טיול זוגי, בעל ואישה, על אופנוע כביש בדרום איטליה. זו הפעם 3 שאנו מטיילים כך באירופה, תמיד אחרי החגים, הילדים חזרו למסגרות, אפשר להשקיע קצת בעצמנו. היעדים אליהם אנחנו נוסעים דלילים בתיירים כי זו כבר בסוף עונת התיירות, מזג אויר בעיקרו נוח ונעים לרכיבה, מחירים סבירים. הדרכים פנויות, ולא חוזרים על אותו כביש/דרך פעמיים!

יום 1 : מתל אביב לרומא- טיסה בשש בבוקר מהארץ ,נחיתה ברומא ב 9 בבוקר. קפה קטן ראשון על אדמת איטליה, ומונית 45 יורו ישר לסוכנות אופנועים cimt שם ממתין לנו ריקרדו הבעלים, והאופנוע ששכרנו ממנו ל 6 ימים ,ב.מ.ו gs1200 R - כולל 2 מזוודות צד ומזוודה אחורית 1. ---זה דגם האופנוע הקבוע שלנו לטיולים בחו"ל. מתארגנים בסוכנות בזריזות מירבית, מאבזרים את מזוודות האופנוע רק במה שצריך, כולל ציוד רכיבה לגשם, ויצאנו לדרך ב 11:30.

מרומא אל אגם נמי, ב קסטלי רומני ,30 קמ ,בערך חצי שעה. אוכלים צהריים שם ב מסעדה נהדרת שמשקיפה על האגם.

ארוחה טובה ראשונה מאז יצאנו מהארץ.- ואז ב 14:30 , שעת צהריים בהירה, מתחילים את הטיול הלכה למעשה- למחוז קמפניה: מדרימים לסורנטו דרך האוטוסטרדה , לא נכנסים לנאפולי אלא עוקפים אותה, ומתחברים ל דרך החוף האמלפית היפיפיה ,

לאורך הכפרים המהממים ביופיים, עד ליעד בו בחרנו לישון, הכפר הקטנטנן פראיאנו, – לקח 3 שעות. בעונה זו הדרך פנויה ,אין עומס ויש מיעוט תיירים, תענוג. בפראיאנו אנו ישנים מלון la conchiglia, לא הזמנו מראש (אף פעם לא מזמינים לינה מראש, ישנים איפה שמתחשק ומוצא חן, אין תיירים ואין עומס, כך שתמיד מוצאים אפשרות לינה כייפית) . ארוחת ערב אכלנו במלון המדהים הזה, קטן ומשפחתי ממש על מפרצון דייגים קטן ,בחוף נסתר ,מלא אוירה וריק מאנשים. עלויות ליום הראשון: ארוחת צהרים 50 יורו ,כביש אגרה 15 ,מלון וא.בוקר 80 יורו, דלק 30 יורו ,א.ערב 40 יורו.

יום 2- מקמפניה לקלבריה: מתעוררים לבוקר מקסים על הים, שקט וזוהר בחוץ. שומעים ורואים רק דייגים משכימי קום. אוכלים מוקדם א.בוקר ,קוראסון וקפה במרפסת מול הים. בעלת המלון משתדלת וחיננית. ב 9 עולים על האופנוע, השמש זורחת. יצאנו לכיוון דרום ב דרך החוף האמלפית. קצת דרומה אחרי סלרנו חתכנו מדרך החוף , לאחר שסיימנו את כביש החוף האמלפי כולו, ועלינו על אוטוסטרדה איי3 ,עד חיבור לכפר פיצו ,ומשם לטרופיאה. יום שכולו דרכים צדדיות בשילוב האוטוסטרדה ,שהתגלתה כיפה מאוד ואיכותית. בסופו עלינו מעל טרופיאה , בדרך עקלקלה, לכפר הקטן והיפה המשקיף על טרופיאה ועל הים: פרגליה, כאן ישנים . -מילאנו פעמיים דלק סכה 56 יורו. לא אכלנו צהריים ,רק פה ושם בערך 15 יורו. סנדוויץ בדרך ,וגלידה טרטופו המפורסמת בפיצו. לינה בפרגליה : מצאנו בד אנד ברקפסט מתוק נקי ואיטלקי מאוד- וילה אלאונורה ,50 יורו כולל א.בוקר מושקעת. שווה ביותר! – בפרגליה אוכלים א. ערב בטרטוריה נחמדה מקומית, 30 יורו.

