חנות קקאו סמפקה Cacao Sampaka

``הקפה כאן מצוין!`` קראה אתי בחדווה, ``ודקורציה של בומבונים משוקולד מעולם לא הזיקה למצב הרוח``. ואכן, `קקאו סמפקה` היא אתר חובה לשתות קפה או צ`וקולטה בברצלונה. מקום למי שכבר ראו הכול....
אביב מברצלונה
תמונה ראשית עבור: חנות קקאו סמפקה Cacao Sampaka
Depositphoto/Boule

הקדמה

אתי סיפרה לי כי בעודה יושבת קבורה בתוך ספרי לימוד הספרדית שלה (מחר מבחן) התקשרתי אליה ואמרתי: "מצאתי מקום מדהים! רוצה לבוא לשתות קפה בחנות שוקולד?" בדרך כלל היא בן-אדם מאוד מצפוני והעובדה שאתמול הכריזה על דיאטה ושמחר יש לה מבחן, גרמו לה עשר שניות מלאות היסוסים והתלבטויות שבסופן נשמעה צוהלת: "יאללה איפה נפגשים?" נפגשנו במזרקה ברחוב Paseo de Gracia פינת Gran Via ליד חנות הבגדים זארה. טיילנו בנחת תוך שאנו ממצים עד תום את היום המקסים שנפל עלינו משמיים. החנות, ממוקמת ברחוב Consell de Cent מספר 292. החזית אינה בולטת כלל ולכן קל לחלוף על פניה מבלי לשים לב. כמו שקרה לנו.

"בהיכנסנו", מספרת אתי, "פערתי את פי בהתפעלות נוכח העיצוב החדשני של המקום". במקומות אסטרטגיים שונים ברחבי החנות מונחות צלחות עם שוקולד לטעימה. החלק הקדמי של החנות, הוא בוטיק שוקולד של ממש. אריזות אטרקטיביות ובהן סוגי שוקולד מגוונים בשילובים מעניינים, הכול תוצרת המקום, מסודרים בצורה שובת לב ועיין.
אתי: "ניתן למצוא שם שוקולד לבן עם קינמון, שוקולד עם תבלינים כמו זעפרן ופלפל, מוזר ככל שזה יישמע, זה פשוט מדהים. השוקולד הוא שוקולד כמו שצריך והתבלין ניכר בו כמעין גוון חמקמק בטעם..."
 צורת ההגשה והאריזה של השוקולד מעניינת אף היא: יש שם מוצר המזכיר מעין "מקופלת" ונראה כמו מקלות קינמון או מעין עלה שוקולד המגולגל סביב עצמו כמו מגילה, עושה חשק לנגוס... או שוקולד אורז, שנראה ממש כמו שזה נשמע, שוקולד בפורמט של פירורי אורז מעורר תיאבון באותה מידה... והכול באיכות מעולה. על האריזות מצוין בדרך כלל אחוז הקקאו שבשוקולד. והכול מעוצב לתפארת.

בית הקפה

בית הקפה מהווה חלק אינטגרלי מן החנות וממוקם בחלקה הפנימי. נראה שמעצב הפנים שב לאחר שהות ארוכה ביפן או שסתם שרתה עליו רוח המזרח, שכן, הכול עשוי עץ על גווניו השונים, בקוים נקיים ובריבועים. בין שני חלקי החנות מפריד עץ קטן - בא לסמל עץ קקאו אולי?... מעל החלק של בית הקפה נטויה תקרת זכוכית - סקיי לייט, המאפשרת חדירת אור ונוף מלמעלה... בית הקפה כולל בר, שולחנות עם שרפרפים בחלק הקדמי ושולחנות עם כסאות בחלק הפנימי. התפריט הצנוע כולל משקאות ומאפים. יש תה, קפה וכמובן שוקולטה תוצרת הבית. כלי ההגשה מקוריים אף הם: המאפים מוגשים בקופסאות עץ שטוחות, ככל הנראה, זכר לקופסאות העץ המשמשות להתססת פולי הקקאו כחלק מתהליך הייצור של השוקולד. השתייה מגיעה בכלי חרסינה לבנים. מרשים במיוחד קומקום השוקולטה הגבוה, העשוי אף הוא חרסינה לבנה. במכסהו נקדח נקב דרכו מבצבץ מקלון עץ המשמש לבחישת השוקולטה... רק בשבילו שווה להזמין את המשקה / המאכל הזה...

כמו בהרבה מקומות בעיר המקסימה הזאת, נתקלנו גם כאן במלצר שלא מבין אנגלית בכלל ומתקשה אף בשפת אמו, ספרדית. לאחר זמן המתנה ארוך מן המקובל הביא המלצר את המשקאות: שוקולטה לאביב ולאיתי וקפה עבור אתי. יחד עמם הזמנו גם צו`קלט צ`יפ קוקיס, בריוש ובראוניס - הכול ערב לחיך ובאיכות ללא פשרות. "הקפה כאן מצוין!" קראה אתי בחדווה, ואכן, `קקאו סמפקה` היא אתר חובה לשתות קפה או צ`וקולטה בברצלונה. המקום יפיפה, אוירה נינוחה ונעימה ודקורציה של בומבונים משוקולד מעולם לא הזיקה למצב הרוח.

את סיבוב ההזמנות הבא לקח מלצר אחר שמיד לכששמע את המבטא הזר שבפינו (ישראלי) פנה אלינו באנגלית. יחד עם המשקאות מגיש המקום קופסא קטנה של נטיפי שוקולד ללוות את השתייה. נראה לי שלאוהבי שוקולד המקום פשוט מושלם... בדרך החוצה, נתקלנו בבעל הבית עם צלחת לטעימה של אחד מסוגי השוקולד של החנות. הוא היה כל-כך חביב שמצאנו את עצמנו יוצאים מהחנות עם כמה אקסמפלרים.

מידע נוסף

מחירי השוקולדים:
* קרם שוקולד או קרם שוקולד עם מנגו 450 פזטות (כ- 10.5 ש"ח).
* קונפיטורה פירות עם שוקולד 700 פזטות (כ- 16 ש"ח).
* 16 שוקולדים עם פירות או מרמלדה או מרציפן ארוזים יחדיו 800 פזטות (כ- 18 ש"ח).
* כדורי שוקולד ממולאים בסוגי מילוי שונים לבחירה (מנדרינה, קוניאק, ויסקי, אפרסק, תפוז, שומשום, וניל, פיסטוק, צנוברים ועוד רבים נוספים) המחיר על-פי משקל.
* חבילות שוקולד בטעמי ובריכוזי קקאו שונים 350 פזטות (כ- 8 ש"ח).

לא נורא יקר...
כתובת:
Concell de Cent 292 בין הרחובות: Rambla Catalunya y Balmesטלפון: 932720833
פקס: 934872623
 אתר אינטרנט:www.cacaosampaka.com
דוא"ל: [email protected]
איך מגיעים:
מטרו בקוים: 3 (ירוק), 4 (צהוב) או 2 (סגול) לרדת בתחנת Passeig de Gracia.
אוטובוס: כל קו המגיע למרכז העיר, שזה בערך כולם.

ואם אתם כבר במילא נמצאים במרכז העיר פשוט תלכו ברגל, זה פשוט נפלא להנות מקרני שמש חורפיות או אביביות כשלא יורד גשם.