טיול באוסטריה - חוויות לכל המשפחה בחבל טירול

חבל טירול באוסטריה הוא יעד מומלץ לטיול משפחתי במתכונת של טיול כוכב. יחכו לכם שם מסלולי הליכה על גשרי עץ ומתכת, נסיעה במגלשות הרים מהירות, ביקור בטירת נוישוואנשטיין האגדתית, צעידה במסלול רגליים יחפות לילדים סקרניים ואפשרות לקינוח בפארק השעשועים לגולנד.
שירלי
תמונה ראשית עבור: טיול באוסטריה - חוויות לכל המשפחה בחבל טירול

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-18/01/2021

• הכניסה לאוסטריה אפשרית לאזרחי האיחוד האירופי ומדינות אמנת שנגן.
  • הכניסה למדינה מותנית בהצגת בדיקת קורונה שלילית, בתוקף ל-72 שעות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי ובתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת .
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים למשלוחים וטייק אווי בלבד.
  • מרבית העסקים סגורים ורק עסקים הנחשבים חיוניום כרגע פתוחים.
  • התושבים מתבקשים להשאר בבתיהם ולצאת רק לצורך חיוני.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות.
לוגו וירוס קורונה

גלידה בקיצבוהל וצימר בסיפלד

יצאנו מפלכאו לכיוון חבל טירול. עצרנו בדרך בקיצבוהל, שוטטנו במדרחוב ואכלנו גלידה. החנויות היו סגורות בגלל שהיום יום ראשון. רק מסעדות וגלידריות היו פתוחות. מקיצבוהל המשכנו לקופשטיין. היה חם מאוד, ממש חמסין ואי אפשר היה להסתובב. הגענו למבצר הענק של קופשטיין, אבל החלטנו לא לעלות למעלה. המשכנו לכיוון הצימר בסיפלד. הצימר יותר קטן עם גינה קטנה לילדים, מזה שהיה לנו בפלכאו, אבל החדרים יפים ונקיים, בעל הצימר מקסים והמיקום מצויין ונוח. כאן המקום לציין, שהחדרים היותר גדולים, המתאימים למשפחות של יותר משני ילדים, הם פחות חדשים ופחות מוצלחים ונמצאים במבנה אחר: www.edelweiss-tirol.eu. למידע נוסף על צימרים באוסטריה >>

שמנו את כל המזוודות בצימר ונסענו כשתי דקות לסיפלד. בסיפלד יש מדרחוב יפה מלא מסעדות, חנויות ובתי קפה והמון, המון פרחים בכל מקום. ישבנו לאכול במדרחוב, במסעדה טירולית, בה המלצריות לובשות בגדים טירוליים, ואכלנו פסטות ופיצה גדולה וסלט ושתיה לכולנו ב-40 יורו. אתר המסעדה: www.marcati.at/restaurants.

צעידה בקניון לאוטאש

למחרת, קמנו ליום יפה וחם. אכלנו ארוחת בוקר בצימר ונסענו לקניון לאוטאש הקרוב מאוד לסיפלד. אנחנו רצינו ללכת במסלול הכחול הקצר יותר, שהכניסה אליו היא ממיטנוואלד שבגרמניה. המסלול האדום הארוך, שאורך למעלה משעתיים, נמצא בצד האוסטרי. זהו פרוייקט משותף לאוסטריה ולגרמניה והכניסה אליו חינם! חלק מהמסלול עובר בתוך יער ירוק וחלקו המעניין ביותר עובר על גשרי מתכת תלויים וגבוהים מאוד, העוברים מעל נהר שוצף וגועש. המסלול הכחול מתחבר עם המסלול האדום באמצע הדרך, כך שאפשר ללכת הלוך וחזור כמה שרוצים, גם על המסלול האדום. בסיום המסלול, יש גם מסלול ירוק קצר: הליכה על גשרי עץ למפל. המסלול הזה עולה שני יורו לאדם. המסלול של המפל קריר ונעים.

