מידע חיוני נוסף בתאילנד ”לא לצפות להרבה מהיחס של התאילנדים“
למי שמגיע לבנגקוק במטרה היחידה של התפנקות וקניות - כנראה מזומנת הנאה, אחרי הכל ניתן לשהות בחדר הטוב ביותר, במלון 5 כוכבים מהודר, במחיר חדר רגיל במלון 3-4 כוכבים בארץ. יחד עם זאת, עבורנו, שחלק ניכר מההנאה שלנו בטיול הוא אנשים - תאילנד התבררה כאכזבה. אנשים בתאילנד פשוט לא נחמדים והיחס זהה גם ל``לא ישראלים``. ב``טיפים`` ובסיפורי החוזרים מהמזרח, דברו על רמאים ונוכלים (אפילו קצת הגזימו בזה לדעתנו) אבל לא דיברו על זה שגם נותני השרות בהגדרה, למשל מלצרים או פקידי קבלה או סוכני נסיעות, לא מחייכים ולא מוכנים לגלות טיפה של גמישות (נראה אתכם משיגים שינוי כלשהו במנה המופיעה בתפריט).
יש התולים זאת במחסום השפה, אנחנו חושבים אחרת. לפעמים יש בעיית שפה ועדיין האנשים נחמדים. כאן לעומת זאת, הם משתמשים ב``בעיית`` השפה כדי שלא תהיה לך ברירה אלא לקבל את המצב. לא אחת קרה שהם הבינו אנגלית מצוין עד שביקשנו משהו שנראה להם ``יותר מדי`` (כמו למשל להדליק את הטלוויזיה במקום בו ישבנו) או כשהם פשוט לא רצו לעזור, אז הם הפכו ל``לא מבינים`` ו``לא מדברים`` אנגלית. היחס היה במקסימום מקצועי ובמינימום הם עשו מה שהם רוצים לעשות ומבחינתם שתסתדר (או תחנק) עם זה. לא אהבנו. אל תצפו לכלום (בעיקר לא לתודעת שירות מערבית) ותחסכו לעצמכם התרגזויות. זה אולי נשמע קטנוני, אבל זה באמת מרגיז להיות בעמדת ``התחנפות`` רק כדי לקבל את מה שמגיע לך. דוגמא נוספת היא נקיון חדרים (באיים) - אז נכון שאחרי שביקשנו (ביום שלמחרת) כן ניקו את המקלחת. ונכון ששוב, לבקשתנו - ניקו גם את המקרר שנזל והסריח - אבל 1,500 באהט ללילה זה לא מעט בתאילנד ולמה לעזאזל צריך להיות גם יום אחד בחדר מסריח? - והם מצידם, עושים טובה שממלאים את מבוקשך ואפילו לא חושבים להגיד משהו כמו ``Im sorry``.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל