מידע כללי על האנובר

שלא כמו ערים רבות בגרמניה ובאירופה כולה, יופייה של הנובר אינו מתבטא במבנים היסטוריים וארכיטקטונים מרשימים כמו כנסיות, ארמונות או מבנים מוניציפליים, אלא בסדרה של גנים מקסימים שעומדים ללא ספק בין רשימת הגנים היפים והמרשימים ביותר באירופה. במקביל, הנובר היא גם אחת מזירות המסחר הבינלאומיות החשובות ביותר בעולם, כשהיא מארחת מדי שנה כנסים וירידי מסחר חשובים ומרכזיים. מבין הגנים המלכותיים, Herrenhausen, אליהם ניתן להגיע באמצעות U-Bahn מספר 1 ומספר 2, ה-Welfengarten הוא הכי פחות מרשים, כשעליו חולש ה-Welfenpalais הניאו-קלאסי בו נמצאת כיום האוניברסיטה.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מידע כללי על האנובר

ה-Grosser Garten, גן הבארוק הרשמי והמדהים ביופיו הוא ללא ספק מקור הגאווה של העיר ואחד היחידים מסוגו באירופה, שנשאר במצבו המקורי. מומלץ לתאם את הביקור בגן עם מועד הפעלתן של המזרקות (מאי עד ספטמבר בימים שני עד שישי בין השעות 11:00 עד 12:00 ו-15:00 עד 16:00, בימים שבת וראשון מ-11:00 עד 12:00 ומ-15:00 עד 17:00), או כאשר התאורה במקום דולקת (בחודשים מאי עד ספטמבר, בימים רביעי עד ראשון בשעות בין הערביים).

בסמוך לשער הכניסה לגן נמצא ה-Hedge Theatre, אמפיתיאטרון מקסים שגדרות השיחים שלו משמשים לא רק בכדי ליפות את הנוף, אלא גם כתאי הלבשה קטנים. מאחורי אזור הישיבה נמצאות 8 חלקות קטנות שכל אחת מהן מייצגת סגנון שונה של גננות, מהתקופות השונות. חלקו האחורי של ה-Grosser Garten מכיל סדרה של שדרות מדהימות הנתחמות בגדרות שיחים ובעצים, כשבקצה כל שדרה נמצאת מזרקה. במרכז התצוגה הזאת עומדת ה-Grosse Fontäne שמתיזה את סילון המים הגבוה ביותר מבין המזרקות באירופה, המגיע לגובה של 82 מטרים. ה-Grosser Garten פתוח מידי יום בין 08:00 עד 16:30, על פי עונות השנה. הכניסה חופשית רק בחורף.

Georgengarten עומד בניגוד מוחלט ל-Grosser Garten על העיצוב האנגלי שלו, והאגם המלאכותי שבו. בגן זה ניתן למצוא גם את מוזיאון Wilhelm Busch המכיל אוסף מבריק של קריקטורות.המוזיאון פתוח בימים שלישי עד שבת בין 10:00 עד 17:00, ראשון בין 10:00 עד 18:00 הכניסה כרוכה בתשלום. גן נוסף הוא ה-Berggarten, גן בוטני הנמצא צפונית ל-Grosser Garten ובו ניתן למצוא צמחים אקזוטיים ונדירים, כגון אוסף של סחלבי היבשת, צמחים טרופיים וקקטוסים.

במלחמת העולם השנייה סבלה העיר הנובר מהרס כמעט טוטלי, ועל כן רוב הבניינים בעיר נבנו ושוחזרו לאחר המלחמה. הבניין המרשים ביותר בעיר הוא ה-Opernhaus הניאו-קלאסי , הממוקם באחד ממקומות המפגש הפופולריים בעיר, בקרבת ה-Cafe Kröpcke במרחק קצר משם, בכיוון דרום-מערב ניתן למצוא כמה רחובות המלאים בבניינים משוחזרים המעניקים לעיר מעט מתחושת ימי הביניים ששררה בה בעבר. אחד המרשימים שבהם הוא ה-Altes Rathaus (בית העירייה הישן) שמהמאה ה-15, המקושט ברעפים מזוגגים צבעוניים. לצדו נמצאת כנסיית Marktkirche מהמאה ה-14, שמגדלה הגדול משמש כסמלה של העיר. בתוך הכנסייה ניתן למצוא כמה ויטראז`ים שנשתמרו להפליא.