כשסיימנו את הטיול בקניון לאוטאש, עצרנו במיטנוואלד היפה. במדרחוב העתיק והיפה ונהנינו מציורי הקיר היפהפיים על הקירות. תעלת מים חוצה את המדרכה ויש מזרקות קטנות בכל מקום. מקסים! אכלנו במדרחוב במסעדה מקומית וזולה. במדרחוב במיטנוואלד היו שתי פרפומריות זולות במיוחד. Muler, בה ניתן למצוא קרמים, ואיפור ובשמים בשליש מחיר מבארץ! היה כל כך חם, שהיינו חייבים למצוא איזה אגם. ליד סיפלד יש עיירה בשם מוסרן ובה אגם קטן בראש ההר. החלפנו לבגדי ים, חנינו במעלה ההר, הליכה קצרה של עוד 5 דקות ביער ואנחנו באגם המקסים. האגם קטן, מלא בירק מסביב ובברווזים. מהאגם נסענו שתי דקות לפעמון השלום הענק, הנמצא בראש גבעה ונשקף ממנה נוף יפה. בדיוק כשהיינו על גבעת הפעמון, לבושים בגדים קצרים אחרי האגם, החלו רעמים וברקים וגשם החל לרדת. ירדנו מהגבעה מהר, והתחיל מבול של חורף ממש! לא להאמין שרק לפני חצי שעה היה קיץ והופ! מזג האוויר התהפך לגמרי.

גשר עץ, צילום: שירלי כהןגשר עץ, צילום: שירלי כהן

המגלשות באימסט

נסענו למגלשות באימסט. עלינו ברכבל הארוך והכייפי. עלה לכולנו 30 יורו לגלישה אחת. ילד עד גיל שש משלם חצי מחיר. למעלה נזכרו להגיד לנו שאי אפשר לעלות עם תיקים, כך ששלחנו את התיק בנפרד ברכבל למטה. המגלשות כאן היו שונות מאלו שבאבטנאו - יותר גדולות, עם שני מוטות בצדדים שצריך לדחוף קדימה. במגלשות באבטנאו הבן שלי בן 8.5 ירד לבד בקלות. כאן היה לו קשה ולכן נסע לאט ולא נהנה. המסלול ארוך - 3.5 ק"מ בתוך יער וכולל קפיצות וסיבובים. ליד החניה היו שבילים ומסלולי הליכה ואגם קטן עם דשא. ישבנו שם לאכול ארוחת בוקר שהכנו בצימר. אחרי המגלשות באימסט והפיקניק הקצר באגם ליד, המשכנו בדרכנו לדרך קאונטראל היפה! כניסה לרכב עולה 22 יורו. מדובר בדרך נופית יפה מאוד עם תחנות עצירה שונות, 29 סיבובים בדיוק (יש שלטים עם מספרי הסיבובים) ובדרך רואים נופים מקסימים של המון ירוק, מפלים, אגם והרבה שלג. מזכיר קצת את מעבר הגלוסגלוקנר, מבחינת תחנות העצירה ברכב, אבל הנופים שונים. בסוף המסלול בתחנה האחרונה יש מסעדה גדולה, קרחון ומנהרת קרח. כדי להגיע למנהרת הקרח, צריך ללכת על הקרחון. ירדנו לקרחון והלכנו עליו. הגברים שבחבורה החליטו ללכת על הקרחון ולהגיע למערת הקרח, ואנחנו, הבנות, נשארנו במסעדה ואכלנו מרק. בינתיים, הבנים צעדו להם על הקרחון והגיעו למערת הקרח שהייתה חשוכה, אבל כולה עשויה משלג. בדרך חזרה, בהליכה על הקרחון המחליק, נפלו החברים, אבא ובן, לתוך הקרח עד הברכיים, ישר לתוך מים קפואים! חוויה לא נעימה בכלל! הייתה התלהבות גדולה ממנהרת הקרח ומדרך קאונטראל בכלל. לסיום, אכלנו במסעדה וחזרנו לסיפלד לטיול במדרחוב ולארוחת ערב במסעדה. כשחזרנו לצימר גילינו שלחבר שלנו שנפל למים הקפואים התנפחה הברך. מסקנה: מסוכן ללכת על קרחון כך סתם בלי הדרכה ובלי ציוד מתאים. יש סיור מסודר בשעות הבוקר, אבל אנחנו פיספסנו אותו...

