מסלול עד שבוע בצ'אנג מאי

חיימיטו

”מסלול ואטרקציות מיוחדות בצפון מזרח תאילנד“

קרא עוד

מציאנג מאי, ציאנג ראי, פו צי פה, דוי פו לנג קא. מקומות מרוחקים יחסית שהתיירים טרם גילו בהמוניהם וקלקלו את החוויה התאילנדית, לגמרי... עונה – פו צי פה – דוי פו לנג קא – העונה הגשומה אוקטובר עד דצמבר. המפלים יבשים.

אתרים אלה הינם על גבול לאוס, מזרחית לציאנג ראי – החץ האדום על המפה

דוי פוי לנג קא – המרקר הכחול על המפה דרומית לפו צי פה.

פו צי פה הינו סלע מרשים ובולט בגובה 1628 מטר השולט על עמק המקונג עם נוף מרשים בכל שעות היום ומאוד פופולרי בזריחה ובשקיעה הגיעו לכפר למרגלות האתר/הפארק. יש שפע של גסטהאוסים בכפר ההררי לנוף הנשקף. הסלע מרוחק עוד כשלושה קילומטר מהכפר. המשיכו עוד כשני קילומטר בכביש תלול מאוד עד לחנייה. משם עוד 760 מטר הליכה במעלה ההר התלול והמסולע בשביל חתחתים למטיבי לכת כ-20 דקות.

אם אתם רוצים לחוות את הזריחה (מומלץ מאוד) בדקו עם המקומיים מה השעה המומלצת. אפשר לשכור הסעה הלוך ושוב עם המתנה עד לחנייה העליונה ב 60 באט לאדם. הצטיידו בביגוד מתאים. זו פסגה גבוהה עם רוחות עזות והרבה יותר קר מאשר בכפר. קנו פנס. קחו מדריך מקומי (ילד או ילדה. חוויה מהנה הייתה לשמוע את שירתם במהלך העלייה. במפה המצורפת, בצד ימין ליד החץ האדום זו פו צי פה. מתחתיה במרקר תכלת סימנתי את דוי פו לאנג קא. אם אתם יוצאים מציאנג ראי, עדיף לנסוע דרך טהונג פוסטים.

תמונת הפרופיל של sronit
sronit

”צ'אנג מאי-צ'אנג ראי-צ'אנג מאי“

עשינו זוג טיול של 4 ימים בצפון תאילנד עם מדריך פרטי להלן המסלול עם הערות:

יום ראשון: שינה בצ'אנג מאי. שוק לילה - הרבה אווירה, אבל אין מה לקנות; Doi Inthanon - שמורת טבע, שנמצאת כשעה וחצי מצ'אנג מאי (חביב, הטיול של שעתיים עם מדריך מקומי משבט הקראן דרך מפל עד לכפר היה מעניין).

יום שני: שינה בטאטון. Elephant Riding - נחמד מאוד, אבל יש עוד מקומות חוץ מהצפון; Bamboo Rafting - חביב, היינו כמעט לבד בנהר, מה שהוסיף להנאה. Chiangdao Cave - מערת נטיפים לא מרשימה; Wat Thaton - תצפית יפה ומקדש נחמד. יום שלישי: שינה בצ'אנג ראי. שוק לילה דומה לצ'אנג מאי; Doitung, Mae Fafh Luang Garden - גנים חביבים; Monkey Cave and Fish cave - לא הלכנו בסוף בגלל ששמעתי ממקור ראשון על הקופים, שלעיתים תוקפניים (גם שמנסים לחטוף אוכל) ונשיכה או שריטה מחייבת במהירות זריקה נגד כלבת! גם בקופיפי, בטיול שבעת האיים רואים אותם וגם בעוד מקומות.

משולש הזהב + מעבר ללאוס + שיט בנהר: השיט היה נחמד, סה"כ די מיותר. הוספנו גם ביקור במוזיאון סמוך לתולדות האופיום - היה מעניין.

יום רביעי שינה שוב בצ'אנג מאי. Wat Rongkhun - מאוד מרשים! 10 דקות מצ'אנג ראי. מקדש מאוד מרשים Tea Plantation Farm (Boon Rawd) - סתמי; Maesa Waterfall - חביב, הליכה לא ארוכה לאורך מפל; Botanic Garden - לוותר. Doisuthep - מקדש מאוד מרשים!

