טיסה למנצ'סטר - מסלול של 4 ימים בעיר מדליקה

טיסה למנצ'סטר, האחות הקטנה של לונדון, אינו מיועד רק לחובבי כדורגל, העיר מציעה מגוון רחב של אופציות תרבותיות מרתקות, מוזיאונים, בניינים מרהיבים, קניונים, מסעדות ועוד ומשלבת בניה חדשה ומודרנית לצד מבנים עתיקים
יעל כפיר - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: טיסה למנצ'סטר - מסלול של 4 ימים בעיר מדליקה

עדכון סטטוס קורונה נכון ל 23/7/2021

• עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
  • החל מה-30/7/21, כל השבים לישראל מאנגליה (גם מחוסנים) נדרשים לבידוד של שבועיים, אותו ניתן לקצר לשבוע לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות. כמו כן, על החוזרים ממדינה זו יוטל קנס בסך 5,000 ש”ח.
  • כל עוד ישראל מוגדרת באנגליה כמדינה ירוקה, ישראלים יכולים להכנס למדינה ללא בידוד. כדי להיכנס, נדרשת בדיקת קורונה שלילית מה-72 השעות האחרונות.
  • יש למלא טרם הגעתכם לאנגליה את הטופס הבא.
  • בכל מקרה, יש לבצע בדיקת קורונה נוספת ביום השני לאחר הגעתכם לאנגליה. לרשימת מרכזי הבדיקות.
  • עטיית מסכות במרחב הציבורי אינה בגדר חובה, אך מומלצת בתחבורה ציבורית ובמקומות סגורים.
  • יש למלא הצהרת בריאות בכניסה למדינה.
  • התחבורה הציבורית פועלת בצורה מצומצמת.
  • המסעדות פתוחות תחת הגבלות.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות.
לוגו וירוס קורונה

למה מנצ'סטר?

מה-1 בנובמבר 2012 חברת איזי ג'ט תתחיל להפעיל שתי טיסות שבועיות מתל אביב הישר למנצ'סטר. האפשרות להגיע לעיר המדהימה הזו בטיסה של כחמש שעות פותחת כאן עולם שלם של אפשרויות – החל ממסלולי טיול לחובבי כדורגל, למשפחות, לאוהבי תרבות ומוזיאונים, לאוהבי חיי לילה, שופינג ועוד ועוד. את הטיול למנצ'סטר תוכלו לשלב עם טיול בלונדון (למרות שיש בה את כל מה שאחותה הגדולה מציעה), תוך שעתיים ברכבת תוכלו להיות בלונדון או להיפך. אפשרי לשלב את הביקור במנצ'סטר, הנמצאת צפונית ללונדון, גם עם טיול לצפון אנגליה ולמגוון ערים שכנות: Cheshire, Cumbria, Derbyshire Lancashire, Merseyside. מנצ'סטר היא העיר השניה המתויירת באנגליה, היא יעד אנגלי, המציע שילוב בין אוכל מקומי לשלל הצעות קולינריות איכותיות ממגוון מדינות, היא מציעה חיי לילה תוססים, מהווה בית חם לקהילה הגאה, מקדש לחובבי כדורגל, מקום אופנתי לחובבי קניות. מנצ'סטר היא עיר שניתן לראות בה בבירור את השילוב המעניין בין חדש וישן, יש בה בניינים מודרנים ומעוצבים לצד מבנים עתיקים. העיר מציעה גם מספר פינות חמד ירוקות.

צילום: יעל כפירצילום: יעל כפיר

יום 1 - היכרות עם העיר

עם הגיעכם למנצ'סטר ולאחר ההתארגנות במלון או בדירה שבה תתאכסנו, צאו להיכרות עם העיר. בוודאי תבחינו בהיותה מטופחת במיוחד, מלאת מדשאות ירוקות, עצים וצמחיה פורחת. מרכז העיר נמתח על פני שטח רחב, אך לא גדול מדי, כך שתוכלו לשוטט ברגל ממקום למקום ואם תתעייפו תוכלו לעלות על הקו התיירותי של העיר Metroshuttle free city centre bus. אלו שלושה קווי אוטובוס חינמיים, המאפשרים נסיעה במסלולים המרכזיים בעיר, אתר אינטרנט: www.tfgm.com. תוכלו להתחיל מהאזור המסחרי של העיר, שנמצא בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית ויקטוריה. ברחובות הראשיים האלו פרושות עשרות חנויות גדולות ומוכרות, עם כל השמות הגדולים באופנה וגם רשתות אופנה מקומית. אזור זה משתרע מצדדיו של קניון ארנדל (Arndale) העצום, שרק בו תוכלו לבלות מספר שעות, במידה ותרצו להסתובב במתחם מקורה. כדי להתמצא בקניון הגדול - בכל כניסה ניצבות עמדות ממוחשבות המאפשרות לכם לראות היכן אתם, לבצע חיפוש של חנות או היציאה הקרובה וכדומה. אתר אינטרנט: www.manchesterarndale.com. הרחובות המקבילים לקניון הם: מרקט (Market street) ויקטוריה (Victoria) ו-Hige street ובכולם תוכלו למצוא חנויות, רשתות אופנה, ריהוט, הנעלה, קוסמטיקה וגם שפע של מסעדות מקומיות, דוכני מזון ורשתות מזון מהיר. על רחוב מרקט, בכיכר סנט אנה (St Ann's Square) נמצא בניין התאטרון (Royal exchange theatre) המרהיב, שבו נערכות הופעות במבנה עגול שנראה כמו מעין חללית שקופה. התיאטרון ממוקם במבנה ויקטוריאני מדהים שבו בתי קפה וחנויות. אתר אינטרנט: www.royalexchange.co.uk. אם אתם מעוניינים בחנויות יותר מעניינות בניחוח צעיר ולא שגרתי, מומלץ להמשיך לכיוון רחוב טיב (Tib) המציע חנויות וינטאג' לכל אורך האזור המכונה Northern quarter כאן יש חנויות אופנה עצמאיות ומגניבות, הרבה וינטאג', בתי קפה נעימים והרבה אווירה טובה.

