שובו של הפטיפון: 6 חנויות התקליטים הטובות בלונדון

בעקבות ההתעוררות המחודשת של חנויות תקליטי ויניל בשנים האחרונות, ריכזנו את המקומות שכל חובב חייב להכיר בלונדון - העיר שסצנת המוזיקה בה היא מהחמות בעולם
באדיבות חברת בריטיש איירווייס
תמונה ראשית עבור: שובו של הפטיפון: 6 חנויות התקליטים הטובות בלונדון
צילום: יח"צ

Sounds of The Universe – שכונת סוהו בלונדון מלאה בחנויות תקליטים ראויות, כולל Phonica and Sister Ray ואחרות, אך אף אחת לא ממש משתווה לחנות "צלילי היקום", הכוללת אוסף תקליטים גדול של מוזיקה נדירה מרחבי תבל. לחנות חיבור למותג התקליטים האקלקטי סול ג'אז (Soul Jazz Records), והיא כל כולה מסע בחלל ובזמן. הרשו לעצמכם להיכנע ליצירות האמנות המפתות ותצאו מורווחים: החל ממוזיקת פ'אנק מוונצואלה משנות ה-70', דרך מוזיקת האוס נדירה משיקאגו ועד לאמנים הכי חמים מסאו פאולו או לואנדה.

• כתובת: 7 Broadwick Street, W1F 0DA
  • התחנות הקרובות: Tottenham Court Road, Oxford Circus
  • אתר אינטרנט: soundsoftheuniverse.com

Eldica – הביקור בחנות התקליטים "אלדיקה" הוא חוויה רב חושית: ריח הקטורת וצלילי מוזיקת נשמה מברכים את באי חנות היד-שנייה הצבעונית הזו, שנמצאת בסמוך לרחוב השוק הסואן של רידלי רוד (Ridley Road). בסגנון המזכיר שוק פשפשים, יותר מאשר חנות תקליטים, החנות הקטנטנה מגוננת על ערמות של תקליטים זולים, אך גם קלטות (קסטות) של פעם, ציורים בגדלים שונים, פסלונים מזכוכית ואפילו קלטות וידאו של סרטי ג'קי צ'אן. מקום חובה לכל אוהבי המוזיקה הלטינית הישנה, היפ-הופ או דיסקו. בנוסף, יש מחלקה שלמה המוקדשת למוזיקת תופי ברזל.

• כתובת: 8 Bradbury Street, N16 8JN
  • התחנה הקרובה: Dalston Kingsland (רכבת עילית)
  • אתר אינטרנט: www.eldica.co.uk

Honest Jon's – אולי חנות התקליטים האיקונית ביותר בלונדון. החנות האהובה היא עדות לשורשים הרב גוניים של שכונת נוטינג היל, ומקום הבילוי המועדף על אצולת דור הפאנק הבריטי, ביניהם ג'וני רוטן (הסקס פיסטולס), ואלביס קוסטלו. החנות מציעה מגוון רחב של תקליטים ומתאימה לכל טעם מוזיקלי הקיים תחת השמש, עם דגש על רגאיי, פ'אנק ומוזיקת נשמה. מאז פתיחתה בשנת 1974, החנות הצבעונית בשוק פורטובלו, הפכה לאחת היצואניות הגדולות במדינה של מוזיקה מחתרתית וכעת היא פועלת גם כחברת תקליטים עצמאית, המוקדשת לאיסוף מוזיקה מסורתית מרחבי העולם.

• כתובת: 278 Portobello Road, W10 5TE
  • התחנה הקרובה: Ladbroke Grove
  • אתר אינטרנט: honestjons.com

Rye Wax – ממוקמת במרכז המועדון היצירתי של פאקנהם ריי (Peckham Rye), חנות התקליטים ריי ווקס (Rye Wax) היא בעצם בר מרתף מוחבא מתחת לבניין בוסיי – אחד ממקומות הבילוי הלילי המגניבים ביותר בעיר (Bussey Building). החנות מתפקדת גם כמסעדה מקסיקנית, שמציעה ללקוחות, בין היתר, אוסף חוברות קומיקס מרשים, הופעות מוזיקה חיה, ערבי די-ג'יי וכמובן, ערימות של תקליטים, חדשים ויד שניה. בריי ווקס תוכלו לחטט בערימות התקליטים לצלילי מוזיקה קצבית, בזמן שיוגש לכם קוקטייל יצירתי, ותצללו לאווירה המחתרתית של צ'יל-אאוט בלתי פוסק.

• כתובת: 133 Rye Lane, SE15 4ST
  • התחנה הקרובה: Peckham Rye (רכבת עילית)
  • אתר אינטרנט: www.ryewax.com

Kristina Records – בשונה מהחנויות המבולגנות והעמוסות שכל אספן תקליטים מכיר היטב, קריסטינה רקורדס בולטת במיוחד באזור דלסטון (Dalston), בזכות העיצוב המבריק והמינימליסטי שלה. החנות הקטנה הזו, שמעדיפה איכות על כמות, היא גן עדן ל"חופרי ארגזים" שמבינים עניין. החנות מוקדשת בעיקרה לסגנונות כמו האוס, טכנו, אפריקה ודיסקו מחתרתי, על רקע ריהוט מעץ, בעיצוב סקנדינבי מודרני. אז בין אם אתם מתקלטים ומחפשים אבני חן ייחודיות לסט שלכם או פשוט חובבים של צבעי פסטל מרגיעים, החנות הזו בהחלט שווה עצירה.

• כתובת: 44 Stoke Newington Road, N16 7XJ
  • התחנה הקרובה: Dalston Kingsland (רכבת עילית)
  • אתר אינטרנט: kristinarecords.com

Rough Trade East – אם השם של החנות נשמע לכם מוכר, כנראה שראיתם אותו על התיק האופנתי שבת הדודה המגניבה שלכם הביאה בחזרה מהסופ"ש שלה בלונדון באביב שעבר. ראף טרייד, שחוגגת השנה 40 שנות פעילות, היא ה"אמא" של חנויות האינדי, עם המועדון הפופולארי שלה – שורדיץ' (Shoreditch), שכבר מזמן נחשב לנקודת ציון בפני עצמו. תוכלו לבלות שעות בדפדוף חסר דאגות בין תקליטי המוזיקה החדשה והטובה ביותר, ללגום קפה ואפילו להישאר עד הערב, בזמן שמי שתהפוך ללהקה האהובה הבאה שלכם תעלה לבמה למופע אינטימי ולרוב גם חינמי.

• כתובת: The Old Truman Brewery, 91 Brick Lane, E1 6QL
  • התחנה הקרובה: Shoreditch High Street (רכבת עילית)
  • אתר אינטרנט: www.roughtrade.com

הכתבה באדיבות חברת בריטיש איירווייס.