הערות: 1. לבחור מדריך עם אנגלית שמובנת, ממליצה לנסות לדבר איתו בטלפון לפני. 2. אוכל: לקחו אותנו למקומות של תיירים, אם לא מתאים, לסכם זאת מראש. 3. כמו שכבר כתבתי, הצפון חביב - לא יותר.

תמונת הפרופיל של sronit
sronit

”מידע כללי על צפון תאילנד“

קרא עוד

צפון תאילנד יפה אך לא מהממת. למי שכבר טייל בעולם וזמנו קצר ממליצה לוותר. היינו במסלול הידוע עם מדריך פרטי צאנג מאי עד צאנג ראי. כשלוקחים מדריך לבדוק היטב שהאנגלית שלן ברורה. לקחנו מדריך דרך גאם וגדי יש להם אתר. גדי ישראלי שחי בתיאלנד. המדריך היה מאוד נחמד ועמדו בזמנים, אך לעיתים היה קשה להבין את האנגלית. פגשנו מדריכים עם אנגלית ברורה יותר. סה"כ הצפון חביב, אך לא מרשים. רכיבה על פילים יש בעוד אזורים בתאילנד לא חייבים בצפון.

תמונת הפרופיל של ayay
ayay

”שבועיים וחצי בצפון תאילנד“

קרא עוד

לפני כשבועיים חזרתי עם בעלי מטיול של שבועיים וחצי בתאילנד. טיסה ישירה לבנגקוק ומשם בטיסת המשך לצ'אנג מאי, כולל שליחת המזוודות ישירות מהארץ. בשעה 20:30 בערב התמקמנו במלון מה-פינג ומיד יצאנו לשוטט בשוק הלילה. שוק צבעוני ושוקק חיים וחוויה להסתובב בסמטאות וברחובות. למחרת יצאנו עם מדריך מקומי מקסים בשם טוני לטיול של 4 ימים נפלאים בצפון.

היום הראשון - רכיבה על פילים ומופע, רפטינג בנהר, ביקור אצל שבט הליסו ובשוק המקומי ואומגות ביער www.ziplinechiangmai.com - אנו בני 50+ וזו היתה חוויה מדהימה עבורנו לרחף בין העצים ואומגה באורך של 100 מטר מעל נהר גועש. הגעה ללינה בעיירה טאטון. לינה במלון מקסים על גדות הנהר: www.maekok-river-village-resort.com.

היום השני - מקדש בטאטון, שייט מקסים ורומנטי בשעת בוקר מוקדמת על נהר המאקוק. ביקור בשבט ארוכות הצוואר, זכינו לראות הוספה של טבעת לצואר של נערה צעירה. נסיעה למשולש הזהב, שייט לשוק בלאוס. לינה בצ'אנג ראי ב-www.wianginn.com. בערב שוק הלילה אשר קטן יותר מהשוק בצ'נג מאי, ניתן למצוא שם מזכרות, עבודות יד, בגדים ואוכל ולסיום מסג' מפנק.

היום השלישי - המקדש הלבן, טרק של שעה למפל מדהים בגודלו וביופיו Khun Korn waterfall, מעיינות חמים ופינוק באמצע היום בבריכת מים חמים פרטית. מקדש דוי סוטפ היפה והמרשים וחזרה ללינה בצ'אנג מאי במלון מה-פינג.

היום הרביעי - הפארק הלאומי דוי אינתנון, הפגודות של המלך והמלכה, תצפית מרהיבה, טרק של שעתיים בשמורה עם מדריך מקומי משבט הקארן , סיום בכפר של שבט הקארן עם קפה אורגני וארוחה מקומית. מפלי Vachiratarn המרשימים וחזרה לצ'אנג מאי.

היום החמישי - יצאנו לטייל באופן עצמאי בצ'אנג מאי, לקחנו נהג טוק-טוק שהסתובב איתנו מעל שעתיים במקדשים בעיר העתיקה וחזרה למלון למנוחה במחיר של 250 באט. אחר הצהרים שוטטנו ברחובות העיר העתיקה ועל גדות הנהר ובשעות הערב בילוי בשוק סוף השבוע. שוק מדהים, צבעוני ומלא חיים, מופעי מוסיקה, אוכל וקניות ולסיום מסג' מפנק. הצפון מקסים ביופיו, נופים מרהיבים ואנשים חמים ומסבירי פנים.

תמונת הפרופיל של ajzenstadt
ajzenstadt

”טיול בתאילנד - צפון“

קרא עוד

חזרתי עם אישתי משבועיים וחצי בתאילנד, והייתי רוצה לשתף במסלול, בעלויות, ובטיפים שונים. נסענו בתקופה החמה ביותר, אז המחירים יחסית יותר גבוהים מעונות אחרות. סך הכל הטיול היה גם בגסט-הוסים, וגם במלונות מפנקים.

טיול הג'יפים של טאנה: סגרנו עוד מהארץ את הטיול ג'יפים. לא עשינו הרבה שיעורי בית, והבנו קצת מאוחר שיש טיול ג'יפים של חברה נוספת - Red Brick - שאולי אם היינו יודעים, היינו עושים שם. הטיול על נראה לי בערך 4900 באט לאדם, אבל לא זוכר במדויק. בכל מקרה הנה הסיכום והטיפים שלנו לגבי צ'יאנג מאי והטיול:

צ'יאנג מאי: בגלל שסגרנו את הטיול, קיבלנו הסעה מהשדה תעופה למלון שלנו. לא ישנו במלון של טאנה. ישנו במלון שנמצא קצת מחוץ למרכז, בערך 10 דקות לטאנה, ו-5 דקות לשוק הלילה. המקום נקרא Riverside House. מקום מאוד חביב. הבעיה הגדולה הייתה שלא היה מים חמים, רק פושרים. המלון עלה 900 באט ללילה לחדר הכי טוב שיש שם.

לא יצא לנו לטייל הרבה בצ'יאנג מאי, אבל העיר מאוד חמודה. כל האזור של שוק הלילה מאוד נחמד, ובאמת, זה השוק הזול ביותר שהיינו בו, ככה שאם רוצים קניות, כדאי שם, ולהתמקח המון! כל מה שקנינו, שמענו אחר כך שאחרים קנו ביותר זול. אל תרגישו לא נעים. זה חלק מהמשחק, ובסופו של דבר, תמיד הם ירוויחו עלינו...

לא מצאנו מסעדות ממש טובות בזמן שלנו שם. יש מסעדה סבבה ישראלית עם אוכל חביב (מרק תימני). אבל כמעט כל מסעדה נראית בסדר, ורק צריך ללכת למקום שנראה טעים. יום לפני הטיול יש מפגש בטאנה עם הנהג המוביל. זה נחמד.

טיול יום 1: בבוקר מגיעים ומתחלקים לג'יפים. בסופו של דבר הכי חשוב עם מי אתם בג'יפ. אם ביום קודם מתחברים עם אנשים, הכי טוב לדאוג שתהיו ביחד. אנחנו היינו בג'יפ עם עוד זוג שהיה בירח דבש ועוד שתי גיסות שהיו ממש נחמדות. סך הכל היינו 6 ג'יפים, כאשר בכל ג'יפ 6 אנשים + נהג.

היום מתחיל בביקור בחוות סחלבים (קצת מיותר), מופע נחשים (חמוד מאוד), מופע פילים (מאוד יפה) ובסוף רכיבה של חצי שעה על פיל בנוף המדהים של הצפון! אחרי זה ממשיכים לריזורט חמוד. שימו לב שקר שם, ולבוא עם בגדים ארוכים..

טיול יום 2: יחסית יום מאכזב. זה מתחיל מביקור בשבט ארוכות הצוואר, אבל באמת סתם מגיעים לשוק קטן, בלי דברים ממש מעניינים. אנחנו ציפינו לראות קצת את החיים שלהם, ולא קיבלנו את זה. אחרי זה ממשיכים למקדש עם מלא קופים. חמוד מאוד. משם נוסעים למשולש הזהב. יכול היות שזה יפה, אבל ישר הורידו אותנו לסירה שלקחה אותנו לשוק בלאוס. חוץ מלהגיד שהיינו בלאוס, אין משהו להגיד על לאוס. הרגשה לא נעימה, אין כמעט מה לקנות. אם רוצים לקנות תיק/מזוודה יש מבחר רב, אבל הכל זיופים, ובחולצות הזיופים אפילו לא טובים (התנין של לקוסט נראה ממש גרוע). אחרי זה נוסעים למלון בצ'יאנג ראי. המלון היה מאוד יפה, ונסענו לשוק הלילה שגם הוא היה היפה ביותר שראינו בתאילנד (אבל שם היה מאוד קשה להתמקח). סך הכל היום כלל המון נסיעות ארוכות, והיה מתיש מאוד בלי הרבה דברים נחמדים לראות ולעשות בדרך.