טירת נוישוואנשטיין ואגם פורגנסי

נסענו לפוסן, לטירת נוישוואנשטיין הענקית והמדהימה. כשהגענו גילינו שני דברים:
1. חום אימים בחוץ.
2. תור ארוך לקניית כרטיסים ותור עוד יותר ארוך לאוטובוס או כרכרת סוסים לארמון, שיושב בקצה גבעה בעלייה קשה. חשבנו שאם כבר עולים למעלה, עדיף בכרכרה, שתהיה חוויה, לא? אז זהו, שלא! גם עמדנו המון זמן בתור בשמש, גם נדחסנו לתוך הכרכרה, וגם מתנו מחום. מסקנה: כשחם מאוד בחוץ, עדיף לא לנסוע בכרכרה החמה ולהעדיף אוטובוס ממוזג. הכניסה לטירה עלתה לזוג וילד 18 יורו. שוב, ילדים לא משלמים. אחרי שהכרכרה הורידה אותנו, עדיין היה קטע הליכה של כרבע שעה בעליה. חיכינו לסיור באנגלית, ובינתיים אכלנו ארטיקים לצינון החום הכבד. בתוך הארמון נהננו מאוד. ממש ארמון אמיתי של מלך! ראינו בפנים את המיטה עם האפיריון הכחול של המלך לודוויג המשוגע ומעל המיטה כוכבי זהב מנצנצים. בכל מקום ציורי קיר ומנורות זהב מקושטות. ראינו סרט על חייו. לודוויג היה אומלל, בודד ומסכן. כל חייו אביו לעג לו על אהבתו למוסיקה, ורצה שיהיה נוקשה ופחות עדין. בסוף מת בדרך מסתורית, אחרי שהודיעו לו שלא יוכל לכהן יותר כמלך.

אחרי הסיור הלכנו לגשר תצפית בדיוק מול הטירה. המוני צלמים יפנים ותיירים אחרים מצטופפים שם ומצטלמים. שווה ומומלץ להגיע לגשר, כי זהו המקום היחיד שאפשר לצלם ממנו את הטירה בשלמותה. חזרנו באוטובוס וגם בו הנהג דחס הרבה אנשים בעמידה. בכל זאת, זה היה עדיף מהכרכרה. בתוך נוינשווינשטיין אסור לצלם. למרות החום הכבד, התורים והעליות, אני נהנתי מאוד! הארמון גדול ומרשים והנוף מסביב מדהים. בחום כזה כבד, מה נשאר לעשות? להרטב במימי האגם הקרוב! אז אחרי שקנינו פד לעכבר ומגנט שתהיה מזכרת מנוינשווינשטיין, נסענו לאגם פורגנסי, האגם שרואים מהטירה. האגם גדול, עם המון אוהלים, קרוואנים, דשא וברווזים.

טירת נוינשווינשטיין, צילום: שירלי כהןטירת נוינשווינשטיין, צילום: שירלי כהן

סוורובסקי ואינסברוק

אחרי יום חם במיוחד, קמנו לבוקר מעונן ונעים. נסענו לסברובסקי בווטנס. נסיעה של חצי שעה מהצימר. מקסים שם, הכל נוצץ ומבריק. כולנו נהננו. בסוף הסיור מגיעים לחנות, רוצים לקנות והכל יקר בטירוף. פרי קטן מאבני סברובסקי עולה 300 יורו! משם נסענו לקניון Dez, שנמצא ביציאה המערבית לכיוון אינסברוק. קנינו קצת מתנות, אכלנו, קנינו קצת בגדים, לגו, ברבי והמשכנו לאינסברוק. באינסברוק ממש מתחת לגג הזהב הייתה תזמורת בתלבושות טירוליות, שניגנה מנגינות עליזות. שוב התחיל גשם, ואנחנו הלכנו לאכול ארוחת ערב במסעדה באינסברוק.

