מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים

מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים - למטייל (1) מתוף הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של ronarad - למטייל (2) מתוך הטיפ של ronarad
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של ronarad - למטייל (3) מתוך הטיפ של ronarad
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של ronarad - למטייל (4) מתוך הטיפ של ronarad
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של ronarad - למטייל (5) מתוך הטיפ של ronarad
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של ronarad - למטייל (6) מתוך הטיפ של ronarad
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של ronarad - למטייל (7) מתוך הטיפ של ronarad
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (8) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (9) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (10) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (11) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (12) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (13) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (14) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (15) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (16) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של revitalbj - למטייל (17) מתוך הטיפ של revitalbj
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של revitalbj - למטייל (18) מתוך הטיפ של revitalbj
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (19) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (20) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (21) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (22) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (23) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (24) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (25) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (26) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (27) מתוך הטיפ של צפריר כ
מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים מתוך הטיפ של צפריר כ - למטייל (28) מתוך הטיפ של צפריר כ

20 המלצות על מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים

תמונת הפרופיל של Naomi_3368594
Naomi_3368594

”מסלול בן שבועיים בפירנאים- המלצות ודיס המלצות“

תאור טיול בן שבועיים שעשינו בפירנאים באוגוסט- משפחה - בתכנון של חברת קוקופליי:

1. מדריד- אבילה (מיותר) - לאון מומלץ עיירה יפה עם היא בדרך.
  2. פיקוס דה אירופה מערב, מסלול האגמים בן 3 ל5 ק”מ -מומלץ קובדונגה ולינה בקנגה.
  3. פיקוס דה אירופה מזרח- לא הצלחנו לעלות ברכבל תור אימתני נראה שווה, להגיע ממש מוקדם. לינה וטיול בסנטיאנה דל מאר- עיירה מקסימה.
  4. בילבאו עיר מקסימה שווה להקדיש לפחות יום. סאן סבסטיאן עיר חוף יפיפיה להקדיש יום בכיף.
  5. סנט ז'אן דה פיה דה פורט-עיירה נחמדה בדרך- נקיקי הקוואטה - מיותר בניאס לעניים.
  6. מעבר אוביאסק מקסים להגיע מוקדם ומסלול הליכה ורכבל -פונט דה אספאן, אגם גוב מאוד מומלץ. לורדס- מצעד דתי - מיותר לחלוטין
  7. קרקס דה גווראני- טיול יום מדהים -מומלץ ואחרי כן עוד מעבר הרים ופיק דו מידי.
  8. ויאלה- יציאה לטרק 3 ימים באיגוסטורטס- מאגמי מאורציוס לבקתת קולומרס- 8 שעות הליכה, מיטבי לכת, נופים מדהימים. שינה בבקתה כפיות עם עוד כמה עשרות מטיילים חוויה.יום 2 הליכה 6 שעות לבקתת רסטנקה הליכה לא קלה עם נופים מדהימים. ביום השלישי היה גשם ולא ראו כלום ירדנו מהבקתה לעמק אראן. יש מה לראות בעמק, מפלים, עיירות ורפטינג.
  9. אנדורה מזחלות הרים ושופינג -חביב עם בדרך.
  10. אגמי טריסטיראנה באנדורה נחמד למי שמעוניין להרגיש הרים עם מינימום הליכה. ואומגות בצרפת מומלץ.
  11. עמק נוריה - העמק ממש סתם הירידה ברגל הנוף נחמד ירידה רצינית. משם המשכנו לנופש בקוסטה בראווה ישנו בטוסה דל מאר מאוד נהנינו מאוד תיירותית אבל כיפית וטיילנו בעיירות באזור כולל גיחה לגירונה- מעניינית.
  12. המלצה כללית עדיף לא לנסוע באוגוסט מאוד עמוס ומזג אויר הפכפך יחד עם זאת הכל ירוק ופורח.
  13.
תמונת הפרופיל של הפריק
הפריק

”שבועיים הפירנאים הספרדים והצרפתים וחבל הבסקים“

שלום לכולם.

מצ”ב מסלול שבועיים בחבל הבסקים והפירנאים:

יום 1 - טיס, לילה לבורדו, לינה בשדה התעופה.

יום 2 - רכב שכור, נסיעה לדיונת ארשון, המשך לסנט זאק דה לוז, הנדריבה, לינה בסן סבסטיאן.

יום 3 - סן סבסטיאן, לינה סן סבסטיאן.

יום 4 - גרניקה, סטנדר, עיירות החוף, לינה פוטס.

יום 5 - פיקוס דה אירופה, לינה פוטס.

יום 6 - פיקוס דה אירופה אגמי קבדנגה, לינה פוטס.

יום 7 - נסיעה לפירנאים בדרך פמפלונה ובילבאו לינה אינסה,

יום 8 - איזור טורלה מפל הסוס, לינה אינסה.

יום 9 - איזור אינסקלו, לינה אינסה.

יום 10 - יציאה לאיזור הפירנאים הצרפתים, טיול במעברים, לינה ארגלז גוזסט.

יום 11 - איזור גוורני, לינה ארגלז גוזסט.

יום 12 - אגם גוב, לינה ארגלז גוזסט.

יום 13 - נסיעה לבורדו, עצירה בפו, לינה בבורדו.

יום 14 - יום מלא בבורדו לינה בבורדו.

לסיכום המסלול: מומלץ ביותר, כל יום בוצע טיול אחר, מסלולי הליכה של כ 5 עד 6 שעות ביום בעיקר בימי הטבע. המסלולים מתאימים לכולם, ניתן היה לעשות שיפורים ע”י הוספת מקום לינה נוסף בקבדנגה ולהוריד מפוטס. עיירות החוף וסן סבסטיאן מרתקות ויפות מאוד, שמורת פיקוס דה אירופה מרתקת, הפירנאים הינם גולת הכותרת.

תמונת הפרופיל של renap012
renap012

” מסלול פירינאים וברצלונה 10 ימים“

קרא עוד

יום 1: נחתנו בברצלונה בערב ומשם נסנו לעיר עולות Olot, צפונית לברצלונה ללינה של 5 ימים, במטרה לא לישון כל לילה במקום אחר, ולערוך טיול כוכב. לנו בדירה מדהימה Apartment Entre Volcans, בטיפ נוסף שלי יש פירוט על הדירה, אפשר להזמין ישירות ואפשר דרך בוקינג.

יום 2: נסיעה לעיר באסלו, עיירה מימי הביניים יש שם מקווה, אך לא פתוח כל הזמן, בחניון יש מרכז מידע, לברר שעות פתיחה. עיירה חמודה, לא צריך הרבה זמן.

נסיעה למוזיאון דאלי, הזמנו כרטיסים באינטרנט מראש, הגענו די מוקדם כך שלא היה לדבר משמעות, מכיוון לא היה תור, אך כשיצאנו היה תור עצום, לכן לדעתי כדאי בכל אופן להזמין מראש, ממש אחרי הכניסה למוזיאון מצד ימין יש פניה ימינה לחניון מסודר.

משם שמשכנו לפארק ציפורים ופרפרים, Empuriabrava. נחמד, היינו ביותר יפים בעבר, אבל זה היה נחמד.

המשכנו צפונית לעיירה ציורית בצרפת הנקראת קולייר, שם נהגו ציירי האיפרסיוניסטים לצייר, עיירה חמודה, קצת תיירותית. אי אפשר לחנות בעיר עצמה יש חניונים מעל העיר, יש הסעות כל הזמן מהחניונים לעיר, או אם יתמזל מזלכם ותצליחו לחנות בחניה קרובה, בכל מקרה אל תשכחו לשלם במכשיר בכניסה לחניון ולשים פתק על המכונית, לא ברור כל כך שצריך לשלם, אין שילוט ברור בעניין.

יום 3: נסיעה לעיר ג'ירונה, הסתובבנו כ-3 שעות שם, מצאנו מקומות עם מורשת יהודית, בין היתר המוזיאון היהודי – נחמד. ירדנו לכיוון החופים באיזור Tossa De Mar, נסיעה מדהימה על קו החוף, יש לקחת בחשבון שפקוק שם והנסיעה מאוד איטית, להנות מהנוף בדרך ולא להתעצבן על הפקק. בחלק מהמקומות סטינו מהדרך הראשית וירדנו למטה לעיירות ורחצנו בחופים, פשוט מקסים, לא לוותר.

יום 4 :נסיעה לעמק נוריה, נוסעים במכונית לעיירה סמוכה, חונים שם ומשם לוקחים רכבת בתוך ההרים, נחמד. המקום עצמו קצת מאכזב, אם יש ילדים קטנים יש שם כל מיני דברים לעשות, למבוגרים יש עוד עלייה ברכבל להר למעלה, אין מה לעשות שם, רק נוף נחמד – לא יותר מזה, למי שטייל כבכר באוסטריה הנוף בסדר, לא משהו, הייתי מוותרת על המקום.חזרה דרך העיר. Ripol. יום זה היה יום שישי יום קצר עבורנו מכיוון שאנו שומרים שבת.

יום 5: שבת הסתובבנו רגלית באולות, חניות חמודות אזור עתיק וחדש, נחמד.

יום 6: נסענו לאנדורה, היינו באזור החניות. מתוייר יותר מידי ואין ממש מה לקנות, חבל על הזמן, הכביש אגרה לאנדורה יקר להחריד. לקראת ערב נסענו ל-Espot ללינה, ישנו שם במרכז העיירה בדירה חמודה, לא מדהימה אך עם 2 חדרי שינה סלון ומטבח קטנים ושירותים קטן, נקי ובסדר, ללילה אחד זה היה טוב. Apartment L'arrel 7 Antiguo Carrer Pla Espot

יום 7: שמורת הטבע Aiguestortes Nationa Park. השמורה נמצאת ממש ליד העיר אספוט. את הרכב אין צורך להזיז ממקום הלינה אפשר ללכת ברגל, הכפר עצמו קטן מאוד עד לתחתית הכפר, שם יש ג'יפים לבנים שלוקחים אותך לתוך השמורה עצמה, יש אפשרות ללכת את כל השמורה ברגל הלוך וחזור סתם חבל על הזמן חלק מהדרך זה רק שביל עפר, ישנם 2 אפשריות עם הג'יפ, יש לקחת את ההסעה בתחתית הכפר יש דלפק קטן לתשלום שם אומרים לאיזה חלק של הפרא רוצים ומשלמים בהתאם. יש מפות הסבר על המקום גם בעברית אפשר לבקש. צריך לחכות גם עד שהג'יפ מתמלא ב 6 או 8 אנשים ואז הוא יוצא לדרך.
 המסלול הראשון הוא עד האגם, הג'יפ עולה עד איליו ומטיילים סביבו מסלול קל ולמי שלא רוצה ללכת הרבה, משם גם ההסעות חזור לכל המסלולים, מסלול שני לבקש הסעה עד החלק העליון של השמורה מעל האגם, הג'יפ מביא אותך עד למעלה נסיעה של כ-30-40 דקות ומשם יורדים למטה מסלול למיטיבי לכת בינוני, לא קשה מאוד אך דורש מספר שעות של הליכה בירידה לעיתיים מאומצת בדרך ישנו מפל ולבסוף מגיעים לאגם ומשם יש תחבורה למטה לכפר חזרה.שמורה מומלצת מאוד, למחרת הרגליים תפוסות…

משם המשכנו לעיירה וילהלה ישנו ב-Eth Pala I דירות אשר משמשות בחורף לדירות סקי, עיירה חמודה מאוד טיילנו בה בערב. בית הדירות בסדר ללילה אחד.

יום 8: נכנסנו למודיעין של תיירים בכפר וקיבלנו מגוון רב של אפשריות טיול באזור, דברים שלא מצאנו בארץ, מומלץ תמיד אם יש זמן להיכנס למרכזי התיירות ולשאול, תמיד מסלולים חדשים שלא קראנו עליהם, הם כיוונו אותנו למפל בהרים המצוי רבע שעה נסיעה מהעיירה, עלייה מפחידה קצת עם הרכב אבל הנוף משגע וגם המפל שהגענו אליו מקסים שם המקום: Saut Deth Pish משם המשכנו לעיירה Aínsa, עיירה מקסימה מוקפת חומה. מחנים בתחתית העיר ועולים ברגל ומטיילים ברחובות עתיקים, אווירה מדהימה, מומלץ מאוד.

משם נסענו ל-El Pueyo De Araguás כפר פצפון בו לנו. הדירה בה לנו נקראת Casa Coronas. בבניין עתיק נמצאים 2-3 יחידות דיור הבניין שייך למשפחה אשר הבית בבעלותו למעלה מ400 שנה, דירה מדהימה, נקייה מאוד, מאובזרת היטב, בעלת הדירה דוברת רק ספרדית אך בעזרת הבת שלה שדוברת אנגלית היטב הצלחנו לתקשר. מקום אוטנטי וקסום לשהות בו, כל הכפר 2 דקות הליכה, לא תיירותי,קצת להרגיש כמו מקומי. נחמד מאוד.

יום 9 :נסענו צפונית ממקום הלינה ל-Canon De Anisclo שמורת טבע מקסימה לטיול קצר או ארוך לבחירתכם, ברגע שאתם מגיעים לאיזור ורואים מכוניות לצד הדרך חונות, תמצאו חניה ותתחילו ללכת ברגל לתחילת המסלול, מסלול מומלץ מאוד, היינו עייפים ועשינו את המעגלי היחסית קל לוקח כשעה וחצי עד שעתיים תלוי בקצב. בסוף המסלול ראינו אנשים עושים סנפלינג לתוך הנהר, למי שרוצה צריך לברר מראש היכן נרשמים לעניין., נסיעה בערב ללינה בעיר Monzon לנו במלון Hotele Masmonzon, מתחת למלון יש סופר ענק כמו שופרסלדיל.

יום 10 : ברצלונה, לינה – לקחנו את המקום מבוקינג אך הבנו אח”כ שיכולנו ישירות במחיר זול יותר. בית דירות מאוד גדול ממוקם ממש ליד תחנת מטרו, נקי מודרני עם בריכת שחיה על הגג וחניה צמודה, Ncarrer De Can Bruixa 6-8 Barcelona מקום לינה מומלץ ביותר. מאובזר עם פקידי קבלה נחמדים מאוד מוכנים לענות על כל שאלה, מרחק הליכה מקאמפ נואו ומרחק הליכה מבית חבד.(הכניסה לחדר עם כרטיס וגם למתחם אך הם כבר מתורגלים ויודעים לפתוח לאנשים ששומרים שבת, רק לומר להם מראש). החזרנו את הרכב שלקחנו מיורופקאר בשדה תעופה בתחנת רכבת בעיר ללא תוספת תשלום. נסענו מקו. קנינו כרטיס של 10 נסיעות ברכבת התחתית, נסענו למזרקות, נחמד, צפוף מאוד.

יום 11: יום שישי בקרנו במוזיאון פיקאסו ממש מוקדם כך שלא היו תורים, הסתובבנו ברובע הגוטי,ירדנו לכיוון ברצלונטה והנמל.

יום 12: שבת בית חב”ד לתפילה בבוקר, חשבנו שיהיה בנוסח אשכנז בסוף היה שם נוסח ספרד. יש קידוש לאחר התפילה וגם ארוחת ערב שבת למי שנרשם מראש. אנחנו אכלנו בדירה בערב שבת, שבת נכנסה מאוחר כך שלא הייתה בעיה לבשל לפני שבת ולאכול בדירה. הלכנו ברגל למרכז העיר הליכה די ארוכה למעלה משעה.