טיול יום 3: התחלנו מנסיעת שטח בשדות של סויה וקפה. מאוד יפה ומעניין הנוף, ומגיעים לכפר בתוך השדות שבאמת רואים קצת את החיים של המקומיים. אחרי זה ממשיכים למפל. הליכה של בערך 30 דקות, (חשוב נעליים סגורות), וסך הכל הוא מאוד יפה. בסוף נוסעים למעינות חמים מאוד יפים. שימו לב - אין מגבות במקרה הזה, אז צריך לבוא אם מגבת אם רוצים להתנגב אחרי המעיינות (ומומלץ). סך הכל הטיול היה מהנה מאוד, ורק היום השני היה קצת מאכזב. האוכל בכל פעם הוא Buffet, וסך הכל הוא לא רע כמעט תמיד (שתייה מוגזת וחריפה בתשלום נוסף).

תמונת הפרופיל של Tzabar3229751
Tzabar3229751

”טרק הליכה בג'ונגלים של צ'אנג מאי“

קרא עוד

למחפשים הרפתקאות ועניין אפשר לצאת מצ'אנג מאי לטרק הליכה דו יומי בג'ונגלים העוטפים את העיר. את הטרק קובעים דרך כל סוכנויות התיירים, אנחנו קבענו אותו דרך ישראל 669. האיסוף מתבצע מאיפה שתרצו, ניתן להזמין איסוף מהמלון שלכם אם תרצו ומשם לוקחים אתכם כשעה נסיעה אל מחוץ לעיר. מגיעים לג'ונגל ומקבלים ארוחת צהריים - אורז תאילנדי ובננות. אוכל טוב להליכה. מסיימים לאכול ומתחילים ללכת. בתוך הג'ונגל המדריך קוטף פירות מיוחדים ונותן לאכול, ותוך כדי גם מסביר עליהם, מסביר על החיות, החרקים (מאוד אהב לדבר על הצרצרים), הם מאוד מתגאים ביכולת שלהם ברוגטקה ובכלי נשק ביתיים (כמו למשל כלי נשק שהוא שילוב של רובה ביחד עם חץ וקשת). הלכנו מספר שעות (בעיקר עלייה) והגענו למפל מדהים באמצע הג'ונגל. רחצנו באגם כחצי שעה והמשכנו ללכת. טיפסנו עוד עד שהגענו לכפר בו נשהה את הלילה. הנחנו את הציוד ועשינו טיול למפל ולכפר סמוכים. חזרנו לכפר והמדריך שלנו הכין לנו ארוחת ערב מלאה בכל טוב. בערב שיחקנו משחקים ביחד עם שאר המטיילים (אנחנו טיילנו בלי ישראלים בכלל כך שהיה כיף להכיר אנשים מקנדה, יפן, צרפת וספרד), שתינו, נהנינו והכלנו לישון. במקום, יש לציין, אין מקלחת מסודרת (כפר תאילנדי מסורתי, הם עצמם מתקלחים בגיגית, מי שרוצה לנסות מוזמן) ושירותי בול פגיעה כמיטב המסורת.

קמנו בבוקר ויצאנו לדרך. היה יום גשום אז לבשנו מעילי גשם אך הגשם לא הפריע להליכה ואף עזר לשבור את החום הרב. הלכנו מספר שעות עד שהגענו לנהר מדהים בו אכלנו ארוחת צהריים. נחנו כשעה וחצי, טבלנו במים, אכלנו ויצאנו לדרך. בכל תחנת עצירה בטיול, יש לציין, המקומיים פותחים שוק נייד ומוכרים לכם מבחר שטויות לא הכרחיות. המשכנו ללכת עד שסיימנו את מסלול ההליכה ונאספנו ע"י רכב לחוות פילים. רכבנו על פיל (פחות כיף ממה שזה נשמע) כחצי שעה וחזרנו לרכב. לאחר מכן נסענו לנהר בו שטנו על סירות במבוק. שטנו כחצי שעה גם כן על הסירות ולאחר מכן חזרנו לרכבים ונסענו בחזרה לצ'אנג מאי.

