מידע כללי על חבל לנגדוק רוסיון

חבל לנגדוק רוסיון (Languedoc-Roussillon) ממוקם בחופה הדרומי של צרפת, בין הריביירה הצרפתית למידי-פירנאים. החבל כולל את האזורים Aude, Gard, Hérault, Lozère ו- Pyrénées-Orientales. טיול באזור זה כולל קילומטרים רבים של חופים יפיפיים, נקיים ומענגים המהווים מקום מצוין לחופשה. אתרי נופש מודרניים רבים משבצים את קו החוף, כמו גם אינספור כפרי דייגים מסורתיים. פנים החבל שקט יותר, וכולל שטחי כרמים רחבים. ייצור יין פופולרי יותר כאן מאשר בכל מקום אחר בעולם - בכרמים מייצרים יין לבן, אדום ויין רוזה.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מידע כללי על חבל לנגדוק רוסיון

רקע על החבל

אלף שנות מסחר ואינטלקט הפכו את מונפלייה Montpellier לעיר אנרגטית וחיה. כבר במאה ה-12, תיאר אותה בנימין מטודלה, המטייל היהודי בן המאה ה-12 כעיר שרחובותיה עמוסים ערבים, סוחרים מלומברדיה, רומא מצרים ויוון - והמוניטין של העיר רק הלך והשתפר מאז... במרכז העיר עומדת place de la Comedie, כיכר אליפטית עצומה מרוצפת בשיש בצבע קרם, המוקפת בבתי קפה עמוסים. בקצה אחד עומד בית האופרה, מבנה עצום ומקושט מהמאה ה-19, בעוד שהקצה השני נשפך אל טיילת רצופת העצים כשמימין נמצא מרכז הקניות Polygon . בטיילת נמצא המוזיאון הטוב ביותר בעיר, Musee Fabre ובו אוסף רחב של ציורים אירופאים מהמאה ה-17 ועד המאה ה-19 ביניהם עבודות של דלקרואה, Courbet וכמה ציירים אימפרסיוניסטיים ומודרניים. שעות פתיחה: שלישי עד שישי מ-09:00 עד 17:30, שבת וראשון מ-09:30 עד 17:00 הכניסה כרוכה בתשלום.

מאחורי האופרה משתרע הרובע העתיק של העיר ובו אחוזות מהמאות השבע-עשרה והשמונה-עשרה. ב-place Jean-Jaures מתקיים שוק יומי בכל בוקר והיא מלאה בבתי קפה ומסעדות. בקרבת הליכה משם נמצא Musee du Vieux Montpellier ובו סקירה היסטורית של העיר. שעות פתיחה: שלישי עד שבת מ-09:30 עד 12:00 ומ-13:30 עד 17:00. הכניסה חופשית. מוזיאון נוסף הנמצא בסביבה הוא Musee du Fougau המתעסק בפולקלור ובהיסטוריה של החבל כולו. שעות פתיחה: רביעי וחמישי מ-15:00 עד 18:00/18:30. הכניסה חופשית. בקצה המערבי של העיר, בסוף רחוב Foch נמצאים הגנים הרשמיים של Promenade du Peyrou ולידם קשת ניצחון מפוארת. צפונית לכאן נמצאים Jardin des Plantes הגנים הבוטניים הוותיקים ביותר בצרפת ובהם שפע של עצים אקזוטיים. שעות פתיחה: שלישי עד ראשון מ-09:00 עד 19:00.

ערים מרכזיות

העיר נים (Nimes)הייתה בעבר יישוב רומי ומפותח וכיום נמצאים בה כמה מהשרידים הרומיים הנרחבים ביותר באירופה. מאפיין עיקרי נוסף של העיר הוא אריג הדנים denim ששמו נגזר משמה של העיר (denim = de Nîmes = מנים). אריג זה היה המוצר הראשון של בתי החרושת לטקסטיל של העיר ובאמה ה-19 היו מייבאים אותו לדרום אמריקה כביגוד לעבדים. החלק המרכזי של העיר נמתח צפונית מערבית מ-boulevard de la Libération. השריד הרומי היפה ביותר בעיר הוא ללא ספק הזירה הרומית מן המאה הראשונה, אחד מהזירות הרומיות השמורות ביותר בעולם כולו. המבנה כולל חזית מקומרת בעל שתי קומות המסתירה את שורות המדרגות המכילות כ-20,000 איש. כאשר השלטון הרומי נחלש בעקבות הפלישות הברבריות, הפכה הזירה למבצר ולבסוף למשכנות עוני - ביתם של כ-2000 איש עד שפונו בתחילת המאה ה-19. היום משמשת הזירה כאתר למלחמות שוורים בקיץ ולעיתים גם נערכות בה הופעות ג`אז ואופרה. שעות פתיחה: מדי יום בחודשים מאי עד ספטמבר מ-09:00 עד 19:00 ובחודשים אוקטובר עד אפריל מ-09:00 עד 12:00 ומ-14:00 עד 17:30. הכניסה כרוכה בתשלום.

