מסלול טיול תלת יומי באמסטרדם

לבאים לביקור של יותר מיום יומיים בעיר מומלץ לצאת לטיולים מחוץ לעיר טיולים של חצי עד יום שלם ולהלן מספר הצעות:
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מסלול טיול תלת יומי באמסטרדם
Depositphoto/Janoka

הצעה מספר 1: האג. שמה הרשמי של העיר הוא ס`ראבנהאכה s`Gravenhage על שמו של הרוזן שבנה כאן את טירתו במאה ה-13. שמה בפי ההולנדים- דן האך. בעיר ממוקמים בגאווה: ארמון המלוכה, הפרלמנט, בנין הממשלה ומשרדיה, שגרירויות ובית הדין הבינלאומי (ארמון השלום Vredenspaleis). אפשר לחוש בביקור בעיר את האווירה האריסטוקרטית והשמרנית.

ביקור בעיר כדאי שיתחיל בבניין הפרלמנט Binnenhof אפשר להתרשם כאן מהחצר הפנימית אשר במרכזה נמצא אולם האבירים אשר משמש מאז 1904 לטקס פתיחת מושב הפרלמנט. המתחם נבנה במאה ה- 13 על ידי פלוריס החמישי דוכס הולנד.

אם חוצים את החצר מגיעים אל שני מוזיאונים חשובים: האחד, מאוריצהאוס Mauritshuis כתובת: ברחוב Korte Vijverberg 8. טלפון: 0703469244. שעות פתיחה: פתוח בימים שלישי עד שבת משעה 10:00 עד 17:00 ובימי שני ובחגים משעה 11:00. הכניסה כרוכה בתשלום. והשני, מוזיאון העיר האג השוכן בצמוד ונמצא בבית הולנדי קלאסי משנת 1636 אשר שימש כמפקדת משמר האזרחים של סן סבסטיאן. צעידה קלה מבניין הפרלמנט תוביל ציור קיר בגודל 120 מטרים שנמצא ברחוב Zeestraat 65. הוא צויר בסגנון אימפרסיוניסטי הולנדי, מתאר את כפר הדייגים סכוינינגן Scheveningen וצוייר בידי מספר ציירים הולנדיים. פתוח שני עד שבת משעה 10:00 עד 17:00 וביום ראשון וחגים משעה 12:00.

כנסיית Grote Kerk משנת 1539 מרשימה בזכות ויטראז` המתאר את צ`רלס החמישי (הקיסר הרומי) כורע לפני מרים הבתולה. הכנסייה נמצאת במרכז אזור קניות וגלריות קטנות בעיר. (פתוחה ביולי אוגוסט בימים שני עד שבת). אפשר בדרך מה- Mesdag לכנסייה לעבור ליד ארמון המלכה.
 ממרכז העיר נוח להגיע אל Madurodam . זהו מוזיאון מדעי-טכנולוגי-ארכיטקטוני-תחבורתי. קנה המידה 1:25 והכל עובד כמו בחיים. 338 דגמי בנינים מרחבי הולנד, 27 גשרים, 2500 כלי רכב, 58 ספינות, 32 מטוסים (כולל "אל על") קרוב לחמשת אלפים עצים, יותר מ- 50 אלף פנסים (הנדלקים בחשכה ומשרים אוירה...) ו"עולם חול" אחד. כתובת: George Maduroplein 1 . שעות פתיחה: פתוח כל יום משעה 09:00 עד 22:00 (בקיץ) ועד 17:00 (בחורף), יש פרוספקט בעברית. אתר אינטרנט של מדורדאם.

בילוי של אחר הצהרים אפשר לעשות בסכוינינגן Scheveningen על הים - מספר דקות ממדורודאם או 15 דקות בחשמלית ממרכז העיר. טיילת משגעת עם בתי קפה, מסעדות מאכלי ים וסגנונות אחרים, בית מלון עם קזינו, בתי מגורים בארכיטקטורה מעניינת.

בקרבת האג נמצאת העיר דלפט Delft השומרת על צביון ימי הביניים. אילולא קדריה שחיו בעבר לא היו חקיינים מוצלחים היתה העיר נשארת אלמונית. החרסינה הכחולה לבנה שאומני העיר העתיקו במאה ה- 17 מזו הסינית זכתה למוניטין עולמי והוציאה את שמה למרחוק. בעיר מספר בתי חרושת שבהם ניתן לצפות באומנים בעבודתם וללמוד להבחין בין המקור לחיקוי. זוהי גם עירו של אחד מגדולי ציירי הולנד - ורמיר Vermeer (1632-1659).
הערה: בעלי רכב שכור יכולים לשלב ביקור בשתי הערים באותו יום.

הצעה מספר 2: יציאה מאמסטרדם צפונה לשני כפרי דייגים הולנדים - כפר מארקן Marken שעדין שומר על צביונו. בשנת 1957 חובר ליבשת לאחר שהיה עד אז אי דייגים ו-ולנדאם Volendam התיירותי יותר. לא להגיע ביום ראשון מאחר והתושבים קתולים ורוב המקומות סגורים. בכפרים אלו ניתן לראות חלק מהתושבים לובשים את התלבושות המסורתיות שאנו מכירים.

