

חזרנו מאוכזבים ועייפים והחלטנו לבקר במיני בולגריה (Mini Bulgaria) שנמצאת ליד מבצר טצרביץ', מקום יפה ונחמד לזהות מבנים מוכרים מרחבי בולגריה. למרות שהיה יום חם והמקום לא מוצל, הוא שווה ביקור.

יום 6: 1.7.19

נסענו מווליקו טרנובו לפלובדיב כשעתיים וחצי. לפי המלצות ובירורים באינטרנט לפני הטיול הבנו כי פלובדיב היא עיר משעממת ושאין בה הרבה מה לעשות, ושכדאי רק לעשות בה עצירה בדרך לעיר הבאה ולכן הזמנו בה רק לילה אחד.
בפועל, פלובדיב היא עיר הומה אדם, כ- 650,000 תושבים והעיר השנייה בגודלה בבולגריה לאחר הבירה סופיה. העיר היפה ביותר שראינו עד כה. מחייבת ביקור מעמיק, הרבה יותר מלילה אחד.
 התמקמנו בדירה נחמדה במרכז העיר. היה יום חם אש והחלטנו שמוקדם מדי לצאת לטיול בעיר. סטינו מהתכנון המקורי שלנו והחלטנו לנסוע לקניון פלובדיב (Mall Plovdiv). הקניון נמצא במרכז העיר, כ- 10 דקות נסיעה מהעיר העתיקה. לא פיתחנו יותר מדי ציפיות בשל העובדה שרק ניסינו לברוח מהחום אך התגלה בפנינו קניון גדול ויפיפה עם המון חנויות - הרבה מעבר למה שציפינו. שוטטנו קצת ברחבי הקניון, קנינו כמה דברים (המחירים זולים בהרבה מישראל) ולבסוף אכלנו בקומה העליונה. בערך בשעה שבע כשהטמפרטורה ירדה, החלטנו לחזור למרכז העיר ולטייל בה. יצאנו מהדירה אל עבר העיר העתיקה ולמרבה הפלא התגלתה עיק עתיקה מרהיבה עם מדרחוב ענק וארוך במיוחד, עם סמטאות צדדיות שלכל אורכו שלל חנויות שונות ובתי קפה (החנויות נסגרות בשעה 7-8). עם עומדים עם הפנים למרכז העיר, אז בצד ימין של העיר העתיקה יש תצפית יפה על העיר.

בעיר העתיקה נמצא אמפי תאטרון רומי עתיק (Plovdiv Roman Theatre) – שווה צילום.

בהמשך מגיעים למסגד (Djumaya Mosque)ומולו אצטידיון רומי עתיק(‪Ancient Stadium of Philippopolis‬), אתר מרשים שרק חלקו נחשף, שווה ביקור - שהות מומלצת דקות בודדות.

המשכנו לטייל והגענו לנקודה הבאה במסלול שלנו - גן צאר סימון(‪Park Tsar Simeon‬), פארק ירוק ונחמד עם מסלולי הליכה ועצים רבים. בפארק ישנה מזרקה צבעונית ומזמרת שפועלת בערבים מסויימים בסביבות השעה 21:30 – נהננו לשבת ולהתענג על המופע.

יום 7: 2.7.19

רצינו לאכול ארוחת בוקר ומתברר שזאת משימה לא פשוטה בכלל וחבל שלא קנינו מצרכים ביום לפני. הגענו למדרחוב ולא מצאנו מקום שמגיש ארוחת בוקר… כולם מגישים קפה ומיץ. לאחר שמצאנו מקום שמוכר לחמניות מקומיות ושרפנו שעה של חיפושים, עזבנו את פלובדין לכייון בנסקו. הדרך ארוכה, מפותלת מאוד ובהרים - נסיעה מייגעת. שמענו המון דעות טובות והמלצות על בנסקו ולכן הזמנו מלון לשלושה לילות. המלון (Saint George Palace) מלון גדול ומעוצב, עם בריכה, ג׳קוזי, סאונה, ארוחת בוקר וחדרים נחמדים אבל בלי מזגן - בסה"כ מלון מומלץ. המלון נמצא בסוף רחוב פירין לכיוון ההרים, בשורה האחרונה של המלונות.החלטנו לצאת ולטייל בעיר בנסקו ובניגוד לכל הציפיות פגשנו עיר שוממת וריקה מאנשים. מרבית החנויות ברחובות המרכזיים היו סגורות ולא פעילות. אפילו הרחוב הראשי, פירין (Pirin street), המוביל לעיר העתיקה היה ריק ולא מלהיב במיוחד. תוך שעה אחת ניתן להקיף ולמצות את כל העיר העתיקה של בנסקו.

אולי בחורף, בעונת הסקי, העיר מבוקשת יותר.

על פי התכנון הטיול בעיר היה אמור לקחת את כל היום, מה שלא קרה בפועל. החלטנו לנסות ולנצל את היום ולנסוע ל"קניון בנסקו", חיפשנו בגוגל וראינו שהוא פעיל עם תגובות נחמדות. הגענו תוך כמה דקות נסיעה לקניון והוא היה סגור ונטוש, עם אורות כבויים - אכזבה. מזל שיש בריכה שווה במלון שהצילה את היום.

יום 8: 3.7.19

הגענו בנסיעה של כמה דקות מהמלון שלנו לנקודות התחלה של הרכבל (Bansko Gondola Ski Lift). יש חנייה צמודה. שעות הפעילות של הרכבל הן מ-8:30 בבוקר ועד ל- 16:30 אחר הצהריים.

קנינו כרטיסים ויצא 85 לב למשפחה של 4 נפשות (כ 170 שקל- יקר). עלינו לרכבל, בקיץ חם וחנוק בתוכו, הנסיעה כחצי שעה. ישנה תחנת אמצע, כנראה לעונת הסקי. אנחנו ירדנו בתחנה העליונה של בנדרישקה (Banderishka meadow). קראנו ביקורות שהמקום מדהים ומחייב ביקור. בקיץ יש שם כמה מגלשות, 2 מגלשות מתנפחות לילדים קטנים, 2 מגלשות "אקסטרים" 2 לב לאדם לכל סיבוב ומגלשת מים הארוכה ביותר באירופה כ-350 מטר. העלייה למגלשת מים מייגעת. המחיר לאדם הוא 12 לב. ישנה גם אפשרות להשכיר סגווי וישנה גם מסעדה - לא אכלנו בה. המחירים יקרים ביחס לבולגריה ובעונת הקיץ אין יותר מדי מה לעשות - אכזבה בסך הכל. (אולי אם היינו עולים ברכב ולא ברכבל היקר, התחושה הייתה טובה יותר).

המשכנו ל דוברינישה (Dobrinishe), עיירה קטנה במרחק נסיעה של דקות אחדות מבנסקו וגם היא די ריקה.

נכנסו לבריכה מינרלית (Alpha Spa and Pool Dobrinishe). בריכה שווה עם בר במים וגקוזי. המחיר זול- 10 לב לאדם. במידה ואתם בסביבה שווה ביקור.

יצאנו מהבריכה במטרה לטייל קצת בסביבה אבל גילינו שאין ממש איפה לטייל. בדומה לבנסקו החנויות עזובות וסגורות. נכנסנו למסעדה (МЕХАНА лоби бар / MEHANA LOBY BAR). המסעדה נהדרת וזולה. הזמנו 4 מנות עיקריות, 2 סלטים, 4 שתייה קרה, 2 שתייה חמה, קינוח ושילמנו בסך הכל 60 לב. המסעדה מומלצת בחום.

יום 9: 4.7.19

מבית המלון שלנו נסענו עד לחנייה של מסלול ויחרן (Vihren). משם המשכנו ברגל, במסלול של כשעה עלייה עד לנקודת ביניים, בקתת ויחרן (Vihren calet). בתחילת המסלול עלייה חדה אך מסודרת של כרבע שעה ולאחר מכן עליה מתונה של 45 דקות. המסלול מאתגר מעט, ובחלקו ישנן אבנים חלקות. המסלול מתאים למשפחות. לאורך כל המסלול ניתן לראות נופים הררים מרשימים ביותר והמון פרפרים מזנים שונים.

*יש מכוניות שהמשיכו בתמרור אין כניסה (בחנייה) עד לבקתת ויחרן, ומשם טיפסו ברגל לאגם "אוקוטו" (Okoto)* . לנו, כמאותגרי הליכה, לא היה כוח לעלות עוד חצי שעה לאגם ולכן החלטנו לחזור.