מסלול רגליים יחפות

את היום הבא התחלנו עם מסלול רגליים יחפות. המסלול נמצא במיטנוואלד היפה אשר בראש ההר. התחלנו לעלות עם הרכב אל ראש ההר עד לחניה. הגענו לרכבלי כסאות יחיד רעועים וישנים. מחיר כניסה לזוג וילד - 10 יורו. הנסיעה ברכבל ארוכה, איטית ולא נגמרת. הגענו להר ירוק ופורח שהנוף שנשקף ממנו מקסים. בתחילת המסלול אפשר להשאיר נעליים במדפים. מתחילים ללכת בשביל חצץ ויורדים במדרגות עץ רחבות, כשבכל מדרגה מרקם אחר: חצץ, אבנים, חלוקי נחל, חתיכות עץ, חתיכות אצטרובלים, ועוד. בכל הדרך שבילים בדשא עם מרקמים מתחלפים. בהמשך הולכים על אבנים רחבות וגדולות, גזעי עץ כרותים שתקועים באדמה, ועוד. יש גם בוץ, דשא, ובסוף המסלול בריכת שכשוך מים לרגליים ומשחקים לילדים. כל הדרך יפה להליכה, חלקה בצל וחלקה בשמש, יש בדרך ספסלים ופינות מוצלות והמון נוף יפה וירוק עם אגמים והרים מסביב. החזרה ברכבל. מה שמדהים הוא איך חשבו על כל הפרטים הקטנים. ירדנו מההר שמחים וטובי לב, ישר למיטנוואלד לארוחת צהריים וגלידה. המשכנו לגרמיש, לפארטנקלאם. חנינו ליד האצטדיון האולימפי והתחלנו ללכת עד לקניון במשך חצי שעה. כשהגענו לקניון היה קריר ונעים, כי ההליכה היא ממש בתוך ההר והכל רטוב וחלק. הליכה קלה של חצי שעה עד לסוף המסלול. המים בקניון בצבע תכלת יפה. אחרי שהיינו בכל כך הרבה קניונים וגשרים על מים, קניון ליכטנשטיין זכה במקום הראשון.

חם בחוץ, ואנחנו ממשיכים לעמק אוצטל. הגענו למפלי שטוביין בנידרטי. עצרנו בתצפית מול המפל המקסים. אחר כך המשכנו לגסטהוף שטוביין, לעשר דקות הליכה בתוך יער מקסים עד לגשר מעל המפל. פתאום התחיל לרדת גשם, לא היו לנו מעילי גשם או מטריות. נרטבנו והתחלנו לחזור חזרה לכיוון הרכב. בחוץ חם, אבל הגשם לא מפסיק! מה עושים? החלטנו לנסוע לכיוון אגם פיבורגסי בעיירה פיבורג, בתקווה שהגשם ייפסק. מכיוון שהגשם היה חלש, לבשנו מעילי גשם והלכנו מהחניון כרבע שעה בשביל ירוק לכיוון האגם הנסתר. בדרך, ראינו הרבה אנשים שחוזרים מהאגם, ובאמת האגם היה כמעט ריק לגמרי בגלל הגשם שהתחזק. בגלל שהגשם התחזק ולא הפסיק, חזרנו לאוטו, נסענו עוד קצת בעמק אוצטל, אבל בלית ברירה, התחלנו לחזור לכיוון הצימר.

לגולנד לסיום

קמנו בבוקר, התארגנו ונסענו לכיוון גרמניה. הגענו למלון שהזמנו בשעות הבוקר המאוחרות. הזמנו הכל דרך האתר של לגולנד. מלון ושתי כניסות (ליומיים) לכל המשפחה ב-200 יורו. המלון היה חמוד, החדר גדול, חדש ונקי. שמנו את המזוודות בחדר ונסענו ללגולנד. פארק מקסים במיוחד לגילאי 4-9, מלא דמויות לגו בכל מקום. בגלל שהיה יום ראשון, היו תורים לכל מתקן, כך שלא הספקנו להגיע לכל המתקנים ושמחנו שיש לנו את יום המחרת. מלבד המתקנים, היה כיף לבקר גם במפעל לייצור לגו ולראות את המכונות שמייצרות לגו ולהרכיב לבד דמויות מחלקים שונים. היינו גם בסרט 4 מימדים, ובמתקן סירות פירטים ויצאנו משם רטובים לגמרי, עד שנזקקנו למכונת ייבוש ביורו שמייבשת את הבגדים (איזה המצאות יש לגרמנים)! אחרי היום השני בלגולנד נסענו ישר לשדה תעופה וסיימנו במסע כומתה עד לטרמינל F המרוחק. החזרנו את הרכב אחרי שניקינו אותו היטב ועלינו לטיסה.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-18/01/2021

• הכניסה לאוסטריה אפשרית לאזרחי האיחוד האירופי ומדינות אמנת שנגן.
  • הכניסה למדינה מותנית בהצגת בדיקת קורונה שלילית, בתוקף ל-72 שעות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי ובתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת .
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים למשלוחים וטייק אווי בלבד.
  • מרבית העסקים סגורים ורק עסקים הנחשבים חיוניום כרגע פתוחים.
  • התושבים מתבקשים להשאר בבתיהם ולצאת רק לצורך חיוני.