יום 13: הר היהודים, מוזיאון חואן מירו, בית מילה בעיר לא כדאי לפספס, אולי קצת יקר אבל אחד המקומות השווים ללכת, לה סגרדה פמיליה.

יום 14:פארק גואל, כדאי ללכת ישר לקופות, כדי לקנות כרטיס כניסה לחלק שמשלמים, מכיוון שמכניסים כמות מסוימת של אנשים לפי זמנים, אנחנו הגענו מהרחוב עם החלק של המדרגות הנעות, ולא עברנו ליד הקופות, שוטטנו לאיטנו בכל הפארק וכשרצינו לקנות כרטיסים נאלצנו לחכות שעתיים כדי להיכנס, לכן דבר ראשון קנו כרטיס כניסה ואז תטיילו להנאתכם. חזרה למרכז העיר לראמבלה, ונסיעה חזרה הביתה.

תמונת הפרופיל של הזברה
הזברה

”מסלול 9 ימים בפירנאים“

קרא עוד

יום 1 – הגעה לבארו מברצלונה.

יום 2 – אגוואס טורטס, עלינו עד למעלה לאמיטגס בהסעה ומשם ירדנו עד לאגם מאוריצי. סה”כ כארבע וחצי שעות עם ילדים קטנים, מנשא, והפסקות.

יום 2 – המסלול ההיקפי הקצר של אגמי קולומרס – מסלול מדהים ביופיו. ראו טיפ נפרד. המסלול נטו לקח לנו כ-5.5 שעות.

יום 3 – מנוחה אחרי יומיים הליכה, טיול באגם טורסה (יש פארק חבלים באיזור, סגור מחוץ לעונה), ראפטינג ביבורסי, מסלול ברכב בשמורת אלט פירנאו.

יום 4 – יום מעבר לאינסה. נסענו לעמק בנאסקה ועשינו מסלול הליכה קצר ולא ידוע אל אגמי Villamuerta. משם לכיוון אינסה. לינה באינסה.

יום 5 – פנינו דרומה לאלקזר היפהפיה + מסלול הליכה בקניון ריו ורו. הגשם תפס אותנו בסופו.

יום 6 – התחזית היתה שהגשמים יפסקו לפנה”צ אז פנינו אל שמורת אורדסה. בפועל הגשם לא הפסיק. הלכנו עד קבוצת המפלים הראשונה (3 מפלים קרובים מאוד אחד לשני) ובחזרה, טיילנו קצת בברוטו ואוטו.

יום 7 – הגשם הפסיק. עשינו את המסלול בקניון אניסקלו עד קומאז וחזרה במעגלי. לאחר מכן טיילנו בעמק Plan היפה. יש כאן גם מסלול הליכה קצר לאגם בהרים.

יום 8 – בחזרה לברצלונה, הגענו בשעות הצהריים המאוחרות למשחק בקמפ נואו. התמקמנו במלון מרוחק מהמרכז (נובוטל קורנייה) כי לא התכוונו להכנס לברצלונה עצמה חוץ מלמשחק. הבעל לקח את אחד הבנים למשחק (יש אוטובוס קרוב מאוד למלון עד לאצטדיון ) ואני ושני הנותרים העברנו אחה”צ בגן שעשועים וקצת קניות.

יום 9 – יום טיול בפיגרס (מוזיאון דאלי) וקוסטה בראבה (סן פליו – פארק חבלים ונסיעה לאורך הים עד לטוסה דה מאר).

תמונת הפרופיל של Idit3195501
Idit3195501

”טיול משפחתי בסוף ספטמבר - שבועיים בקוסטה ברווה והפירינאים“

עיקרי המסלול שלנו:

קוסטה ברווה – טוסה דה מאר, החוף הפראי, מפרץ טמריו, פיגרס – מוזיאון דאלי ומוזיאון הצעצועים, מנזר סנט פרה דה רודס – לא להחמיץ ביום בהיר!, פורטליגט, קדאקס.

אנדורה – עליה לאגמי טריסטריאנה בצפון אנדורה.

הפירינאים הספרדים: באסיאלו, איגאסטורס דרך אספוט – מומלץ לצאת מוקדם ולעלות עד לאגמים העליונים (אמיצ'ס). אם יש זמן – להמשיך לעלות מעל לאגמים בשביל צהוב עד להתפצלות עם אדום ולרדת באדום עד לאגם מאוריסי – מסלול מקסים לאורך המים.

עמק ארן, קצת מהפירינאים הצרפתים – אגם גוב והגשר הספרדי – הטיול הכי יפה מכל הימים!, לורדס – טקס מרשים כל ערב, קרקס ג'באראני.

חזרה לספרד לשמורת אורדסה (עלינו עד למפל השלישי) וקניון אינסקיאלו. מונסראט וברצלונה.

כמה טיפים ותובנות כלליות:

א. טיול מקסים בנופים נהדרים, אך העונה המועדפת היא כנראה מאי-יוני – אחרי החורף ולא בסוף הקיץ.

