אטרקציות מרכזיות בסקיאתוס

אומנם לא מדובר באי גדול, אך יש מספר אטרקציות בסקיאתוס שיוכלו לגוון את ימי הרביצה בחופים. ניתן למצוא בה עיירה עתיקה וריקה מאדם, מנזרים, אפשרויות צלילה ואפילו מסלולי הליכה בסקיאתוס! ובכל זאת, אין כמו חופים בסקיאתוס, אז נתחיל ברשימת החופים המומלצים.
עדי ששון - צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: אטרקציות מרכזיות  בסקיאתוס
© איתמר ברק

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/04/2021

• ישראלים יכולים להכנס ליוון, אך תחת התנאים הבאים: מחוסנים ומחלימים יכולים להכנס, ללא צורך בבידוד, לאחר הצגת אישור על כך + בדיקת קורונה מה-72 שעות האחרונות.
  • לא מחוסנים, נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולהכנס לבידוד ל-7 ימים.
  • לפני היציאה מישראל ליוון יש למלא ולשלוח 2 טפסים עד 24 שעות לפני ההגעה: טופס הצהרת נוסע ליציאה מישראל וטופס כניסה לשלטונות יוון.
  • חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • חובה לעטות מסכות.
  • המסעדות פתוחות למשלוחים בלבד והברים סגורים.
  • אין לצאת מבית המלון למעט לצורך רכישת מזון או רופא או רכישת תרופות וגם זאת לאחר משלוח SMS למספר 13033 עם ציון הסיבה ליציאתך מהבית.
  • כל העסקים הלא חיוניים סגורים.
  • ישנו עוצר לילי בין השעות 21:00-05:00 ובאיזורים מסויימים העוצר מתחיל כבר מהשעה 18:00.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

חופים בסקיאתוס

בסקיאתוס 65 חופים ובאמצעות אוטובוס, ניתן להגיע לחלק גדול מהם על קו החוף מדרום לעיירה סקיאתוס. החוק אומר: ככל שהחופים קרובים יותר לעיירה, כך הם צפופים יותר. סדר החופים המפורט כאן הוא מן הקרוב לעיירה ועד למרוחקים יותר.

• חוף אכלדיאס (Achladies) - רק 3 ק"מ מהעיירה סקיאתוס. חוף פופולרי עם הרבה מסעדות, ברים וניתן לעסוק בו בספורט ימי לסוגיו השונים אך הוא עדיין חוף יפה וחולי. עמוס מאוד בסופי שבוע במקומיים.
  • החופים קוליוס (Kolios) וטרולוס (Troulos) - חופים יפים, אך פופולריים מאוד. בקוליוס מספר טברנות ובר אחד, אך בטרולוס חנויות ומסעדות רבות וניתן לשכור ממנו סירות. ליד קוליוס, יש רצועת חוף ארוכה ויפה לצד עצי אורן הנקראת חוף ורומולימנוס (Vromolimnos), המושכת קהל צעיר.
  • חוף קוקונאריס (Koukounaries) - נחשב לאחד החופים היפים ביוון, ולצידו יער אורנים ואגם סטרופילה (Strofila Lake) בהם ניתן לשוטט - לא להחמיץ! גם בחוף זה יש חנויות וטברנות לסעודה.
  • ליד חוף קוקונאריס שוכן חוף הבננה ביץ` (נחשב גם לחוף נודיסטים) או לחוף ליטל בננה ביץ` (שנחשב גם כחוף לגייז). לאחר שהכביש הופך לדרך עפר, יש חופים יפהפיים ומבודדים יותר. החוף היפה ביותר נקרא לאלאריה (Lalaria), בו מימיו תכולים וצלולים והוא מוקף צוקים וסלעים מרשימים, אך ניתן להגיע אליו רק באמצעות סירה.

בתוך העיר

בורצי
בורצי (Bourtzi) הוא חצי אי, אשר חוצה את נמל סקיאתוס לשניים. הוא מוקף בשרידים של חומה ושני מגדלי צריח, אשר בנייתם החלה ב1207. שרידים נוספים באי שייכים למבצר וכנסיה קטנה. המבצר נהרס ב1660 בזמן כיבושו האי על ידי האדמירל פרנסיסקו מורוזיני. בימים אלו, בורצי הוא מקום נעים ושליו, מוקף בעצי אורן ונוף מקסים שתמיד מריח מטבע מלבלב ואוויר צלול. ניתן לבקר בהריסות המבצר והרחוב הראשי המוביל לבית הספר הישן, שכיום משמש כמרכז תרבותי יפה וציורי. במרכז זה נערכים ערבים מוסיקליים ומופעי תאטרון מדי קיץ. בנוסף, יש בבורצי גם קפה בו מתקיימים ערבים תרבותיים ייחודיים.

