29.9.2016 - צק אין בבן גוריון

אנחנו טסים עם כרטיסי up. באתר up כתוב שהצ'ק אין לטיסות אלה מתבצע מטרמינל 1. קיבלנו סמס שהטיסה יוצאת מטרמינל 3. מהתקשרות לאלעל, נמסר לנו שאכן הצק אין מט.1 והטיסה מט.3. הגענו לט.1 ושם במודיעין נאמר לנו שגם הצק אין שלנו מט.3. אז לבירורים להתקשר לרשות שדה תעופה ולא לאלעל.

29.9.2016 - אוכל בשדה תעופה

ללקוחות ויזה כאל יש הטבה לפני טיסה - לבחירה ממספר מסעדות בשדה סנדוויץ + שתיה. (לקחנו סנדוויץ של ארומה). ללקוחות אמריקן אקספרס שרכשו בחיוב אחרון ב2000 שח, כניסה לטרקלין חינם. במטוס, כפי שהיה כתוב גם באתר up, חילקו סנדוויץ חלבי וכוסות שתיה. בעליה למטוס לא היתה בעיה להעלות אוכל ושתיה. לא נבדקו כמויות נוזלים. אז אפשר לקחת לבד מה שרוצים.

29.9.2016 - השכרת רכב

הזמנו בbudget רכב. המשרד נמצא מעבר לכביש מהיציאה משדה תעופה בפראג. רכב סקודה אוטומט עם נהג אחד, יציאה לחול, ביטוח מלא. כולל אישור נסיעה בכבישים מהירים, 387 יורו. אין על זה TAX FREE. הגענו למלון Guest house Prague airport. נסיעה של 15 דקות משדה תעופה. בסביבה כפרית מקום נעים ונקי. חדר קטן מאוד המכיל מיטה זוגית וארון. חדר רחצה פרטי אבל במסדרון. מדרגות תלולות. ללילה אחד נסתפק. 151 שח. לא לפינוקים. מרגיש כמו דירה מחולקת. 😁הכל חדש ונקי מאוד, בעלי הבית נעימים. הגענו מאוחר ולכן לא היו כבר חנויות פתוחות. במקום עצמו אין מה לקנות ויש מים מהברז בלבד. אז הכינו מראש מים ונשנושים לערב. ארוחת בוקר 4 יורו לאדם שבסוף גם לא חויבנו. אתם קובעים את שעת הארוחה ומודיעים לבעלים. הכינו ארוחה במיוחד בשבילנו. גבינות ונקניקים (חזיר כמובן), ירקות וביצה. הכל לכמות של סנדויץ אחד. כוס מיץ תפוזים, יוגורט, תה/קפה. מספק ביותר!

30.9.2016 - סים צכי

קנינו בטרמינל בנמל תעופה סים ב 200 קורונות. יש להתקשר למספר בחבילה ולהפעיל את הכרטיס. אבל טוב שלקחנו למספר השני את החבילה מהארץ. כך לא היינו צריכים לדאוג מתי יגמר והאם יפעל בכלל. חבילה צכית נגמרה לשיחות תוך 3 ימים (אבל השתמשנו גם מחוץ לצכיה). אינטרנט היה עדיין בישמוש לדברים קטנים. את הנסיעה בוייז וכו' השתמשנו בחבילה מהארץ ב 169 שח. 30.9.2016 - העיר פלזן הגענו ברכב מפראג. נסיעה של כשעה למלון Pargo. מלון נחמד מאוד ונקי. נמצא ברחוב מרכזי - פרז'סקה. זו מסעדה ומלון ביחד. אפשר לפרוק מזוודות ברחוב פרזסקה ולנסוע לחנות. הזמנו חניה עם המלון. מנהרות העיר פלזן - בילוי נחמד. נמצא ממש דקות הליכה מהמלון. באותו המקום יש גם מוזיאון הבירה. שני בילויים ביחד יוצאים 150 קורונות לבן אדם ( אודיו גייד ברוסית עוד 30 קורונות). כל סיור אורך כשעה. במנהרות קר, אבל לא 6 מעלות כמו שכתוב. סווטשרט חם מעל חולצה קצרה מספיק. מוזיאון הבירה נחמד, אבל אנחנו מתעייפים מהר ממוזיאונים, אז לשיקולכם. ארוחת צהרים בקניית כרטיסים למוזיאון ומנהרות, מקבלים תלושי מתנה לבירה במסעדה ממש ממול. אבל לא נהנינו שם בכלל. השירות על הפנים - אף אחד לא מתיחס, למאות שהמקום הגדול הזה היה די ריק.אכלנו מהר מאוד לפני הכניסה למנהרות מרק כדי לא להיות רעבים וזהו. השירות על הפנים ובירה לא היתה כזו טעימה לנו. אז את ארוחת הצהריים השלמה עשינו במקום אחר. במסעדה U Mansfelda בטברנה. עיצוב נחמד. אבל לא נפלנו מהאוכל. מנת ארנבת ומידליון בקר, 2 סלטים, 2 בירות ומים עלו ~750 קורונות +טיפ. לצערי היינו עייפים ולא הלכנו לטייל בעיר.