ב. מדובר על טיול לא קל, עם הרבה הליכות (עליות וירידות – מומלץ להעזר במקל הליכה), ונסיעות ארוכות בכבישים יפיפיים אך מפותלים ולעיתים קשים לנהיגה.

ג. הזמנו מראש לינה לשני הלילות הראשונים (ביורט דה מאר) וללילות האחרונים בברצלונה (דירה מקסימה וזולה יחסית, קרוב לכיכר קטלוניה השייכת ל-suites4you). לשאר הלילות – בכל ערב תכננו עד איפה נרצה להגיע למחרת והזמנו מראש לינה למיקום זה דרך האינטרנט. חסך זמן, אנרגיות וכנראה גם כסף!

ד. עשינו לאחד הניידים חבילת גלישה עם Waze חופשי – תיפקד נהדר במרבית המקומות.

ה. חשוב להזמין רכב גדול ומרווח מספיק. לקחת בחשבון את התיקים ונוחות היושבים מאחור.

ו. מומלץ לא להתבייש ולבקש מהמקומיים המלצות על מסעדות ואתרים מומלצים. שאלנו אפילו שוטר מזדמן, שכיוון אותנו למסעדה מצוינת!

תמונת הפרופיל של ronarad
ronarad

”פירנאים ספרדים או צרפתים?“

קרא עוד

אם יש בעיית זמן וצריך לבחור – עדיף הספרדיים. קל יותר להגיע מברצלונה מאשר שדה תעופה צרפתי, ברצלונה עיר מעניינת יותר להתחלת / סיום המסלול והעלויות (דלק בוודאות ומהתרשמותי גם לינה ומסעדות) נמוכות יותר.

עם זאת, במידה ויש זמן אני ממליץ להיות גם בצרפת – לחוות ארץ נוספת וליהנות מהנופים המרשימים של (לפחות) מכתש גוורני, אגם גוב ופונט ד'אספניה.

תמונת הפרופיל של ronarad
ronarad

”שבועיים בפירנאים בספרד ובצרפת“

קרא עוד

הטיול בוצע בחצי השני של מאי עם רכב שכור, וכלל בנוסף ל-2,270 ק”מ נסיעה גם טיולי יום רגליים. פירוט המסלול- בטיפים נפרדים

יום 1- נחיתה בצהריים בברצלונה. נסיעה עם הרכב לגירונה טיול רגלי בעיר.

יום 2- ביקור במוזיאון דאלי בפיגוארס, נסיעה לעמק נוריה, רכבת ההרים. לינה בריבס דה פרסר.

יום 3- נסיעה לאספוט, השער המזרחי לאייגוס טורטס. ביקורים במספר אתרים בדרך. לינה באספוט.

יום 4- טיול רגלי בצדו המזרחי של אייגוס טורטס. לינה באספוט.

יום 5- מעבר לצדו המערבי של הפארק. טיול רגלי. לינה ב-Erill La Vall שליד Boi.

יום 6- נסיעה לפארק אורסה. בדרך הליכה בקניון אניסקלו. לינה בטורלה.

יום 7- טיול רגלי בעמק אורדסה שבפארק. לינה בטורלה.

יום 8- נסיעה (ארוכה) דרך בילבאו לסן סבסטיאן.

יום 9 – סן סבסטיאן

יום 10- מעבר לצרפת. נסיעה נופית עם ביקורים בדרך עד לLuz St. Sauveur, שבאיזור Gavarnie.

יום 11- הליכה ב”סירק גוורני, טיול ברכב בסביבה. לינה ב-Luz St. Sauveur.

יום 12- פונט דאספניה וטיול רגלי לאגם גוב. ספא באיזור. לינה ב-Luz St. Sauveur.

יום 13- נסיעה נופית עד ל-Tarascon Sur Ariege (ליד אנדורה).

יום 14- ביקור באנדורה. נסיעה לברצלונה. טיסת לילה לישראל.

תמונת הפרופיל של revitalbj
revitalbj

”לנוסע העצמאי בפירנאים“

8 ימים קסומים בפירנאים:

