טיולים מחוץ לוורנה: האטרקציות שכדאי להכיר מחוץ לעיר

כל חופשה באיזור העיר ורנה אינה שלמה מבלי לקפוץ לאתרים שמחוץ לעיר. מלבד האטרקציות המרכזיות בוורנה, הנה לכם גם מה הם המקומות בהם כדאי לבקר מחוץ לעיר ורנה.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: טיולים מחוץ לוורנה: האטרקציות שכדאי להכיר מחוץ לעיר
העיירה נסבאר. צילום: Depositphotos/Zefart

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-08/04/2021

• כניסה לבולגריה מותרת לאזרחים ישראלים, בהצגת בדיקת קורונה שלילית, בתוקף מ-72 שעות לפני מועד הטיסה.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים בישיבה בחוץ, בין השעות 06:00-23:00.
  • מרבית העסקים בבולגריה פתוחים.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

חולות הזהב

אחת האטרקציות האהובות ביותר על תיירים המגיעים לעיר ורנה, לעיתים אף במיוחד לצורך כך, הוא איזור חולות הזהב (Zlatni Pyasatsi)- איזור התיירות המוביל של העיר.

חולות הזהב הוא איזור קיט של רצועת חוף המרוחקת כ-18 ק"מ מצפון לעיר ורנה. באיזור זה, לחוף הים השחור של בולגריה, תוכלו למצוא חופים מוזהבים (בדיוק כפי ששמו של האיזור מרמז), יערות ירוקים ומי תכלת יפים. מעבר להיותו של איזור חולות הזהב רצועת חוף יפה, הוא כמובן מתפקד כאיזור קיט מוצלח- תוכלו ליהנות פה משפע של מסעדות, אפשרויות שונות לשופינג במחירים שווים לכל כיס, מלונות ואפשרויות לינה לא יקרות במיוחד וגם מקומות בילוי וחיי לילה נחמדים, כולל בתי קזינו.

האיזור פופולרי במיוחד בתקופת הקיץ, אז כל המלונות, המסעדות ומקומות הבילוי פעילים. ניתן לבקר באיזור גם בשאר השנה, אך קחו בחשבון שחלק ממקומות הבילוי יהיו סגורים, שלא לדבר על חופי הרחצה.

מנזר אלאז`דה

לא הרחק מאיזור חולות הזהב, כ-14 ק"מ מוורנה, נמצא מנזר אלאז`דה (Aladzha Monastery) המעניין, החצוב כולו בסלע. אולמות התפילה וחדרי הנזירים הם למעשה כולם מערות שנחצבו בסלע הרך שבאיזור. המבקרים במנזר יוכלו לחזות באיזורי המחייה השונים של המנזר שפעל ככל הנראה בין המאות ה-5 עד ה-18 לספירה.

• שעות פתיחה: פתוח בכל יום למעט ש'-א'. קיץ - 09:00-22:00, חורף – 09:00-16:00
  • מחיר: 5 לב למבוגר, 2 לילד
  • המנזר באתר משרד התיירות: bulgariatravel.org
  • אתר רשמי: www.archaeo.museumvarna.com

הארמון והגנים הבוטניים בבאלצ`יק

באלצ`יק (Balchik) היא עיירה קטנה ואיזור קיט נוסף, המרוחקת כ-30 ק"מ מצפון לוורנה. הסיבה העיקרית לביקור בבאלצ`יק היא מתחם ארמונה של המלכה מאריה מרומניה (עוד מהתקופה בה איזור זה היה תחת שליטה רומנית).

שטח הארמון כולל וילה לא גדולה, אך יפה וכנסייה מקסימה. אין ספק שגולת הכותרת של המתחם היא הגנים הבוטניים היפהפיים שבו, שניטעו והוקמו בין השנים 1924-1936. בגנים אלה מצויים למעלה מ-3,000 זנים של צמחים, בהם כ-250 זנים של קקטוסים, המהווים את גן הקקטוסים השני בגודלו בכל אירופה. תוכלו לשוטט בגנים המרהיבים ולבלות שם כמה שעות של שקט בין שבילי הגנים המטופחים. אם הגעתם בחורף או בסתיו, קחו בחשבון שהגנים לא יהיו במלוא תפארתם ופריחתם.

• שעות פתיחה: קיץ 08:00-20:00, חורף 08:30-17:00
  • מחיר: 6 לב למבוגר, 2 לב לילד
  • הארמון באתר משרד התיירות: bulgariatravel.org

נסבאר

נסבאר (Nessebar) היא עיירה ציורית קטנה הממוקמת על חצי אי, המרוחקת כ-120 ק"מ דרומית לוורנה. העיר העתיקה של נסבאר הוכרזה כאתר שימור עולמי מטעם אירגון אונסק"ו.

בנסבאר תמצאו את שרידי הכנסיה העתיקה המרשימה וכנסיות אחרות שמורות ויפות, נוף מהמם אל הים השחור, סמטאות חביבות בין בתי עץ עתיקים, מסעדות ובתי קפה חמודים בין הרחובות. היותה של נסבאר עיירה כה פופולרית בקרב התיירים משמעה גם ריבוי חנויות מזכרות וחברות טיולים ושיט- קחו זאת בחשבון.

צפו בדקה וחצי מאתרי העיר:

כף קליאקרה

במרחק שעה צפונית לוורנה נמצא כף קליאקרה (Nos Kaliakra). על הכף, הנמתח לאורך 2 ק"מ אל תוך הים, ישנם שרידים של מבצר עתיק ביניהם תוכלו לסייר וגם ליהנות מהשקט, נוף הים והגלים והטבע שמסביב. אל הכף אפשר להגיע לזמן קצר, בשילוב עם ביקור בעיירה באלצ`יק.

ארמון אוקסינוגרד

ארמון אוקסינוגרד (Residence Euxinograd או Euxinograd Palace) נמצא כ-8 ק"מ צפונית לעיר ורנה עצמה. הוא נבנה בשנת 1882 בסגנון שאטו צרפתי כארמון מלוכה קיצי. בתחומי הארמון ישנן חורשות המגיעות עד קו החוף המוזהב והמים ואף כרם פעיל. בארמון תוכלו להעביר שעה או שעתיים בשבילים שבין הגנים והבריכות הקטנות עליהן פורחים פרחי חבצלות.

צפו בסרטון מן הארמון:

יער האבנים

אם יש לכם זמן פנוי ואתם מתעניינים בגיאולוגיה- זה מקום שכדאי לבקר בו ומרוחק כ-18 ק"מ מערבית לוורנה. למבקר הנכנס ליער אבנים (Pobiti Kamani) זה תהיה התחושה כאילו הוא משוטט בין שרידי מבנים ארכיאולוגיים, או שרידי עצים שרופים אך מבט מקרוב בעמודי האבן יוכיח כי אלו למעשה ניצבי אבנים שנוצרו על ידי הטבע.

עמודי האבן מתנשאים לגובה של יותר מ-6 מטרים. חוקרים מאמינים שיער זה נוצר לפני כ-50 מיליון שנה, מתחת לפני הים. שוטטו בין "עצי האבן" הללו ותנו לדמיון שלכם להחליט לאילו בעלי חיים דומים עמודי אבן אלו.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-08/04/2021

• חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים בישיבה בחוץ, בין השעות 06:00-23:00.
  • מרבית העסקים בבולגריה פתוחים.