😔 1.10.2016 - ארוחת בוקר במלון Rango

ארוחה פשוטה ומשביעה מאוד. ביצים לפי בקשה, גבינות וירקות. הכל בצנוע ומספק. נקניקי חזיר כמובן. קורנפלקס ויוגורטים. מתוקים ופירות. בשבת אין אף אחד בקבלה, אז פשוט החזרנו את המפתח למלצרית במקום והלכנו. מתכננים טיול קצר בעיר ונמשיך בנסיעה. העיר נחמדה, מספיק יום אחד. עברנו ליד בית הכנסת - מבנה מרשים מאוד. סגור בשבת. נסענו לזלזנה רודה בפארק שומבה - ZELEZNA RUDA. בדרך עצרנו ביער, ראינו אנשים מלקטים פטריות. יש המון פטריות ביער ענק ויפה. חבל שלא יכולנו להצטרף לציד זה. הצק אין בפנסיון שלנו רק ב 16-17:30, והמארחת גם לא הקדישה לנו זמן במסעדה, אז נסענו למסעדה אחרת. אכלנו צהרים במסעדה חמודה מאוד Restaurance Pension U Zlomene lyze U www.uzlomenelyze.cz הם מאוד נחמדים, אמנם לא מדברים אנגלית או רוסית וגם אין תפריט בשפות אלה, אבל נחמדים והאוכל טעים מספיק. לאחר הארוחה החלטנו לנסוע לטייל ליד האגם צ'ורטוב. נסענו עם וויז, אבל הוא הביא אותנו כל פעם למקום שיש בו איסור מעבר עם הרכב. לאגם אפשר להגיע רק ברגל או אופניים וזה כמה קילומטרים מהרכב. אז לא הגענו אליו. הלכנו לטייל ברגל ביער בקרבת המקום. הפנסיון שלנו - bobesova bouda לא יכולה להמליץ עליו... הצק אין רק ב 16-17:30. המארחת עסוקה מאוד בניהול המסעדה. לא מדברת אנגלית. ניסינו לאכול פעמיים במסעדת הפנסיון ולא הצלחנו. ניסיון אחרון זה ארוחת הבוקר... ארוחת בוקר סטנדרטית כלולה.

החדר נקי, אבל לא מזמין בכלל. אין אינטרנט בחדר. קיבלנו חדר בקומה אחרונה. המון מדרגות ללא מעלית. מזל שארזנו דברים הכרחיים בטרולים ואת המזוודה הגדולה השארנו בבגאז. המים החמים נגמרו במקלחת. הסבון שלהם לא נשטף מהידים 😁. יש חניה במקום. ליד יש שוק של סינים לא חוקיים. בעיקר דברי גינה , סלסלאות ולבוש ספורט חיכויים כמובן, אבל לנו זה מספיק. עליונית חמה ספורט אלגנט ב 15 יורו ומעיל חם מאוד ב 20. כמובן לאחר מיקוח. לא כל כך נוח לקנות שם כי המוכרים בורחים כל הזמן מהמשטרה ולכן אין זמן למדוד ולבדוק את השכורה. אבל אולי נפלנו בדיוק על זמן לא טוב. בכל מקרה, הקניה היתה סופר שווה! בערב בילינו בקזינו ADMIRAL ממש לידנו ברגל. מאוד נחמד ומלא. בעיקר באנשים מבוגרים. מעשנים בקזינו, אז הביאו בגדים שלא חבל שיסריחו מסיגריות אחכ. יש שם אוכל מבחר גדול יחסית ושתיה חינם. משחקים רולטה 3 שולחנות, פוקר רוסי ומכונות. מדברים בעיקר גרמנית. אבל כמובן שהסתדרנו. מאוד נחמד.