1. טיסה לבילבאו ומשם ל-Midi-Pyrene. פונים לכביש N634 ומתכוננים לאכול דגים ב-Getaria. חוזרים לכביש אל הכפר Viscos ללינה. אנחנו לנו במלון La Grange Aux Marmottes.
  2.  Cirque de Gavarnie. הליכה מהכפר עד למפל וחזרה, ייקח כ-4 שעות. חשוב: לא להגיע בסוף שבוע. בבוקר יש חנייה במקום יציאת הסוסים למסלול. משם להמשיך לדרך נופית המעפילה למעבר רולנד. שם תגלו תצפיות ומסלולי הליכה. לנים בויסקוס.
  3. Pont d'Espagne - Lac De Gaube. ישנם רכבלים המובילים לאגם גוב, ועוד הליכה של 20 דקות. במקום כדאי לעשות פיקניק, לשחות במים קפואים ולטייל. לינה: ויסקוס.
  4. ממשיכים לפירנאים בספרד ונוסעים דרומה. מטיילים בשמורת האגמים Réserve Naturelle du Néouvielle. משם, ממשיכים ללינה במלון Casa De San Martin. המקום הוא חווה עתיקה ומומלץ מאוד להישאר שם.
  5. קניון אוניסקולו  מדהים Canon d'Anisclo, אז אל תמהרו. בהמשך נמצא מסלול מעגלי של שעתיים ובדרך למלון עוברים כפרים קטנים. הלינה ביום זה היא בסן מרטין.
  6. Parque Nacional de Ordesa
  7. Torla. לוקחים את האוטובוס של השמורה עד למסלול. אנחנו טיילנו 5 שעות בתוך קניון מלא בריכות. אחרי קפה בטורלה חזרה לסן מרטין.
  8.  נסיעה ל  San Sebastian. בדרך יש נופים חקלאיים, מנזרים ועוד. מטיילים בעיר העתיקה ואוכלים ב-La Concha, שם הטאפאס מעולים. משם ייקח כשעה להגיע ל-Morga למלון Katxi. במקום יש גם מסעדה מעולה, אך היא סגורה בימי ראשון.
  9.  בילבאו והביתה. ממוזיאון גוגנהיים הולכים ברגל לעיר העתיקה. חשוב: בראשון המוזיאון פתוח אבל בעיר העתיקה הכל סגור. בשני המוזיאון סגור, על אף שבעיר הכל פתוח, כך שאין טעם להגיע.
  10.
תמונת הפרופיל של צפריר כ
צפריר כ

”טיול טבע בן 12 יום לפרינאים הספרדיים והצרפתיים “

קרא עוד

יצאנו רעייתי ואנוכי, זוג בשנות החמישים לחיינו, לטיול בפירנאים, שכותרתו: טבע! פחות עניינו אותנו המרכזים העירוניים/כפריים היפים כשלעצמם, ובחרנו להתרכז בטבע במלוא הדרו. לכן בחרנו לנחות בברצלונה בשעות הערב המאוחרות, לנוח טוב בבית מלון בקרבת שדה התעופה, והשכם בבוקר שלמחרת “לברוח” משם לטבע. שאפנו לפחות לדגום כל אחד מן האזורים המאפיינים את הרי הפרינאים: הפרינאים הקטלוניים, הפרינאים הצרפתיים והפרינאים של אראגון. כל אחד מן האזורים הנו בעל מאפיינים ייחודיים משלו, ולדעתנו מי שרוצה לטעום מהפרינאים חייב להתנסות בכל השלוש.

טיפ ראשון: להגיע לטיול טבע כשאתה רענן, כלומר לא לנחות בבוקר אחרי בילוי לילי בנתב”ג, אלא לישון כמו שצריך, להגיע רעננים ליעד לשכור מלון טוב (NH) ליד השדה ולצאת לדרך למחרת בבוקר. הצפנו לעמק נוריה המצויה כשעה וחצי נסיעה נינוחה מברצלונה. והתמקמנו בעיירה קרלבס (עיירה ציורית מאוד וקטנטנה), המצויה על ציר רכבת השיניים העולה לעמק. הרעיון המקורי היה לטייל מעט בעמק, ואז לרדת רגלית בשביל המלווה את הנחל עד לקרלבס.

טיפ שני: בחירת התקופה, הרי הפרינאים הם מקום שיורד בו גשם כל ימות השנה, החודשים ה”יבשים” יותר הינם ביולי אוגוסט אבל גם העמוסים יותר, אנחנו בחרנו ביוני, כאשר צריך לקחת בחשבון שעלול לרדת גשם ואפילו מעט חזק, לא לפחד ממעט גשם, להצטייד בשכמיות, נעלי הליכה טובות ומקלות הליכה, ההנאה מובטחת. אנו חששנו מהגשם ולכן לא ירדנו ברגל, וזו היתה טעות, אבל מכאן ואילך החלטנו שיותר הדבר לא ירתיע אותנו. אנו ממליצים על הבית הכפרי ששכרנו Masia Can Constans בקרלבס, הרגשנו כמו היידי בת ההרים. מקרלבס המשכנו צפונה לצרפת דרך עיירת הגבול Puigcerda והמשך בכביש N20 עד העיירה Tarascon, ומשם לדרום מערב לכביש D8 עד מערת Grotte de Niaux, זו מערה המכילה את ציורי קיר של האדם הקדמון העתיקים ביותר שנמצאו במצב כה מושלם, למעלה מ-13,000 שנים! יש להזמין מקום בסיורים (צרפתית או אנגלית), מומלץ. משם הדרמנו לכיוון אנדורה.