הטיול עולה לאדם 1200 באט וכולל הכל פרט למים אותם ניתן לקנות בדרך או מהמשפחה אצלה ישנים. מומלץ לקחת איתכם נעלי הליכה נוחות סנדלים טובים, בגדים נוחים להליכה, בגד ים, מים, קרם הגנה, אלטוש, מעיל גשם וכסף לבזבוזים.

תמונת הפרופיל של yo23yo23
yo23yo23

”מסלול 6 ימים בצפון תאילנד למשפחות “

קרא עוד

לאחר טיסה לבנקוק ומבנקוק לצ'אנג מאי, לנו במלון בסמוך לשוק הלילה. למחרת חברנו לללה, מדריכה תאילנדית מעולה למשפחה וילדים (פרטיה בהמשך) שבעצם ליוותה אותנו כל הטיול ודאגה להכל - בתי מלון, רכב, הסברים מתי נפגשים בלובי כל בוקר וכד'. נסענו בואן מרווח עם נהג בשם טומי - הם צמד. הכל סגרנו מהארץ.

יום ראשון: חוות סחלבים - נחמד מאוד, חוות נמרים - ליטוף נחמד רכיבה על עגלות מובלות בשוורים - ככה ככה ולאחר מכן הרכיבה המפורסמת על הפילים למשך כשעה וסיימנו באותו מקום ברפטינג, רק לגדולים מגיל 9 עם מדריך למשך שעה. שיגעון! אם רוצים שגם קטנים ישתתפו אז אפשר על רפסודה. נחמד אבל איטי ומשלב את כל המשפחה. בכל אתר ללה מתאמת הכל מראש. בהמשך הלכנו לחוות נמרים והסיום היה מדהים. נסענו לקראת 17:30 לכפר וירדנו לנהר , עם המזוודות בסירה בנהר הגענו לבתי אירוח שאפשר להגיע אליהם רק עם הסירה, בקושי יש חשמל, בערב מגיעות כמה תלמידות תאילנדיות בלבוש מסורתי עם נרות כי אין חשמל בכפר לריקוד מסורתי, ארוחת ערב, התעוררות בירוק, עננים בהרים, נהר, דממה - זה שוס - אצרף תמונה. יום עמוס אבל שווה.

יום שני: עולים על הסירה שמחזירה לכפר (10 דקות), נוסעים לארוכות הצוואר - ממוסחר כמו שנרשם אבל אין ברירה, חייבים לראות - לא יותר מעשרים דקות חצי שעה. הצטלמתם? תנו טיפ של 20 באט (3.5 שקלים). הם די מסכנות עם הילדים והברזל הכבד והטיפשי הזה. הן בורמזיות שממשלת תאילנד סיכמה ששם יתמקמו. בהמשך גני המלכה - מקום רווי בצמחייה ופרחים. יפה - כשעה. מקדש הקופים - מקום שצמוד למצוק ג'ונגל שהקופים הורגלו לרדת אליו. יש שם דוכן, קונים בוטנים ומאכילים את הקופים. יש לקחת מקל ורק להחזיק אותו על מנת להרתיע את הקופים, לא לקחת מהרצפה מה שנפל, יש שם פיקוח חוויה נחמדה, בעיקר לילדים. בהמשך נסענו למשולש הזהב (בורמה, לאוס, תאילנד) עלינו על סירה ללאוס - מדינה אחרת לא צריך דרכון. ירדנו בגדה השנייה של הנהר. קפצו עלינו ילדים מסכנים פושטי יד ומוגבלי תנועה והחלטנו שאנחנו לא יורדים שם לשוק כי זה יהיה בטח גרוע יותר. ותרו על ירידה ללאוס. מספיק רק לשוט ולהתרשם מהמשולש המפורסם. משם הלכנו למפעל לשיוף אבנים ירוקות - יהלומים. כמובן שזה מסתיים בחנות - לא קנינו דבר אבל מעניין מאוד לילדים. לאחר מכן למקדש הלבן - שווה ומעניין. סיימנו במלון DUSIT בצ'אנג ראי, אחד מהמלונות היותר טובים ששהינו בהם. הצטערנו שלא היינו שם עוד לילה על חשבון הדרום או צ'אנג מאי. בריכה נעימה מלון שיושב על גדת נהר, סבבה אמיתית.