יום 3: מקלבריה לבזיליקטה: שמש ונעים. יציאה מפרגליה סביבות 10 בבוקר. נסענו על הכביש הצמוד לחוף צפונה עד סלרנו ,ושם חתכנו דרך ההרים מזרחה ,בדרך נוף מהממת מתעקלת וממזרית, עד מאטרה.

מבחוץ מאטרה נראית כעיר רגילה ,אבל הסאסי העתיק שמחכה בפנים-מדהים. חשוב לבקש בד אנד ברקפסט באינפורמיישן ברחוב הראשי ,והם מכוונים למי ולאן להגיע. חנינו את האופנוע הכי קרוב לסאסי בחניה חיצונית כי אי אפשר להיכנס לתוך החומות..הגענו למאטרה בערב, לפני חשכה.(מחשיך סביבות 18:00). בערב שיטוט במרכז החמוד, מאוד איטלקי ונעים ,פיאצות, בתי קפה ..אוירה כייפית. ממש מקסים. חווית הלינה בתוך הסאסי :מצויינת. בד אנד ברקפסט אנג'לה, בסאסי המקורי, כולל א.בוקר מתוקה עד מאוד = 80 יורו. במהלך היום הזה ממש לא היינו רעבים ולמעשה חוץ מקפה ומאפה של הבוקר, כמעט לא אכלנו היום, רק קצת נשנושים שקנינו בשוק בצד הדרך. .קרקרים וזייתים.

יום 4: מבזיליקטה לפוליה: יום שמש. מתחילים ממטארה יציאה 9:30, נוסעים לאלברובלו- בתי הטרולי,

הכפר מתוייר אך עדיין אותנטי להפליא וכיף לעצור בו לשיטוט קצר. שם חונים ל קפה וכריך 7.60 יורו. המרכז העתיק נחמד ויפה. ומשם אנו ממשיכים מזרחה ומגיעים לדרך חוף הים האדריאטי , ממנו מטפסים צפונה לכיוון חצי האי גרגנו. דרך הכפרים על הים :פוליאנו א מר ו טיראני . עצרנו בפוליאנו בצהריים.,בוקר יום א, כולם חגיגיים ברחובות, החלק העתיק ליד הים מקסים שווה שוטטות.

טיראני העתיקה ליד המרינה אוירה חגיגית, נעימה ומקסימה. אכלנו צהריים במרינה ב 30 יורו. בארבע יצאנו משם צפונה אל שמורת הטבע שבחצי האי גרגנו. בחמש וחצי בערב הגענו לכפר הידוע מונטה סנט אנג'לו. כפר משגע ואתר צליינות. בדרך תידלקנו דלק ב 20 יורו מזומן במכונה. (בראשון אין עובדים בתחנות דלק.תדלוק עצמי). כדאי לעלות למעלה למעלה במעלה ההר ,דרך יפיפיה עד הכפר, ולהמשיך לעלות עוד הכנסיה שבפסגה, שם כל האקשן והעיר העתיקה. נוף מדהים! – מצאנו לינה מוצלחת, ישנים ב 60 יורו בבד אנד ברקפסט על ראש ההר , מקום שהגענו אליו במקרה.. מסתבר כמעולה. לארוחת ערב אנטוניו הבעלים החביב הציע להקפיץ אותנו לטרטוריה חמודה ליד הכיכר ,נעננו להצעה, ומצאנו עצמינו אוכלים ונהנים מארוחה מקומית טעימה ומחממת, ב 30 יורו.

--- עד כה 4 ימי רכיבה בטמפרטורה ממוצעת 22-23 מעלות, שמש ונעים.