טיפ שלישי: מי שמחפש מציאות בשל מחיר זול עקב היעדר מע”מ עלול להתאכזב. אנו עברנו באנדורה רק לצורך לינת לילה באנדורה לה וולה. אומרים שיש בה אזורים יפים לטיול אך אנו ויתרנו מראש כדי להתמקד בדבר האמיתי. למחרת המשכנו דרומה בכביש N145 דרך La Seu d'Urgell, ממשיכים דרומה בדרך יפהפיה - N260 עד לעיירה Sort, זו דרך הררית מדהימה וכדאי לעצור במספר מקומות לאורכה ולהתרשם מהנוף הפרינאי המדהים, משם המשכנו צפונה ב-C13 דרך Llavorsi עד הפנייה ל Espot, עיירה זו מהווה את שער הכניסה המזרחי לשמורת הטבע בין המרשימות ביותר Aiguastortes או בתרגום חופשי: מים נושבים. העיירה Espot עיירה יפה ומאוד מאפיינת את הפרינאים על בתיה, רחובותיה וגשריה הבנוים מאבן צפחה שהנו חומר הגלם המצוי ביותר בפרינאים. בליבה זורם נהר גועש ברעש מחריש אזניים, יש בה כנסייה יפה. ממליצים מאוד על המלון בו שהינו Roca Blanca, עם ארוחת בוקר טעימה. כמו כן יש בה מספר מסעדות עם אוכל אותנטי טעים ולא יקר (ארוחה עסקית ב-15-17 אירו לאדם). כדאי לקחת מפות (בעברית!) מהמודיעין המקומי, ולהתעדכן לגבי תחזית מזג האוויר והמסלולים האפשריים בשמורה. הג'יפים שהם הדרך היחידה לעלות לשמורה (ניתן להגיע עם הרכב הפרטי לא בעונה, עד חניה הממוקמת כ-4 ק”מ מאגם מאוריסי) ממוקמים בכניסה לעיירה.

שמורת Aiguastortes המדהימה, מציעה “אתגרים” גם לבני גיל הזהב או לפחות הכסף. השיקול עד כמה למתוח את גבול היכולת, תלוי בכל אדם לפי כושרו וכמה הוא מוכן לאתגר. כאמור הדרך לעלות לשמורה היא באמצעות הג'יפים היוצאים מהכניסה לעיירה אספוט, תחילת תנועה ב-9:00 בבוקר, והם עולים ויורדים כמו סרט נע עד לאגם הראשון והגדול מכולם: Estany de Sant Maurici. אפשר בהחלט להסתפק בביקור באגם ובטיול סביבו עד מפל Ratera הגועש, ולטעום מעט מהשמורה. אבל כדי להתרשם ממלוא הדרה, חובה להגיע עד לאגם העליון שבמסלולי הג'יפים: Estany de Gran d'Amitages.

טיפ רביעי: על מנת להגיע לאגם העליון נדרשים לפחות שישה נוסעים על גבי הג'יפ, והמחיר כמובן יקר יותר. אפשר לעלות עם ג'יפ שכור לבקר בכל נקודה כ-20 דקות, ואז לרדת עם הג'יפ חזרה לאגם מאוריסי. דרך יותר אתגרית היא לעלות עם הג'יפ עד האגם העליון, וירידה רגלית לאגם מאוריסי. ישנו אגם נוסף בין מאוריסי לאמיטאג' זהו Estany de Ratera. אנו החלטנו לאתגר את עצמנו ועשינו את כל הדרך מאגם מאוריסי לאגם העליון דרך אגם ראטרה רגלית! בעלייה די קשה וחזרה רגלית במסלול מעט שונה, סה”כ כ-15 ק”מ! קשה אבל שווה! הנופים עוצרי הנשימה, אגמים קפואים למחצה, ופסגות מושלגות, הופכות את המסע ממאמץ פיזי קשה לחוויה מרגשת. לסיום הפרק בשמורה המדהימה, הזו קינחנו בערב במסעדה מקומית בשם ג'ואקים, טעים וזול ויש תפריט בעברית!

תמונת הפרופיל של הפריק
הפריק

”10 ימים בפרינאים ובדורדון“

קרא עוד

חזרנו אתמול מטיול בין 10 ימים בפירנאים (ספרד + צרפת) ובחבל הדורדון בצרפת, זוג בני 40+ בכושר סביר. חלוקת הימים הייתה שבוע פירנאים והיתר בדורדון.

היום הראשון - נחיתה בשעה 9 וחצי בבוקר לאחר טיסה בחברת Vueling הספרדית (בטיסה אין שתיה ואוכל אך ניתן לקנות), הגעה לברצלונה לאיסוף המזוודות ו... הפתעה המזוודות נשארו בת"א, עיכוב של שעה, לקיחת הרכב סיאט איביזה דיזל (ממומלץ מאד) ויציאה לככיוון צפון לעמק נוריה, בדרך עיכוב של שעה של שעה לצורך הצטיידות בביגוד והיגיינה שנשארו בארץ. הגעה לעמק נוריה לעיירה ריבס לרכבת בתחנה הראשונה, לאור העיכובים. תכננו לעלות ברכבת ולחזור ברגל, למי שיש זמן הדבר מומלץ, אך יש לשים לב לתנאי מזג האויר מכוון שאחה"צ בד"כ גשום, מכיוון שהיינו לחוצים בזמן רכשנו כרטיסים הלוך ושוב כולל הרכבל.

מומלץ לאילו שמתכננים לחזור ברגל לחנות בעיירה קרלבס,המסלול עצמו מאד יפה ועמק מרשים וכולל פעילויות לילדים כמו מגלשה גדולה טיול מסביב לאגם, ותצוגות במלון שממוקם למעלה בעמק. יציאה בשעה 5 אחה"צ ונסיעה ארוכה בכבישים צרים ומפותלים בהרים בדרך עם נוף מרהיב לכוון מקום הלינה שלנו בעיירה אסטרי הממוקמת בסמיכות לאספוט, הגעה בשעה שמונה וחצי בערב למלון Hotel Els Puis (הזמנה דרך בוקינג) שהנו מלון משפחתי אשר מומלץ בחום לאור היחס והעזרה שקיבלנו.

היום השני - יציאה בבוקר נסיעה של 20 דקות לשמורת איגוסורטס, בכוונה לעלות לאגם אמריצי האגם העליון ולרדת ברגל לכוון מאוריצי, המוניות ג'יפ אספו כל כמה דקות לאגם מאוריצי, אך לאגם העליון לא עלו מכיוון שלא היו מספיק אנשים, כמעט הרמנו ידיים, אך לאחר 45 דקות התמלא ג'יפ ועלינו למעלה, בדיעבד ההמלצה הנה לא לוותר על עליה למעלה גם במחיר המתנה מכיוון שכשמגיעים למעלה לאגם אמריצי, הנוף מושלג, הליכה בין השלג והמפלים והנוף למטה עוצר נשימה. ירדנו למטה ובדרך תפסה אותנו סופת ברד משולבת בגשם, הגענו לאגם מאוריצי התחתון וירדנו עם הג'יפ לעירה ומשם המשכנו בטיול בין הכפרים לינה באותו מקום.

יום שלישי- בבוקר נסיעה לאזור עמק פררה וטיול ברכב באזור. בצהרים יציאה לכוון שמורת אורדסה לטורלה הגעה לקראת ערב וטיול בכפרים באזור לינה במלון בורחלו בטורלה (מומלץ).

יום רביעי - יציאה לכוון השמורה ועליה למפל השני וירידה חזרה, המשך בקניון אנסיקלו דרך הכפר סון דרך מדהימה ביופיה.

יום חמישי - נסיעה ארוכה לכוון הפירנאים הצרפתים בדרך a136 הדרך שוב עוצרת נשימה, מעבר בפיק די מידי המדהים עצירה וטיול קצר והמשך תוך כדי עצירות, הגעה לאגם גוב וגשר ספרד היפים טיול באזור ובערב הגעה ללורד למלון. לורד הנה "נתיבות" של הקתולים עיר לעולי רגל עם תהלוכות ומיליוני מאמינים בסה"כ חוויה מוזרה. לינה במלון Résidence St Jean.

יום שישי - נסיעה למכתש גוורני המדהים ואח"כ למכתש טורמוס שהוא לא פחות יפה וטיול באזור, אין מה להגיד גן עדן.

יום שביעי - נסיעה ארוכה צפונה לדורדון ועצירה בסן סירק לפופי לטעמי קצת מיותר, המשך לעיירה דום היפה ואח"כ הגעה למלון.

יום שמיני - שיט בדורדון אשר מומלץ בחום, רצו להתחיל בקנק ולסיים בביינק, אח"כ טיול בארץ הטירות והמבצרים אשר כאילו נלקחו מתמונת נוף, מה יש להגיד, מדהים.

יום תשיעי - נסיעה לרקמור ואח"כ לכפר האדום סיום בסרלה היפה.

יום עשירי - נסיעה לברצלונה הגעה בצהרים לשופינג במרכזי האאוטלט הזולים במוטרו ולרוקה ווילג.

המלצות כלליות - תכנון הימים היה טוב 2 לילות באספוט 2 לילות בטורלה 2 לילות בפירנאים הצרפתים ו-3 לילות בדורדון. - המלונות כולם נלקחו מהבוקינג עם ציונים גבוהים המלונות בספרד לא אכזבו ואף מעבר לכך. המלון בלורדה הנו טוב ומיקום מרכזי בעיר, אך כמו שציינתי העיר מוזרה כך שההסתכלות הנה סובייקטיבית האם להתמקם בתוך העיר, המלון בדורדון Relais du Périgord Noir מרוחק ומיושן רצוי להתמקם בסרלה. - רצוי לקחת מטריות מתקפלות, יש נטיה לגשם אחהצ - את תחזיות מזג האויר יש לקחת בערבון מוגבל מכוןן שבאזורים אילו המזג האור יכול להשתנות בזמן קצר. - אין צורך לקחת ביגוד חורפי בקיץ אך עליונית רצוייה לערב. - בסהכ מזג האויר באזור זה בקיץ הנו אידיאלי. - רצוי לבקש רכב דיזל - רצוי לדאוג לנהג נוסף בכל רכב מכוון שהדרכים בפרינאים הנם דרכים אשר מורכבות לנהיגה. - מפה טובה חייבת להיות באיזורים אילו וחייבים לעקוב כל הזמן לאחר ה-gps מכוון שבאיזורים אילו הוויז עם תפקוד לקוי וגוגל שהנה התוכנה שבה השתמשנו הטעתה לא מעט. - תשמרו על קבלות הטיסה, הם חשובות כאשר מאבדים מזוודות - רצוי לקחת מצלמה מקצועית שני האיזורים מדהימים ביופיים ואין מילים שיתארו זאת. - רצוי להגיע לפירנאים עם כושר סביר+אחרת מסלולי ההליכה קשים. - בעיקרון ספרד זולה מצרפת כך שרצוי לתכנן קניות בספרד. - בעירות בספרד ובצרפת אין אוכל מהיר כך שיש להסתמך על מסעדות.

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בהפירנאים.