טיול לארצות הברית - סיורי אוניברסיטאות מומלצים

אם אתם מתכננים טיול לארצות הברית, חשוב שתדעו שבמדינות רבות בארצות הברית יש אוניברסיטאות וממש, אבל ממש שווה לבקר בהן. אולי בארץ נושא הטיולים בקמפוסים רלוונטי לסטודנטים בלבד - אך בארצות הברית מציעות האוניברסיטאות סיורים מרתקים, גנים יפהפיים, מוזיאונים, תרבות ומבנים מרשימים. לפניכם 8 האוניברסיטאות שלא כדאי לפספס בהן ביקור.
יעל כפיר - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: טיול לארצות הברית - סיורי אוניברסיטאות מומלצים

מופע פעמונים באוניברסיטת קורנל

אוניברסיטת קורנל, שהקמפוס המרכזי שלה נמצא באיתקה שבניו יורק, מציעה סיורים מודרכים יום יומיים ברחבי הקמפוס. הסיורים כוללים סיור באתרים השונים באוניברסיטה, הסברים על ההיסטוריה של המקום והמבנים השונים, כמו גם הסבר על חיי הסטודנטים. הסיורים נערכים במהלך הימים ב'-ו' בשעות 9:00, 11:00, 13:00 ו-15:00. האוניברסיטה מציעה סיורים אישיים לקבוצות בתשלום סמלי, גם בשעות אחרות. האוניברסיטה נמצאת ברשימת ליגת הקיסוס (Ivy League), שהיא התאחדות של שמונת אוניברסיטאות היוקרתיות ביותר בארצות הברית.

סטודנטים בקורנל. צילום: מוניסטודנטים בקורנל. צילום: מוני

מה לראות: כדאי להקדיש מעט זמן להסתובב בקמפוס. אחת מן האטרקציות היפות ביותר הוא מגדל הפעמונים, בו מתקיימים קונצרטים מוסיקליים ייחודיים. על מנת ליהנות מהקונצרטים וכן מהנוף המקסים שנשקף ממרומי המגדל יש לטפס 7 קומות ו-161 מדרגות. דלתות המגדל פתוחות 5 דקות לפני המופע וננעלות במהלכו. זוהי מסורת היסטורית של האוניברסיטה, הנערכת שלוש פעמים ביום - בהתאם ללוח הזמנים. אפשרי לבקר גם ב-Libe Slope, בכיכר המרכזית בה צועדים הסטודנטים לעבר הקמפםוסים השונים. אטרקציה נוספת היא הנוף המקסים שנשקף מגשר Thurston ave Bridge שנמצא בתוך מתחם האוניברסיטה ונושק למפל הקומות.

שכונת אוניברסיטת קולומביה

מדרום מערב להארלם שוכנת השכונה מורנינגסייד הייטס (Morningside Heights) שבמנהטן ובה ממוקמת אוניברסיטת קולומביה. קולומביה, מהווה אף היא, אחת מהאוניברסיטאות השייכות לליגת הקיסוס. ניתן לערוך סיורים ברחבי הקמפוס באופן עצמאי או כקבוצה בסיור מודרך. אם אתם מעוניינים לסייר באופן עצמאי, קחו את מפת הקמפוס במרכז המבקרים בחדר 213, בין השעות 8:00-17:00 בימים ב'-ו', בבניין המרכזי של האוניברסיטה. בנייני הקמפוס בנויים בעיצוב ארכיטקטוני עתיק ויוצא דופן. הקמפוס שוכן שם למעלה ממאה שנה. למעוניינים בסיור מודרך ולקבוצות של למעלה מעשרה איש יש סיור יומי שיוצא בעכל יום בשעה 13:00, הסיור כולל מידע היסטורי, סיפורים על סטודנטים ועל הקמפוס ואינו כולל מידע על הלימודים, תנאי הקבלה וכיוצא בזה.

מה לראות: האתר המרכזי בקמפוס הוא ספריית לו (Low Library) שנבנתה בסוף המאה ה-19‬ וכיום משמשת כבניין משרדים. הבניין עוצב בסגנון שמזכיר מרחצאות עתיקות או מבנה יווני עתיק. על המדרגות המובילות לספרייה ניצב פסל האלה מינרווה. באיזור חנויות ספרים רבות והרבה בתי קפה מעניינים. בנוסף, באוניברסיטה מתקיימים אירועים ופעילויות רבות, תחרויות ספורט וכנסים בינלאומיים.

אוניברסיטת הרווארד פנינת בוסטון

קסמה של העיר בוסטון וסגנונה האירופאי, נובע גם מכך שהיא עיר סטודנטיאלית. הקמפוס המרהיב של אוניברסיטת הרווארד נמצא בעיירה קיימברידג׳ וגם אוניברסיטה זו נמצאת ברשימת ליגת הקיסוס. בדרך לקמפוס חולפים על פני הרווארד-סקוור, כיכר עמוסה בבתי קפה וחנויות. מעברה האחר של הכיכר נמצאת חצר הרווארד, רחבה מוקפת בבנייני לבנים מהמאה ה-‭.17‬ קמפוס האוניברסיטה, בו לומדים קרוב ל-30 אלף סטודנטים מרחבי העולם, נמצא מהצד השני של הכיכר. אפשר לשוטט בו לבד, אבל כדאי ליהנות משירותי הסיורים החינמיים, בהדרכת סטודנטים מקומיים.