בוולנדאם עיקר הפעילות מתרחשת בטיילת המקבילה לנמל ובה חנויות, מסעדות מאכלי ים ובתי קפה, וחנויות צילום שישמחו להלהיב את התיירים ללבוש תלבושת מקומית לצילום למזכרת. המלצה חמה: לקנות חטיפי מאכלי ים עם רוטב מקומי ולשבת לחוף הים ו/או לחלופין לסייר בסמטאות הכפר מאחורי הטיילת ההומה תיירים. שוב לבעלי רכב שכור: בדרך מאמסטרדם לכפרים ישנן חוות הולנדיות הפותחות שעריהן לתיירים ומציגות את תהליך ייצור הגבינה ההולנדית.

מלבד זאת מקומות נוספים שאפשר לחשוב עליהם ולא רחוקים מאמסטרדם (מרחק של עד שעה נסיעה, ברכבת או ברכב): העיר ליידן Leiden ובה האוניברסיטה העתיקה בהולנד. כדאי ומומלץ לבקר בגן הבוטני העתיק באירופה. הגן נקרא הורטוס בוטאניקוס Hortus Botanicus הוא בן 400 שנים, נמצא ב-Rapenburg 73 ופתוח כל יום משעה 09:00 עד 17:00, (בימי החורף סגור בשבתות). אפשר לבקר גם בטחנת הרוח De Valk "הבז" שנמצאת ב- Binnenvestgracht 1 (שעות פתיחה: טחנת הרוח פתוחה בימי שלישי עד שבת מ- 10:00 עד 17:00 וביום ראשון משעה 13:00).

במוזיאון הלאומי לעתיקות (חלק של הרייקסמוזיאום Rijksmuzeum) באולם הכניסה של המוזיאון מוצג מקדש מצרי. כתובת: Rapenburg 28. שעות פתיחה: פתוח בימים שלישי עד שבת 10:00 עד 17:00, יום ראשון משעה 12:00.

בנוסף אפשר להספיק לבקר גם בבורחט Brucht - מצודה מהמאה ה- 12 המתנוססת במרכז העיר וממנה ניתן לערוך תצפית יפה על העיר. הכניסה היא מרחוב ניוסטראט Nieuwstraat.

הארלם (Haarlem), רבע שעה נסיעה ברכבת מאמסטרדם, קרובה לגני קוקנהוף (Keukenhof) ואתר הקיט היוקרתי זאנדפורט (Zandvoort). זו עיירה קטנה בה נמצא העתיק במוזיאוני הולנד ומוזיאון נוסף המוקדש לבן העיירה הצייר פראנס האלס Frans Hals. תחנת הרכבת המרשימה (1908) ותחנת האוטובוסים המרכזית נמצאות במרחק של 10 דקות הליכה מהכיכר המרכזית - חרוטה מארקט Grote Markt. מוזיאון טיילר Teyler Museum נחשב למוזיאון העתיק ביותר בהולנד. במוזיאון אוסף ורישומים של הציירים מיכאלאנג`לו ורפאל. כתובת: שברחוב Spaarne 16.
 שעות פתיחה: בימים שלישי עד שבת מהשעה 10:00 עד 17:00 וביום ראשון משעה 12:00.

במוזיאון פרנס האלס תוכלו להתבונן בציורי דיוקן רבים. כתובת: Groot Heiligland 62 שעות פתיחה: בימי שני עד שבת משעה 11:00 עד 17:00 וביום ראשון משעה 13:00.

פארק הפרחים קוקנהוף Keukenhof לפארק שני חלקים: פארק אביב Lentehof ופארק קיץ Zomerhof. פארק האביב פתוח בדרך כלל מאמצע מרץ ועד סוף מאי, כל יום משעה 08:00 עד 19:30, כניסה אחרונה בשעה 18:00. בפארק הקיץ יהיה אפשר לראות: דליות, ביגוניות, ליליות ופרחי קיץ אחרים, תצוגת מזרקות מים וליהנות מפארק השעשועים. טלפון: 252465555. אתר אינטרנט של הגנים

אלקמר Alkmaar ובה שוק הגבינות המתקיים בקיץ בכל יום שישי בשעה 10:00 בכיכר הראשית של העיירה, מומלץ להגיע מוקדם כדי לראות את ההכנות ולהתבונן בכיכרות העגולות המפורסמות. שתי רכבות בשעה נוסעות לעיירה מתחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם, 30 דקות נסיעה ואחר כך 10 דקות הליכה ברגל לכיכר השוק.

אלסמאר- Aalsmee ובה בורסת הפרחים הגדולה בעולם Aalsmeer Flower Auction. רצוי להגיע מוקדם מאוד אפילו לפני 08:30. כתובת: Legmeerdijk 313 . טלפון: 297392185. שעות פתיחה: שני עד שישי מהשעה 07:30 עד 11:00. תחבורה: אוטובוס מספר 172 מתחנת הרכבת המרכזית באמסטרדם.