לגזור ולשמור: 5 הדברים הכי מיוחדים שאפשר לעשות בליסבון

מאנשים מסבירי פנים ועד למאכלי דגים מקומיים נפלאים, מנופי ירק טבעיים ועד לחופים מדהימים ובלתי נגמרים, מאתרים היסטוריים המהווים ציוני דרך משמעותיים ועד לפארקים קלילים ומהנים. כל אחד, בכל גיל ועבור כל סגנון חופשה רצויה, יוכל למצוא בפורטוגל בדיוק את מה שיצליח להקסים אותו: מסיבה פורטוגזית אמיתית ושמחה של צבעים, טעמים, ניחוחות, נופים ומילים. לקראת נסיעתכם ליעד המבטיח של השנה, הנה המלצות ל-5 פעילויות נהדרות באמת בעיר היפהפייה ליסבון.
הגר כוכבי
תמונה ראשית עבור: לגזור ולשמור: 5 הדברים הכי מיוחדים שאפשר לעשות בליסבון
Depositphoto/Bloodua

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-08/04/2021

• הכניסה לפורטוגל אפשרית אך ורק לאזרחי האיחוד האירופי ועוד מספר מדינות (ישראל איננה נכללת ברשימה זו).
  • בכניסה למדינה חובה להציג בדיקת קורונה שלילית בתוקף ל-72 שעות.
  • חובה לעטות מסכות בתחבורה הציבורית ובמרחבים סגורים.
  • התחבורה הציבורית פועלת.
  • המסעדות ובתי הקפה סגורים ועובדים רק במתכונת של משלוחים וטייק אווי.
  • מרבית העסקים סגורים ורק עסקים חיוניים פתוחים.
  • המדינה נמצאת בימים אלו במצב של סגר.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

כמה מילים על ליסבון

יודעים שליסבון הוכרזה על ידי האיחוד האירופי כ"בירת התרבות של אירופה"? אומנם זה קרה בשנת 1994, אך מאז שומרת ליסבון על מעמדה, תוך השקעה מרובה בתחום התרבות בעיר, על כלל האירועים המתקיימים בה. ליסבון שזורה באלמנטים מנוגדים, דבר שהופך אותה למרתקת ואטרקטיבית כל כך. בליסבון נוכל למצוא את שני צידי הקשת: סמטאות מסורתיות וזעירות, לצד רחובות רחבים בעלי בנייה מודרנית, דוכני רחוב וותיקים אל מול מרכזי מסחר וקניות גדולי היקף, עתיקות ייחודיות לצד אתרים טכנולוגיים מובילים. אותו חיבור בין מסורתי למתקדם יוצר מפגש מסקרן ומציע לאורחי ליסבון "ליהנות מכל העולמות": גם בירה אירופאית מתקדמת וגם יעד מסורתי ואותנטי. ועכשיו להמלצות:

1. אוכלים

המטבח הפורטוגזי ידוע כמטבח מיוחד ובולט על פני מפת הקולינאריה העולמית. בשל מיקומה הגיאוגרפי של פורטוגל -; מצד אחד גבול האוקיינוס האטלנטי ומצד שני הגבול עם ספרד -; ניכר כי פורטוגל לא הושפעה מבחינה קולינארית באופן ממשי מאזור כזה או אחר, אלא התפתחה באופן עצמאי. כמעט ולא ניתן להפריד בין עולמות המושגים של טיול ואוכל. לכן, כדאי לכם מאוד להתוודע אל מנת החובה של כל מבקר בפורטוגל: דג הבקלה. מנה זו נושאת עימה סיפור היסטורי מעניין, אך אם להיות ענייניים, נספר רק שזוהי מעין מנת דג משומרת בהמון מלח ומושרית במים. אגב, לא רבים יסכימו באופן גורף על איכות הטעם של המאכלים המקומיים ואולי הסיבה לכך היא שחומרי הגלם הפורטוגזיים הם יחסית מצומצמים וצנועים. על דבר אחד אין ויכוח -; הדגים ומאכלי הים של פורטוגל הם לא פחות ממצוינים, כשבראש הרשימה נמצאת מנת דג הבקלה.

העיר ליסבון - אימאג בנק/Thinkstockהעיר ליסבון - אימאג בנק/Thinkstock

3 מסעדות מומלצות למאכל "הלאומי" ועוד:

• Alcantara café, Rau Maria Luisa Holstein 15
  • Solar dos Presuntos, Rua das Portas de Santo Antão, 150
  • 100 Maneiras, Rua do Teixeira 35

2. מבלים

כמעט כל מקום בעולם מוכר על פי האלמנטים התרבותיים האישיים והייחודיים לו. בליסבון ולמעשה בפורטוגל כולה, אלמנט שכזה הוא מוסיקת הפאדו. זמרי המוסיקה המקומית והייחודית הזו זוכים לליווי של שתי גיטרות לפחות (קלאסית ופורטוגלית בעלת 12 מיתרים). מדובר במוסיקה מלנכולית ברובה, המדברת על אהבה וגעגועים. אומנם השירה היא בפורטוגזית, אך הנושא הוא אוניברסאלי ואין ספק, כי המילים הזרות והמתגלגלות רק מוסיפות לנימה הדרמטית. מועדוני הפאדו מרוכזים לרוב בשכונת Alfama המדהימה (אשר נופיה מעטרים את גלויות ליסבון).