אוניברסיטת הרווארד. צילום: Cambridge Office for Tourismאוניברסיטת הרווארד. צילום: Cambridge Office for Tourism

מה לראות: בין האטרקציות ברחבי הקמפוס יש מוזיאון לאמנות מוסלמית, מוזיאון הטבע ובו מבחר מוצגים ארכיאולוגיים ומוזיאון המוקדש לאמנות אירופאית. מומלץ לבקר באותו רחוב גם ב-MIT ובעיקר בבנין החדש והמדהים שעיצב פרנק גרי ונקרא: Stata Center הקמפוס מציע אירועים רבים, הצגות ותיאטרון ומופעי מוסיקה המתקיימים במהלך השנה.

אתר אוניברסיטת הרווארד: www.harvard.edu

פרינסטון - מוקד משיכה ארכיטקטוני

האטרקציה המרכזית בעיירה פרינסטון שבניו ג'רסי, היא אוניברסיטת פרינסטון, אחת הידועות בארצות-הברית ובעולם כולו. פרינסטון היא אחת מבין 8 האוניברסיטאות הנמצאות ברשימת ליגת הקיסוס. ברחבי הקמפוס המרשים, ניתן לראות את העיצוב האדריכלי המקסים ויחד עם זאת לשוטט ברחובות היפים, הסמוכים לקמפוס. תוכלו להתרשם ממבנים אדריכליים מהמאות ה-18 וה- 19, שביניהם משתרעים פארקים ירוקים, עצים ומדשאות מטופחות. הקמפוס מקיים סיורים מודרכים בני שעה, בהם לומדים על היסטוריית המוסד, האווירה ומבקרים באתרים המרכזיים. סיורים לקבוצות מעל 15 איש דורשים הרשמה מראש.

מה לראות: אוניברסיטת פרינסטון היא לא רק מוסד לימודים יוקרתי, אלא גם מוקד משיכה לחובבי ארכיטקורה, המתעניינים בחידושים בעיצוב מבני הקמפוס. מעצב העל הספרדי חוסה רפאל מונאו (Jose Rafael Moneo), עיצב את בנייני הפקולטות לנוירולוגיה ופסיכולוגיה בפרוייקט הנאמד בעשרות מיליוני דולרים. מעצב העל פרנק גארי, תכנן את מתחם האוניברסיטה עצמו; המעצב פרדריק פישר, עיצב את המעבדות ובנייני הפקולטה להנדסה פיננסית והמעצב רנזו פיאנו, עיצב את מעונות הסטודנטים לאומנות.

Ucla בין פסלים ויצירות אמנות

אוניברסיטת יו.סי.אל.איי (אוניברסיטת קליפורניה-לוס אנג'לס) היא לא רק אוניברסיטה ציבורית, אלא אוניברסיטה מכניסת אורחים ידועה. הקמפוס מציע סיורים מודרכים למבקרים, בהם אפשר להתרשם גם מכיתות הלימוד ומהמעבדות וגם מאטרקציות לא מעטות. בקמפוס נמצאות יצירות אמנות רבות. במוזיאון להיסטוריה של התרבות, למשל, מוצגים אוספי אמנות מכל העולם.

מה לראות: בקמפוס גם גן פסלים ובו יצירות של גדולי הפסלים האמריקאים בני זמננו. תוכלו לקחת סיור עצמי או סיור המודרך על ידי סטודנטים בקמפוס. אפשרי ומומלץ לעוך סיור בגן הבוטאני, לראות את מגוון העצים הנדירים מכל העולם, עצים עתיקים ועוד צמחים וטבע מרתק. בנוסף, תוכלו להגיע לקמפוס וליהנות ממגוון הופעות, אירועי ספורט ומוסיקה ולבקר במוזיאונים.

סטנפורד גן עדן של סיורים

אוניברסיטת סטנפורד נמצאת דרומית לסן פרנסיסקו וכ-32 ק"מ צפונית לסן חוזה, סמוכה לעיר פאלו אלטו, בעמק הסיליקון והיא אחת מהאוניברסיטאות הטובות בעולם ועם הקמפוס האקדמי הגדול בעולם. אוניברסיטת סטנפורד מציעה שפע של הזדמנויות סיור חינוכיות וסיורים עצמאיים. האוניברסיטה מציעה 7 סיורים שונים ברחבי הקמפוס: סיורים המיועדים למבקרים חדשים, סיורים לקבוצות, סיורים של שעה, בכל ימי השבוע בשעות שונות וסיורי אמנות. הסיור הרגלי יוצא בשעות 11:00 או 15:15. בתכנון הקמפוס היה מעורב אדריכל הנוף הידוע פרדריק לו אולמסטד. האדריכל צ'ארלס אלרטון קולידג', עיצב את המבנים ברחבי הקמפוס בסגנון הרומנסק הריצ'רדסוני, המאופיין במבני אבן מרובעים המחוברים בשדרות של קשתות.