באזור תחנת הרכבת ויקטוריה, שהיא אטרקציה בפני עצמה, נמצא בית הספר למוסיקה צ'טהאם (Chatham) בתוך מתחם ירוק ומטופח, לצידו נמצאת הספריה העתיקה, שבה ספרים בני מאות שנים וכן הקתדרלה, שהביקור בה חינם ובימי רביעי מתקיימים בה קונצרטים של ממש אחר הצהריים. בהמשך הרחוב תוכלו לראות את בניין בגובה עצום וחדשני, בגוון תכלת שבכדי לראות את קצהו תצטרכו להביט מעלה. זהו מוזיאון הכדורגל החדש (National Football Museum), שנפתח לא מזמן, הכניסה אליו היא חינם ולחובבי כדורגל יש שם מספר אובייקטים נדירים וגם הרבה הפעלות אינטראקטיביות, רגעים בלתי נשכחים בכדורגל ועוד. אתר אינטרנט: www.nationalfootballmuseum.com. בהמשך, ברחוב וייטי גרוב (Withy grove) נמצא מבנה ה-Printworks, זהו מבנה סגור המציע מספר בתי קפה ומסעדות וכן חנויות שונות.

צילום: יעל כפירצילום: יעל כפיר

יום 2 - מסע תרבותי בין המבנים היפים של העיר

סיור בטאון הול (Town hall) - בניין מרהיב המעוצב בארכיטקטורה גותית, שנחשב לאחד המבנים הויקטוריאנים החשובים באנגליה ומאכלס את מוסדות העירייה. הבנין הוא בנין עתיק ויפהפה, בתוכו תוכלו לראות מגוון מאפיינים ייחודיים, יצירות אמנות, חדרי ישיבות מפוארים ועוד. משם המשיכו על הרחוב הראשי (Princess) משם המשיכו באותו רחוב, שהופך לרחוב Dalton ובצומת עם רחוב Leansgate פנו שמאלה אל ספריית ג'ון רולנד (The John Rylands Library), זו הספרייה שנחשבת לאחת היפות והמרשימות בעולם, הממוקמת בבניין גותי עתיק עם ספרים עתיקים ונדירים. אתר אינטרנט: www.library.manchester.ac.uk/deansgate.

משם תוכלו להמשיך לשוטט באזור Spinningfields, המתפתח, לכיוון הנהר. הבניינים באזור מודרניים וחדשניים וזהו אזור האוניברסיטה ובנייני בית המשפט יש כאן מספר מוזיאונים ואתרים שווים ביקור, תוכלו לחצות את הגשר מעל הנהר ולשבת באחד מבתי הקפה הנעימים או לבקר במוזיאון ההיסטוריה (Peoples history museum). אתר אינטרנט: www.phm.org.uk. אם תחצו את הנהר תמצאו את עצמכם כבר בעיר השכנה Salford המתחברת למנצ'סטר, כאן נמצאת גלריית האמנות של העיר וכן . לפנות ערב חיזרו לרחוב הראשי Leansgate עד לסוף הרחוב למגדל ביטהאם (Beetham Tower), בו שוכן מלון הילטון. לא תוכלו לפספס את הבנין המציץ מהעננים, זהו מבנה מפואר בין 47 קומות, שהוא הגבוה ביותר מחוץ ללונדון. תוכלו לבקר בקומה ה-23, בה שוכן בר יפהפה, שממנו ניתן להשקיף על כל העיר. אתר אינטרנט: www.cloud23bar.com.