יום 5: מחמי האי גרגנו שבפוליה, אל מחוז מוליסה. :ארוחת בוקר מתוקה על המרפסת של אנטוניו במעלה ההר, נוף אלוהי ממש.. נוף מדהים.

9:20 יוצאים לרכיבה, השמש זורחת אך קריר במעלה ההר. ממונטה דל אנג'לו יורדים לים ומשם צפונה על דרך הים ,מקיפים את חצי האי. שם אנו מתוכננים להיכנס לתוך ההרים למחוז מוליסה , ולהגיע בערב לקמפובאסו. חצי האי גרגנו מקסים ויוצא דופן, פרוע וכולו בראשיתי. הרים וים ,והדרך לאורך שולי האי -דרך נוף יפיפיה. מדרך הנוף התחלנו להיכנס פנימה להרים . והנה הגיע ה גשם. טוב שהבאנו ציוד לגשם. חובה ולא לוותר על ציוד ליום רכיבה גשום!- (בכל טיול אופנוע תופס אותנו יום גשם/שלג , והציוד המתאים הוא הכרחי. . בלעדיו יהיה קר מאוד, רטוב מאוד, לא נעים בלשון המעטה). אנחנו עטים על עצמנו את התוספות ההכרחיות, הכל כולל הכל, חליפת סערה טובה, כפפות גשם חמות, וכו. רכיבה בגשם זה חלק מהחוויה.

לארוחת צהריים אנו עוצרים בעיירה שטופת גשם וריקה מאנשים, ב סן סוורנו.- ב15:00 כל המסעדות סגורות באיטליה. אנו מגיעים ב 15:20 בערך, חונים מול מסעדה שנראית נחמדה אך סגורה. לפתע יוצא הבעלים , מביט בנו במבט רחום, מניד בראשו ומזמין אותנו פנימה. פתחו לנו במיוחד , מסעדה חמודה משפחתית,היו מקסימים.30 יורו. – על בטן מלאה אנו ממשיכים לרכב בגשם כבד עד קמפובאסו. עולים לגובה 900 מטר בהרים ערפל סמיך, ולא רואים ממטר. הרכיבה מאתגרת מאוד בתנאי שטח קשים. הגעה לקמפובאסו ב 17:30 . בשל הערפל הכל כבר מאוד חשוך .העיר גבוהה וגם בה ערפל. 11 מעלות קר. הגענו למלון דרך הגי פי אס, יצא מלון בסדר. מלון “רנסנס” 4 כוכבים נחמד. 90 יורו עולה לילה כולל ארוחת בוקר., ו א.ערב פשוטה במלון 20 יורו. מזג האויר הסוער משאיר אותנו במלון הזה. בחדר מזגן , איזה מזל! הנחנו על המאוורר את ציוד הרכיבה הרטוב. עד הבוקר הכל יבש. מילאנו דלק בדרך ב 20 יורו. ---הערה חשובה: חוות האגריטוריסמו שרואים בדרך, חלקן לא פעילות, ולמעשה בתקופה זו מרביתן סגורות. לא לתכנן עליהן. זה מאוד מטעה, ומבאס . טוב לדעת שמלון או בד אנד ברקפסט יש בכל מקום ,אז אין בעיה.

יום 6 ואחרון: ממוליסה לאברוצו: קמים בוקר הערפל עדיין סמיך והגשם כמעט והפסיק. ארוחת בוקר קלה במלון ואנו על הדרך. מקמפובאסו מתכננים להגיע לאיסרנה, ומשם למחוז אברוצו לכיוון צפון ל סולומנה , ומשם לחתוך לקסטלי רומאני לארוחת צהריים מאוחרת , ואז מערבה לרומא לסוכנות להחזיר אופנוע עד 17:30. ולשדה תעופה טיסה הביתה . יצאנו לדרך ב 9. גשם קל וקר מאוד 8 מעלות. -- מחוז אברוצו אכן יפה מאוד, ויש למה לצפות, אך בעונה זו עננות כבדה ובפסגות ההרים בגובה 1200 מטר-לא רואים כלום בגלל הערפל. הערפל סמיך כלכך שחייבים ציוד גשם מלא גם בגלל הקור , וגם בגלל הלחות, נרטבים חזק גם אם אין גשם. .עלינו לסולומנה ,הדרכים מתפתלות יפות, אך הערפל בעוכרינו. קר מאוד ,גשום, ערפל בלתי אפשרי כמעט. עצרנו לקפה וכריך בסולמונה היפה בעיר העתיקה 8 יורו, בדרך תדלקנו דלק 20 יורו.