3 מקומות מומלצים להופעות פאדו:

• Casa do Chico, Rua de Santa Cruz do Castelo
  • Taverna do Embucado, Beco dos Cortumes 10, Alfama
  • Adega do Machado, Rua do Norte 91

3. מתצפתים

ואחרי שאכלתם ושתיתם וטעמתם קצת מסגנון האמנות המוסיקלית הפורטוגזית, קחו לעצמכם כמה רגעים קסומים והקדישו אותם לסיור במרפסות התצפית הנפלאות בעיר. צאו מבית המלון, שאפו את אוויר ליסבון והתחילו בטיול רגלי בין כיכרות העיר המפורסמות. תוכלו לשבת ולנוח על אחד מספסליה הצבעוניים עד שתגיעו לנקודת תצפית ציורית, שנדמה כי תמונתה היא בכלל תמונה מעוצבת.

צילום: עודד יחזקאלצילום: עודד יחזקאל

3 המלצות לנקודות תצפית מדהימות:

• Castelo de São Jorge, Rua de Santa Cruz do Castelo
  • Miradouro de Santa Catarina, Rua de Santa Catarina
  • Miradouro de São Pedro de Alcântara, Rua de Sao Pedro de Alcantara

4. קונים

בואו נודה באמת, כמעט ואין טיול שלם ומספק שלא כולל גם קצת קניות. עולם הקניות בליסבון הוא אכן מיוחד ומציע קשת שלמה של אפשרויות: מזכרות קטנות בעבודת יד, חנויות מסחריות, חנויות בוטיק נישתיות וכמובן שווקים צבעוניים ורחבי ידיים.

3 מקומות מומלצים לקניות:

• Storytailors, Calçada do Ferragial 8 -; אופנה פורטוגלית
  • Feira Da Larda, Campo Santa Clara -; איך אפשר בלי שוק הפשפשים
  • El Corte Ingles, Avenida Antonio Augusto de Aguiar 31 -; מרכז קניות מסורתי

5. מתרגשים

אז נכון שהכתבה עוסקת במקומות מומלצים ביותר בליסבון, אך כשמדובר בפעילויות מיוחדות, קשה שלא להזכיר את העיירה סינטרה (Sintra): עיר המלכים והמלכות, הנסיכים והנסיכות, האבירים והמכשפות. סינטרה היא עיירה קסומה באמת, כזו שנראית ומרגישה כמו סיפור אגדה שלא מהעולם הזה, או לפחות מעולם היסטורי דמיוני אחר. סינטרה מרוחקת פחות מ-30 ק"מ מליסבון והביקור בה מומלץ מאוד לכל הגילאים.

3 אתרים מומלצים בסינטרה:

• מוזיאון הצעצועים (Museu do brinquedo) - מכיל אוסף של חפצים, צעצועים ופריטים שנאספו בקפידה על ידי Joao Arbues Moreira מאז שהיה בן 11. המוזיאון שוכן בבית בן שלוש קומות אשר מוקדש לאוספים של מורירה. אתר אינטרנט: www.museu-do-brinquedo.pt
  • הארמון הלאומי (Palacio nacional da pena) - ארמון מפואר מהמאה ה-19 שנשתמר כמעט באופן מושלם ומציג חדרים אותנטיים, תכשיטים, בגדים, תמונות, מראות ועוד. מומלץ להסתובב בגנים הסמוכים ובפארק המבוך. אתר אינטרנט: www.cm-sintra.pt
  • מנזר הקפוצ'ונים (Convent dos capuchos) - מנזר שנמצא במרחק של כשעה מהעיר, ליד סינטרה וייחודו בדרך המיוערת אליו, בארכיטקטורה המרתקת בדמות תאים וכוכים ותאי הנזירים אשר חצובים בסלע ומצופים בשעם. אתר אינטרנט: www.parquesdesintra.pt

הכתבה באדיבות אשת טורס, משווקת טיולים וחבילות נופש בפורטוגל.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-08/04/2021

• בכניסה למדינה חובה להציג בדיקת קורונה שלילית בתוקף ל-72 שעות.
  • חובה לעטות מסכות בתחבורה הציבורית ובמרחבים סגורים.
  • התחבורה הציבורית פועלת.
  • המסעדות ובתי הקפה סגורים ועובדים רק במתכונת של משלוחים וטייק אווי.
  • מרבית העסקים סגורים ורק עסקים חיוניים פתוחים.
  • המדינה נמצאת בימים אלו במצב של סגר.