2.10.2016 - Regensburg Germany

הגענו לרגנסבורג. שעה וחצי נסיעה מז'לזנה רודה. עיר יפיפיה. הכי יפה מבין מה שראינו עד כה. במרכז העיר קשה למצוא חניה, אבל לפחות ביום ראשון חניה חינם במקומות המותרים וכמובן פחות שומרים על כללי החניה בכלל. אכלנו במסעדה נהדרת - http://www.regensburger-weissbrauhaus.de/kontakt.html טיילנו על הגשר ובכלל לא משנה לאן תפנו הכל יפה. יש תמונה של דוד וגולייט על אחד הבניינים בענק. ביום ראשון החנויות סגורות וטוב שכך, זה לא מסיח את הדעת מפשוט להנות מהנוף. 😉 בערב הגענו לאחסניה שלנו - Gastehaus Bavaria ברגנסבורג. כ 10 דקות נסיעה מהמרכז. הכניסה לא מזמינה כל כך כי נמצאת בצד האחורי של הבניין, אבל בפנים הכל נהדר. צק אין אוטומטי עם מכונה באנגלית. עובד נהדר. המכונה מנפיקה כרטיסי מפתח ואתם בפנים. עד לדלת הכניסה (עד הצק אין) יש מדרגות של קומה וחצי. אין מעלית. החדר נקי ונעים מאוד. יש wifi למכשיר אחד. (הבעלים כנראה תעשה שינוי בנדון) הסתבכנו קצת עם קבלת הסיסמא האישית, אבל בהתקשרות טלפונית, בעלת המקום הנחמדה, פטרה לנו את הבעיה בצורה מהירה ונעימה. יש סבון אבל אין שמפו. מקלחת ושירותים. בצד השני של בניין האחסניה (הפונה לכביש יש קזינו של מכונות בלבד). אין ארוחת בוקר אבל הבעלים מפנים למקומות קרובים. אין שום דבר מסביב ברגל, אז אם אתם רוצים נשנושים או אוכל לחדר, דאגו לכך לפני או אולי תזמינו משלוח. אנחנו נסענו עייפים שוב לעיר ואכלנו במקדונלדס סתם כי בא לי סלט אחרי כל האוכל הכבד של הימים האחרונים.

😁 3.10.2016 - צסקי קרומלוב - סוף סוף יומיים באותו המקום.

נסענו מרגנסבורג לצסקי קרומלוב כמעט 3 שעות נסיעה. עברנו דרך העיר פסאו Passau. אם יש לכם זמן, אפשר לקפוץ לביקור. ראינו רק מהרכב שהעיר נחמדה. יש פידבקים על העיר והשייט בה. אבל עדיף בימות שנה חמים יותר. המשכנו הלאה לכיוון הצסקי קרומלוב. בדרך, הווייז לקח אותנו דרך אוסטריה. באיזשהו שלב, הוביל הווייז לדרך הנכנסת לתוך האגם. קיללנו והתעצבנו, וצחקנו 😁. אבל אז הבנו שיש כאן מעבורת שמגיעה פעם בשעה לפי הכתוב (בשעה עגולה)שעובדת עד סוף אוקטובר. באוקטובר מעבורת אחרונה בשעה 16. מזל שחיכינו, כי היא איחרה. עלינו עם הרכב למעבורת - 7.80 יורו לרכב. חוויה. 😊 הגענו לצסקי קרומלוב, עיר מהממת! וזה רק מלראות מהרכב בינתיים. עצרנו לאכול במסעדה בדרך לפנסיון. מסעדת Restaurace Jelenka. Latran 138, 381 01 Cesky Krumlov מסעדה נעימה ושירות טוב. מדברים אנגלית ורוסית ותפריט גם ב 3 שפות. יש ארוחה יומית ב 145 קורונות הכוללת מרק היום (כרוב טעים מאוד), ארוחה בשרית (חזיר) עם תוספת ירקות בגריל ותפוח אדמה. לקחתי את הארוחה ללא בשר. בנוסף הזמנו סלט אחד גדול ולימונדה עם גינגר (מאוד טעים!) סיור ערב עם המדריכה דאשה ברוסית. ממליצה מאוד מאוד!!! זהו סיור סיפורים ואגדות על רוחות רפאים של העיר. דאשה מתלבשת בבגדים עתיקים, ועם לפיד ביד אנחנו יוצאים לשמוע את סיפורי העיר. עם מבטא צ'כי מתוק, חוש הומור וסיפורים מפחידים שאפשר כמעט להאמין בקיום הרוחות בסביבה. 850 קורונות לסיור של כשעה. אפשר להצטרף לקבוצה אחרת ולהתחלק בתשלום. לנו יצא סיור פרטי אבל מאוד שווה. נהננו כל כך ולא רצינו שיגמר. בערב היה קר מאוד אבל ללא גשם. מזל שרכשנו מעילים חמים מהסינים בשומבה.