מוזאון פאפאדיאמנטי
אם תהיתם מה משמעות השם המצחיק מעט של הרחוב הראשי בסקיאתוס, אתם מוזמנים לבקר במוזיאון על שם אותו סופר ומשורר, אשר חי בסקיאתוס בין השנים 1851-1911 נולד לאב כומר ולמד פילוסופיה, בעת הוציא את ספר שיריו הראשון ב1874. מאז כתב נובלות וסיפורים קצרים רבים אשר מתעדים את חיי היומיום הפסטיבלים והחגים באי ונפטר בנסיבות טרגיות. המוזאון המקסים עולה רק €1 ובו אוסף קטן המתעד את חייו.
 כתובת: Palacia Papadiamantas טלפון: 24270-22011 שעות פתיחה: ג`-א` 9:30-13:00, 17:00-20:00

קסטרו ומנזר הבשורה

העיירה קסטרו (Kastro) היא עיר בינימית שנבנתה במאה ה 12 והייתה הבירה של האי לפני סקיאתוס. כיום לא גרים בה אנשים ונותרו ממנה רק חורבות, בעוד היא נצבת במיקום יפהפה מוגבהת על צוק הבולט לתוך הים ומשקיפה על מימיו מן הביצורים הרבים שנבנו מסביבה להגנה משודדי ים, ואף סייעו מעט במלחמת העולם השניה (ותרו חלקים מן החומה המקורית). ניתן להגיע לכאן במהלך טיול מאורגן או פרטי (בהשכרת סירה) ולטפס מעט ואז להכנס אליה דרך גשר תלוי, לסייר בה ולהתרשם מנופיה המרהיבים. שרידיה היחידים הנותרו על תילם הינן שתי כנסיות, וכמה בתים ששוחזרו בעוד משאר 300 הבתים ו 22 הכנסיות נותרו רק חורבות. לחובבי הצפרות מומלץ להגיע לקסטרו בקיץ על מנת להתרשם מהציפורים הייחודיות הבאות לקונן בעיירה העתיקה- לא להחמיץ.

מנזר הבשורה (Moni Evangelistrias) הוא מנזר מן המאה ה 18, שמבנהו הגבוה המשקיף על נהר ומוקף בעצים, מרשים ביותר. במנזר יש מוזיאון קטן וחנות, בה ניתן לטעום מן היין המיוצר במקום. במלחמת העצמאות של יוון, המנזר שמש כמקלט בו הסתתרו המתנגדים, לוחמי החירות. ניתן לבקר לאורך כל היום. ואם כבר נסעתם לטייל באיזור, ניתן לעצור לארוחה במסעדת Taverna Anatoli המופיעה ברשימת המסעדות בדף זה.
 כתובת: Moni Evangelistrias טלפון: 24270-22012

מסלולי הליכה

נותרו עדיין מספר מסלולי הליכה באי. רובם הפכו לדרכי עפר גם לרכבים, אך הנופים נותרו יפים באותה מידה. אפרט על שני מסלולים קשים וארוכים יותר, ושתי הליכות נוחות יותר שאורכות של עד שעה.

• ההולכים השאפתנים יוכלו לצעוד מטרולוס (Troulos), דרך מנזר קוניסטרה (Kounistra Monastery) ו- Agios Yiannis Krifos דרך העמק היפה לפלטניאס (Platanias) ו- Aghia Paraskevi.
  • ניתן לעשות טרק של שישה קילומטרים המתחיל במנזר מוני אוואנגליסטריאס, מגיע לכף קסטרו (Cape Kastro) ועובר דרך מספר כנסיות מענינות בדרך וחוזר דרך איוס אפוסטוליס.
  • מסלולי הליכה קצרים יותר: אפשרות אחת היא לקחת את האוטובוס עד לתחנת מנדרקי (Mandraki) ואז לקחת את השביל דרך היער לאליאס (Elias) או לחופי Xerxes. אורך ההליכה הוא בין חצי שעה לשע במסלול מוצל דרך יערות מנדרקי.
  • הליכה נפלאה היא דרך חצי האי קלמאקי (Kalamaki). ההליכה לוקחת בערך שעה, היא אינה קשה והנופים המשתקפים מן הדרך נפלאים.
     * במידה ותרצו ללון בשטח, יש שני אתרי קמפינג מוכרזים. האחד נמצא בחוף קוקונאריס היפה והשני בחוף Xanemo (בפינה הצפון מזרחית של האי).
     טלפון: אתר הקמפינג בחוף קוקונאריס 24270-49250 אתר: www.skiathosinfo.com

צלילה

סקיאתוס נחשב למקום מוצלח מאוד לצלילה, כשהאי צוקריאקי נחשב לבין המוצלחים מביניהם. יש מספר מועדונים מומלצים לצלילות.

• Dolphin Diving - מועדון צלילה ותיק באיים הספורדיים. כתובת: Hotel Nostos (Tzaneria) beach טלפון: 24270-21599 אתר: www.ddiving.gr
  • Dive&Fishing Center - מארגנים צלילות במחיר מוזל יותר. כתובת: Moraitou 1 טלפון: 24270-23536
  • Octopus Diving Center - נחשב למועדון עם ציוד מוצלח ואיכותי. כתובת: המרינה של סקיאתוס (ליד תחנת האוטובוס) טלפון: 24270-24549 אתר: www.odc-skiathos.com

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/04/2021

• חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • חובה לעטות מסכות.
  • המסעדות פתוחות למשלוחים בלבד והברים סגורים.
  • כל העסקים הלא חיוניים סגורים.