לאור המצב בפסגות ההרים, החלטנו לחתוך למערב ולרדת מגובה ההר כי פשוט לא ראינו נוף בגלל הערפל והנסיעה המתמשכת בתוך ענן.. – ואכן, מכאן נסענו מערבה לכיוון הכללי של קסטלי רומני.לאחר הירידה המפותלת מההרים, נגמר הגשם ,אין ערפל למטה בעמק, ואפילו קצת שמש. 3 שעות נסיעה בדרך חמודה ,ללא כבישים ראשיים. כיף.

הגענו לאגם נמי , קסטלי רומני, ב 3:20 . מזג אויר מעונן אך ללא גשם. שוב המסעדות סגורות. ניסינו מזלנו ,ובמסעדה שבה אכלנו לראשונה בטיול הזה, מקבלים אותנו למרות שהיא סגורה פורמלית. שמה:: sirene del lago או משהו בסגנון. לואיגי הטבח בא במיוחד,תקתק לנו ארוחה במהירות ובדייקנות. ישבנו שם לבד. רק אנחנו והטבח מסביר הפנים. 30 יורו לארוחה מופלאה ומפנקת. לסיומת לואיג'י הגיש לצד הקפה השחור המר, עוגת שקדים מרציפן אותנטית מהממת.( קראתי על המסעדה הזו חוות דעת גרועה באינטרנט,אך החויה שלנו שם, בשתי הפעמים שסעדנו בה היתה מושלמת).ארבע וחצי אחה"צ ,מקסטלי יצאנו לרומא + תדלוק למיכל מלא ב 27 יורו. חצי שעה נסיעה עד הסוכנות.

חזרה ברומא, הגענו לסוכנות. החזרת האופנוע.

תמו ונשלמו 6 ימי רכיבה,

1700 קמ.

איזו חוויה.!היה מושלם!

-- -שילבנו בטיול הזה הרבה סוגי דרכים וכבישים עם מטרה מוצהרת , כהרגלנו, להנות ממקסימום כבישים צדדיים , ופחות ראשיים. מאוד קל לטייל בדרום איטליה, התשתית מצויינת, גם בכבישים הצהובים הקטנים. הכל ברור. ה גי פי אס עשה עבודה נאמנה . נתקלנו בהרבה אנשים נחמדים שלא דוברים מילה באנגלית, ובכל זאת עם קצת רצון טוב כולם הבינו הכל ,החל מלפתוח עבורינו מסעדה סגורה, ממה לאכול במסעדה, איפה יש מקום נחמד ללון, וכל אינפורמציה אחרת שנזקקנו לה. באמת כולם היו נחמדים ומסבירי פנים. אנו ממליצים מאוד ובחום ,על סוכנות השכרת האופנועים של cimt ברומא, ריקרדו הבעלים נחמד וישיר, מתקתק עניינים, הכל ברור שקוף ומסודר,תחושה חזקה של אמון הדדי .המחירים טובים.מאוד כיף לשכור מהם. האופנוע היה חדש ובמצב מצויין.

אמצע אוקטובר בדרום איטליה, זו כמעט סוף עונת התיירות. מעט תיירות אין לחץ ואין פקקים, מחירים סבירים, עונה מומלצת לאזור הדרום. בקיצור: תנו גז , תנו לאופנוע להוביל אתכם למקומות מופלאים, ותהנו מכל רגע!