מסלול עד שבוע בבורג'ומי ”שמורת טבע בורג'ומי לשלושה ימים מדרום לצפון“

אורך המסלול 3 ימים ללא אפשרות לקניית אוכל במהלך הטיול. חובה להירשם במרכז המבקרים. מקבלים מפה. ניתן לשכור שם שקי שינה. הלינה בבקתות מטיילים בלבד. בבקתות יש דרגשי עץ ללא מזרונים. מסלול היום הראשון מסומן היטב. הוא מתחיל בעלייה ארוכה. לפי המפה (שקבלתם במרכז המבקרים) בסוף העלייה יש פיצול ואתם ממשיכים ימינה. לפי המפה אתם באמצע הדרך. בפועל מהפיצול ועד לבקתה לכל היותר שעתיים הליכה. בבקתה יש תנור ועצים להסקה.

מסלול היום השני אינו מסומן כראוי, ולא אחת מתלבטים איך להמשיך. מתחילים בעלייה תלולה, עד שמגיעים לבקתת רועים. משם לחפש את השביל לכיוון מערב. כללית ממשיכים בעלייה רצופה. לפני הירידה תפגשו בסמוך לשביל בקתת רועים. מכאן מתחילה ירידה ארוכה ובוצית מאוד. יורדים עד שמגיעים לערוץ נחל. הולכים לאורכו. בשלב מסויים השביל מתרחב ומאוד ברור. בפיצול הראשון פונים שמאלה (אין סימון). ממשיכים עם השביל ולפתע רואים גשר עץ שחוצה את הנחל. לא לעלות עליו! אלא להמשיך מערבה לאורך ערוץ נחל. זוהי דרך ג'יפים. מעת לעת הדרך חוצה את הערוץ על "גשרי" עץ מאולתרים. לאחר כחצי שעה מגיעים לבקתה. בבקתה אין חימום.

ביום השלישי חוזרים כחצי שעה עד לגשר המסודר. עכשיו חוצים את הנחל על הגשר וממשיכים לאורך הדרך. הדרך בחלקה הראשון עלייה ולאחר מכן ירידה. מגיעים לכפר בשם מרילסי. חוצים את הכפר ולאחר 4 ק"מ מגיעים לדרך ופסי רכבת. פונים ימינה (אין שלטי הכוונה) על הדרך והולכים כעשר דקות עד לתחתנת הרכבת (שימו לב אין סימון). משם לוקחים רכבת עד העיירה. המסלול יפה ומומלץ ביותר. נא לקבל תחזית מזג האוויר במרכז המבקרים. אם צפוי גשם, לשקול היטב.

לכל המידע על בורג'ומי גאורגיה (גרוזיה)