יום שלישי: מפעל קשיו - חובה. אחרי שתהיו שם תבינו למה 40 ש"ח לקילו קשיו בארץ זה המינימום על עבודת הפרך בעיבודו. חנות עם מלא קשיו - שם תקנו הרבה סוגי קשיו עם שומשום, שוקולד, רגיל , מתוק, עם דבש ואפשר להביא לארץ כמתנות. משם נסענו למעיינות החמים. נחמד לא מעבר, מפעל מטריות וייצור משי ולאומגות - זה שוס. לא מפחיד, מי שיש לו פחד גבהים זה לא רלוונטי, מעל עצי ענק וצמחייה לא מרגישים, תדאגו להביא מצלמה קטנה מהדור הקודם, עם מצלמות עדשה אי אפשר לעלות. באומגות ראינו קופים, אסור להפסיד. אל תקנו את הדיסק און קי עם התמונות שהם רוצים למכור - יש שם תמונות עלובות מההתחלה והסוף. עדיף שתגיעו עם מצלמה קטנה ועם מצלמת וידאו ותאבטחו לאחת הרתמות ותצלמו בלי סוף ועדיף שלכמה יהיו מצלמות. לא צריך ידיים באומגות - צריך לפרוש אותם לצדדים כמו ציפור וליהנות מ-22 אומגות אם איני טועה בכל מידי גדלים - ארוכה (800), קצרה וכד'. בסוף יש גם ארוחה קלה בתוך הכפר. המדריכים יודעים עברית וצוחקים - "אבא לא שמן אבא חזק", השיר "אל המעיין" הוא השיר הנפוץ בתאילנד ועוד... תנו טיפ ראוי הם מעריכים את זה.

יום רביעי: הפסגה הגבוהה בתאילנד, 9 מעלות, לנו היה ערפל, שתי פגודות, נחמד. אם אין יום בהיר אל תעלו לשם. לאחר מכן עשינו טרק של 3 שעות עם הילדים - 5,6,10,12,15, מדהים! אסור לפספס. ללה מתאמת עצירה של הרכב איפשהו ומגיע מדריך ונכנסים ליער. חולפים בשדות אורז (כמובן לאחר שללה הסבירה לנו איך מגדלים ועצרנו והחזקנו אלומות). בהמשך מפל יפה במקום סמוך, שוק פירות מלא אפרסמונים וחזרה לצ'אנג מאי.

יום חמישי: בריכה , שוק לילה (300 מטר מהמלון) ומרקט (שוק יותר מומלץ) קילומטר מהמלון, בריכה וסבבה.

שבוע מעייף ועמוס. ללה מסבירה כל דבר, קשובה לילדים, יודעת אנגלית, כל שתבקש היא תתאמץ שתהנה. היא הייתה מדריכה מטעם חברות איסתא ועוד חברה בעבר. כיום היא עובדת שם גם כעצמאית וגם כשכירה. אנחנו הגענו אליה מחבר שלי שהיה איתה שבוע עם משפחתו ודרשנו מהחברה שהיא עובדת בה אותה ואת טומי הנהג. אפשר אבל להגיע אליה באופן ישיר במייל mail.ladda@gmail.com.

תמונת הפרופיל של assifeli
assifeli

”ארבעה ימים בצפון תאילנד“

קרא עוד

במסגרת טיול בן שבועיים בתאילנד בחרנו אצל גל פוקס ("כוכב הצפון") את המסלול בן ארבעה ימים בצפון מערב המדינה. קיבלנו רכב גדול (היינו שלושה) עם מדריך ונהג נפלאים, שדאגו להדריך אותנו ולפנק אותנו.

לגבי המסלול - בדיעבד, הייתי בוחר משהו אחר. ביומיים הראשונים "בזבזנו" את כל האטרקציות: מופע פילים, אומגות, רפטינג בסירת גומי, העיירה פאי, רכיבה על פילים לנהר, מעיינות חמים, מערת לוט. היומיים הבאים היו חלשים: מקדשים בעיירה מה הונג סון, טרק קצר למפל לא מרשים, שבט ארוכות הצואר (אמנם בכפר האותנטי, אבל חוץ ממספר נשים עם דוכנים לא היה שם מה לראות, כפי שחששנו מראש), פסגת דוי אינתנזון (הרבה נסיעה, שבסופה פגודות אפופות ערפל סמיך וקר). יצאתי בתחושה שאם הייתי נוחת בצ'אנג ראי במקום בצ'אנג מאי ורק ממריא מצ'אנג מאי ליעד הבא, הייתי יכול לכסות גם את האתרים המעניינים ליד צ'אנג ראי וגם את היומיים הראשונים שלעיל. לפי גל פוקס, בזמן שהקציתי לו (חמישה ימים) לא ניתן לעשות את שני היעדים.

תמונת הפרופיל של Ofek3181477
Ofek3181477

”טרק רגלי ל-Mah teng“

קרא עוד

בהתחלה רצינו לתכנן ולקנות טרק ג'יפים מראש אבל לאחר כמה חוות דעת שליליות וויתרנו והחלטנו שנמצא כבר בתאילנד מקום אחר. כשהגענו לצ'אנג מאי היה במלון דוכן לרכישת אטרקציות. המליצו לנו על טראק רגלי של חברת "Panda" והבטיחו לנו שהטראק טוב ומהנה. בטראק פגשנו 3 אנשים שהצטרפו אלינו וביחד היינו שמונה + מדריך. בכל יום הלכנו ברגל כמה שעות אכלנו בדרך ביישובים קטנים ובערב ישנו בכפרים קטנים.

ביום הראשון: מיני וואן לקח אותנו ואת שאר הקבוצה למקום התחלת הטרק התחלנו ללכת הכרנו את שאר הקבוצה הלכנו בנופים מדהימים של מפלים ענקיים וטבע מקסים. בערב עצרנו ביישוב קטן שהרבה ילדים קבלו אותנו במופע ולאחר מכן ניסו למכור לנו מזכרות. בבוקר התעוררנו לצלילים של כל החיות שישנו מתחת למבנה הבמבוק שישנו בו. הכפר ישב על צלע ההר והייתה מרפסת עץ ענקית שהשקיפה לנוף המדהים של הטבע של טאילנד.

יום שני: המשכנו ללכת עד שהגענו ל"פארק פילים" שם נתנו לנו לרכב על פיל מנקודה לנקודה אחרת שבה נחנו מעט ולאחר מכן המשכנו ללכת. בצהריים אכלנובמקום קטן ויפה אוכל טיאלנדי מגוון. בסוף היום ישנו בכפר באותו סגנון של הכפר ביום הראשון.

יום שלישי: הלכנו 40 דקות והגענו לראפטינג קצר ומהנה. לאחר מכן המשכנו ללכת בעליה של שעה וחצי עד סוף המסלול בטבע המדהים של תאילנד עד לנקודת הסוף. אני מאד ממליץ על הטיול...

תמונת הפרופיל של רונן 222
רונן 222

”טרק שלושה ימים מצ'אנג מאי“

קרא עוד

מצ'אנג מאי יצאנו לטראק שלושה ימים ב"מה טנג" (עמק המלפפונים). לקחנו טראק ממקדמת המכירות של Panda שבמלון Amora המצויין בו ישנו' במחיר של 5,500 באט, כולל הכל לשלושה ימים לשני מבוגרים ושלושה ילדים. הטראק היה לא קל, אך אם בני בן ה6 עמד בו בכבוד, כנראה שכמעט) כל אחד יכול. הטרק כלל טיול על פילים, רפטינג על נהר, ריצה בנחלים ו....גשם.

ביום הראשון לננו בכפר סיני Pha Maeng המאוכלס על ידי 25 כפריים משבט Red Lahu בחברת מספר לא מבוטל של חזירים ותרנגולים, בו נישן את הלילה הראשון. לדברי צ'ארט המלך מרשה לחברי השבטים הסיניים לגור בתאילנד, אך אין להם כל זכויות בקרקע. אנו מקבלים את הסוויטה המלכותית: בקתת קש, חלקה האחד מטבחון, וחלקה השני חדר השינה. במטבחון יכין לנו צ'ארט את ארוחת ערב, כן ניחשתם נכון Steaky rice ביחד עם פרורי עוף וירקות. בבוקר אנו משכימים ולאחר ארוחת בוקר יוצאים לדרך לכיוון כפר Pha Dang בו שוכן השבט הסיני Black Lahu. ארוחת צהריים אנחנו אוכלים על פי המתכון הרגיל בכפר Ton Kham. לאחר הצהריים אנחנו מתחלים לטפס כ 6 ק"מ לגובה של 1,000 מטר לכיוון הכפר הבא. עליה ועוד עליה ועוד עליה... בכל פעם שנדמה לנו שהגענו לפסגה, תמתין לנו עליה נוספת. צ'ארט קוטף בדרך פטריות אותן הוא יאכל לארוחת הערב. הוא יודע להבחין בין האכילות לרעילות, אך אף אחד מאיתנו לא יהיה מוכן בהמשך להציב למבחן של קיבה מערבית את מומחיותו של צ'ארט בתחום הפטריות. גשם קל מלווה אותנו במהלך חלק מהעלייה, אשר רק מקל על הקושי. בכדי להקל עלינו צ'ארט מספר מעט על עצמו.

בסוף העלייה מגיעים אל הכפר ומתקבלים בבלונים על ידי ילדי הכפר. הפעם כפר יותר גדול המאכלס כ-300 מקומיים, בחברת אלפי בעלי חיים. אופק שגב ו-Kevin מצטרפים למשחק כדורגל נגד קבוצת הילדים של Pha Dang.

כשמחשיך אנו מוזמנים ארוחת ערב לא שגרתית. הפעם מרק עוף, ולאחריו... Steaky rice בתוספת פרורי עוף וירקות. לאחר ארוחת הערב מגיעה אלינו חבורת ילדי הכפר למופע של שירה, כשלאחריו אנו מתבקשים לתרום לצורך בניית בית הספר שבכפר. להלן תמונת המקהלה.

חושך. הולכים לישון, שוב ללא סדינים, שוב על גבי המחצלות. חלקינו ישנים היטב, אחרים מתקשים להירדם. בלילה יורד גשם. את קולותיו שומעים על גג הפח שמעלינו. בבקתה שגרנו ביום האתמול היה גג מקש, ולא ברור עד כמה היו עוברות אותו חלק מהטיפות. מים לא חסרים באזור. הם מגיעים לחבית המצויה ליד כל בית בכח הגרביטציה. כשיש שימוש הם נצרכים, אך המצב הטבעי הו שהמים זורמים והחבית עולה על גדותיה.

לגבי חשמל, הכפר התחשמל מוקדם יותר מהכפר הראשון. בכפר הוקמה חוות קולטי שמש אליה היה מביא כל ראש בית את המצבר בבוקר לטעינה. לאחר מספר שנים השתכללו בני הכפר ועברו לשיטת הקולטים האישיים הממוקמים ליד כל בית, באופן שנמנע טרטור המצברים ומתאפשר חשמל רציף, כפונקציה של טעינת המצבר.

בסביבות חמש בבוקר התעוררתי, לא הייתי היחידי. התחושה הייתה כאילו אנו נמצאים בסרט הוליוודי. מאות, אם לא יותר, תרנגולים, חזירים, כלבים, ציפורים מתעוררים ופוצחים בשירה / צעקה. גם בני הכפר קמים ומתחילים לטפל בבעלי החיים. אנחנו אוכלים ארוחת בוקר בסביבות 8:00 ובסביבות 9:00 יוצאים לדרך. הפעם ירידה לכיוון נהר Mah teng עליו נשוט בהמשך. ירדה ארוכה ומתמשכת, חלקה על שבילים צרים בצידיהם מצוקים תלולים.

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול עד שבוע בצ'אנג מאי

אין עדיין פוסטים על מסלול עד שבוע בצ'אנג מאי.