נסענו כ-45 דקות לפארק "הדובים המרקדים" (The dancing bears), מקום מרשים ביותר ושווה ביקור. מדובר בשמורה ענקית לדובים שעברו התעללות. קיבלנו הדרכה מעניינת באנגלית וסיור בשמורה. עלה 18 לב למשפחה.

בדרך חזרה עצרנו לאכול בעיירה "בנייה" במסעדה מצויינת איזגרבה (Izgreva). המסעדה נמצאת במתחם עם מלון ובריכה. שילמנו על ארוחה מלאה 60 לב, מנות טעימות מאוד.

יום 10: 5.7.19

החלטנו לצמצם מרחק למסלול שבעת האגמים ולכן שכרנו חדר ללילה אחד בספרבה בניה (Sapareva Banya). מומלץ לבקר בדרך במנזר רילה(Rila Monastery). יצאנו בבוקר מבנסקו וכעבור פחות משעתיים נסיעה (שכחנו לבקר במנזר רילה) הגענו למפל גוריצה(Waterfall Goritsa). הדרך למפל בתוך היישוב עוברת בכביש אפר וכדאי לשאול את התושבים מאיזה רחוב עדיף לעלות לחניה. בעקרון אין בעיה להגיע עם רכב פרטי. מדובר במסלול בתוך יער ירוק, המסלול קצר כ- רבע שעה הליכה לכל כיוון. המסלול כולל כ- 100 מדרגות. המפל עצמו יפה מאוד ושווה צילום. האווירה ביער נעימה מאוד ורוב המסלול מוצל.

נסענו עוד כמה דקות ליישוב ספרבה בנייה והתמקמנו בחדר. היינו רעבים ובעקבות המלצה נסענו לאכול ב מסעדת Bokhemi , המסעדה נמצאת ליד הגייזר (Geyser) ונשקף ממנה נוף יפה על העיירה. לא כל המנות היו לטעמנו אז אולי כדאי לבחור במסעדה ממול או בפיצרייה שנמצאת ברחוב הסמוך. נוף מהמסעדה:

הדובדבן שבקצפת של היום הוא בילוי במועדון ספא מינרלי (Aqua Club Kotvata). במקום יש 3 בריכות טרמיות גדולות (בטמפרטורות שונות) עבור מבוגרים, 3 בריכות קטנות יותר עבור ילדים, מספר ג'קוזי עם מים חמים מאוד, מיטות ג'קוזי בתוך הבריכה ובריכות קרות מאוד בשביל לצנן את הגוף לאחר ג'קוזי רותח. מערה לילדים עם חבלי טיפוס וסולמות ובריכת זרם מסתובב. המקום נסגר בשעה 20:00 ונשארנו שם עד הסוף. עלה כ 80 שקל למשפחה.

יום 11: 6.7.19

יצאנו יחסית מוקדם מספרבה בניה למקרה שהמסלול בשבעת האגמים יתארך ובכדי שנוכל להגיע לסופיה בשעה סבירה ולהחזיר את הרכב. תוך כחצי שעה הגענו לחניה של הרכבל למסלול שבעת האגמים (לחפש בגוגל מפס: lift to 7 rila lakes). מומלץ בחום לקום כמה שיותר מוקדם כדי לתפוס מקום חניה קרוב לרכבל ולהמנע מתור ארוך בעליה לרכבל. בנוסף, יש להכין מזומן בלבד אם רוצים לעלות לרכבל. עלה לנו כ- 160 שקל ל3 מבוגרים וילדה. הרכבל פתוח עם מוט בטיחות ששומר על היושבים. נסיעה ברכבל אורכת כחצי שעה – לא הכי נעים לאלה שסובלים מפחד גבהים.

קראנו שהמסלול שמקיף חמישה מתוך שבעת האגמים אורך כשעתיים אבל מדובר בבדיות או בויקינגים שהקיפו את המסלול. לקח לנו לסיים את המסלול כ5 שעות (24 קילומטר) כולל עצירות וצילומים ולא עלינו לשני האגמים הנותרים והמרוחקים יותר. קיבלנו ייעוץ מאנשים במסלול שכדאי להקיף אותו מימין לשמאל, כי הדרך הנגדית קשה יותר. הבעיה הייתה שכבר בתחילת המסלול ישנה עלייה תלולה מאוד ומעייפת למי שלא בכושר. סחבנו מלא מים על הגב, דבר שהקשה עלינו מאוד - עלייה זו היא הקטע המעייף ביותר במסלול, לאחר מכן ההליכה נוחה יותר. אחרי הטיפוס הראשוני רואים מלמעלה נופים עוצרי נשימה.

למי שרוצה לעשות מסלול קצר יותר מומלץ להתחיל את המסלול משמאל לימין ולחזור חזרה לאחר ביקור ב 1-3 אגמים ולא להשלים את כל המסלול. המסלול עצמו לא מסודר, אין שירותים או קיוסקים שמוכרים מים למעלה, למרות שמסתובבים שם אלפי אנשים. לגבי היופי של המסלול – מדובר במסלול בעל נופים מרהיבים. ראינו הרים מושלגים ביולי והאגמים מלאי מים והכל ירוק מסביב. אחד המסלולים היפים ביותר שיצא לנו לראות אי פעם.

חזרנו מותשים לרכב ונסענו לג'מבו (Jumbo) שבסופיה (פחות משעתיים נסיעה), החנות ענקית, בעלת 2 קומות, מחירים זולים מאוד ונמכרים בה מגוון רחב של מוצרים. התמקמנו בדירה ברחוב סולונסקה (Solunska) שנמצא בסמוך למדרחוב (Vitosha bulvard). ישבנו לאכול בSocial café bar והיה טעים מאוד, אך לא כל כך זול.

יום 12+13: 7-8.7.19

מותשים מההליכה של שבעת האגמים, התחלנו להכיר את עיר הבירה סופיה. מכיוון ששכרנו חדר ללא ארוחת בוקר, נאלצנו לחפש מצרכים לצורך הכנת ארוחה. זה נשמע מצחיק, אבל בניגוד לישראל אין הרבה מכולות שכונתיות. למי שרוצה סופר באזור, מומלץ לחפש בגוגל BILLA. לאחר שסיימנו את הסידורים, התחלנו את הטיול במדרחוב ויטושה (Vitosha bulvard). המדרחוב רחב, ארוך נקי ויפה. מדובר ברחוב עם מסעדות ובתי קפה ללא הפסקה, הרחוב מצדו האחד גובל בפארק עם נוף להר VITOSHA וצדו השני מוביל לעיר העתיקה. מקומות מומלצים לביקור:

בית הכנסת המרכזי (Central Sofia Synagogue), בית כנסת מאוד יפה ומושקע.

מול בית הכנסת נמצא גם שוק מקורה (Central Market Hall )

כנסיית אלכסנדר נבסקי (St. Alexander Nevski Cathedral). מקום חובה! יפה מאוד ושווה צילום.

Balkan Bites Food Tours - מדובר בסיור טעימות חינמי מעניין מאוד, מומלץ בחום. נקודת מפגש:
 Park Crystal - In front of the big head statue Stefan Stambolov AT 2 PM - EVERY DAY.

FREE SOFIA TOUR – סיור מומלץ, אורך כשעתיים . מתחיל ב Palace of Justice ושעות פעילותו:

April-October: 10 AM, 11 AM, 2PM & 6 PM

November-March: 11 AM, 2PM & 6 PM

פארק NDK (NATIONAL PALACE OF CULTURE) . נמצא בסוף VITOSHA BLVD מאוד יפה לבקר בערב, אפשר להגיע אליו ברגל מרחוב ויטושה. בפארק יש מזרקות יפות ובסוף השבוע ראינו מופע קסמים.

פסל סופיה הקדושה (Monument to the Deity All-Holy Sofia) לא ממש קשורה לשם העיר סופיה...

כנסיה Sveti Sedmochislenitsi Church ולידה חפירות מהתקופה הרומית.

מסגד פעיל יפה בסגנון עות'ומני Banya Bashi Mosque

אכלנו כמה פעמים ברשת מסעדות HAPPY GRILL. תפריטים עם תמונות. אוכל טעים ביותר. מחירים נמוכים ב 30-50 אחוז מהארץ. הבנות אהבו את האוכל.

מקומות שרצינו ולא הספקנו:

Flea Market

MALL OF SOFIA

Vitosha הר ויטושה עם נופים יפים ומסלולי הליכה שונים

Zelena gallery

סופיה בהחלט עושה חשק לעוד!