כדאי לדעת!

1. הארמון סגור לביקור פנים ביום ב.

2. צ'כים מתחילים את היום מוקדם ומסיימים מוקדם. כך שאם אתם מתכננים ארוחת ערב, דאגו לעשות זאת גג עד 7 בערב. אח"כ רוב המקומות יהיו סגורים או יציאו שתיה בלבד.

3. המון סינים במקום שמאוד רועשים במסעדות וחלק מהמסעדות תפוסות לגמרי. ממה שהבנו, לסינים יש דילים חמים לאירופה...

4. כנראה ברוב המסעדות יש את משקאות הלימונדה שלהם. שווה לקחת במקום מים.

5. מים מינרליים במסעדות יכולים להיות יקרים יותר מהבירה. 😉

ארוחת ערב - הצלחנו למצוא מסעדה עם אוכל ב 21:20 אבל ביקשו לסיים עד 22:00. Restaurant Bohemia - Kajovka 64. היה טעים ומשביע והמחיר גם טוב. פנה ירקות שמנת וגבינה ב 130 קורונות מנה ענקית וטעימה. הפעם ביקשנו מים מהברז. 😉 שירות טוב ומדברים טוב אנגלית ורוסית וגם התפריט בשפות אלה. למחר מתוכנן גשם וקר, נראה איך נסתובב.

4.10.2016 - ארוחת בוקר

באחסניה 4 יורו לאדם. לא שווה בכלל! דלילה ביותר. הכי פחות ממה שקיבלנו עד כה. כמובן שנקניקי סלמי לא כשרים ו2 משולשים של גבינה בלבד. רולדת עוגה, לחם . חמאה, דבש וריבה. מים עם סירופ, קפה ותה. יש מטבח מאובזר ואפשר להכין אוכל לבד אם רוצים. יורד גשם היום וקר - 11 מעלות במקסימום. אז הגשם לא הפריע מאוד. הסתובבנו עם מטריה ומעיל חם. ראינו מסעדות מעניינות. באחת מהן לא היה מקום ללא הזמנה. נכנסנו למסעדה עם סיפור הוסליסק. היה לא משהו. מרק שום בלחם חסר טעם, תפריט סטנדרטי של תפוחי אדמה ובשרים לרוב חזיר. שתינו בירה מקומית מעושנת - ארגנברג. והלכנו לחפש אוכל אחר. יש מסעדה צמחונית Libon. בדקנו את הבפנים, בתפריט יש חומוס ופיתות. 😊 ויש ורנדה עם נוף לאגם. אבל משום מה נכנסנו לאכול במסעדה ליד אצל מרי. כאן לדעתי נמצא האוכל הצכי האמיתי - כמו שאכלו פעם. כולל הפולקלור של צלחות עם שברים. 😁 יש מנות צמחוניות רבות ובחרתי במנת מיקס ב 175 קורונות. זה כלל כוסמת, חיטה, עדשים, פשטידה עם תירס, דראניקי ויוגורט לרוטב. הגוף הרגיש כמו אוטו שסוף סוף קיבל דלק מתאים. ויש כאן גם את הבירה המעושנת. חייבת להגיד שהיא לא משהו מיוחד, אבל אם אתם חייבים לנסות את היצור המקומי המיוחד, תנסו, מה אכפת לכם. 😉 כל מסעדה עובדת עם בירות אחרות, אז אין מבחר במסעדות. ישבנו בקור הזה והגשם בחוץ עם חימום ושמיכות. עם נוף לאגם. מקסים. יש גם קומה עליונה עם מרפסת סגורה צרה מאוד. קחו קלפים או כל משחק, שבו לאחר האוכל להמשך בילוי נעים במקום. לא רציתי ללכת מהשלווה הזו. תפריט בכמה שפות עם סיפור על החיים של פעם.

5.10.2016 - ארוחת בוקר

היום עוזבים את קרומלוב לפראג. כ 3 שעות נסיעה באוטו. לצערי הבית קפה ליד שתכננו לאכול בו את ארוחת הבוקר סגור עקב חופשה, ולכן החלטנו לאכול ארוחת בוקר בצסקי בודיוביצה. ובהזדמנות זו לבקר בעיירה. מסעדה Café au Chat Noir בצסקי בודויויצה. נמצאת בכיכר מרכזית של הכפר. חניה עולה 40 קורונות לשעה. בית קפה נעים מאוד, אבל לא מדברים אנגלית או רוסית. השתמשנו באפליקציית גוגל טרנסלייט שהורדנו כדי לתרגם את התפריט. שהיה מעניין ודי מגוון. Belgicka cokolada choc-o-lait. 55 קורונות שוקו טעים ביותר. מקבלים כוס חלב וקוביית שוקולד על מקל לבחירה (בחרתי מר). Zapecena francouzka bageta 55 .קורונות מקבלים בגט קטן מאוד (הזמנו עם סלמון losos) חם וטעים.

5.10.2016 - פראג

הגענו למלון Prague Siesta apartments. דירה מהממת עם 2 חדרי שינה ומאובזרת לגמרי כולל כמה מצרכים. קומה 2 ללא מעלית. בקבלה מייקל מדבר אנגלית מצויין ומאוד נעים. עזר לנו אפילו להעלות את הדברים. טיפ - אם אתם מתכננים ללון בצ'כיה בפנסיונים ואחסניות, קחו איתכם נעלי בית קלילות (אם יש, את החד פעמיות של מלונות). כי הרצפה קרה בחדרים ובשירותים ואין שטיחים מקיר לקיר. נסענו להחזיר את האוטו ליד תחנת רכבת מרכזית. מוזר, אבל בינתיים, מי ששאלנו לדבי tax free, לא יודע במה מדובר בכלל וכמובן שאין להם טפסים למילוי. ה tax free הוא רק על דברים שיוצאים מחוץ לצכיה. ז"א, בגדים, נעלים וכו. תחנת ההחזרה של budget ו - shlomo sixt נמצאת כעשר דקות הליכה מהמרכז. לאחר ההחזרה של הרכב הלכנו לטייל לכיוון המלון שלנו ברגל. עברנו ברחוב ירוסלימסקה ונכנסנו לבית כנסת יפה בית כנסת ירושלמי. מוזר, אבל בפנים ניגן אורגן והמקום די מזכיר כנסיה. בקומה עליונה יש תערוכה על קהילות יהודיות בצכיה. כניסה ב 80 קורונות לבן אדם. יש שם פרסומות וכרטיסים לבית כנסת חדש ישן ומסעדה יהודית. שניהם נמצאים ברובע יהודי ולא שם. בדרך רצינו לאכול משהו שונה - סושי. ברחוב na prikope יש מודעה על סושי אכול כפי יכולתך. בינתיים מצאנו סושי אחר עם דירוג 4.3 בתוך הקניון בקוהמ שניה - Umami Sushi. לא זול, אבל די טעים. רול מומלץ לאוהבי טוביקו - califirnia selekce 280 קורונות. בקניון נכנסנו לחנות Next בקומה שניה לקנות בגדי ילדים. טוב, זה שיא העונה והמחירים לא זולים. אבל כאן קיבלנו tax free בקניה מעל 2000 קורונות. בקניון מאוד חם וזה מעייף כאשר סוחבים דברים ומעילים... שתינו מיצים טבעיים בקומה תחתונה משמאל למדרגות נעות Ugova salaterie. בדרך הביתה נכנסנו רק לראות את קזינו בנק וכמובן שנשארנו כבר עד הלילה. 😁 פרטים על בתי קזינו מפורטים באתר http://prague2go.co.il/. רולטה-מינימום 25 קורונות. מוניות - נהג מונית ברחוב ביקש על נסיעה מהקזינו למלון (כ 10 דק הליכה) 15 יורו או 300 קורונות. לא היה לו עודף מכסף גדול (אלפים). אז קחו כסף קטן. בכל אופן, במלון הסבירו לי, שבמוניות ברחוב משלמים 10 יורו רק על פתיחת הדלת. ושזול יותר לנסוע עם אפליקציית uber - כחצי 140 קורונו. שימו לב שבערב התעריף גבוה יותר וכל נהג שמוזמן דרך האפליקציה מציין בכמה התעריף שלו גבוה יותר. אם תרשמו לאפליקציה דרך לינק זה, תקבלו 30 ש"ח מתנה לנסיעה 😉 https://www.uber.com/invite/cvrtt הודרך של הנסיעה לא היתה כמו ברגל ולכן בהתחלה נבהלנו שעובדים עלינו. נהג עשה סיבוב ענק. אבל כנראה שאין דרך אחרת כי גם נהג אחר עשה את אותה הדרך.