בזיה (Béziers), בירת הכרמים של לנגדוק הייתה בשיאה במאה ה-19 אז הייתה עיר עשירה ומשגשגת. אם מגיעים אל העיר העתיקה של בזיה מן המערב - הנוף הנגלה לפנים הוא מרהיב ביופיו. מגשר ה- Pont-Neuf שעל נהר ה-Ord ניתן להשקיף במעלה הזרם אל הקשתות המוזהבות של Pont-Vieux כשהקתדרלה של העיר ניצבת בפסגתה של הגבעה המשופעת שממול ונראית יותר כטירה מאשר ככנסייה. הקתדרלה היא גותית ברובה, כשהיא בנויה בסגנון צפוני לאחר שהמבנה המקורי נשרף בשנת 1209. מקצה מגדל הקתדרלה ניתן לצפות על הכרמים שהסובבים את העיר. בסמוך נמצא מנזר שממנו ניתן לצאת לגן מקסים הממוקם מעל לנהר. ב-allées Paul-Riquet, הטיילת של העיר, מתרכזת מרבית ההתרחשות בעיר. זוהי טיילת רחבה ושמשית, מלאה בבתי קפה ומסעדות. היא משתרעת מתיאטרון מקסים בצפון עד לפארק קטן בשם Plateau des Poètes שעוצב על ידי מתכננו של יער הבולון בפריס.

קרקסון (Carcassonne) נמצאת על קו הרכבת שבין טולוז למונפלייה, והיות והיא אחת הערים הדרמטיות ביותר בלנגדוק היא תחנת חובה לכל מי שנמצא בדרך. העיר מחולקת לשני חלקים נפרדים ה-Cité וה-Ville Basse, חלוקה שמקורה בימי הביניים. Ville Basse היא עיר מפתה ומקסימה, אך ללא ספק האטרקציה העיקרית של העיר הוא ב-Cité, מבצר מרשים עם חומה כפולה וצריחים הניצב על גבעה מעל נהר האוד. המבצר ניצל מהריסה ב-1844 בזכות Viollet-le-Duc. זוהי משיכה תיירותית עצומה המושכת אליה אלפים מדי שנה בשנה. ניתן להיכנס אל החלק המרכזי של המקום ולטייל בין התעלות בחינם, אך בשביל לראות את פנים המבצר, ב-Château Comtal וללכת לאורך החומות יש להצטרף לסיור מודרך. שעות פתיחה: קיץ מדי יום בין 09:00 עד 19:00 ובחורף מדי יום בין 09:30/10:00 עד 12:30 ומ-14:00 עד 17:00/18:00.הכניסה כרוכה בתשלום. כמו כן אין להחמיץ ביקור בכנסיית St-Nazaire שבקצה רחוב סן-לואי המהווה שילוב מעניין של הסגנון הרומנסקי עם הסגנון הגותי.

העיר פרפינין (Perpignan) היא בירתה של קטלוניה הצרפתית - ובמילים אחרות רוסיון. זוהי העיר הגדולה היחידה באזור, אך אינה המעניינת ביותר. ימי הזוהר שלה היו במהלך המאה ה-13 וה-14, אז מלכי מיורקה מיקמו את החצר שלהם בעיר. בימי הביניים התנדנדה העיר בין השלטון הצרפתי לספרדי עד שלבסוף בשנת 1659, תחת שלטונו של לואי ה-14, היא הפכה לחלק מצרפת. מרכז העיר נמצא סביב place Arago היפה שממנה רחוב Alsace-Lorraine ו-rue de la Loge מובילים דרך שערי הברזל של בית העירייה הקלאסי ל-place de la Loge הקטנה, הנשלטת על ידי Loge de Mer, בניין גותי מהמאה ה-14 שתוכנן עבור הבורסה של העיר ובית המשפט הימי. צפונה משם, במעלה rue Louis-Blanc נמצא אחד השרידים לביצורי העיר שער Le Castillet מהמאה ה-14, שמכיל כיום את Casa Pairal, מוזיאון מרתק על התרבות הקטלונית של רוסיון. שעות פתיחה: בין 09:00/09:30 עד 18:00/19:00, סגור בימי שלישי.