מה לראות: הקמפוס המקורי עוצב גם בסגנון הספרדי-קולוניאלי המיוחד לקליפורניה, הנקרא Mission Revival ("תחיית המיסיון"). לבניינים עם גגות הרעפים האדומים וקירות אבן החול יש חזות קליפורנית טיפוסית. המרכז ההיסטורי של האוניברסיטה בנוי מארבע ליבות נפרדות, המשלבות אלמנטים מודרניים ואסתטיים. מומלץ לחזות בנוף הפנורמי מתצפית מגדל הובר, הנמצא בגובה 285 מטרים מעל הקמפוס. עוד אתרים מומלצים: כנסיית הזיכרון, מרכז הספורט והאתלטיקה, מרכז האמנויות. חובבי אמנות יוכלו ליהנות בסיור גלריות אמנויות בגלריה לאמנות וטיול בגן הפסלים.

אתר אוניברסיטת סטנפורד: www.stanford.edu

תרבות מקומית באוניברסיטת לואיזיאנה

אוניברסיטת לואיזיאנה בבאטון רוג' נמצאת במדינת לואיזיאנה. הקמפוס מציע שני סיורים יומיים כולל סופ"ש להכירות עם הקמפוס ומתקניו השונים בשעות 13:30 ו-15:00. כמו כן, יש סיורים יומיים בשעות 10:00 ו-13:00 המציעים היכרות עם הקמפוס כולל היסטוריה של הקמפוס, שיוצאים מ-Pleasant Hall. לואיזיאנה ידועה במסורת הקולינרית שלה ויש היצע גדול של מסעדות בקמפוס.

מה לראות: ביקור במוזיאון Andonie, שם תוכלו ללמוד על תולדות האתלטיקה, להיכנס למשחק פוטבול ולראות אוספים של חפצים הקשורים להיסטוריה של הספורט. Hilltop Arboretum הוא שטח ירוק ויפה, אליו מגיעים על ידי חציית הגשר הישן המשקיף אל נקיק ירוק, עם חורש של במבוק, בו ניתן לשבת לנוח בין פרחי בר. ניתן לסייר במוזיאונים: LSU Museum of Art, מוזיאון ההיסטוריה, מוזיאון המדע, תיאטרון הקמפוס, מוזיאון חיי הכפר (Rural Life Museum) המתמקד בחיי היום-יום במאה ה-19. בשטחי המוזיאון, מוצג מקבץ מיוחד במינו של מבנים כפריים הטיפוסיים למטעי הסוכר, הכולל בקתות עבדים, חנות, בית שכל חדריו ערוכים בשורה אחת (shotgun house), מטחנת קני-סוכר ובית לזיקוק סוכר.

• אתר אוניברסיטת לואיזיאנה: www.lsu.edu

סיור מוזיאונים באוניברסיטת ייל

אוניברסיטת ייל (Yale) השייכת אף היא ל"ליגת הקיסוס", היא אחת מן המכללות היוקרתיות ביותר באמריקה. הדרך המומלצת לסייר במבני האוניברסיטה היא בסיור סטודנטים מודרך המתקיים פעמיים ביום (10:30 ו-14:00) ופעם אחת בימי שבת וראשון (13:30). הסיורים יוצאים משער פלפס (Phelps Gate).

אוניברסיטת ייל. צילום: מוניאוניברסיטת ייל. צילום: מוני

מה לראות: אחד מן המקומות בהם מומלץ לבקר הוא ספריית האוניברסיטה (Sterling Memorial Lybrary), שהיא מהגדולות בארה"ב. באוניברסיטה מצויים כמה מוזיאונים בהם מומלץ לבקר: מוזיאון הטבע פיבודי (Peabody), גלריית האמנות של ייל ומרכז ייל לאמנות בריטית. כדאי לראות את מבנה המעונות הבנוי כריבוע עם חצר פנימית בסגנון גותי (The Memorial Quadroangle), שכולל את מגדל הרקנס (Harkness) בגובה 73 מטר. בבסיס המגדל עבודת גילוף בעץ המתארת את ההיסטוריה של המוסד. לצד הריבוע מגדל רקסהם (Wrexham), שהוא העתק של מגדל כנסיה בווילס. גם מרכז הספורט Payne Whitney Gymnasium הוא אחד הגדולים והמרשימים באמריקה. אחת האטרקציות בסיור היא ספרית ביינקה (Beinecke), שקירותיה נבנו כך, שאור השמש חודר לתוכם, משתקף דרכם ויוצר מקטעים צהובים שנראים בפנים הספריה.

סייעו בהכנת הכתבה: מוני, מנהל פורום צפון אמריקה באתר למטייל ונמרוד לוי ותומר אדרעי מהמועדון הישראלי בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה - תודה לכולם!

רוצים לקרוא עוד על טיול לארצות הברית? הנה כמה קישורים נוספים באתר למטייל שיעניינו אותך:

כתבות מומלצות עבורך על ארצות הברית (ארה"ב)

הזמנת חופשה לארצות הברית (ארה"ב)