6.10.2016 - יום שני בפראג.

יורד גשם. היום בתוכנית לבקר ברובע יהודי וזלטה אוליצקה. ארוחת בוקר - במלון המליצו לנו על בית קפה נהדר!!! Cathedral - Tynska 11. שזה בדיוק ביציאה מהמלון. עיצוב מדהים! אוכל מגוון וטעים. זה בית קפה ומסעדה. יש תפריטים בכמה שפות. מדברים אנגלית ורוסית מבינים. ארוחת בוקר של שני סנדביצים עם סלמון, לביבות גבינה מתוקות, תה, שתי לימונדות מוגזות. על קופסת טייק אוויי לקחו 10 קורונות. 724 קורונות לא כולל טיפ. הלכנו לטייל לרובע היהודי - כניסה לכל בית כנסת כרוכה בתשלום. יש כמה אתרים מרוכזים בכניסה אחת מרחוב Siroka: בית כנסת פינקס, בית הקברות היהודי בו קבור רבי יהודה ליוא שהחיה את גולם(אם אתם רוצים לבקש ברכה ולא נסעתם לאומן ;) ), מקוה היסטורי, בית טהרה וביה"כ קלאוזן. מעבר לפינה יש מרכז מידע IRC ברחוב Maiselova ובו גם ניתן לרכוש כרטיסים ומדריך אודיו. שם גם ניתן להשתמש בשירותים. 😉 המשכנו לכיוון זלטה אוליצקה שהכניסה אליה בתשלום. היינו רעבים ולכן לא נכנסנו לטייל בה וגם כי היינו כבר פעם. רצינו להגיע למסעדה מומלצת ובאמת מגניבה. אבל לצערנו כשהגענו לא היה מקום בגלל ארוע במקום וגם לערב הכל היה תפוס כבר. הקיצר, להזמין מקום מראש - Terasa u zlate studne. מגיעים למלון זה, עולים במעלית למסעדה. משם יש נוף יפה. היינו עייפים ולכן הזמנו מונית דרך uber למסעדת brasiliero המומלצת. מסעדה ברזילאית בסגנון אכול כפי יכולתך. בשרים או רק סלטים וסשימי שהיה מספיק. דאגו לשלם עד השעה 18 כי אח"כ התעריף עולה. המחיר לא כולל שתיה. אפשר להזמין גם מקום לפני, אבל היה מקום כשבאנו. הלכנו למלון לנוח. קזינו במלון הילטון - בערב נסענו במונית לקזינו במלון הילטון (79 קורונות). זה כבר נהג רוסי שני שלוקח אותנו. 😊 רולטה - יש שולחנות של מינימום 25 ו 50 קורונות. בלק גק - 100 קורונות מינימום. מעשנים מלא!

7.10.2016 - יום 3 בפראג

יום ללא גשם היום עשינו קניות לתינוק שלנו בקניון Paladium וזה שמולו. בחנות little foot קנינו לו נעליים "צעד ראשון"במבצע. בגדים כאן יקרים. בפלדיום בחנות ילדים היו מבצעים טובים, אבל מידות מתאימות כמעט נגמרו. נעלים כמעט ואין כאן. בשוק עבודות יד ליד הקניונים קנינו עוד כמה בגדים צבועים בעבודת יד ע"י אמנית שאוהבת ישראל ואפילו מדברת קצת עברית. 😊 היה שם גם פטל ותותים טריים. התענגתי. קצת חנויות ברחוב na prikope ומיהרנו למלון להסעה לדטניצה שיצאה ב 17. עקב איחורים וסיבובים בהסעה, הנסיעה בוטלה. מתוכננת למחר במקום. הנסיעה דרך משה - בחור ישראלי שמפעיל את העסק. אבל לא נוכח בעצמו, אלא שולח נהג שאוסף ולא נותן את פרטיו. אנחנו לא יודעים כיצד הנהג נראה, אין שום שלטים לא לנהג ולא על האוטו. למלון שלנו אין גישה באוטו ואפשר לצאת לשני כיווני הרחוב. אני ובעלי יצאנו בנפרד מהמלון וכל אחד הלך לכיוון אחר לחפש אחר האוטו שחיכה לנו. הנהג מסתבר חיכה למטה, ושנינו ראינו אותו, אבל כמובן שלא ידענו שזה הוא. בחור אסייתי. והוא מצידו חיפש זוג ולכן לא פנה אלינו. במלונות בהם אין חניה, ואנשים לא חיכו בחוץ, הנהג הסתובב והסתובב עד שאנשים הופיעו. הקיצר התרשמות שלנו ושל אנשים אחרים לא מאפשרת לשים לשירות של משה דוז פואה. 1000 קורונות לבן אדם הכוללים הסעה, כניסה למקום וישיבה במקומות VIP. מחר נראה אם זה שווה. חברים ו"למטייל" המליצו. אפשר למצוא את פרטיו בפייסבוק. לאחר שעה של סיבובים וביטול הנסיעה, חזרנו להשלים את הקניות, החזרנו את הtax free - ברחוב na prikope בפסאז קניות יש חנות תכשיטים שמחזירה את הכסף. ולוקחים את מס כרטיס האשראי שלכם לביטחון. רק צריך בשדה תעופה אח"כ לשים חותמת ולשלוח את המעטפה. המוכרת הסבירה לנו שחשוב לשים בתיבת דואר נכונה את המעטפה בשדה התעופה (מחוץ לבניין תיבה כתומה ולא בפנים), אחרת לא יתקבל ההחזר. נצטרך לבדוק את העניין עם הזמן אם אכן עבד, נכנסנו לחנות New Yorker המומלצת. אמנם בעלי מצא כמה פריטים, אבל אני לא יכולה להמליץ על החנות. כמה שאני קונה רק בזול ופשוט, כאן דברים זולים ולא איכותיים שלא שווה להעמיס איתם את המזוודה. אפשר לקנות כאלה גם בארץ באלנבי בתל אביב. סיימנו את הערב בקזינו.

8.10.2016 - יום אחרון

היום בעלי נח ואני יצאתי להסתובב לבד בעיר ולהשלים קניית מתנות. נכנסתי למוזיאון הקומוניזם ב Na prikope 10 לא חייבים, אבל הנושא קרוב לליבי... בערב הצלחנו להגיע לדטניצה. נסיעה של יותר משעה. כניסה עולה 145 קורונות + אוכל שהמלצרית ידעה לדחוף מנות יקרות יותר. 😉 לימונדה של אשכולית טעימה. בירה מעורבת (קהה עם בהירה) נחמדה. אוכל בסדר. סטייק עגל היה טעים, אבל התוספות די סתמיות. תפו"א ורוטב ועוד משהו (לא זוכרת)

9.10.2016 - טסים הביתה

אכלנו ארוחת בוקר במלון מהמצרכים שהיו לנו. הזמנו מונית מ uber, אמרנו שלום לחדר ועלינו למונית. עלה לנו 500 קורונות בגלל שזה יום ראשון והתעריף היה 1.9%. אבל אין פקקים, הכבישים ריקים. מחכים לחותמת של tax free. תור לא קטן של כ 30 דקות. בהתחלה צריך להמתין לחותמת, ואח"כ לתור של החזר כספים. אנחנו אספנו את הכסף כבר לפני בנקודות האיסוף בעיר. זורקים את המעטפה בתיבה המתאימה בחוץ וממשיכים לצק אין. הגענו עם מזוודות עמוסות מדי. והיינו צריכים לארוז מחדש. לקחנו תיק נוסף קל ושטוח איתנו מראש למקרה כזה. מאוד קשוחים בטיסה בחזור לארץ. ארזנו מחדש את הכל ושלחנו ב 70 $ או 1700 קורונות (שבחרנו לגמור את הכסף המקומי). כמובן שהזמנת מזוודה נוספת מראש היתה עולה 35 $. טוב, הימרנו גם כאן. 😁 יש שירות עיטוף המזוודות בניילון (145 קורונות).