יום 3 - איצטדיון מנצ'סטר יונייטד או קניון מטורף

על מנת לצאת לביקור באצטדיון מנצ'סטר יונייטד, תוכלו לקחת מונית או להשתמש בשירותי המטרו לינק, שיביאו אתכם לשם תוך זמן קצר: www.metrolink.co.uk. ביקור באולד טראפורד, האיצטדיון המרהיב של קבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, הוא ביקור חווייתי ומרגש מאין כמוהו, גם למי שאינו חובב כדורגל. סיור מודרך באיצטדיון יוביל אתכם אל הדשא הירוק והמטופח, אל עבר המושבים של חברי הכבוד, היציעים השונים, חדרי ההלבשה של השחקנים ועוד. במקום גם חנות מזכרות עצומה ואנדרטה מרשימה לזכר שחקני ואנשי הקבוצה שנספו בהתרסקות מטוס במינכן ב-1958. ניתן לשלב את הביקור (שאורך כשעתיים-שלוש) עם הקניון הגדול ביותר באזור, שנמצא במרחק של מספר דקות הליכה וניתן לסיים בו את היום, במסע קניות, אוכל או סתם בילוי - אפשר גם להפריד כוחות, בשעה שהגברים שבחבורה יתענגו על הדשא הירוק של האולד טראפורד, הבנות יוכלו להתמוגג ממאות חנויות ואופציות לשופינג. אתר אינטרנט: www.traffordcentre.co.uk.

צילום: יעל כפירצילום: יעל כפיר

יום 4 - אטרקציות לכל המשפחה

אטרקציה נוספת המומלצת לכל המשפחה היא הצ'יל פקטור (Chill factore) - מתחם סקי מלאכותי עצום, שמציע שפע של חוויות לגולשים וסנובורדיסטים חדשים ומנוסים, כולל מתקנים מרתקים ועוד שפע של אופציות לספורט אתגרי, כמו קירות טיפוס, מגלשות, מתקנים ועוד. חשוב לדעת כי אם אתם ברמה של מתחילים, חובה להעזר במדריך, דבר המצריך שריון מראש של מדריך שילווה אתכם. אתר אינטרנט: www.chillfactore.com.

אופציה נוספת לבילוי משפחתי הוא מצפה הכוכבים גודלי (Godlee Observatory) - מצפה כוכבים יפה ומומלץ, המאפשר תצפית יפה על העיר ועל השמיים זרועי הכוכבים. אתר אינטרנט: www.manastro.co.uk. אם תרצו להרחיק עד לעיירה צ'סטר (Chester), הממוקמת במרחק של כשעת נסיעה ממנצ'סטר. תוכלו לבלות בגן החיות של מנצ'סטר, שהוא גן חיות גדול ומרשים ונחשב לטוב ולגדול ביותר בכל בריטניה. יש בו אתר המדמה את תקופת הדינוזאורים ומאפשר תחושה אמיתית של התקופה ומגוון בעלי חיים נדירים, פילים, בעלי חיים טורפים, ימיים ועוד. אתר אינטרנט: www.chesterzoo.org. צ'סטר מציעה גם את פארק השעשועים קרורי טייל (Crocky trail)המציע אתר טבע מלא אטרקציות, פארקי חבלים, מגלשות ועוד. אתר אינטרנט: www.crockytrail.co.uk.

צילום: ליאור אלוניצילום: ליאור אלוני

טיסה למנצ'סטר - איך עושים את זה

מה-1 בנובמבר 2012 חברת התעופה איזי ג'ט תפעיל שתי טיסות שבועיות מתל אביב למנצ'סטר בימים שני וחמישי ותשע טיסות שבועיות בקו לונדון תל אביב. הטיסה תימשך כ-5 שעות ותנחת ישירות בשדה התעופה של מנצ'סטר. עלות הטיסה מתחילה בסכום של כ-37.99 יורו לטיסת הלוך וכ-106 יורו לטיסת חזור, בהתאם למועד היציאה, לא כולל תוספת מס בסכום של 11 יורו. ניתן להוסיף מספר שירותים נוספים בתשלום כגון ספידי בורדינג (המאפשר יתרון בעלייה למטוס), מזוודה נוספת (תוספת של 39 יורו) ועוד. איזי ג'ט מפעילה טיסה יומית בקו לונדון-תל אביב (שבעה ימים בשבוע), ארבע טיסות שבועיות מתל אביב לז'נבה וארבע טיסות שבועיות מתל אביב לבאזל. למידע נוסף: www.easyjet.com/EN.

הכותבת היתה אורחת חברת התעופה איזי ג'ט מפעילת קו הטיסות למנצ'סטר ועוד יעדים אחרים.

מעוניין במידע נוסף על מנצ'סטר? לפניך מספר קישוריים שימושיים נוספים:

עדכון סטטוס קורונה נכון ל 23/7/2021

• יש למלא טרם הגעתכם לאנגליה את הטופס הבא.
  • יש למלא הצהרת בריאות בכניסה למדינה.
  • התחבורה הציבורית פועלת בצורה מצומצמת.
  • המסעדות פתוחות תחת הגבלות.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות.