מסלול חד יומי בקונמרה ”יום טיול בחצי האי קונמרה Connemara“

חצי האי קונמרה, נמצא בצידה המערבי של אירלנד. האי אידיאלי לטיול יום מהעיר גאלווי, אותו אפרט כאן. אנחנו התעצלנו ויצאנו מאוחר מדי, מה שקיצר משמעותית את היום ולא אפשר לנו לראות חצי ממה שרצינו, אז אם אתם בונים על טיול יום צאו מוקדם.

את קונמרה חוצה כביש N59, ממנו ניתן לסטות לכבישים הקטנים יותר. האזור שמור מאוד מבחינה נופית ומיושב בדלילות, מה שהופך גם את הנסיעה עצמה לחלק מהחוויה. קונמרה כולה ירוקה, העצים והשיחים מקיפים את האגמים והביצות הרבות, כמעט בכל סיבוב של הדרך מתגלה טבע יפהפה וניתן לפגוש מדי פעם כבשים בצידי הדרך. בדומה לשאר חלקיה הכפריים של אירלנד.

תופעה נוספת, שניתן לראות בקונמרה, היא הפקה של לבני כבול (Peat) מאדמת הביצות הנפוצה במקום. הכבול נחתך לצורת לבנים מתוך האדמה ומסודר בערימות-ערימות לייבוש. לאחר הייבוש הוא נאסף ומשמש להסקה.

אנחנו עשינו טיול יום מגאלווי, כאשר היעד הראשון היה הפארק הלאומי של קונמרה, שנמצא בצידו המערבי של חצי האי. את הנסיעה חתכנו לשניים, על ידי עצירה בחנות למלאכת יד, Cottage Handcrafts. מומלץ להיכנס, במקום מבחר גדול של עבודות יד וספרות על אירלנד בכלל וקונמרה בפרט.

בפארק הלאומי חנינו בכניסה, בחניה ללא תשלום. משם הלכנו למרכז המבקרים. הכניסה לפארק בחינם וכוללת מפה מפורטת של מסלולי ההליכה, כולל טבעתיים, ברמות קושי שונות. ניתן בנוסף, לרכוש, תמורת אירו אחד, הסברים על הפנורמות השונות הנשקפות ממסלולי ההליכה. במרכז המבקרים עצמו תערוכה יפה וממצה על אזור קונמרה, על הצמחים ובעלי החיים הייחודיים לאזור, וכן פירוט על חיי האדם והמלאכות הנפוצות בקונמרה, כגון הפקת הכבול. המוצגים באיכות גבוהה ומסודרים בצורה נעימה לעין, שווה להקדיש זמן ולקרוא.

מחוץ למרכז המבקרים ישנה רחבה עם שולחנות פיקניק ומספר מתקני משחקים מפוזרים מסביב. ידידותי מאוד למשפחות מטיילות עם ילדים. ממש בתחילת המסלול ישנם כמה סוסים מזן Connemara Pony, נראים כמו סוסים אל תחפשו פוני. אנחנו בחרנו במסלול הקצר, מפאת קוצר זמן, אבל בהחלט שווה לעשות גם את המסלולים הארוכים יותר. המסלול עובר בשביל נוח להליכה ולאורכו נשקפות פנורמות מרשימות של המפגש בין חופי ומפרצי חצי האי קונמרה עם האוקיינוס האטלנטי.

ניתן לראות, לאורך המסלול, את מגוון הצמחיה במקום. אנחנו הגענו בקיץ, היתה הרבה פריחה וכמובן, כבשים תועות. בסוף המסלול ישנו חלק המשמר דוגמא לסביבה, שבעבר היתה הנפוצה ביותר בקונמרה, סביבת ביצות לחה. ההליכה הקצרה נעשית ממש בסבך שלקוח מסיפורי פיות ובסופו בריכה מלאה בצמחי מים, מעבר לה נמצא מרכז המבקרים. לא לוותר.

עשינו את הפסקת הצהריים (סנדביצ'ים) בפארק הלאומי ומשם המשכנו בנסיעה עם N59. עברנו את מנזר קילמור (Kylemore Abbey - מנזר בנדיקטיני עם גן פרחים גדול - ואת אגם קילמור. חלק הנסיעה היפה ביותר, עובר ממש על קו המים של האגם, עד לצומת עם כביש R344 בה פנינו ימינה (דרומה), כדי להתחיל בנסיעה חזרה בכיוון גאלווי.

עשינו עצירה קצרה ב-Lough Inagh ובצומת עם N59. שימו לב, זו לא טעות, הפעם פגשנו בקצה השני של הכביש. לקחנו שמאלה (מזרחה) ולמעשה נסענו חזרה בדרך ממנה באנו. הפעם עשינו עצירה בכניסה לכפר Rosscahill, במפרץ חניה מימין לכביש, איפה שתראו פארק קטן על גדת הנחל. יש שם מדשאה מוצלת ושולחנות ממש על הנחל, אפשר גם לרדת לנחל עצמו ולחצות לגדה השנייה. מעולה לילדים. משם יש נסיעה של כעשרים דקות לגאלווי עצמה.