בית הכנסת הגדול בבודפשט ”בית הכנסת הגדול בבודפשט“
שהינו בבודפשט בראש השנה. את תפילת ערב החג חגגנו בבית הכנסת הגדול שבבודפשט. זו היתה חוויה בלתי נשכחת. ראשית, בית הכנסת היה מואר כולו ומלא ביהודי בודפשט. לא להאמין למספרם הרב של הנוכחים. רב הקהילה ערך את התפילה בהונגרית ואף נשא נאום ברכה (לא הבנו מילה). מקהלה ונגנים ליוו את התפילה. הכניסה הייתה חינמית וללא בדיקות מיותרות. הישיבה מופרדת נשים/גברים. סגנון התפילה נראה רפורמי/קונסרבטיבי. לא היו סידורי תפילה בעברית. התפילה נמשכה כשעתיים. אחרי כשעה עזבנו ועברנו לבית הכנסת האורטודוקסי/ספרדי שבקרבת מקום. קבלו אותנו יפה. אבל לא היה מהודר (בהמעטה). התפילה גם היא בהונגרית. כמעט ולא היו נשים. הגברים ברובם לבושים כחסידים בניגוד להדר שהיה בבית הכנסת הגדול. המלצתי: בביקור בבודפשט יש מקום לפנות זמן ע”מ להשתתף באחת מהתפילות שבבית הכנסת הגדול. זוהי חווית פלוקלור חשובה.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל