מסלול בן שבוע-שבועיים בחבל פריגור דורדון

shellyav

”שבוע חלומי בדורדון“

קרא עוד

חזרנו משבוע בדורדון משפחה עם 2 ילדים בני 7 ו-11 ונהנינו מאוד, האזור יפה, ירוק, שופע באטרקציות, מזג האויר מושלם באוגוסט יש ימים נעימים ובימים החמים היינו בבריכה.

לגבי מקום לינה ישנו ב-Le Four A Sel במקום קיבל לא מעט המלצות פה חייבת לציין כי המקום מאוד נחמד, נקי אבל מאוד בסיסי למי שמחפש קצת מעבר בחופשה שלו שיחפש מקום אחר גם מבחינת מיקום הכי נכון להתמקם כמה שיותר קרוב לסרלה כי רוב האטרקציות נמצאות במרחק נסיעה קצר ממנה וכל יום היינו צריכים לעשות את הדרך לסרלה וחזרה ממנה.

לגבי אטרקציות בסדר יורד על פי מדד ההתלהבות של הילדים שלי.

פארק חבלים סופר מושקע עם אומגות שוות וצוות מאוד נחמד בשם Monkeys Forest בילינו שם כמה שעות והיה מאוד נחמד.

שיט בקאנו - קחו את המסלול שיוצא מ- Vitrac הדרך שם הכי יפה ואל תתפתו לקחת את המסלול הארוך הוא פשוט ארוך מידי 16 ק”מ ולוקח 6 שעות בשמש שצריך לעבוד עם המשוטים אפשר להסתפק בפחות.

רכיבה על אופניים - יש טיילת מקסימה שיוצאת ליד סרלה, שביל אופניים ברובו מוצל עם ירידות לנחל היה מדהים, אפשר לשכור את האופניים מחברה שיושבת בכניסה לשביל בשם Liberty Cycle רצוי לעשות הזמנה מראש.

תהום פאדירק - רצוי להזמין כרטיסים מראש.

יש הרבה עיירות יפות, תגיעו לסרלה בערב היא מאוד יפה ויש הופעות בכיכר המרכזית (לפחות ביולי ואוגוסט) .

תמונת הפרופיל של udile270757
udile270757

”דורדון במאי - חלום“

קרא עוד

שבנו לפני שבוע מחופשה בת 9 ימים באזור דורדון-פריגור.היינו 2 זוגות, שכרנו רכב בשדה התעופה במרסיי ויום ראשון בילינו ב-Carcassonne, נסיעה של כ-3 שעות ממרסיי. עיר נעימה עם עיר עתיקה (La Cite) מרתקת ומוקפת חומה מרשימה.למחרת, נסענו צפונה לכיוון הדורדון, נסיעה של כ-3 שעות נוספות, מומלץ לנסוע באוטוסטרדות ולעקוף את טולוז.

אנו גרנו בבית גדול ועצמאי (Gite) במרחק של פחות מ-5 ק”מ מסרלה (Sarlat) , הפנינה של הדורדון, עיר עם שוק ענק המשתרע על כל העיר בשבתות, ושוק אוכל קטן יותר (אך לא פחות מרשים) בימי רביעי.בעיר מספר מרשים של מסעדות, אחת הטובות בהן, והשוכנת במבנה מרשים, היא Le Presidial. מומלץ.

ביקרנו בעמק הדורדון בכפרים היפיפיים Beynac, Domme, La Roque Gageac כאשר בכפר האחרון לקחנו הפלגה מענגת בת 50 דקות על נהר הדורדון בסירת Gabarre האופיינית לאזור.

כמו כן, הקדשנו יומיים לאזור הסמוך הנקרא Lot, שם הקדשנו יום אחד למערת פדיראק (Gouffre De Padirac) המרשימה, לרוקמדור (Rocamadour) הדרמטית, על מנזריה וכנסיותיה, ולעיירה Martel.

יום נוסף שם כלל את מערת האדם הקדמון (והנטיפים) Pech Merle, את הכפר התלוי היפהפה St Cirq Lapopie (אחת מגולות הכותרת ללא ספק- נסו את מסעדת La Tonnelle-אכלנו בה ארוחת צהריים אגדית) וסיימנו בקפיצה לעיר Cahors הסמוכה, בה ביקרנו באטרקציה העיקרית -גשר Valentre המרשים, שבצידו השני, המרוחק ממרכז העיר, יש בית קפה נחמד עם נוף מקסים על הגשר.

לסיכום, הנופים הירוקים והרגועים, האוכל הנפלא, האטרקציות הרבות, אפשרות ביקור בחוות גידול אווזים וברווזים, השווקים הנפלאים, וגם התושבים המקומיים שרובם הסבירו לנו פנים, הופכים את אזור הדורדון לפנינה תיירותית שבהחלט שווה לפחות שבוע של ביקור בה.

תמונת הפרופיל של shoi
shoi

”טיול לחבל פריגור דורדון בצרפת, מאי 2013“

קרא עוד

טיול לחבל פריגור דורדון בצרפת, במאי 2013. אזור כפרי נהדר. עיירות עתיקות. האתרים אינם רחוקים זה מזה והדרכים יפות ומרגיעות. אוכל מצוין. נחתנו בפריז וחזרנו ממרסיי. בדרך לדורדון (כדי לא לנסוע בבת אחת 600 ק"מ) בקרנו בחבל הלואר בטירות Chambord ו-Cheverny. לנו באזור ולמחרת בקרנו בטירת Chenonceaux והמשכנו בנסיעה של כ-350 ק"מ עד סוליאק Souillac. סוליאק שימשה לנו בסיסי לטיולים בחבל. התגוררנו 5 ימים במלון בשם: Le Pavillon Saint-Martin. מלון משפחתי, מומלץ מאוד. ארוחת בוקר מגוונת וטובה, בעלי המלון נחמדים. עזרו בהמלצות על מסעדות (כולן היו מוצלחות מאוד).

אתרים מומלצים: גני Les Jardin Du Manoir D Eyrignac - שיחים מעוצבים לצורות שונות.

Montignac - עיירה שבה נמצאת מערת Lascaux - מערת שעל קירותיה ציורים של האדם הקדמון. למעשה זה שיחזור מדויק של המערה המקורית שחסומה למבקרים. פתוח בימים ג' ע א' 10:00 עד 12:00 ו-14:00 עד 17:30. כל רבע שעה סיור מודרך. קניית כרטיסים בעיירה עצמה, במרכז מאחורי הכנסייה. כ-1.5 ק"מ מהמערה.

Sarlat - בירת פריגור השחורה. מבנים שמורים מהמאה ה-16 סמטאות.

Les Eyzies-Be-Tayac עיירה בנויה לרגלי צוק.

מפגש נהרות נהר Vesser ונהר Beune בעיירה שנקראת Lineuil.

מערת Praumeyssac - מערת נטיפים מיוחדת.

Benac - חמישה ק"מ מגייגאק מצודה מרשימה מהמאה ה-13. מכונה קן הנשרים. סיורים במקום.

Domme - שלוש עשרה ק"מ מסרלט, כפר מבוצר מהמאה ה-13 על צוק עם תצפית מרהיבה. ככרות ציוריות.

La Roque De Gageac - חמישה ק"מ מהדום, כפר ציורי. בנוי על סלע תלול המשקיף על נהר הדורדון.

Rocamadour - כפר מימי הביניים בנוי על צוק מעל תהום. שלושה מפלסים ביניהם מדרגות או מעלית. במפלס הנמוך חנויות ומסעדות במפלס מעליו כנסיות מרשימות ובמפלס העליון שרידי מצודה מהמאה ה-14. ממוסחר מאוד.

Gouffree De Padirac מערת נטיפים תת קרקעית מומלצת מאוד. מספר ק"מ מרוקמנדור שטים בה בסירה. נחשבת לאטרקציה מרכזית באזור.

Figeac כפר ציורי.

Saint Cirq Lapopie כפר עתיק מאוד מומלץ ביותר. בסביבה מערה עם ציורים של האדם הקדמון Pesh-Mer.

Albi עיירה כ-100 ק"מ מצפון מזרח לטולוז. האטרקציה העיקרית מוזיאון טולוז לוטרק. נמצא בארמון Pales De La Berbie. ארמון במוצר מהמאה ה-13 . סגור בימי שלישי. מהמוזיאון נשקף נוף יפה של נהר טריין וגשר קשתות אדמדם מעליו. קתדרלת סנט ססיל בתוכה קישוטים מרהיבים .סימטאות.

Castres - העיר עתיקה במרכז העיר קטנה ונעימה מאוד.

Carcassonne - העיר העתיקה מוקפת חומה ציורית. מאוד ממוסחר. מסעדות מומלצות (כולן הומלצו על ידי בעלי המלון והיו מוצלחות מאוד צריך להזמין מקום מראש בכולן): La Vieille Auberge. Tel. 05-65-32-79-43 Souillac: Meyronne – La Tterrasse Sarlat- Le Jardin d'Harmonie Cales - Le Petit Relais

בתי מלון: אחרי חמישה ימים בהם התגוררנו בסוליאק ירדנו דרומה בדרך למרסיי. ב-Castres התגוררנו במלון בוטיק מיוחד מאוד ומומלץ ביותר: 17 Rue Victor Hugo Hôtel Renaissance Castres (טלפון 33 563593042). Www.Hotel-Renaissance.Fr.

תמונת הפרופיל של symons
symons

”לואר ודורדון“

קרא עוד

יצאנו משפחה בת 4 נפשות: הורים+ילד בן 10 וילדה בת 7 לשבועיים. את הטיול תכננה לנו יונית אבני, מומחית לצרפת. משדה התעופה לקחנו רכב שכור ונסענו ישירות ללואר לעיירונת יפה ליד "לה פונטיין". בקיץ מלונות וטירות המחולקות לדירות, בתפוסה מלאה ויש צורך להזמין מקומות הרבה מראש. הכניסה למקומות הלינה מתבצעת בין 17:00-19:00 וחשוב לא לאחר! ולכן כדאי לדעת מראש את משך זמן הנסיעה. באזורים הכפריים הנסיעה איטית בכבישים צרים ומתפתלים ובאוטוסטרדות נוסעים על 130 קמ"ש. אני מאד רוצה להמליץ על גן החיות בלה פונטיין - חוויה של כמה שעות. בכלל כל גני החיות שההינו בהם (3) היו שווים כל רגע! חיות נדירות ותצוגות מדהימות והכל נקי ומסודר, למרות המוני המבקרים באוגוסט.

במשך 4 ימים ששהינו בלואר ביקרנו גם בטירה אחת, באטרקציות מקומיות והכי מדהים - פארק Puy de Fou, המספר על ההיסטוריה של צרפת, באמצעות מצגות מדהימות המשלבות בעלי חיים, אנשים ותפאורה אדירה. הכל בצרפתית, אבל זה לא משנה. משם נסענו לדורדון לשבוע וישנו בדירה מאובזרת בתוך שאטו ציורית. בכלל הכל שם ציורי: נחלים זורמים בכל מקום ולא תראו אפילו בית מודרני אחד. הדורדון הוא חבל האדם הקדמון ואטרקציות רבות סובבות סביב הנושא. לא להחמיץ פארק חבלים, שייט בקאיאק ורחצה בנהר המקומי בחינם. על האטרקציות המקומית תוכלו לקרוא באינטרנט או במקום הלינה שלכם. בכל עיירה יש יום שוק, שבלילה הופך לשוק אוכל. כדאי לברר את ימי השוק וללכת לפחות תיירותיים. הצרפתים בכפרים נחמדים וחלקם אפילו מתקשרים באנגלית, אבל אני ממליצה לקחת איתכם מילון כיס. אנחנו נכבשנו לגמרי בקסמי צרפת (טיילנו הרבה בעולם) מעניינת יפהפיה, נקיה וטעימה. דרך אגב סיימנו בפאריז שהחווירה לעומת שאר הטיול. נשארנו עם טעם של עוד! בון וויאג'!

תמונת הפרופיל של דבורה ברקן
דבורה ברקן

”מסלול טיול זוגות לדורדון“

קרא עוד

יצאנו לדורדון 2 זוגות באמצעיתו של חודש יוני. הגענו לפריז קצת לפני 11 בלילה וזאת עקב דחיית הטיסה באופן שרירותי ע"י ארקיע. החלטנו לצאת לדרך הארוכה עוד באותו לילה על מנת לא להפסיד יום נוסף. נסיעה כגון זו אינה מומלצת, אך הגענו בשלום ליעדנו בשעות הבוקר המוקדמות.

מקום הלינה שלנו היה בעיירה קטנה, כחצי שעה מסרלה - בירת פריגור השחורה. קיבלנו יחידה שלמה בתוך ארמון קטן מוקף דשאים ובשטחו זורם הנהר. הנוף היה עוצר נשימה. מקום לינה זה התאפשר לנו בעזרתה של חוי המקסימה מ- Dali Vacation, שלא חסכה במאמץ כדי שיהיה לנו טיול מנצח. היא ציידה אותנו בקלסר עב כרס ובו מפות, מסלולים יומיים, טיפים, מספרי טלפון, עלויות, המלצות וכו. בשנה שעברה היינו בפרובאנס ועל אף שנהיננו מאוד, העדפנו את הדורדון וזאת מכמה סיבות.

א.הדורדון ירוק יותר, יש בו יותר מים, נופיו יפים יותר לטעמנו.

ב.יש בו יותר אטרקציות.

ג.המרחקים בין האתרים קטנים יותר ואפשר לטייל בנחת.

ד.מזג האויר היה נפלא, אפילו קריר מעט לחודש יוני.

ביקרנו בהרבה כפרים, עיירות, עצרנו לפיקניקים, ביקרנו במערות נטיפים ומערות האדם הקדמון, מצודות, ארמונות וגנים. הנסיעה בדרכים נינוחה ושלווה. נסיעה בין עצים ונהרות. פה ושם רואים טירה, ארמון, מבצר או נהר.

גי.פי.אס מאוד חיוני כאן - לא כדי להתמצא - אלא מבחינה זו שהוא מובילך בדרכים קסומות אליהן לא היית מגיע בלעדיו. בערך יום לקח לנו להתאפס על עצמנו, להתמצא במרחב וקדימה להנאה נטו.

המקומות שהכי אהבנו הם: ביום הראשון אחה"צ בילינו ב-Beynac. כפר ומבצר עתיקים ומרשימים. למטה זורם לו הנהר וניתן לקחת שיט. ב-Sarlat בירת המקום בילינו מספר פעמים.עיירה מתוקה ונעימה. גם בשבת בה מתקיים השוק המסורתי-הכל מתנהל בניחותא. יושבים בבתי הקפה, מוסיקאים משמיעים מוסיקה נעימה והכל שלו. פה לראשונה חדרה להכרתי ההבנה שאין רואים ושומעים טלפונים סלולוריים וזאת לאורך כל טיולנו. גם לא שמענו צפירת מכונית! לעת ערב ביקרנו בכפר Domme. כפר יפה ומבוצר הבנוי על צוק. ישבנו, שתינו קפה והבטנו על הנוף המדהים מתחתנו. לא רצינו לזוז.

אהבנו ונפעמנו מאוד מתהום פדירק Gouffre de Padirac. ביקרנו בהרבה מערות נטיפים בארצות שונות- וזו הפעימה אותנו ביותר. ביקרנו גם במערת Praumeyssac שהיתה קרובה למקום מגורינו. זו קטנה בהרבה אך מיוחדת. אהבנו מאוד לשוטט בשלוש המפלסים של ה-Rocamadour. מקום בהחלט מרשים.

כשבוע לפני הטיסה, החלטנו להאריך את שהותנו בצרפת בשלושה ימים ולחזור לפריז דרך הלואר. גם כאן באה לעזרתנו חוי מ- Dali Vacation ומצאה לנו מקום לינה מקסים ומטופח בו נהננו מאוד.

בשלושה ימים אלה טיילנו בין ארמונות, טירות, גנים ועיירות יפות.

שכחתי להזכיר שבדרכנו ללואר ביקרנו ב-Brantom - עיירה מקסימה השוכנת על נהר. ברחובה הראשי מצאנו אטלייה של אמן ידוע בניפוח זכוכית העושה בזכוכית דברים נפלאים.

תמונת הפרופיל של arielmrg
arielmrg

”טיול אופניים זוגי“

קרא עוד

טיול אופניים זוגי לאיזורי Perigord ו-Lot, צרפת. ספטמבר 2004.

כללי:

הטיול מומלץ מאוד לחובבי רכיבה ברמה בינונית ומטה.כדאי לקחת מינימום ביגוד וציוד - הכבודה היתה איתנו לאורך כל הזמן.

אנחנו שכרנו אופניים בעיר הראשונה (כתובת החנות בהמשך) אך עדיף להביא מהארץ את האופניים האישיות.

הזמנת רוב בתי המלון והצימרים בוצעה באמצעות מידע מהאינטרנט אך בתקופה זו ניתן למצוא חדרים בכל מקום (הצימרים הכי טובים נמצאו על ידינו בחיפוש קצר במקום...)

אפשר לבצע כביסות ברוב העיירות בחנויות כביסה אוטומטיות (Lavarie Automatic)

לגבי השפה - נכון, רובם הגדול אינו דובר אנגלית אך לא נתקלנו בבעיות של חוסר תקשורת - בדרך כלל יש רצון לעזור ולשתף פעולה.

בכל בתי המלון והצימרים הציעו לנו לאכסן את האופניים במחסנים שלהם.

תנאי נסיעה ובטיחות: נסענו רק בדרכים סלולות, צדדיות. נתיב אחד לכל כיוון. הכבישים סלולים היטב אין בורות ותיקונים חובבניים, כמעט אין שוליים אבל הנהגים מתחשבים מאוד, לא צופרים כלל ועוקפים רק אם הדרך פנויה. הלוואי עלינו כאן בארץ!

השילוט בדרכים מצוין. מספרי הדרכים ברורים ותמיד יודעים מתי נכנסים לעיירה / עיר ומתי יוצאים ממנה. בכל צומת שילוט ברור ומדויק.

בדרך כלל לא כדאי לקחת ארוחת בוקר במלון ולהעדיף לצאת לעיר / עיירה ולהזמין קפה וקרואסון בבתי הקפה המקומיים.

ארוחת ערב מתחילה במסעדות בשעה 19:00 ומומלץ מאד לא להגיע מאוחר מ - 20:00 כי פשוט נשארים רעבים....

כל הטלפונים נרשמים ללא הקידומת של צרפת 33 ולחיוג מצרפת יש להוסיף 0 לפני המספר.

המחירים נמסרים באירו - מלון לזוג. וארוחת בוקר ליחיד.

דרגות קושי בדיווש - סולם אריאל:

1- קליל ונעים 2- קל עם עליות סבירות 3- בינוני 4 -בינוני/קשה 5- קשה מאוד

יום 1 :

יצאנו בבוקר מפריס ברכבת מתחנת Gare D`austerlitz לעיירה Souillac שבחבל Lot בדרום צרפת. הנסיעה ארכה כ- 5 שעות. שכרנו אפניים בחנות המקומית (יש רק אחת) ברחוב שרל דה גול. המוכרת היתה מאוד אדיבה ושרתה אותנו בצורה יוצאת דופן. היא נתנה לנו את כל הציוד הדרוש כולל קסדות, תיק מפות קידמי, תיקי צד, פנימיות רזרוויות וציוד תיקון תקרים. האפניים לא היו ``המילה האחרונה`` אך בהמשך נהננו לרכב עליהם. מחיר- 77 - לאופניים לשבוע + 11 - לכל יום נוסף.

ב- Souillac יש סופרמרקט ענק וניתן לקנות בו הכל כולל מפות מצויינות של האיזור בקנה מידה 100,000 (5 -למפה) קנינו מפות מצויינות מספר 48 ו- 57, בצבע כחול של IGN (עם ציור של אופניים בחזית).

מסעדה בערב - La Beffroi - מאוד מומלצת.

לינה ב- Hotel Bellevue טל. 565327823 הנמצא כ- 50 מטר מתחנת הרכבת 68 Ave. Jean Jaures. מחיר 45 - ללא ארוחת בוקר.

ביום זה לא דיוושנו אך נהננו לטייל בעיירה היפה.

יום 2 :

יציאה מ- Souillac אל Rocamodour דרך העיירות Meyronne ו- L`Hospitalet. יש בדרך שתי עליות לא קשות במיוחד כשבסוף יורדים בדרך תלולה ל- Cite של Rocamodour.

מלון: Lion D`or במרכז העיר במחיר 37 - + א. בוקר 7 -.

טיילנו בעיר המתויירת והמרשימה ועלינו במעלית לטירה שהיתה סגורה אך היה כדאי.

דרגת קושי - 3. מרחק דיווש: 30 ק``מ.

יום 3:

יציאה מ- Rocamodour מהצד הדרומי (לא מכיוון L`Hospitalet) לכיוון Couzou בכביש D32 ובהמשך D39. זוהי דרך ללא תנועה רבה עם 4-5 עליות וירידות בדרגת קושי בינונית. עוברים דרך העיירות St. Proje, כאן הכביש מתחלף ל D801 ודרך Le Vigan מגיעים לעיר Gourdon. הנוף ירוק ושקט מלווה אותנו עד העיר. מעט עיירות בדרך. העיר Gourdon עתיקה ומשופצת להפליא, בנויה על גבעה עם כנסיה גדולה בראשה. מזכיר מעט את יפו העתיקה אך הרבה יותר יפה. בעיר חנויות ובתי קפה. לינה במלון Bissonnier במרכז טל` .565410248. מחיר לילה לזוג 45 - + 7 - א. בוקר.

דרגת קושי - 3. מרחק דיווש: 35 ק``מ.

יום 4:

בבוקר נתקלנו בשוק אוכל שהתמקם במרכז העיר (יום שבת). יציאה מ- Gourdon דרך St. Pierre ודרך Vitarolles ו-Nabirat. התחברנו לכביש D46 לכיוון העיר Domme. התאמצנו לעלות לפסגה (טיפוס של גובה 150 מטר במסלול קצר מאד) אך הפיצוי היה כדאי בדמות עיר מדיאוולית עתיקה עם בתים ציוריים המוחזקים במצב מצוין. קיימת תצפית יפה לנהר ה Dordogne שליווה אותנו במשך רוב ימי הטיול. מ- Domme המשכנו מרחק קצר לעיירה La Roque Gageac. זוהי עיירה יפהפיה הממוקמת בגובה ומוצמדת לסלע ומשקיפה ל- Dordogne. המשכנו קצת אחרי העיירה כדי למצוא מקום לינה קרוב והגענו לבית גדול ומרשים בשם Chateau Nineyrol הנמצא בעיירה Vezac שנקנה ושופץ על ידי זוג אנגלים חמודים העונים לשם אן ופיל (פ לא דגושה) טל. 553304601 מחיר 60 לזוג כולל ארוחת בוקר. מומלץ ביותר! אתר אינטרנט www.nineyrol.com. ארוחת ערב במסעדה הממוקמת ליד גשר הרכבת כ-2 ק``מ משם לכיוון העיירה Beynac-et- Cuzenac.

דרגת קושי - 4 (עלייה ל- Domme). היתר 3. מרחק דיווש: 30 ק``מ.

יום 5:

נפרדנו בצער מאן ופיל ב- Vezac והמשכנו 2 ק``מ מזרחית לעיר, שם פונים שמאלה לגשר ואחריו מיד ימינה במקביל לנהר לכיוון הטירה שבו התגוררה ג`וזבין בייקר בשם Chateau les Milandes. המקום מעניין מאוד ומלווה בסיפור יוצא דופן של הזמרת. כניסה ליחיד 7.5 -. ממשיכים מזרחה לעיירה Allas (עקפנו בשלב זה את Beynac בגלל שרצינו לחסוך בדיווש ארוך מדי, אך חזרנו יותר מאוחר. ראה יום 9)

חוצים את הגשר על ה- Dordogne ופונים שמאלה דרך דרך St. Cyperien על כביש צדדי D703E מהצד הצפוני של הנהר וממשיכים ב- D51 עד Limeuil אח``כ D31 דרך העיירה Le Bugue ו- D703. לפני פסי הרכבת פונים שמאלה לכביש צדדי מצוין המוביל לעיירה Les Eyzies. התמקמנו במלון זול במרכז העיירה לא כל כך מומלץ בגלל רעש מהכביש הסמוך. פרטים: Auberge de la Grignotiere טל` 553069167 מחיר 32 - + 5 -לארוחת בוקר.

דרגת קושי - 2. מרחק דיווש: 54 ק``מ.

יום 6:

בבוקר ב-Les Eyziesביקור במוזיאון הפרה היסטורי (מצוין), סיבוב בעיירה המיוחדת ויציאה לכיוון צפון מזרח לאורך נהר ה- Vezere (ווזר). כביש D706 ל- Tursac, עצרנו ב- Roque St. Cristophe - מגורי שבטים עתיקים בין קפלי סלע על מצוקים לאורך הנהר - מעניין. בהמשך בעיירה St. Leon Sur Vezere מצאנו בית קפה קטן על גדת הנחל ליד טירה סגורה. מקום אידאלי לפיקניק. המשכנו על D706 לטירת Losse (לא הכי מעניין) וסיימנו בעיירה הרדומה Montignac.

לינה במלון La Lascaux טל` 553518281 מחיר 42 + 7 ארוחת בוקר.

דרגת קושי- 2. מרחק דיווש: 25 ק``מ.

יום 7:

יצאנו מ-Montignacלכיוון מערת Lascaux. עליה קצרה וקשה. את כרטיסי הכניסה יש לקנות מראש בעיירה ליד משרד Tourist information ולשאול מתי מתקיים הסיור באנגלית.

המשכנו על D704 ב- St. Genies פנינו שמאלה דרך העיירה בכביש D64 שהתחבר שוב ל- D704. את 5 הקילומטרים האחרונים ירדנו בשיפוע נוח מאוד. הגענו לעיר Sarlat שהפתיעה בגודלה, ביופיה ובאפשרויות שהיא מציעה לתייר.

לינה ב- Hotel Marie בככר המרכזית. מחיר 45.

דרגת קושי -4 בתחילה ו-2 בסוף. מרחק דיווש: 26 ק``מ.

יום 8:

יום רביעי הוא יום שוק בככר. ביקרנו בעיר (עשינו כביסה במכבסה אוטומטית - Lavarie Automatic) ואכלנו ארוחת ערב באחת מהרבה מסעדות טובות הפועלות בעיר.

ישנו לילה נוסף במלון.

יום ללא דיווש.

יום 9:

יציאה מ- Sarlat על D703 לכיוון Beynac. סיור בעיירה המעניינת מאוד. יציאה לכיוון Vitrac והמשך על D703 לכיוון Carsac. ביקור מסביב למצודת Montfort. חובה להגיע לצד האחורי ולצפות בפלא של בנית מצודה ושילובה על מצוק סלעי. אחרי Carsac מתמקמים בצימר המרוחק 2 ק``מ בבית משפחת Delmas טל` 553281442. מקום מבודד ושקט אך נקי עם חדר גדול וארוחת בוקר מצויינת (החלב מהרפת המשפחתית!) לא מדברים אנגלית. מחיר 30 + 4 א. בוקר.

דרגת קושי - 1. מרחק דיווש: 32 ק``מ.

יום 10:

יציאה מ- Carsac על D704 לכיוון דרום ומיד עלייה על Piste Cycable. זוהי דרך לאפניים בלבד שנסללה על גבי קו מסילת רכבת שבוטלה. רעיון נהדר שעושה את הרכיבה לקלילה נעימה מאוד (אין עליות וירידות) ולבטיחותית. יציאה ב- Calviac והמשך על D703 דרך Rouffillac לאורך ה- Dordogne עד עיר המוצא Souillac. החזרנו את האפניים. לינה ב- Grand Hotel טל` 565327830, מחיר 45 .

דרגת קושי - 1. מרחק דיווש: 25 ק``מ.

לסיכום: מרחק נסיעה 256 ק``מ. מחיר: הוצאנו על הכל כ- 1100 כולל רכבת מפאריס וחזרה (ללא טיסה מהארץ). היה נפלא. מזג האוויר היה מצוין קצת קריר ולפעמים גשם קליל (כמו ספריי דק) שתרם לרעננות. אפס פנצ`רים ואפס נפילות/ התחלקויות. טעות אחת בניווט. וכן - לקחת פנסים אם מתכננים לנסוע בשעות החושך.

טיול נעים!

כתבות על מסלול בן שבוע-שבועיים בחבל פריגור דורדון

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בחבל פריגור דורדון

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בחבל פריגור דורדון.