מסלול בן שבוע-שבועיים בקייפ טאון ”טיול בר מיצווה בדרום אפריקה“

רציתי לשתף אותכם בחוויות שהיו לנו בטיול שערכנו לבננו דרור מתנת בר מיצווה. לא רצינו לבחור טיול שכולם כבר היו או לפגוש את החברים בקניה, אז בחרנו בדרום אפריקה שחברים סיפרו לנו שהיא מאוד זולה. החלטנו לקחת טיול בנהיגה עצמית ובכך לחסוך הרבה כסף ולעומת זאת להאריך את משך הטיול.

טסנו ליוהנסבורג והמשכנו לקיפטאון. מה אגיד לכם - קיפטאון היא עיר ניפלאה, המראות האווירה הטבע והאנשים. בבוקר יצאנו לסיור מודרך להר השולחן והיתה זאת חוויה ניפלאה לדרור וגם ליהודית אישתי שקצת מפחדת מגובה. בהמשך היום ביקרנו בהרבה מקומות כמו מפגש האוקינוסים ואפילו שטנו לאי כלבי הים.

למחרת יצאנו לסיור לנתיב היין וביקרנו במרתפי יין ואפילו נתנו לנו לטעום יינות בכל מקום. המשכנו לעיירה שמגדלים בה רק יענים והיינו במופע. נתנו לדרור להשתתף במרוץ יענים. הוא לא הגיע ראשון - היו לו קצת בעיות תיקשורת עם היען שלו אבל החוויה היתה מדהימה. ביקרנו גם במערה גדולה של זקיפים ממש אולמות כמו בהבימה.

משם המשכנו לעבר החוף דרך מעבר הרים מטמטם ביופיו והגענו לעיירה בשם נייזנה השוכנת על לגונה גדולה. אני ודרור עשינו חגיגת מאכלי ים כמו צדפות שמגדלים אותם כאן. אישתי אכלה רק דגים על האש. שטנו על הלגונה וראינו הרבה מאוד ציפורים נדירות. אני לא אמשיך לפרט את כל המסלול, אבל רק אזכיר שהגענו לדרבן והיינו בשוק ההודי ואחר כך המשכנו לכפר זולו בו התארחנו ( הסוכן הזמין מקום מראש) וראינו איך הם חיים וגם הדגמה של מלחמת מקלות וזריקת כידונים והרבה ריקודים. אפילו הוזמנו לבקר אצל הצ`יף שהזמין אותנו לבירה מיצור מקומי מה שמעיד שאנחנו אורחים רצויים.

ביקרנו גם במדינת סווזילנד שהיא שוויץ של אפריקה, כי ההרים והנוף ההררי עם היערות הירוקים ומפלי המים מזכירים כל כך את שוויץ. אבל שיא הביקור היה בשמורת קרוגר שהיא בגודל של כל מדינת ישראל. חרשנו את שבילי השמורה בתצפית על אלפי בעלי חיים מסוגים שונים, הכי מרגש היתה הפגישה עם עדר פילים. היה שם זכר אחד גדול ממש כמעט בגובה של מגדל המים בקיבוץ. בערב לקחו אותנו לספארי לילה ברכב פתוח וראינו הרבה חיות לילה אבל הכי מרגש היה לראות משפחת אריות צועדת כדי להתקיף אימפלה (המדריך אמר `זאת היא ארוחת הערב שלהם`).

אחר כך היה בר-בי-קיו עם הרבה בשר אבל המנגל שעשינו ביום העצמאות היה הרבה יותר טעים. הם אוכלים מין דייסה מקמח תירס שקוראים לו מיליפאפ, משהוא דומה לממליגה רומנית.

חזרנו הביתה וכבר בלוד דרור אמר שהוא אחרי התיכון נוסע לחופשה ארוכה לדרום אפריקה. מאז שחזרנו הוא לא מפסיק לדבר על הטיול ולכל אחד שמגיע אלינו הוא מראה את סרט הוידיאו והתמונות של כל החיות שהוא צילם בספארי.