ברחוב Pferdestr. 6 נמצא המוזיאון ההיסטורי בו ניתן למצוא את השריד היחיד לחומת העיר. התצוגה גם כוללת סקירה של השינויים שחלו בעיר, חלקים מבתי משק משוחזרים ועוד. שעות פתיחה: שלישי מ-10:00 עד 20:00, רביעי עד שישי מ-10:00 עד 16:00, שבת וראשון מ-10:00 עד 18:00 הכניסה כרוכה בתשלום. דרומה משם נמצא ה-Neues Rathaus, בית העירייה החדש. זהו מבנה שנבנה בסגנון ארט-דקו עם מוטיבים ניאו-גותיים שמכיפתו ניתן לקבל את הנוף היפה ביותר של העיר. שעות פתיחה: אפריל עד אוקטובר מדי יום בין 10:00 עד 12:45 ומ-13:30 עד 16:45 הכניסה כרוכה בתשלום.

מוזיאון Kestner נמצא בדלת הסמוכה והוא מציג תצוגה של אומנות דקורטיבית. שעות פתיחה: שלישי, חמישי ושישי בין השעות 10:00 עד 16:00, רביעי מ-10:00 עד 20:00, שבת וראשון 10:00 עד 18:00 הכניסה כרוכה בתשלום, למעט ימי רביעי. מוזיאון מעניין נוסף הוא ה-Landesmuseum המכיל אוסף מצוין של ציורים מימי הביניים ועד לתחילת המאה ה-20. הפריט המרשים ביותר בתצוגה הוא תמונתו של האנס הולביין הצעיר Portrait of Philipp Melanchthon. כמו כן ניתן למצוא במקום תצוגה יפה של ציורי רנסאנס איטלקיים של בוטיצ`לי ורפאל, ומספר עבודות הולנדיות ביניהם ניתן למצוא את אחת מתמונות הנוף הנדירות של רמברנדט. בקומה הראשונה של המוזיאון ניתן לראות את האגף הארכיאולוגי ובו שרידי גופות של האדם הקדמון שנשמרו בביצות של סקסוניה התחתית, תכולות של כמה קברים ומבחר של תכשיטים מעידן הברונזה. שעות פתיחה: שלישי, רביעי, שישי וראשון 10:00 עד 17:00, חמישי 10:00 עד 19:00 הכניסה כרוכה בתשלום.

מוזיאון Sprengel מחזיק את אחד מאוספי האומנות המודרנית הטובים ביותר בגרמניה כולה. מרבית משטח התצוגה משמש תצוגות מתחלפות של צילום, גרפיקה ושאר דרכי אומנות ניסיוניות, אך במקביל יש במקום תצוגה קבועה של ציור ופיסול מן המאה ה-20. בין העבודות הבולטות בתצוגה נמצאים ציורי נוף וטבע דומם של בן המקום Kurt Schwitters שעות פתיחה: שלישי בין 10:00 עד 20:00, רביעי עד ראשון מ-10:00 עד 18:00 הכניסה כרוכה בתשלום.

אטרקציות בהאנובר

מלונות ומקומות לינה בהאנובר

הזמנת חופשה להאנובר

חדשות התיירות והתעופה

המיוחדים שלנו

מתארגנים לטיול: ציוד, ביגוד, המלצות וטיפים לדרך

ביטוח נסיעות לחו"ל: כל מה שצריך כדי לטוס בראש שקט

מגזין החיים הטובים: לייפסטייל והשראה לחופשה

פסח 2024 -לאן לטוס לחופשה הבאה?