מסלול עד שבוע בהפירנאים ”מסלול שער השמיים - La porta del cel“

יצאנו בבוקר ל Tavascan כדי לעשות את חלק מהטרק La Porta Del Cel (שער השמיים) ומשם לקחנו מונית ב 15 אירו ל Camping Bordes De Graus, יצאנו מגראוס ב 11.

אחרי כמה שעות של עליה ביער הגענו לעמק יפה, המשכנו לעלות (כולל טיפוס על קיר) והגענו למעיין קטן. עשינו הפסקת צהריים והמשכנו ללכת.

אחרי מאמץ גדול, הגענו לראש ההר והמשכנו ללכת על השביל שהקיף אותו. טיפסנו (טיפוס אחרון) לנקודת שיא גובה של המסלול.

התחלנו ללכת בשלג במורד ההר. בשלב כלשהו נגמר השלג והתחלנו ללכת בקצב מהיר תוך כדי שמחשיך מסביב.

הגענו לבקתה ב 21:30 ואמרו לנו שב-22:00 מכבים את האור.

בלילה היה חם ומחניק, התעוררנו כל הזמן מהחום, מחוסר אוויר ומרעשים.

קמנו בבוקר ב 8:15 (כל שאר האנשים ירדו לאכול ב 6) . היינו צריכים לצאת לצאת עד 9 אז התארגנו מהר ויצאנו. שילמנו רק על לינה 95 אירו לחמישה אנשים, 75 אירו בהזמנה ועוד 20 אירו במקום.

התחלנו לרדת בסביבות 10:25 אחרי שאכלנו ובסביבות 12 הגענו לכביש.

המשכנו בטעות ללכת עליו אז הסתובבנו וחזרנו והתברר שרק היינו צריכים לחצות אותו.

המשכנו ללכת על השביל עד שהאפליקציית ניווט אמרה שצריך לפנות ימינה.

פנינו ימינה והתחלנו ללכת דרך היער.

לאט לאט המסלול נהיה יותר קשה ויותר מסובך. המסלול שהיה בטלפון עבר במקומות קשים.

אחרי כמה שעות קשות של מעבר בכח ביער, החלטנו שנעבור לצד השני של הנהר וננסה לפלס דרך לכביש הקרוב. אמרנו שאם נראה שאנחנו ממשיכים להתברבר נחזור למסלול המוקלט.

חצינו את הנהר והמשכנו לפלס את הדרך בעזרת גוגל מפות.

אחרי בערך חצי שעה הגענו לדרך ופגשנו אנשים מבוגרים שבאו לטיול קליל, סוסים וילדים ממחנה קיץ.

משם הייתה דרך פשוטה של כשעתיים הליכה לטבסקן.